Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR"— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR
blender Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR

2 Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute
giriş Blender projesinin oluşumu, Blender Foundation, Blender Institute

3 Blender nedir? Blender, tüm popüler işletim sistemlerinde çalışmak üzere geliştirilmiş, açık kaynaklı ve GNU Genel Kamu Lisanslı, 3D içerik oluşturma yazılımıdır. Modelleme, kaplama, animasyon, iskelet sistemi, parçacık simülasyonu, script yazma (python), render, post-process, oyun motoru

4 Blender Foundation 1988, Ton Roosendaal, NaN (Not a Number)
Interactive 3D (on-line) içerik 2002’de iflas. Blender Foundation (kâr amaçlı değil) 7 haftada 100,000 €, Blender artık özgür bir proje.

5 Ton Roosendaal

6 Blender Institute Çalışmalara başlanıyor
İlk open movie: Elephant’s dream Film ve filmde kullanılan içerik Creative Commons Licence ile lisanslanıyor (“Bazı hakları saklıdır”) Filmin başarısı üzerine 3D oyun, film ve görsel efektler üzerine olan özgür projelere ev sahipliği yapmak amacıyla Blender Institute kuruluyor.

7 Blender Institute

8 Blender Institute Blender Istitute’te yapılan projeler Blender’ın geliştirilmesine katkıda bulunuyor. Blender hem geliştiriliyor hem kullanılıyor. Projeler Blender’ın yeteneklerini sergileme araçları görevi görüyor. Big Buck Bunny (2008), Yo Frankie! (2008), Sintel (2010)

9 Elephant’s Dream

10 Big Buck Bunny

11 Sintel

12 Programın kurulması ve tanıtılması
Uygulama Programın kurulması ve tanıtılması

13 Eski versiyon – yeni versiyon

14 Arayüz

15 Paneller, Layoutlar 3D View Properties Timeline Graph Editor DopeSheet
Render, Material, Texture, Modifier’lar Timeline Graph Editor DopeSheet UV/Image Editor Info Outliner File Browser User Preferences Python Console Text Editor

16 Scripting Layout’un gösterilmesi
Programda uygulanan işlemlerin python script’leri info panelinin altında gösteriliyor Console’da tek satır doğrudan komut yazabiliyoruz. Text Editor’de import bpy komutundan sonra script’imizi yazıyoruz. Text ->Run Script diyerek çalıştırıyoruz. Api documentation :

17 Kurulum ve ilk ayarlar GPU ayarı Laptop kullananlar için NumPad ayarı
User preferences -> System -> Compute Device Laptop kullananlar için NumPad ayarı User preferences -> Input -> Emulate Numpad 3 tuşlu fare ayarı User preferences -> Input -> Emulate 3 Button Mouse

18 Sahnede gezinmek Tekerleğe basılı tutarak sürükleme,
kamerayı döndürür. Shift + tekerleğe basılı tutarak sürükleme, kamerayı taşır. Tekerleği döndürme, görüntüyü yakınlıştırıp uzaklaştırır.

19 Sahnede gezinmek (Emulate 3 Button Mouse modunda)
Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı döndürür. Shift + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, kamerayı taşır. Ctrl + Alt + farenin sol tuşu ile sürükleme, görüntüyü yakınlaştırıp uzaklaştırır.

20 Sahnede gezinmek (View’lar ve NumPad fonksiyonları)
Üzerinde ok olan numaralar görüntüyü ok yönünde döndürüyor (2,4,6,8) 1: ön 3: sağ 7: üst 5: ortografik / perspektif + ve - : yakınlaştırma ve uzaklaştırma 3D view paneli -> view menüsü -> Toggle Quad View

21 Ortografik / Perspektif
Perspektif Ortografik

22 Bazı temel kontroller Sol tuş: cursor’u koyma Sağ tuş: seçme
A : hepsini seç / hepsini bırak

23 Dönüşüm işlemleri Taşıma (G) Döndürme (R) Boyutlandırma (S)
Sadece istenen eksende taşıma: G + X, Y, Z Döndürme (R) Sadece istenen eksende döndürme: R + X, Y, Z Boyutlandırma (S) Sadece istenen eksende boyutlandırma: S + X, Y, Z Sahnedeki küp üzerinde bunları deneyiniz.

24 Sahneye nesne ekleme Info paneli -> Add -> Mesh -> Cube
Diğer nesneleri eklemek

25 Modlar Object Mode : Nesneleri değiştirme/taşıma
Edit Mode : Seçili nesneyi modelleme Sculpt Mode : Seçili nesne üzerinde kabartma/oyma işlemleri Vertex Paint Weight Paint Texture Paint

26 Seçim modları Nokta seçimi Kenar seçimi Yüzey seçimi
Border selection (B) Circle selection (C) Select / Deselect All (A) Tekerlek : Deselect Seçtiğiniz nokta, kenar ve yüzeyler üzerinde dönüşüm işlemlerini deneyiniz.

27 Görüntüleme modları Texture Solid Wireframe Bounding Box
Wireframe – Solid arasında geçiş : Z

28 Modellemeye başlama (Masa kompozisyonu örneği)

29 Masa kompozisyonu örneği (Extrude ve Loop Cut)
Sahneye “circle” ekleme Fill Type’ı Triangle fan yapma Extrude (E) ve Scale işlemleri ile bir kadeh ve bir tabak modelleme. İçini görmek için wireframe’i kullanma Tabağa benzer şekilde başlayıp kaşığı modelleme Proportional Editing’i kullanma Dikdörtgen masa (Loop cut : Ctrl + R)

30 Material yaratma Properties window’da Material sekmesi Yeni Material
Diffuse Specular Transparency Mirror

31 Render Render image, Render animation Output dosyasının belirlenmesi

32 Kumaş Modifier’ını kullanmak
Sahneye bir Plane ekleme Edit Mode’da Mesh -> Edges -> Subdivide seçeneği seçilmesi ve parametresinin girilmesi Object Mode’a geçilip Properties panelinden cloth Modifier’ın eklenmesi (Modifiers ya da Physics kısmından) Self collision’un enable edilmesi Kumaşın çarpışacağı nesnelere Collision modifier’ının eklenmesi

33 Kamera animasyonu Timeline’ın altında Automatic keyframe insertion butonu Timeline’da belli aralıklarla kameranın basit dönüşüm işlemleri ile sahnede yer değiştirmesi

34 Render Animation Başlangıç ve bitiş karelerinin seçilmesi
Fps’nin seçilmesi Thread’lerin ayarlanması Output tipinin belirlenmesi

35


"Hazırlayan : Hüseyin YAŞAR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları