Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
2
İŞLETME İLE İLGİLİ STRATEJİLER
Düşük Maliyet Stratejisi Farklılaşma Stratejisi Odaklaşma Stratejisi Pazarda İlk Olma Stratejisi Lidere Meydan Okuma Stratejisi Lideri Takip Etme Stratejisi Pazar Boşluklarını Belirleyip Doldurma Stratejisi Nadasa Bırakma Stratejisi Çekilme Stratejisi Küçülme Stratejisi
3
Düşük Maliyet Stratejisi
Ölçek ekonomileri Deneyim eğrisi etkisi Sıkı maliyet kontrolü Hizmet, satış, pazarlama ve Ar-Ge gibi alanlarda maliyet minimizasyonu sağlanması
4
İşletmenin Düşük Maliyet Stratejisi uygulaması
müşterilerin ve tedarikçilerin pazarlık gücü, Piyasaya yeni girebilecek potansiyel rakiplerin ve ikame mallarının tehdidi rakiplerin rekabet yoğunluğu gibi etkenlere bağlıdır Genellikle ürün hayat döneminin olgunluk döneminde üretim miktarının artırılması ile gerçekleştirilir Teknoloji ürün maliyetlerini aşağıya çeken bir unsurdur
5
Karşılaştırmalı (Mutlak) Üstünlük
Üretim maliyeti farkı yerine, farklılığın derecesi üzerinde vurgunun olması En fazla üstünlüğün olduğu ürünler Üstünlüğe sahip olduğu mallarda uzmanlaşıp daha az üstün olduğu malları ithal ederek daha fazla refah
6
Düşük Maliyet Stratejisinde Önemli Olanlar
Verimlilik Çeşitlilikte azalma Yeni pazarlar tercih edilmektedir Kalitedeki artışlar Hedef maliyetleme Minimum hata Belirsizliğin en aza indirilmesi Yeniliğin ve yaratıcılığın teşviki
7
Farklılaşma Stratejisi
Pazarlama karması elemanlarında farklılıklar yaratılarak rekabet avantajı yaratılması Ürün tekliği yaratılmasına çalışılır
8
Farklılaşma Stratejisi
İşletmelerin, mukayeseli üstünlüklerini kullanarak, Değer verdiği ve aradığı, Piyasada bulunanlardan farklı özelliklere sahip mal ve hizmet üretmesi ve Bu ürünleri yüksek fiyatla satarak Piyasa ortalaması üzerinde bir gelir elde etmeleri
9
Ürün Tekliği Sağlamanın Yolları
Marka bağlılığı Müşteri hizmetleri Ürün tasarımı ve özellikleri Teknoloji
10
Düşük maliyet stratejisi de farklılaştırma stratejisi olabilir
11
Farklılaşma Stratejisi
Marka, Tasarım, Teknoloji, Müşteri Hizmetleri, Kalite gibi özellikleri rakiplerinden farklı olan ayrıcalıklar üzerine kurulan stratejilerdir İşletmelerin tüketiciler tarafından kabul görmüş, kendine özgü farklılıklara sahip olması gerekir
12
Bu ayrıcalıklar: Markaya Bağımlılık; Jaguar/Mercedes/BMW/Vakko/Beymen Teknoloji Üstünlüğü; Makintosh/Microsoft Müşteri Hizmetleri; Arçelik/Beko/BOSH/Tofaş/Renault/Opet
13
Harley Davidson Yıllık üretimi düşük (40.000 adet) Sayısız model
Sayısız Eksesuar Sayısız özellik Harley Davidson Klübü
14
Texas Instrument (TI) Rekabetçi üstünlüğü daha standart ve geniş pazarlarda uzun vadeli düşük maliyetli ürünlerle sağlayacak bir yaklaşım Piyasalara erken girerek konumunu sağlamlaştırmak ve ürünün olgunluk aşamalarında pazar payı hakimiyeti Daha fazla satış için daha düşük maliyetler Çok fazla nitelikli olmayan montaj işçilerinden oluşan sermaye yoğun maliyet odaklı üretim süreçleri Verimliği arttırabilmek için daha fazla endüstri mühendisinden faydalanılması Üretimde kullandığı parçaları kendisinin üretmesi
15
Hewlett-Packard (HP) Daha küçük pazarlarda özel, yüksek değerli, fonksiyonel özelliği olan ürünlerle rekabetçi üstünlük sağlama Kendisi yeni pazarlar oluşturduktan sonra, düşük maliyetle piyasaya girmeye çalışan diğer işletmelere karşı farklı ürünler geliştirme Aynı fiyatları daha uzun bir süre aynı düzeyde tutmak için çaba sarf ederek daha yüksek kar marjları ve daha erken yatırım üzerinde kazançlar elde etmek Daha az miktarlarda üretimi daha nitelikli montaj işçileriyle gerçekleştirebilecek esnek süreçler Ürünlerinin özelliklerinin geliştirilmesi için ürün mühendisliği Parçaları satın alma
17
Odaklaşma Stratejisi Sınırlı kaynak Belirli bir hedefin belirlenmesi
Pazarın seçilen bölümünün istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak mal ve hizmet üretimi gerçekleştirilir Belirli bir ürüne ve pazara yoğunlaşılması Özel mal ve hizmetler için uygun Pazarın diğer bölümlerini ihmal etme söz konusu olur
18
İstanbul’daki Özel Hastaneler
23
İlk Olma Stratejisi Yeni bir ürünü ilk üreten olma
Yeni bir faaliyeti veya süreci ilk uygulayan olma Bir pazara ilk giren olma
24
Pazarda İlk Olma Stratejisi
Son yıllarda öne çıkan strateji Pazarda ilk olma stratejisi, ürün çeşitliliği bazında rakiplerden farklılaşma stratejisi gibi göreli agresif bir stratejidir Pazarda takipçi olma stratejisine göre daha çok kaynağa ihtiyaç söz konusu Daha çok risk ve maliyet söz konusudur Rakipler pazara girmeden elde edilen getiriler, yeni yatırımlar ve geliştirmeler için kullanılabilir
25
Pazarda İlk Olma Stratejisi
Pazarda ün yapmanın en güzel yollarından biridir. Pazarda rekabetin olmamasının avantajı yaşanır Her zaman için pazara ilk giren olarak değil, pazara ilk giren önemli işletme olarak değerlendirilir amazon.com Yüksek pazar payı kazanılmasının temel yollarından biridir Kazanımlar, karşılaşılacak olan risklerden yüksek olduğunda anlam kazanır Bazı durumlarda pazara ilk giren işletme büyük avantaj saplarken, bazı durumlarda sonradan giren işletmeler avantaj sağlarlar
26
Pazarda İlk Olma Stratejisi
Pazara sonradan giren işletmeler ürün sınıfının pazara tanıtılması ve araştırma geliştirme faaliyetlerinden doğacak olan maliyetlere katlanmazlar Atari-Nintendo Charles Stack Online Bookstore vs. amazon.com Hızlı takip edenler (fast followers)
27
Pazarda İlk Olma Stratejisi
Son dönemlerde Kaynak Temelli Yaklaşımla Değerlendirilmektedir Kaynaklar Kabiliyetler Giriş zamanının belirlenmesi önem taşır
28
Cevap Bulunması Gereken Sorular
Pazara ilk giren olmak için ne gerekir? Pazara ilk giren veya geç girenlerin karşılaşacakları riskler ve avantajlar nelerdir? Pazara ilk girenlerin avantajı nasıl devam ettirilebilir? Pazara girme zamanlaması ile işletme başarısı arasında nasıl bir ilişki vardır?
29
Örnekler (başarılı olanlar)
Xerox (fotokopi makinası) General Electric (Ampül) Palaroid (anlık fotoğraf) Coca- Cola Federal Express (bir günde teslim hizmeti) Sony (VCR)
30
Lidere Meydan Okuma Stratejisi
Lider şirketin faaliyetlerine karşılık verme Pazar liderinden pazar payı elde etmek üzere girişilen faaliyetler
31
Yenilik Yeterli kaynak Pazarda öncü olmak Marka değerinin yüksek olması Kabiliyetler Liderin güçlü yönlerini değil zayıf yönlerini hedef alma
32
Lideri Takip Etme Stratejisi
İşletmelerin lideri her konuda takip etmeleri Liderin öncü olup olmaması önemli Lider ne kadar güçlüyse, fiyat üzerinden yapılan rekabet o kadar azalır Takip edenin ürünü ve markası tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına ne kadar yakınsa, liderin üzerindeki baskı o kadar fazla olur Fiyat indirimi ve farklılaştırma
33
Lideri Takip Etme Stratejisi
Farklılaştırma Farklılaştırma ve yüksek fiyat Farklılaştırma ve düşük fiyat Pazara giriş engellerini aşabilecek özelliklere sahip olmak Teknolojik yeterliliğe sahip olmak
34
Lideri Takip Etme Stratejisi
Sahtesini yapmak Aynısını yapmak Taklit etmek Uyarlamak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.