Sunuyu indir
YayınlayanTugalp Mujde Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
AKZO NOBEL KEMİPOL AŞ PROBLEM ÇÖZME TEKNİĞİ EĞİTİMİ
2
YÜZEY KUSURLARININ OLUŞMA EVRELERİ DEPOLAMA YÜZEY HAZIRLIĞI BOYA HAZIRLIĞI TİNER BUHARLAŞMASI KÜRLENME FİLM
3
KÖTÜ YAPIŞMA
4
NEDENLERİ Zemine uygun astar seçilmemesi Yetersiz ya da ince zımpara yapılması Temizlik işlemlerinin iyi yapılmaması Gereğinden hızlı tiner kullanılması Kuru uygulama yapılmış olması Uygun olmayan meme çapı kullanılması Bazkat’ın kalın uygulanması Bazkat uygulamasında yeterli flash-off verilmemesi
5
GİDERİLMESİ Yapışmanın zayıf olduğu bölge zımparalanıp tekrar doğru sistem uygulanmalıdır Zemine uygun astar seçilip kullanılmalıdır
6
RENK ATMASI
7
NEDENLERİ Şasi koruyucu boya tutmayan kaplamalar yeterince temizlenmemiş olabilir. Polyester esaslı ürünlere gereğinden çok fazla sertleştirici ilave edilmiş olabilir. Sertleştirici ve polyester esaslı ürün yeterince karıştırılmamış olabilir.
8
GİDERİLMESİ Renk atması görülen kat ve buna neden olan katı zımpara yapıp tekrar uygulama yapılmalıdır.
9
KABARCIKLANMA-BLISTERING
10
NEDENLERİ Sulu zımpara yapıldığında yüzeyde kalsiyum ve tuzların kalması. Nemli havanın boyanacak yüzey üzerine yoğuşması. Polyester macun’un sulu zımpara yapılması ve nemli kalması. Yüzey temizliğinin yeterli yapılmamış olması.
11
GİDERİLMESİ Kabarcıkların bulunduğu kat’a kadar zımpara yapılıp tekrar boyama yapılmalıdır.
12
BUĞULANMA
13
NEDENLERİ Çok hızlı tiner kullanımı ile yüzeyin çok hızlı soğuması ve yüzeyde nem yoğuşması. Yüksek spray basıncı nedeni ile yüzeyin çok hızlı soğuması ve yüzeyde nem yoğuşması. Çok nemli ya da çok soğuk ortamda çalışılıyor olması. Ortamdaki hava sirkülasyonunun çok fazla olması. Boyanın yeteri kadar kurutulmadan montaj yapılıp dış hava şartlarındaki nemin boyaya nufuz etmesi.
14
GİDERİLMESİ Pasta-polısh yapılarak giderilebilir. Pasta-polısh ile giderilemeyen durumlarda ise sonkat boya zımpara yapılıp tekrar uygulama yapılmalıdır.
15
KALINLAŞMA
16
NEDENLERİ Depolama sıcaklığı çok yüksek olabilir. Karıştırma makinesindeki kapak ile boya arasındaki sızdırmazlık iyi olmayabilir. Karıştırma makinesindeki bileşenler gereğinden fazla karıştırılmış olabilir. Ürünlerin kapağı uzun süre açık bırakılmış olabilir.
17
GİDERİLMESİ Kalınlaşma görülen ürünler yenileriyle değiştirilmelidir.
18
TEBEŞİRLENME
19
NEDENLERİ Kullanılan tiner veya sertleştirici miktarı hatalı olabilir. Kullanılan tiner veya sertleştirici tipi yanlış olabilir. Araç sık veya yeterince temizlenmiyor olabilir. Uygun olmayan bir temizlik ürünü veya çok kalın bir pasta kullanılmış olabilir.
20
GİDERİLMESİ Hafif tebeşirlenme kusurları pasta-polısh yöntemi ile giderilebilir. Bu işlemi çok sık tekrarlamak gerekiyorsa, boya yeniden uygulanmalıdır.
21
ÇATLAMA
22
NEDENLERİ Boyanın kılcal çatlaklar olan yüzeye uygulanması. Gereğinden çok fazla ya da çok az sertleştirici girilmiş olabilir. Astar iyi karıştırılmadan uygulanmış olabilir. Astar tam kurumadan zımpara yapılıp uygulanmış olabilir.
23
GİDERİLMESİ Problemli olan bölgedeki boya katları tamamen zımparalanıp yeniden doğru uygulama yapılmalıdır.
24
BOYA DÖKÜLMESİ
25
NEDENLERİ Boya katlarından birinin altındaki yüzeye iyi yapışmamış olması. Sonkat boyanın alttaki kattan daha sert oluşu. Kalın uygulama yapılmış olabilir.
26
GİDERİLMESİ Hasarlı bölgede hasar sonkat’ta ise rötuş yapılır. Hasar alt katlarda da varsa zımpara yapılmalı ve doğru sistem yeniden uygulanmalıdır.
27
BULUTLANMA
28
NEDENLERİ Uygun olmayan sertleştirici veya tiner kullanılmış olabilir. Çok yavaş tiner seçilmiş olabilir. Kullanılan meme çapı büyük olabilir. Spray tabancası hüzme ayarı iyi yapılmamış olabilir. Uygulama sırasında bindirmeler düzgün yapılmamış olabilir. Katlar arası bekleme süresi çok kısa tutulmuş olabilir. Bazkat çok kalın uygulanmış olabilir.
29
GİDERİLMESİ Uygulama tekrar yapılmalıdır. Uygulama sırasında görülen problem uygulama hatası düzeltilerek giderilir.
30
KRATERLENME
31
NEDENLERİ Yağ giderme ve temizlik işlemlerinin yapılmaması ya da yetersiz olması. Kirli bezlerin kullanılması. Basınçlı havanın su ve yağ içermesi. Boya uygulanan yere silikon bulaşması. Uygulama yapılan ekipmanların temiz olmaması.
32
GİDERİLMESİ Temizlik işlemlerinden sonra yüzey zımpara yapılır ve tekrar boyanır.
33
KENAR İZİ
34
NEDENLERİ Macunun uygun olmayan yüzeye uygulanması. Zımparadan önce yağ giderme işleminin yapılmamış olması. Macun uygulamadan önce kenar alıştırmasının iyi yapılmaması. Macun zımparasından sonra kenar alıştırma zımparasının iyi yapılmaması. Macun’un bir bölümünün sonkat boyanın üzerine uygulanmış olması.
35
GİDERİLMESİ Dikkatli bir zımpara ve kenar alıştırması yapılarak uygulama tekrarlanmalıdır.
36
RENK FARKI
37
NEDENLERİ Hatalı uygulama viskozitesi. Rengin iyi yapılmamış olması. Yeterli örtücülüğün sağlanamamış olması. Boyanın iyi karıştırılmamış olması.
38
GİDERİLMESİ Renk farkı olan bölgede yeniden uygulama yapılır.
39
YETERSİZ SERTLEŞME
40
NEDENLERİ Yağ giderme işlemi iyi yapılmamış olabilir. Yanlış sertleştirici kullanılmış olabilir. Çok fazla veya çok az sertleştirici girilmiş olabilir. Sonkat çok kalın uygulanmış olabilir. Uygulama sıcaklığı çok düşük olabilir. Kurutma süresi çok kısa olabilir.
41
GİDERİLMESİ Kurutma süresi ve sıcaklığı tam verilmelidir. Yanlış kullanımdan kaynaklanan kurumama varsa tinerle silinip,zımpara yapılıp tekrar uygulama yapılmalıdır.
42
SPRAY TOZU
43
NEDENLERİ Çok hızlı tiner kullanılmış olabilir. Spray basıncı çok yüksek olabilir. Uygulama hızı ve mesafesi çok fazla olabilir. Kullanılan meme çapı çok küçük olabilir. Uygulama kabinindeki hava sirkülasyonu yetersiz olabilir. Spray tabancası kirli veya arızalı olabilir.
44
GİDERİLMESİ Pasta-polısh kullanılarak giderilebilir. Daha büyük problemlerde zımpara yaptıktan sonra pasta-polısh yapmak gerekir.
45
TOZ
46
NEDENLERİ Uygulama sırasında ortamdan ya da temizlenmemiş araçtan toz gelebilir. Yüzeyde zımpara tozları kalmış olabilir. Maskeleme kağıtlarının yırtık olan yerlerinden lifler kopuyor olabilir. Uygulama kıyafetinden toz gelebilir. Kabin duvarları kirli olabilir. Kabin filtreleri tıkanmış olabilir. Hava hortumunun dışı kirli olabilir. Kabin basıncı düşük olabilir.
47
GİDERİLMESİ Spray işlemi sırasında gelen toz zerrecikleri bir iğne ile alınabilir. Kurumuş boya filmindeki tozlar pasta-polısh işlemi ile giderilir. Toz çok yoğun ise zımpara yapıldıktan sonra pasta-polısh işlemi yapılır ya da tekrar boyama yapılır.
48
YÜZME
49
NEDENLERİ Çok yavaş bir tiner kullanılmış olabilir. Çok kalın uygulanmış olabilir. Kullanılan meme çapı çok büyük olabilir. Ortam sıcaklığı veya yüzey sıcaklığı çok düşük olabilir. Bir sonraki kat çok kısa flash-off süresi verilerek uygulanmış olabilir.
50
GİDERİLMESİ Boya henüz yaş ise flash-off süresi verilerek bir kat uygulama daha yapılır. Boya kurumuş ise zımpara yapılarak uygulama tekrarlanır.
51
DÜŞÜK PARLAKLIK
52
NEDENLERİ Wax veya benzeri maddeler iyi temizlenmemiş olabilir. Zımpara öncesi, astar yeterince sertleşmemiş olabilir. Çok hızlı tiner ya da sertleştirici kullanılmış olabilir. Yanlış oranda veya farklı sertleştirici kullanılmış olabilir. Fırınlama süresi çok uzun veya sıcaklık yüksek olabilir. Flash-off sürelerine uyulmamış olabilir.
53
GİDERİLMESİ Polısh yapılarak parlaklık artırılabilir.Bunun etkisi olmuyorsa zımpara yapılarak tekrar uygulama yapmak gerekir.
54
ZAYIF ÖRTÜCÜLÜK
55
NEDENLERİ Boyanın yeterince karıştırılmamış olması. Uygulama ince yapılmış olabilir. Düzensiz spray yapılmış olabilir. Flash-off sürelerine uyulmamış olabilir.
56
GİDERİLMESİ Örtücülük sağlanana kadar tekrar boyama yapılmalıdır.
57
KABARMA
58
NEDENLERİ Boya çok kalın uygulanmış olabilir. Flash-off süresi gereğinden uzun tutulmuş olabilir,dolayısı ile üste uygulanan kat alttaki katı çözebilir.
59
GİDERİLMESİ Kabarma olan bölge zımpara yapılarak tekrar boyanmalıdır.
60
PORTAKALLANMA
61
NEDENLERİ Uygulama viskozitesi yüksek olabilir. Çok hızlı bir tiner kullanılmış olabilir. Spray basıncı çok yüksek ya da çok düşük olabilir. Meme çapı büyük olabilir. Ortam sıcaklığı yüksek ya da düşük olabilir. Uygulamaya hazır boya çok soğuk olabilir. Uygulama mesafesi uzak olabilir.
62
GİDERİLMESİ Hafif portakallanma pasta-polısh ile giderilebilir.Daha ciddi portakallanmalar ise yüzey zımparalanıp tekrar boyama ile düzeltilebilir.
63
PİNHOL
64
NEDENLERİ Macun dolgusu esnasında yüzeyde hava hapsolmuş olabilir. Macun karıştırma tekniği yanlış olabilir. Kap ömrü dolmuş malzeme uygulanmaya çalışılmış olabilir. Çok kısa flash-off süresi verilmiş olabilir.
65
GİDERİLMESİ Pinholler giderilinceye kadar zımpara yapılıp yeniden boyama yapılmalıdır.
66
PASLANMA
67
NEDENLERİ Yağ giderme işleminin iyi yapılmamış olması. Metal yüzeydeki pas zımpara ile tamamen temizlenmemiş olabilir. Sac astarı kullanılmamış olabilir. Boya katları gerektiği kadar uygulanmamış olabilir.
68
GİDERİLMESİ Pasın olduğu bölge pas tamamen giderildikten sonra yağ alma işlemi de iyi yapılarak uygun sistem ile yeniden boyanmalıdır.
69
AKMA
70
NEDENLERİ Gereğinden çok yavaş tiner kullanılmış olabilir. Boya çok fazla inceltilmiş olabilir. Uygulama çok yavaş yapılmış olabilir. Çok kalın katlar uygulanmış olabilir. Boya veya yüzey çok soğuk olabilir. Tabanca meme çapı çok büyük olabilir. Uygulama ortamı çok soğuk olabilir. Flash-off süreleri çok kısa tutulmuş olabilir. Uygulama basıncı çok düşük olabilir.
71
GİDERİLMESİ Boya kuruduktan sonra akma izleri zımpara ve pasta-polısh yardımı ile giderilebilir. Sorun bu şekilde giderilemiyorsa yeniden boyama yapılır.
72
ZIMPARA İZLERİ
73
NEDENLERİ Boyanacak yüzey çok kalın zımpara yapılmış olabilir. Kenar alıştırma zımparası yapılmamış ya da iyi yapılmamış olabilir. Zımpara işlemi sırasında yüzeyde bulunan tozlar çiziklere neden olabilir.
74
GİDERİLMESİ Boya filmi kuruduktan sonra uygun zımpara kullanılarak sonkat boya zımpara yapılmalı ve gerekiyorsa diğer katlarla birlikte uygulama tekrarlanmalıdır.
75
ÇÖKME
76
NEDENLERİ Depodaki sıcaklık çok fazla ya da sıcaklık farkları çok büyük olabilir. Boyanın raf ömrü dolmuş olabilir. Karıştırma makinesindeki bileşenler iyi karıştırılmamış olabilir. Boya inceltilmiş durumda uzun süre bekletilmiş olabilir.
77
GİDERİLMESİ Depolama ömrü dolmamışsa ve sıcaklık boya kalitesini etkilememişse ürün iyice karıştırılmalıdır.
78
KAYNAMA
79
NEDENLERİ Çok hızlı tiner kullanılmış olabilir. Uygulama çok kalın yapılmış olabilir. Flash-off süreleri yeterince verilmemiş olabilir. Uygulamadan hemen sonra sıcaklık verilerek kurutma yapılmış olabilir. Kurutma sıcaklığı çok yüksek olabilir. Infrared cihazı ile kurutma yapılırken cihaz yüzeye çok yaklaştırılmış olabilir.
80
GİDERİLMESİ Problemli bölüm zımpara yapılarak yeniden boyama yapılmalıdır.
81
SU İZLERİ
82
NEDENLERİ Tam kurumamış boyalı yüzeye su sıçraması. Kurutmadan sonra soğuma esnasında su sıçraması.
83
GİDERİLMESİ İzler kayboluncaya kadar polısh yapılmalı. Yeterli olmaz ya da problem yeniden ortaya çıkarsa zımpara işlemi yapılıp yeniden boyama yapılmalıdır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.