Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MS Dynamics AX Bakım Yönetimi - PMAX

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MS Dynamics AX Bakım Yönetimi - PMAX"— Sunum transkripti:

1 MS Dynamics AX Bakım Yönetimi - PMAX

2 Ajanda MS Dynamics AX Tanıtımı Birleşik Uzmanları Bilişim AŞ Hakkında
Referanslarımız Proje Uygulama Metodolojisi Bakım Onarım Modülü MS Dynamics AX Bakım Modülü Avantajları

3 MS Dynamics AX Danimarka menşeili Damgaard firması tarafından 1998 yılında geliştirilmeye başlamıştır. 2002 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. Tüm dünyadaki çözüm ortaklarıyla birlikte geliştirilmeye devam etmektedir. Diğer Microsoft teknolojileriyle uyumludur. Kullanım ve uyum kolaylığı sayesinde işletme uyarlamaları çok hızlı bir şekilde yapılabilmektedir. Danimarka menşeili Damgaard firması tarafından 1998 yılında geliştirilmeye başlayan AX, 2002 yılında Microsoft tarafından satın alınmıştır. 11 yıl boyunca Microsoft ve tüm dünyadaki çözüm ortaklarıyla birlikte geliştirilerek Microsoft’un diğer teknolojileriyle bütünleşik hale getirilmiştir. Teknolojisi ve kullanım kolaylıkları sayesinde firma uyarlamaları çok hızlı yapılabilmekte ve daha sonraki sürüm güncelleştirmeleri de hızlıca tamamlanabilmektedir.

4 Birleşik Uzmanlar Bilişim AŞ Hakkında
1992 yılında kuruldu. 2003 yılında Microsoft Dynamics Sertifikalı Çözüm Ortağı oldu. 10 yıldır Microsoft Dynamics AX uygulama danışmanlığı, proje yönetimi, teknik destek ve eğitim hizmetleri sağlamaktadır. Vergi, bağımsız denetim, yönetim danışmanlığı ve kurumsal finans hizmetleri sunan 'Birleşik Uzmanlar YMM ve Bağımsız Denetim AŞ'nin stratejik çözüm ortağıdır. Başarılı projelere imza atmış uzman ve deneyimli kadrosu, koşulsuz müşteri memnuniyeti ilkesi ile kurumlara değer katan çözümler üretmektedir.

5 Bazı Referanslarımız

6 Proje Uygulama Metodolojisi
Ön-analiz Anahtar Kullanıcı Eğitimleri Detaylı Analiz aşaması / Gap-fit İhtiyaç dokümanı Tasarım Aşaması Geliştirme (Test/Revizyon) aşaması Uygulama aşamaları Son kullanıcı manuellerinin hazırlanması ve eğitimler Canlı kullanıma geçiş Canlı kullanım destek süreci

7 Proje iletişim planı Ms Project Proje planı
Haftalık toplantı tutanakları Gap –fit / ihtiyaç ve tasarım dökümanı Geliştirme talep dokümanları Aylık Proje Değerlendirme Toplantıları Test & Kabul Senaryoları E-posta grubu Proje Kapanış dokümanı

8 Bakım Yönetimi - PMAX Ekipman Yönetimi Stok ve Yedek Parça Yönetimi
Emniyet Stok Takibi / Mobil Barkod İşlemleri Ekipman Yönetimi Bakım İş Talepleri Bakım İş Emirleri Periyodik Bakımlar Atölye İş Takibi Dynamics AX Altyapısı Güvenlik Entegrasyonlar

9 Ekipman Yönetimi Ekipman detay tanımları / Kısa kod ile işlem imkanı
Ağaç yapısı görünümü / Grup ve Yer tanımları Tesis  Bölge  Bölüm  Kısım  Ana Grup  Ekipman Grubu Ekipman Lokasyon ve Durum takibi Görsel uyarı ikonları  Görüntü ekleme imkanı Ekipman Transfer İşlemleri (her seviyede) Ekipman Zimmet İşlemleri Sayaç Yönetimi ile periyodik planlama Alım bilgileri takibi Teknik bilgiler ( Üretici, marka, model ve seri no, tahmini üretim/bakım maliyeti ) Garanti süreleri, devreye alma ve hurdaya alma tarih bilgileri Yedek parça ilişkileri takibi / Yasal takip (sigorta, muayene, vs.) Periyodik bakım vadesi, duruş-gecikme vb. durumlar için çalışanlara yoluyla uyarı sistemi Ölçüm ve analiz değerleri/tarihçesi takibi

10 Lokasyon Takibi

11 Ekipman Ağaç Yapısı

12 Ekipman Listesi

13 Zimmet İşlemleri

14 Transfer İşlemleri

15 Periyodik Bakım Önceki Bakım Sayacı / En son sayaç / sayaç tarihi takibi Sayaç Yönetimi ile Periyodik Bakım Tahminleri / Marj süreleri Görsel uyarı ikonları  Periyodik bakım vadesi, duruş-gecikme vb. durumlar için çalışanlara yoluyla uyarı sistemi Sayaç Tarihçesi Sayaçların Ms Excel’den hızlıca aktarımı Toplu Periyodik İş Emri oluşturma

16 Sayaç Yönetimi – Toplu Sayaç Giriş Ekranı

17 Sayaç Yönetimi

18 Bakım İş Talepleri Onay süreci
Taslak  Onay bekliyor  Onaylandı  Ret Onay /Pop-up/SMS uyarı sistemi Onay Tarihçesi İş Emri Türleri ( Arızi, Montaj, Periyodik vs..) Bakım önceliğine göre renklendirme (Normal, Acil, Kritik-İş durdu) İş emri tipleri (kaporta, boya, montaj, lastik vs.) Risk – Koruyucu Önlem takibi Belge eklentileri

19 İş Talepleri Formu

20 Bakım İş Emirleri - 1 Durum takibi & Güncelleme /SMS/Pop-up uyarıları Oluşturuldu : Taslak aşaması Gönderildi : Bakım ekibinde Başlatıldı : işe başlandı / başlatma süresi takibi Beklemede : Bekleme nedeni / süresi takibi Tamamlandı : Bakım ekibi işi tamamladı (malzeme sarfı, işçilik maliyeti, çıkan parça takibi, diğer giderler) Kapatıldı : Talep eden onayı İptal edildi : İptal nedeni takibi Bakım Önceliği ve renklendirme, İş emri türleri, tipleri Arıza nedenleri / Arıza kodları / Arıza çözümleri ile kök neden analizi Bakım Talimatları / Planları Ana iş emri takibi / İş Emri formu baskısı Uyarı / / SMS tarihçesi

21 Bakım İş Emirleri – 2- Maliyet Yönetimi
Hazır Sorgu Formları İş Emirlerim / Tamamlanan İş Emirlerim / Sorumlu olduklarım vs… İşçilik Maliyetleri Bordro sistemi entegrasyonu / Sabit Fiyat Belirleme Maksimum çalışma limitleri USD maliyet raporlaması ile her zaman doğru raporlama Malzeme Maliyetleri Ambar entegrasyonu Çıkan parça takibi Gerçek zamanlı maliyet fiyatları TL / USD maliyet raporlaması Diğer Gider takibi Harici servis kullanımı TL / USD maliyet raporlaması

22 İş Emirleri

23 İş Emirleri – Uyarılar

24 İş Emirleri –

25 Atölye İş Takip Ekranı Kullanıcı dostu ara yüz ile hızlı takip ve iş emri girişleri İş emri başlatma Malzeme sarf işlemleri (barkod desteği) İşçilik süre bildirimleri İş emri bekletme ve sebep takibi İş emri tamamlama Full Dokunmatik Ekran Desteği (endüstriyel pc, tablet pc vs) Basit yapı sayesinde az eğitim ihtiyacı ile sistem hızlıca kullanılabilir.

26 Atölye İş Takip Ekranı Başlat Malzeme Sarfı İşçilik Sarfı Bitir Yenile
Beklet Kapat Devam ettir

27 İş Emri Başlatma

28 Malzeme Sarfı

29 İşçilik Sarfı

30 İş Emri Bekletme

31 İş Emri Bitirme

32 Stok ve Yedek Parça Yönetimi
Yedek parça ve malzeme talep / tedarik süreci takibi Her türlü gruplandırma imkanı İşletme – Ambar ve Raf takibi İşletmeler arası stok sorgulama ekranı & İşletme / Ambar arası transfer Emniyet stoğu takibi / Gönderimi Parti takibi ile sarf/kimyasal/yağ vs malzemelerin Raf Ömrü takibi Her türlü işlemde uyarı / opsiyonu Tedarikçi Fiyat Listesi Aktarımı (Excel / Text) ile Güncel Fiyat Takibi Ambar’a giriş uyarısı ile otomatik Giriş Pusulası Gönderimi ABC Sınıflandırması ile en çok giden parçaların raporlanması Akaryakıt sarf takibi / Ambar Hareketsiz Raporlaması

33 Mobil Ekranlar ile Barkod Entegrasyonu
Mobil cihazlara özel ekranlar ile AX’a bağlanma Barkodlu İş Emirlerine Malzeme Sarfları Barkodlu Sayım İşlemleri Barkod okutma ile İşletme bazlı stok kontrolü RFID altyapısı

34 Fiyat Kataloğu Aktarımı – Excel / CSV / Text

35 Stok Sorgulama – İşletme bazlı

36 Emniyet Stoğu – Raporlama - Email

37 Ms Office Entegrasyonu– Excel Veri Aktarımı

38 Cihaz Entegrasyonları – Spectrometre

39 Dynamics Ax Raporlama Yapısı

40 Dynamics Ax Standart Raporları
Her formun sorgulama şeklinde kullanımı ve Excel’e gönderim ile rapor ihtiyacının minimuma inmesi Standart Bakım Raporları İş Emri Formu Ekipman Listeleri, İş emri/talebi Listeleri (durum filtrelemeleri) Periyodik bakım süresi gelen ekipmanların raporlanması Yedek parça kullanım raporu Barkod etiketlerinin basımı (iş emri, çalışan kodu, ambar raf yeri) Stok Mizanları, Eldeki kritik Stok raporlaması, Raf ömrü raporu

41 Excel Pivot Raporları Excel üzerinden verilecek veri ambarı sayesinde sınırsız sayıda rapor üretebilme olanağı Excel ara yüzü ile kullanım kolaylığı Tamamen online veri üzerinden raporlama yeteneği Grafiksel tabloların hızlıca kullanılmasına olanak sağlaması Yeni versiyonlara geçiş sonrası değişiklik ihtiyacı olmaması

42 Excel Pivot Raporları

43 Excel Pivot Raporları

44 Excel Pivot Raporları

45 MS Dynamics AX Bakım Modülü Avantajları
İşletmenin tüm süreçlerinin bütünleşik tek sistemde takibi Sarf malzemesi ve yedek parça tedariğinin mevcut satınalma süreçleri ile yönetilmesi Bakım malzeme sarflarının mevcut sistemle takibi Mevcut personel yönetim sistemi ile bakım personeli performans ve işçilik sarfları takibinin kolayca yapılabilecek olması Dynamics AX uyarı sistemi ile anlık bildirimlerin ve lerin yönetilebilmesi

46 Teşekkürler & Sorular


"MS Dynamics AX Bakım Yönetimi - PMAX" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları