Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanCaliskan Elmas Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
“Otomotiv Sanayinin Çelik Sektörü İle İlişkileri Açısından Geleceğe Bakışı”
Prof.Dr.Ercan TEZER Genel Sekreter / OTOMOTİV SANAYİİ DERNEĞİ 10 Aralık T.C. Doğu Akdeniz Kalkınma Ajansı 1
2
Otomotiv Sanayii Derneği /
Kuruluş 1974 Temel Amaçlar: Kamu Kurum ve Kuruluşları İle Ulusal ve Uluslararası Kuruluşlarda Otomotiv Sanayini Temsil Etmek Otomotiv Sanayi İle ilgili Bilgileri Derlemek, Değerlendirmek ve Yaymak Sanayiyi İlgilendiren Alanlarda Ortak Çalışmaları Düzenlemek ve Koordine Etmek OSD, MARTEK’nin Kurucu ve Aktif Üyesidir OSD, Aşağıdaki Uluslararası Kuruluşlarda Aktif Üyedir: OICA ODETTE ACEA Liaison Committee ENX OSD, ACEA/EUCAR ve AB ERTRAC Kuruluşlarında Gözlemcidir OSD, Birleşmiş Milletler AEK WP29 ve EU Motor Vehicle Technical Committee Çalışmalarında Türkiye’deki Otomotiv Sanayini Temsil Etmektedir
3
Otomotiv Sanayiinin Gelişme Süreci: 1960 / …….
Kapalı Pazar İthal İkamesi MONTAJ Lisans Yerlileşme YAN SANAYİİNİN GELİŞMESİ Üretimin Modernizasyonu Geçiş Dönemi İhracata Üretim KAPASİTE ARTIŞI Güncel Model İHRACAT Serbest Pazar Tam Rekabet TAM ENTEGRASYON / ÜRETİM MERKEZİ Ar - Ge, Tasarım ve Teknoloji Yönetimi FİKRİ VE SİNAİ MÜLKİYET 2005-….. Sürdürülebilir Küresel Rekabet Yakın Gelecek Hedefi MÜKEMMELİYET MERKEZİ
4
% 85’i Marmara Bölgesinde
Türkiye’de Otomotiv Sanayii Üretimin % 85’i Marmara Bölgesinde ISTANBUL Izmit Adapazar ı Gölcük Bursa Ankara Eskişehir Konya Izmir Aksaray Adana
5
Türkiye’deki Sanayiinin Genel Yapısı - 2012 (x 1.000)
Türkiye'deki Motorlu Araçlar Sanayii Önde Gelen Küresel Firmalarla Yoğun Entegrasyon İçindedir Kuruluşunda AB Sanayii Yer Almıştır Gümrük Birliği ile Birlikte U.Doğu Firmaları da Üretime Başlamıştır. AB Firmaları ile Üretim Payı Yüzde 81 iken U.Doğu Firmalarının Üretimdeki Payı Yüzde 17 dir 2012 Yılı İtibarı ile 1,4 Milyon Otomobil + Hafif Ticari Araç Olmak Üzere Toplam Kapasitesi 1,5 Milyon Araç/Yıl Düzeyindedir Sanayi Üretiminin Yüzde 85 i Doğu ve Güney Marmara Bölgesindedir
6
2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat
Son 11 Yılda Sanayiinin Durumu İç Pazar Yeterince Büyümüyor Pazarda İthalatın Payı, Otomobilde Yüzde 69 ve Toplamda Yüzde 59 Yıllık Ortalama 121 bin Yerli Otomobil ve Bin Hafif Ticari Araç Satılıyor Otomobil Üretiminin Yüzde 75 i ve Toplam Üretimin Yüzde 70 i İhraç Ediliyor Otomotiv Sanayimizin Büyümesi Önemli Oranda İhracata Bağımlı 2002/2012 Yıllık Ortalama İhracat TİPLER Üretim İhracat İhracat % Otomobil 75,07% HTA 67,17% ATA 39.545 9.682 24,48% Toplam 69,67% 2002 / 2012 Değişim Kapasite x 1.7 Üretim x 3.4 İhracat x 3.1
7
Küresel Üretimin Değişimi ve Gelecek (x Milyon)
2013 Yılı Tahmini Yüzde 5 Artış Küresel Üretim, 2011 Yılında Yüzde 3 ve 2012 Yılında da Yüzde 5 Arttı, 2013 Yılında Yüzde 5 Artış Bekleniyor OICA & LMC Automotive Report-2011 7
8
Küresel Üretimde Bölgesel Değişim 2008 / 2024
Küresel Üretim Kuzey’den Güney’e ve Batı’dan Doğu’ya Kaymaktadır Bu Gelişme Türkiye İçin Bir Fırsattır BRIC Gelişmiş 2008/2024 Değişim J.D.Power 2010
9
2011 / 2012 Yılları Küresel ve AB Üretiminde Türkiye
2012 Yılında Türkiye Küresel Üretimde Bin Adet İle 16. oldu AB Üretiminde ise 6. sırada yer aldı Kaynak : OICA 2013
10
2011/2012 Yılında Küresel Üretimin Değişimi (x 1.000)
Dünyada 17 nci ve AB’nde 7 nci 2010 Yılında: Dünyada 16 ncı AB’nde 5 nci 2011 Yılında: Dünyada 17 ncı AB’nde 5 nci 2012 Yılında: Dünyada 17 nci AB’nde 6 inci Adet Üretim LMC & OICA
11
Üretim Ve İhracatın Değişimi (X1000)
Aylık İhracat Özellikle 2001 Yılından Sonra Düzenli Olarak Arttı Bu Suretle 2001/2002 Krizinde Daralan İç Talebin Üretim Üzerindeki Olumsuz Etkisi Dengelendi ve Üretim Krize Rağmen Arttı İhracatın Üretimdeki Payı 2008 Yılında Yüzde 79 Oldu; Ancak AB ndeki Daralma Nedeni İle Bu Pay 2011 Yılında Yüzde 66 Düzeyine Kadar İndi, Yılında Yüzde 67 Oldu İhracat 2009 Yılında Tekrar Yükselişe Geçti Ancak Hala Eski Düzeyinin Altında
12
2012 Yılı Sonuçları ve 2013 Yılı Beklentileri
İhracat, AB’nde Derinleşerek Devam Eden Krize Rağmen Yeni Modellerle Aratabilir İç Pazarda Bir Talep Hareketi Beklenmektedir Üretim Buna Bağlı Olarak Bin Düzeyine Yükselebilir
13
1996-2012 Otomotiv Ürünleri Toplam Dış Ticareti (Milyon $)
Kaynak: TÜİK – GTİP Kara Taşıtları ve Bunların Aksam ve Parçaları Verileri
14
Motorlu Taşıtlar Dış Ticareti (Milyon $)
Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri
15
Otomobil Dış Ticareti (Milyon $)
Kaynak: TÜİK Dış Ticaret Verileri
16
Otomotiv Ürünleri*) Dış Ticareti Fazla Vermektedir
Dış Ticarette Denge Otomotiv Ürünleri*) Dış Ticareti Fazla Vermektedir 1996/ Milyon $ Açık 2001/ Milyon $ Açık 2007/ Milyon $ Fazla Milyon $ Açık Milyon $ Fazla 2013 İlk 9 Ay Milyon $ Fazla 2012 Yılındaki Dış Ticaret Fazlası, İthalattaki Önemli Düşüş ve İhracattaki Artışa Bağlı Olarak Gerçekleşmiştir 2013 Yılında İthalatın Aşırı artışı Dengeyi Olumsuz Etkilemiştir *) GTİP Kapsamındaki Otomotiv Ürünleri
17
Sanayimizde ArGe Merkezleri Hızla Kuruluyor
Sanayimizde ArGe Yetkinliği Gelişiyor Aralık 2013 de Çalışan 150 ArGe Merkezi İçinde 49 ArGe Merkezi ile Sanayimiz İlk Sıradadır ArGe Faaliyeti Yeni Teknolojileri Geliştirmesi, Verimliliğin ve Rekabet Gücünün Arttırılmasında Stratejik Önemdedir ArGe Merkezleri ile ArGe Faaliyetleri, Sanayimizin Rekabetçiliğini Koruması, Yeni Projelerde Cazibe Merkezi Olması İçin Çok Önemlidir ArGe Alt Yapı Çalışmalarının Kısa Süre İçinde Tamamlanması İle Yurt Dışında Yapılan Test ve ArGe Çalışmaları Yurt İçinde Yapılarak, Kaynak ve Zaman Tasarrufu Sağlanacaktır Bu Çerçevede Otomotiv Test Alt Yapısının Sanayimizin Kullanabileceği Teknik Özelliklerde Gerçekleşmesi Çok Önemlidir
18
Otomotiv Pazarı Doymamış Bir Pazardır
1000 Kişi Başına Düşen Motorlu Araç Sayısı 135 Ve Dünya Ortalaması 155 Araç/1000 Kişi, Bulgaristan’da 408 Araç/1000 Kişidir Türkiye’de 1,000 Kişiye Düşen Araç Sayısı, Ülkemiz Ekonomisine Benzer Ülkelerin de Gerisindedir Gelecek 10 Yıl İçinde Bu Düzeye Ulaşmak İçin Gerekli Araç Sayısı 10 Milyon Adettir Bu Talebin İthalatla Karşılanmasının Bedeli İse Yaklaşık 100 Milyar $ Olacaktır Bu Talebin, Yüksek Katma Değer Yaratan Ve Rekabetçi Bir Otomotiv Sanayi İle Karşılanması Zorunludur
19
Demir Çelik Sanayii İle İlişkiler - Değerlendirme
Küresel Bir Oyuncu Olarak Otomotiv Sanayimizin Yassı Ürünlerden Beklentisi Yoğun ve Değişiktir Sanayimizle Artan Başarılı İşbirliği, Demir Çelik Sanayiine Küresel Otomotiv Tedarikçisi Olma Yolunu da Açacaktır Üretimimizde Yerli Ürünlerin Payının Artma Potansiyeli Vardır Yerli Kaynaklardan Tedarik, Sanayimizde Stratejik Bir Hedeftir Özellikle Entegre Üretici Olarak ERDEMİR Son Yıllarda Sanayimize Yönelik Müşteri Ve Çözüm Odaklı Aktif Bir Pazarlama Faaliyetine Girmiştir 2010 Yılında ERDEMİR’in Sanayimizde Tedarik Payı Yüzde 25 İken Yılında Yüzde 40 Olması Beklenmektedir
20
Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - I
Üretim İçin Daha Fazla İç Tedarik: Tüm Tedarik Zincirinde Tüketim Milyon Ton Çelik Servis Merkezlerinde Hizmetlerin Genişlemesi C Yüzey Kontrolü ve Proses İyileştirme Kalınlık ve Genişlik Sınırlarının Genişletilmesi (1800/2000 mm) Dar Ölçü Taleplerine Uygun Fiyatla Hızlı Uyum (< 900 mm) Daha Yüksek Gerilim (+ 700 Pascal) Daha Düşük Tedarik Hacimlerde Üretim Esnekliği
21
Otomotiv Sanayiinin Beklentileri - II
Demir Çelik Sanayiinde ArGe Faaliyetlerinin Kurumsallaşarak Genişletilmesi ArGe Faaliyetlerinde Otomotiv Sanayiindeki ArGe Merkezleri İle Etkili ve Kurumsal İşbirliği Otomotiv Tedarik Zincirinde Yer Alan Kalıp Üretim Şirketleri İle Kurumsal İşbirliği: Yalova Kalıp Sanayi İhtisas Organize Bölgesi Kuruldu Ürün Geliştirmede Önderlik: Yeni Nesil Çelikler-Kalıp Teknolojilerinde Danışmanlık-Tasarımda İşbirliği Servis Merkezlerinde Sipariş Konsolidasyonu ile Ek Servis ve Alternatif Ürün Tedarik Çeşitliliği
22
Hedef: Daha Fazla Katma Değer
Vizyon ve Hedefler Otomotiv Sanayinin Vizyonu “Türk Otomotiv Sanayii, Avrupa Birliği İçindeki En Rekabetçi Üretim Ve Gelişmiş Bir Ar Ge Merkezi” Hedef: Daha Fazla Katma Değer
23
İlgilerinize Teşekkür Ederiz
INTERNET
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.