Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür FORUM İSTANBUL 2011 21 NİSAN 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür FORUM İSTANBUL 2011 21 NİSAN 2011."— Sunum transkripti:

1 Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür FORUM İSTANBUL 2011 21 NİSAN 2011

2 Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü
Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo Türk Hava Yolları Kargo

3 Havacılığın Tarihsel Gelişimi
Leonardo Da Vinci Planör 2011 + Sonrası Airbus A380 En büyük yolcu uçağı Hezarfen Ahmet Kıtalar arası ilk uçuş 1500 2007 1632 Montgolfier bros. Sıcak Hava Balonu Airbus A320 1989 1783 Wright bros. İlk Uçak Boeing B737 1984 1903 FLYING ADVENTURE 1973 1927 1969 1957 Charles Lindbergh Atlantiğin ilk geçişi Boeing B747 Çift katlı ilk uçak Concorde Sesten hızlı ilk uçak Boeing 707 İlk geniş uçak

4 Hava Trafiği Gelişimi (1950 – 2007) ve Bugün
Günümüzde 24 saat içindeki hava trafiği Hava trafiği son 20 yılda 3 misli artış göstermiştir Kaynak: Kaynak: Air Transport Association

5 Ortalamanın Üzerinde Büyüme
Bir Bakışta Türkiye Türkiye Pazarı Büyüme (Yolcu) Ortalamanın Üzerinde Büyüme RPK Büyüme(%) RPK : Ücretli Yolcu Kilometre

6 Küresel Pazar Büyüklüğü
2010 % 29 % 31 % 29 % 5 % 4 % 2 2015 % 25 % 27 % 33 % 7 Büyümünin Hızı Yüksek Bölgeler Orta Doğu Uzak Doğu Afrika % 5 % 3

7 Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü
Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo

8 Küresel Sıralamalar (Kalite)
Catering Hizmet Kalitesi 1 Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi catering hizmeti 1 Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu Kayıp Bagaj First Class’ta 4,5 Yıldız 3 Kayıp Bagaj’da Avrupa’da en başarılı 3. havayolu Tek Hizmet kalitesinde her sınıfta 4 yıldız hizmet sunan tek havayolu

9 AEA Sıralaması (Avrupa Havayolları Birliği)
3 Yıldır 1 AEA üyesi havayolları arasında büyüme hızında birinci

10 Rakamlar : Yolcu Sayısı ve Faaliyet Karı
Yolcu Sayısı X 1000 İstikrarlı Artış Gösteren Yolcu Sayısı ve Karlılık .... * 2010 yılı ortalama USD kuru üzerinden hesaplanmıştır.

11 Rakamlar (Faaliyet Geliri - Personel)
Kürelerin çapları personel sayısını göstermektedir. Net Satış Geliri (m USD)

12 Avrupa’nın en genç filosu
Rakamlar : Filo % 137 2003 yılından bu yana filo büyüklüğünde kaydedilen artış yüzdesi Avrupa’nın en genç filosu Tip 2010 Toplam Filo Yaşı 2015 Toplam Geniş Gövde A 7 5,74 A 6 0,19 10 A 9 14,19 B777 13 1,61 12 Toplam 35 7,32 36 Dar Gövde B 52 7.45 60 B 14 4,71 2 B 3 18,91 A320 26 3,69 24 A321 23 4,66 31 A319 4,90 124 6,03 123 Kargo A 4 22,53 A F 1 0,28 GENEL TOPLAM 164 6,5 174 6,5 Türk Hava Yolları filosunun ortalama yaşı

13 2003-2010 yılları toplam destinasyon sayısı değişimi
Network Değişimi Frekans Destinasyon %69 yılları toplam destinasyon sayısı değişimi Kürelerin çapı yıl içerisinde seyahat eden toplam yolcu sayısını sembolize etmektedir.

14 Network Gelişimi 2001 Dış Hatlar Yolcu Dağılımı 2010Dış Hatlar Yolcu
Oran olarak en büyük büyüme Afrika bölgesinde (409%) gerçekleşmiştir. Dış hatlar yolcu dağılımında Avrupa yolcusunun toplam yolcu içindeki oranı azalırken Orta Doğu, Asya - Uzak Doğu ve Afrika nın oranı artmıştır.

15 Rakamlar : Transfer Yolcular
% 352 + 2010 yılı sonu itibari ile 2005 yılı ile karşılaştırıldığında, transfer yolcudaki artış oranı. % 4,8 Ocak – Mart 2011 döneminde transfer yolcu sayısı bir önceki yıla oranla %4,8 oranında artış kaydetti. Türk Hava Yolları’nın Stratejisi : Transfer yolcular Türkiye’den veya Türkiye’ye seyahat etmeyen yolcuları, gidecekleri destinasyona Istanbul üzerinden götürerek, daha fazla yolcuya hitap edip, pazarımızı genişletmek.

16 Avantajlar : Coğrafi Konum
Istanbul’un Küresel bir Hub Olma Yönünde Avantajı CASK % 66 Avrupa ve Asya’nın Sektör Pazar payı Avantajlarımız (1) Coğrafi konumumuzdan kaynaklanan maliyet (2) Daha fazla transfer yolcu alabilmemizi sağlayan eşsiz bir coğrafya hub’ına sahip olmamız Dakika

17 Avantajlar : Coğrafi Konum
Asya ve Orta Doğu’dan Avrupa’ya : 72 Nokta Amerika’ya: 6 Nokta Afrika’ya:17 Nokta YTO IAD Amerika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Afrika’ya: 17 Nokta Asya’ya : 9 Nokta Afrika’dan Orta Doğu’ya: 21 Nokta Avrupa’ya: 72 Nokta Asya-Uzak Doğu’ya : 21 Nokta

18 Rakamlar : Uçuş Nokta Sayısı
Yeni Hatlar 2011 Los Angeles Guanzu Şiraz Valensiya Erbil Toulouse Malaga Selanik Manila Napoli Torino Genoa Necef Musul Novosibirsk Avrupa + CIS 72 Nokta Kuzey Amerika 5 Nokta 8 THY Dünya’da uçuş ağı en geniş 8. havayolu şirketi Orta Doğu 21 Nokta Uzak Doğu 21 Nokta Afrika 17 Nokta Güney Amerika 1 Nokta *Yönetim kurulu tarafınca işaretli noktalara 2011 yılı içerisinde hat açılması kararı alınmıştır.

19 Uçuş Nokta Sayısı - Yurtiçi
İstanbul Atatürk H.L. İstanbul Sabiha Gökçen H.L. Uçuş Noktası :41 Haftalık Frekans * :1,302 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.

20 Uçuş Nokta Sayısı - Genel
*Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.

21 Uçuş Nokta Sayısı - Genel
*Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. *AnadoluJet seferleri dahil edilmiştir.

22 Uçuş Nokta Sayısı - Avrupa
Haftalık Frekans* :962 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Malaga, Torino, Napoli, Genova, Selanik uçuşları başlamamıştır

23 Uçuş Nokta Sayısı - Afrika
Haftalık Frekans* :107 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.

24 Uçuş Nokta Sayısı – Orta Doğu
Haftalık Frekans* :228 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır. Necef ve Basra ya uçuşlarımız henüz başlamamıştır

25 Uçuş Nokta Sayısı – Asya&Uzak Doğu
Haftalık Frekans* :132 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.

26 Uçuş Nokta Sayısı – Amerika
Haftalık Frekans* :37 *Yaz-2011 tarife dönemi planlamasıdır.

27 Avantajlar : Kaliteli İkram
Ekonomi sınıfında dünyanın en iyi ikram hizmetini sunan Türk Hava Yolları, uçan aşçı uygulamasını yolcularının beğenisine sundu.

28 Avantajlar : Yeni Ürünümüz “Comfort Class”
Amaç Ekonomi Class’ın uygun satın alınabilme yaklaşımını Business Class konforu ile birleştirmek Geniş Diz ve Oturma Mesafesi 116 cm Comfort class’ta sunulan koltuk arası mesafe uzaklığı 49 cm Comfort class’ta sunulan koltuk içi mesafe aralığı

29 Avantajlar : Kaliteli Kabin İçi Ürün
Güney Avrupa’nın En iyi Havayolu olan Türk Hava Yolları, kabin içi eğlence sistemlerinde Avrupa’nın en iyi üçüncü havayolu şirketi olarak seçilmiştir.

30 Avantajlar : Vize Politikası ve Turizm
Kaldırılan vize uygulamaları gerek Türkiye’den yurtdışına giden yolcu sayısının artmasına, gerekse de yurtdışından yurdumuza gelen ziyaretçi sayısına olumlu etki yapıyor. Yıllık 30 milyon turistlik turizm potansiyeline sahip olan Türkiye, bayrağını taşıyan Türk Hava Yolları için önemli bir yolcu trafiği sağlıyor THY Hizmeti : Türk Hava Yolları, 2008 yılının Haziran ayından itibaren, transfer yolcuları için 6 ila 8 saat süren İstanbul gezi programları düzenleyerek, ülkemiz turizmine ve İstanbul’un önemli bir aktarma noktası olmasına katkıda bulunmaktadır.

31 Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız
We are Turkish Airlines,We are Globally Yours ...

32 Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız
Yapılan reklam faaliyetleri ve marka tanıtım elçileri ile uluslar arası marka bilinirliği artırılmakta, THY markası tüm dünyaya tanıtılmaktadır.

33 Reklam Faaliyetlerimiz ve Sponsorluklarımız
Türk Hava Yolları gerçekleştirdiği sponsorluk anlaşmaları ve işbirlikleri ile kültür, sanat ve spora destek olmaktadır.

34 Türk Hava Yolları Küresel Havacılık Sektörü
Türk Hava Yolları Başarı Hikayesi THY Kargo

35 Ortalamanın Üzerinde Artış Düzenli ve İstikrarlı Artış Sürmektedir.
THY Kargo – FTK ( ) International Kargo 138 % FTK daki artış ( ) Ortalamanın Üzerinde Artış FTK : Taşınan Ton Km Düzenli ve İstikrarlı Artış Sürmektedir.

36 THY Kargo (2002-2010) 624% 39,5% TAŞINAN (TON)
2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 10/09 % TRANSIT 22,435 27,443 29,892 34,580 46,781 55,508 81,862 116,601 162,632 39.5 TOPLAM (DIŞ) 98,400 97,123 105,764 115,211 126,913 141,315 159,109 236,514 312,825 32.3 Uluslar arası Kargo 624% Transit kargodaki artış ( ) 39,5% Transit Kargodaki artış ( )

37 İstanbul Doğal HUB (Coğrafi Avantaj)
THY Kargo – Transit ( ) İstanbul Doğal HUB (Coğrafi Avantaj) (Ana Liman)

38 Avrupada Sıralama (Kargo)
THY Kargo (Avrupa’da) İç Hatlar Dış Hatlar 32 % Bir Önceki Yıla Göre Taşınan Kargodaki Artış Avrupada Sıralama (Kargo) Kargo (Ton/Km) Kargo Kapasite Kargo Gelir 9 Toplan Taşınan Kargo (ton) da Avrupada 9. Sırada 7 15.7 % lik ATK Artışı ile büyümede Avrupa’da 7. 7 23,2% lik RTK daki artış ile Avrupa’da 7. *ATK: Kapasite Ton Km *RTK: Gelir Ton Km

39 TEŞEKKÜRLER


"Doç. Dr. Temel KOTİL Genel Müdür FORUM İSTANBUL 2011 21 NİSAN 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları