Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanGuncicegi Murat Değiştirilmiş 10 yıl önce
1
DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
T.C. ULAŞTIRMA BAKANLIĞI DEMİRYOLLAR, LİMANLAR VE HAVA MEYDANLARI İNŞAATI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ MARMARAY PROJESİ
2
MARMARAY Projesinin Bölümleri
Proje 4 bölümden oluşmaktadır: Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri, Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi: Tüneller ve İstasyonlar (BC1), Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi: İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler (CR1), Yeni Araçların Temini (CR2).
3
Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri
Müşavir Firma : Avrasya Ortak Girişimi Sözleşme Bedeli : Japon Yeni. Bu bedel; yapılan İkraz Anlaşması ile Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından karşılanacaktır. Ortak Girişim 1 Türk, 3 Japon firmadan oluşmaktadır: Yüksel Proje, Pacific Consultants International, Oriental Consultants, Japan Railway Technical Service Müşavir firma 2002 yılı Mart ayında göreve başlamıştır.
4
Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi (BC1)
Sözleşme Bedeli Japon Yeni’dir. Projenin finansmanı yapılan anlaşmalar gereğince Japonya Uluslararası İşbirliği Bankası (JBIC) tarafından karşılanmaktadır. Kredi ilk 10 yılı geri ödemesiz toplam 40 yıl vadeli bir finansmandır. Kredi faizi yıllık %o 7,5’dir. Projenin ihalesi Kamu İhale Kanununa tabi değildir, Proje JBIC Satın Alma Kılavuzuna göre ihale edilmiştir. Yüklenici ile 6 Mayıs 2004 tarihinde Sözleşme imzalanmıştır ve Yüklenici inşaat işlerine başlamıştır.
5
1. Dilim Kredi Anlaşması (TK-P15)
TK-P15 nolu kredi anlaşması 17 Eylül 1999 tarihinde Hazine ile JBIC arasında imzalanmıştır. Bu anlaşma ile Milyon Japon Yeni kredi sağlanmıştır. Bu dilimin milyon Japon Yeni Projenin Mühendislik ve Müşavirlik işleri için kullanılmıştır. 9 093 milyon Japon Yeni ise Boğaz Tüp Geçiş İnşaatı için kullanılmıştır.
6
2. Dilim Kredi Anlaşması (TK-P17)
TK-P17 nolu kredi anlaşması 18 Şubat 2005 tarihinde Hazine ile JBIC arasında imzalanmıştır. Bu anlaşma ile Milyon Japon Yeni kredi sağlanmıştır. Bu anlaşma ile; Mühendislik ve Müşavirlik Hizmetleri finansmanının kalan kısmı karşılanacaktır. Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi İnşaatı (BC1) işinin finansmanının kalan kısmı karşılanacaktır.
7
Demiryolu Boğaz Geçişi İşinin Yüklenicisi (TKGN Ortak Girişimi)
TKGN Ortak Girişimi 2 Türk ve 2 Japon firmadan oluşmaktadır. Firmalar ve payları aşağıdaki gibidir. Taisei Corporation, Lider Ortak, Japonya % 50 Kumagai Gumi Co. Ltd., Japonya %25 Gama İnşaat, Türkiye % 12,5 Nurol İnşaat, Türkiye % 12,5
8
Teknik Özellikler Boğazın altında Batırma Tüp Tünel,
Her iki yakada şehrin altında delme tüneller, 4 yeni İstasyon; 3’ü derin istasyon (Yenikapı, Sirkeci ve Üsküdar) ve Kazlıçeşme yüzey istasyonu
9
Teknik Özellikler Toplam uzunluk 13.558 m,
Batırma tünel uzunluğu m, Yaklaşım tünelleri uzunluğu m, Batırma tünel birimi (segment) adet, (Birimler değişken boyutlarda) Maksimum derinlik; su yüzeyinden m, (Dünyanın en derin batırma tüneli) Batırma tünel yüksekliği ,6 m, Batırma tünelin genişliği ,3 m, 1 gidiş 1 geliş olmak üzere toplam hat.
10
Güzergah ve Yolculuk Süresi
11
Projenin Diğer Raylı Sistemlerle Bağlantıları
KAZLIÇEŞME-SÖĞÜTLÜÇEŞME TÜP TÜNEL YENİKAPI-ÜSKÜDAR-ÜMRANİYE HAFİF RAYLI SİSTEMİ YENİKAPI-TAKSİM-AYAZAĞA METRO YENİKAPI-ESENLER-HAVAALANI HAFİF RAYLI SİSTEM MAHMUTBEY-ESENLER ZEYTİNBURNU-SİRKECİ TRAMVAY HATTI KAZLIÇEŞME-HALKALI YÜZEYSEL METRO SÖĞÜTLÜÇEŞME-GEBZE KADIKÖY – KARTAL RAYLI SİSTEMİ İBRAHİMAĞA İSTASYONU
12
Trafik Üzerindeki Etkileri
2020 Yılı için öngörülen Demiryolu Sistemi Ağı Prof. Dr. Haluk Gerçek, 2003 Planlanan diğer raylı sistemlerin de hizmete girmesi ile günümüzde %3,6 olan ulaşımda demiryolunun payı %27,7 seviyesine ulaşacaktır.
13
Boğaz Geçişi, Tüneller Batırma Tünel Birimine Batırma Tüp Tünel
Japonya’dan bir örnek Batırma Tüp Tünel
14
Tüneller ve TBM Delme Tünel Tekniği (Tünel Delme Makinesi - TBM)
Bu yılın sonunda Japonya’dan 5 adet TBM getirilecek ve 2006 yılı Ocak ayında tünel kazı işine başlanacaktır. Delme Tünel Tekniği (Tünel Delme Makinesi - TBM)
15
Tüneller ve Deprem Batırma Tüp ve Delme Tüneller deprem esnasında insanlar için çok güvenli mekanlardır. İstanbul’da beklenen depremin şiddeti ’dir. Boğaz Geçişi Tasarımında konularında uzman mühendisler çalışmaktadır. Batırma Tüp Tünellerin depreme dayanımının en iyi örnekleri: Japonya’daki “Kobe” Batırma Tüp Tüneli (Osaka Limanı) (1995 depremi) San Francisco’daki BART Batırma Tüp Tüneli (1989 depremi) Tüm batırma tüp tüneller büyük çaplı depremlerden hasarsız olarak kurtulmuştur !
16
Tüp Tünel Modülünün Batırılması
17
Tuzla Tüp Modülleri İmalat Sahasından Görüntüler
18
Derin İstasyonlar Muhtemel Tasarım, Yenikapı Transfer İstasyonu
19
Yenikapı İstasyonu Perspektif Görünüşü
20
Yenikapı İstasyon Girişi
21
Yenikapı İstasyonu Bilet Holü
22
Yenikapı İstasyonu İç Görünüşü
23
Sirkeci İstasyonu Girişi
24
Sirkeci İstasyonu Platformu (Derinlik yüzeyden yaklaşık 45 metre)
25
Sirkeci İstasyonu Merkez Yaya Koridoru
26
Üsküdar İstasyonu Perspektif Görünüşü
27
Üsküdar İstasyonu İç Görünüşü
28
Boğazda Günbatımı (Üsküdar İstasyonu)
29
Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi Projesi (CR1)
Mevcut Banliyö hatlarının iyileştirilmesi ve yüzeysel metroya dönüştürülmesi işidir. Toplam 37 istasyon yenilenerek modern istasyonlar haline getirilecektir. Mevcutta 2 olan hat sayısı 3’e çıkarılacaktır ve sistem T1, T2 ve T3 olmak üzere 3 hattan oluşacaktır. T1 ve T2 hatlarında Banliyö (CR) Trenleri çalışacaktır. T3 hattı ise TCDD Şehirlerarası yük ve yolcu trenleri tarafından kullanılacaktır. İstasyonlar Arası Ortalama Mesafe: km olarak planlanmaktadır.
30
Teknik Özellikleri Asya Yakası 43.4 km, Avrupa Yakası 19.6 km uzunluğunda yüzeysel hat. Hat üzerindeki minimum kurp yarıçapı : R=300m Maksimum düşey hat eğimi: % 1.8 Proje Hızı = 100 km/saat Ortalama İşletme Hızı = 45 km/saat İstasyonlar ORTA PERONLU ( Sirkeci İstasyonu delme tünelde inşa edileceğinden KENAR PERONLU) Platform Uzunluğu : 225 m
31
İşletme Bilgileri Zirve Saatlerde ( ile arası) tüpten Sadece CR (metro) araçları geçecek! Tren İşletme Aralığı : Tüp Geçitte 2 dak. Zirve saatler dışında saatte bir yönde 3 adet TCDD yük ve yolcu treni tüpten geçebilecek. TCDD Trenleri T3 hattını kullanacak. Hat kenarına yapılacak barınma hatları sayesinde çift yönlü işletme sağlanabilecek. Yaklaşık 4.5 km arayla barınma hatları inşa edilecektir. Asya tarafında 10 adet barınma hattı yapılacaktır. Avrupa tarafında 2 adet barınma hattı yapılacaktır. T3 hattı Barınma hattı
32
Projenin Finansmanı TR no’lu İkraz Anlaşması; Hazine Müsteşarlığı ile Avrupa Yatırım Bankası arasında tarihinde imzalanmıştır. Bu anlaşma ile sağlanan kredi tutarı 650 milyon Euro’dur. Kredinin ilk dilimi olan, 200 Milyon Euro’luk kısmına ilişkin sözleşmenin yürürlüğe girmesi hakkında 22/10/2004 tarih ve 2004/8052 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı alınmıştır. Kredi değişken faizli nitelikte olup, 15 Mart 2013 tarihine kadar geri ödemesiz olmak üzere toplam 22 yıl vadeli bir finansmandır.
33
İhale Süreci Projenin ihalesi Kamu İhale Kanununa tabi değildir, İhale Avrupa Yatırım Bankası Satın Alma Kılavuzuna göre yapılmaktadır. 08 Ekim 2004 Önyeterlik İhalesi İlanı, 24 Ocak 2005 Önyeterlik Dosyalarının DLH’ya Sunulması, 20 Haziran 2005 Önyeterlik İhalesinin Sonuçlanması, 24 Haziran 2005 Yeterlilik Alan Firmaların CR1 İhalesine Davet Edilmesi, 28 Kasım 2005 Tekliflerin Sunulması.
34
Çeken-Çekilen Araçların Temini (CR2)
Proje kapsamında 440 adet araç alınması planlanmaktadır. Her bir aracın boyu yaklaşık m ve araçların tamamı motor donanımına sahip olacaktır. Araçlar dünyada kabul görmüş standartlarda ve çevre dostu araçlar olacaktır. Projenin finansmanı konusundaki çalışmalar sürdürülmektedir. 2025 Yılında 44 adet 10 araçlı tren filosu hizmette olacaktır.
35
CR2 İhale Konusu Araçlar
36
MARMARAY PROJESİNİN TOPLAM MALİYETİ
PROJE ADI TOPLAM US$ Mühendislik Müşavirlik Hizmetleri BC1 “Demiryolu Boğaz Tüp Geçişi; Tüneller ve İstasyonlar” CR1 “Gebze-Haydarpaşa, Sirkeci-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi; İnşaat, Elektrik ve Mekanik Sistemler” CR2 “Yeni Araçların Temini” GENEL TOPLAM
37
Projenin Yararları Tarihi Yarımada araç trafiğinin etkilerini azaltacak İstanbul’un ulaşım sorunlarına uzun süreli çözümler getirecek, 100 yıllık tasarım ömrüne sahip, güvenli, konforlu, dayanıklı ve modern bir demiryolu sistemine kavuşturacak, Tek yönde saatte yolcu taşıma kapasitesini sağlayarak, mevcut köprülerdeki tıkanmayı azaltacak, Boğazın iki yakası arasındaki ulaşımı 4 dk’da sağlayacak. Refah düzeyini artıracak,
38
MARMARAY SİSTEMİ İLE KAVUŞMAYI HEDEFLEDİĞİMİZ ÇAĞDAŞ, GÜVENLİ ve MODERN DEMİRYOLU SİSTEMİ
39
Teşekkür Ederiz…
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.