Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGozde Tasci Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
Bu yıla nasıl başladık? 2002 yılı kişi başı gelir hedefi 1999 yılının %20 altında 1999200020012002*2003* GNP büyümesi -6,16,3-8,535 Kişi başı Gelir (USD) 2879298622192300**2420* * TÜFE 6939683520 TEFE 6333863116 Kur Artışı (USD) 72241432425 •Devletin ekonomik program hedefleri •**Gelir artışı oranlarına göre hesaplanmıştır
2
Şimdi neredeyiz ? Olumlu sinyaller var...... GSMH Tarım Sanayi İnşaat Ticaret DİE 4,7 1,9 7,7 -4,2 6,9 -8,5 -1,6 -5,2 -8,9 -5,9 2002 ilk yarı geçen yıl İlk yarı % 2001 ilk yarı geçen yıl ilk yarı %
3
İç Pazar hala beklemede Stoklar kanalda bekliyor DİE Özel Tüketim Kamu Harcamaları Yatırımlar İhracat İthalat 0,5 2,6 -11,8 6,4 10,3 -7,5 -3,5 -23,5 8,8 -23,5 2001 ilk yarı geçen yıl ilk yarı % 2002 ilk yarı geçen yıl ilk yarı %
4
Tüketim Ürünleri Pazarında Durum
5
Tüketim Ürünlerinde Kriz 2001 ikinci yarıda kendini gösterdi GSMH büyümesi FMCG Net Harcama FMCG Miktar +4,7 -10 -9 -8,5 -5 +1 2001 ilk yarı geçen yıl ilk yarı % 2002 ilk yarı geçen yıl ilk yarı % Kaynak : ACNielsen
6
FMCG’ de ne oldu? (Eylül 2002, son 12 ay) •Ana Segmentler •Yeni Ürünler •Kanallar
7
Tütün mamülleri tek kazanan 1999 Eylül 2002 Eylül dönemi Temizlik 6 (-2) Kişisel Bakım 11 Tütün mamülleri 39 (+9) Gıda 44 (-7) Kaynak : ACNielsen
8
Yeni ürün artışında azalma, delistingde artma var 861 181 427 1469 1109 229 416 1754 1735 330 569 2634 2644 560 1269 4473 2499 668 1206 4373 2159 616 1346 4121 GıdaTemizlikKişisel BakımToplam FMCG pazarında yeni ürünler Delistings in FMCG market YTD 2000 vs. year agoYTD 2001 vs. year agoYTD 2002 vs. year ago Multi pack ve bundlelar sayılara dahil değildir GıdaTemizlikKişisel BakımToplam Kaynak : ACNielsen
9
Yeni ürün sayısındaki azalmaya rağmen Gıda lider Toplam YTD 2002 10.0072.9496.43319.389 1783 379 842 3004 1390 439 790 2619 424 286 777 1487 YTD 2000 vs. year agoYTD 2001 vs. year agoYTD 2002 vs. year ago Net yeni ürün sayısı Multi pack ve bundlelar sayılara dahil değildir GıdaTemizlikKişisel BakımToplam Kaynak : ACNielsen
10
Kişisel Bakım kategorisine eklenen yeni ürünler daha başarılı Kategori GIDA TEMİZLİK KİŞİSEL BAKIM 2001 ve 2002’de var olan ürünler2002’de eklenenler % 78’ i Cironun % 94’ ü % 79’ u Cironun % 91’ i % 79’ u Cironun % 88’ i = = = % 22’si Cironun % 6’sı % 21’i Cironun % 9’ u % 21’ i Cironun % 12’ si + + + Kaynak : ACNielsen
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.