Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN
B A Ş A R I BELİRLENEN HEDEFLERE ULAŞMAK İÇİN DOĞRU BAŞLANGIÇLAR YAPMAK VE ENGELLERİ AŞMAK DEMEKTİR.
2
BAŞARILI OLABİLMEK İÇİN
GEREKEN ŞARTLAR 1. İNANMAK 2. PLANLAMAK 3. HAREKETE GEÇMEK
3
BAŞARI ŞANS DEĞİLDİR ! ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK İLE DEĞİL
4
BAŞARININ PROGRAMI Gideceği limanı bilmeyen bir gemiye hiçbir rüzgar yararlı olamaz.
5
ÇALIŞMANIN BENİM İÇİN NE KADAR ÖNEMLİ OLDUĞUNU BİLİYORUM,
AMA ÇALIŞAMIYORUM !...
6
‘’ O KADAR ÇOK SIKILIYORUM Kİ ; İÇİMDEN HİÇ DERS ÇALIŞMAK
GELMİYOR !...
7
DERSE ÇOK İSTEKLİ BAŞLASAM DA
ÇOK ÇABUK SIKILIYORUM!...
8
DERS ÇALIŞIRKEN , GEREKTİĞİ GİBİ YOĞUNLAŞAMIYORUM !.....
9
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN
İÇ SEBEPLER Hayal Kurmak... Endişeler...
10
ZİHNİN DAĞILMASINA YOL AÇAN
DIŞ SEBEPLER T E L E F O N MÜZİK DİNLEMEK YATARAK ÇALIŞMAK ÇALIŞMA ORTAMI T EL E V İ Z Y O N
11
TELEFON (Cep Telefonu)
Ders çalışırken açık olan, titreşimi çalan, mesaj gelen cep telefonuna kim olsa merak ederek bakmak isteyecektir. Telefona yönelik alacağımız tedbirler programlı ders çalışmamızda önemli yer tutmaktadır. Ödev sormak ya da acil durumlar için telefon kullanımında dahi görüşme kısa tutulmalı ve ya boş zamanlarda telefon kullanılmalıdır.
12
MÜZİK DİNLEME Araştırmalar;
beynin birden fazla uyarıcıya açık olabileceğini ancak dikkatin beyin tarafından bir noktaya odaklanabileceğini göstermektedir. Müzik ile kulak sisteminin beyni meşgul etmesi ve aynı anda ders çalışma ile beynin okuma, anlama ve yorumlayarak depolamayı bir arada gerçekleştirmesi öğrenme sürecinde sakatlanmalara sebep olmaktadır.
13
“UYUDUĞUNUZ YERDE DERS ÇALIŞMAYIN”
YATARAK DERS ÇALIŞMA “UYUDUĞUNUZ YERDE DERS ÇALIŞMAYIN” Yatak odası bir insanın rahatladığı ve uyuyarak ruhunu ve bedenini dinlendirdiği kişiye özel bir yerdir. İç dünyamızı yansıtır. Yatarak ders çalışma esnasında bedensel gevşeme ile beyin algılama ve yorumlama, dikkati toplama süreçlerinde azalmalar meydana gelir. Böyle bir ortamda öğrenmenin ilk şartı olan “UYANIK OLMA HALİ” bozulmuş olur. En uygun durum çok yumuşak olmayan bir sandalyede dik oturma ve kolları bir masa veya sıraya yaslayarak ders çalışmaktır
14
ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma isteğimizin göstergesi masa üstündeki kitaplar, defterler ve kalemler değildir. Çünkü; görsel olarak dolu bir masa insan üzerinde psikolojik baskı ve yılgınlık yaratmaktadır. Okula hazırlık için masa kullanılacaksa yarının ders kitapları veya defterleri, sınavlara hazırlık içinse sınav ile ilgili kitap ya da defterler çalışma saatlerinde masada yer almalıdır. Dikkat etmemiz gereken kitap, defter düzenliliği ya da süslü kalemler değil programa olabildiği kadar bağlı kalınarak çalışma odamızın ve masanın düzenli kullanılmasıdır.
15
TELEVİZYON Hem ders çalışıp hem de televizyon seyretmek mümkün değildir. Televizyonda seyrettiğimiz olaylar hazır yaşantılar olduğu için beyni tembelleştirmektedir. Bir amacı olan genç bir beyin için olmaması gereken bir olumsuzluktur. Mutlaka izlememiz gereken bir program var ise de bunu günlük program içerisine uygun bir zamana koyarak değerlendirmemiz gerekir.
16
ÖĞRENMENİN ŞARTLARI DİKKAT MOTİVASYON AKTİF KATILIM
DÜZENLİ TEKRAR ETMEK PLANLI VE PROGRAMLI ÇALIŞMAK
17
Kısa Süreli Hafızadaki bilgi çabuk unutulur.
18
Uzun Süreli Hafızaya yerleştirilen bilgi uzun süre saklanabilir.
19
Öğrenilen konu Tekrar yoksa bilgi unutulur Kısa Süreli Hafıza
Uzun Süreli Hafıza Tekrar yoksa bilgi unutulur
20
İNSAN ÖĞRENDİKLERİNİ ÇOK ÇABUK UNUTUR!..
% 100 Öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içerisinde yarısını,60 dakika içerisinde %70’ni gün sonunda da %80’ini unuturuz. 20 Dk % 50’si 60 Dk % 70’i Gün sonunda % 80’ini
21
EN ÇOK NELERİ UNUTURUZ!! Adlar Rakamlar ve tarihler İstenmeyen şeyler
Zor öğrenilmiş, tam olarak kavranmamış konular İnançlarımıza, önyargılarımıza ters düşen gerçekler
22
Yorgun , hasta ,isteksiz ve sıkıntılı anlarımızda öğrenmeye çalıştığımız bilgiler
Uzunca bir süre çalışarak , ara vermeden öğrendiklerimiz Anlayamadığımız ve bize anlamsız gelen konular
23
....YA EN AZ UNUTTUKLARIMIZ?!!
Güzel olaylar, anılar Yatmadan önce gözden geçirilenler Hatırlanması gerektiğine karar verilen şeyler Üzerinde sık sık konuşulan, tekrar edilen şeyler Sık sık kullanılan , bazen gözden geçirilen ya da düşünülen konular
24
Kazanılan başarılar Kişiye anlamlı gelen konular Üzerinden iki hafta geçmeden yinelenenler Her zaman yüksek sele düşünülen ve konuşulanlar Fiziksel becerilere sıkı sıkıya bağlı olanlar Bireyi doğrudan ilgilendiren konular ve olaylar
25
ETKİN DİNLENME (İSOAT)
26
İ-İZLE S-SOR O-OKU A-ANLAT T-TEKRAR
27
İZLE : KONUNUN ANA FİKRİNİ ÖĞRENMEK İÇİN 4-5 DAKİKALIK
BİR SÜRE İLE KONUNUN BİR BÜTÜN OLARAK GÖZDEN GEÇİRİLMESİDİR.
28
SOR: KONU İLE SORULAR ÇIKARILMASI VE ÖNEMLİ YERLERİN NOT ALINMASIDIR.
29
BENZERLİKLER YA DA FARKLILIKLAR ORTAK ÖZELLİKLER
SORU OLARAK: TANIMLAR BENZERLİKLER YA DA FARKLILIKLAR ORTAK ÖZELLİKLER NE,NASIL,NEREDE,NE ZAMAN, GİBİ SORULAR ÖRNEKLERLE İLGİLİ SORULAR
30
ÖNCEDEN ÇIKARTILMIŞ OLAN SORULARA CEVAP BULUNMASI
OKU: ÖNCEDEN ÇIKARTILMIŞ OLAN SORULARA CEVAP BULUNMASI
31
ANLAT: ÇIKARTTIĞIMIZ NOTLAR VE SORULARA BAKARAK KONUNUN SESLİ OLARAK ANLATILMASIDIR.
32
TEKRAR: BU AŞAMADA HİÇBİRŞEYE BAKMADAN KONUNUN SESLİ BİR ŞEKİLDE ZİHİNDEN ANLATILMASIDIR.
33
İSOAT yöntemi 40 dakika sürmelidir.
34
ETKİN DİNLEME ( İFİKAN )
35
İLERİYE BAK: ÖĞRETMENİN SÖYLEYECEKLERİNİN ÖNCEDEN TAHMİN EDİLMESİDİR.
36
İLERİYE BAK’IN YARARLARI UYANIK KALIRSINIZ DİKKAT KOPMALARINI ÖNLER
DERSE AKTİF KATILIMI SAĞLAR MOTİVASYON ARTAR
37
FİKİRLER: KONUYLA İLGİLİ BİR TAKIM FİKİRLER YÜRÜTÜR.
38
İŞARETLER: ÖĞRETMENİN KONU İÇERİSİNDE ÖNEMLİ OLDUĞUNU SÖYLEDİĞİ NOKTALARI YAKALAYIN.
39
KATIL: ÖĞRETMENİN SÖYLEDİKLERİNİ BAŞINIZLA,GÜLÜMSEYEREK ONAYLAYIN,KONUYU ANLAYIP ANLAMADIĞINIZI MİMİK VE JESTLERİNİZLE BELİRTİN
40
AKLINIZA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNİZDEN ALIN.
ARAŞTIR: AKLINIZA TAKILAN SORULARIN CEVABINI MUTLAKA ÖĞRETMENİNİZDEN ALIN.
41
PROGRAMLI ÇALIŞMA İLE ;
Daha az zamanda daha çok bilgiye ulaşabilirsiniz. Ders dışındaki faaliyetlere daha fazla zaman ayırabilirsiniz.
42
İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ?
Ağır değil, esnek bir yapıda olmalıdır. Aynı güne ait aynı dersler üst üste konmamalıdır. Bir derse ait süre 4-5 saat gibi uzun bir zamanı almamalıdır. Mantık içeren dersler sabah saatlerinde, yorum içeren dersler akşam saatlerinde yer almalıdır. Programda dersin zorluk derecesine göre 10 veya 15 dakikalık dinlenmelere yer verilmelidir. Ancak bu dinlenmelerde tv, bilgisayar ya da cep tlf ile ilgilenilmemelidir.
43
İYİ BİR PROGRAM NASIL OLMALIDIR ?
6. Hazırlanan program zorunluluktan değil bir amaç için isteyerek uygulanmalıdır. 7. Programın içeriği öncelikle konu tekrarına çoğunlukla ise ders çalışmaya ayrılmalıdır. 8. Günlük, haftalık ve aylık tekrarlar programa yansıtılmalıdır. 9. Sene başındaki program yapısı ile sene ortası ve sene sonundaki program yapısı birbirinden farklı olmalıdır.
44
SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR?
NASIL BİR ZAMANLAMA, DERS ÇALIŞIRKEN SİZE EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR? 45’ + 5’ + 15’ = 65’ Çalışma Tekrar Dinlenme
45
Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Gelişigüzel, karalama yapar gibi not tutarak,
46
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Vakit geçirmek için resimlere, şekillere anlamsızca bakarak
47
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Müzik dinleyerek,
48
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Televizyon izleyerek,
49
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Çalışma anında hayallere dalarak,
50
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Zorlanılan dersleri ya da konuları dışlayarak,
51
Plansız programsız olarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Plansız programsız olarak,
52
başkalarıyla kıyaslayarak,
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Kendinizi başkalarıyla kıyaslayarak, O da hiç çalışmıyor! Ben onun gibi olamam ki!
53
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Aşırı güven ya da güvensizlik
duygusuna kapılarak,
54
Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan
DERS NASIL ÇALIŞILMAZ ? Yanlışlardan ders almadan, hataları gidermeye çalışmadan DERS ÇALIŞILMAZ !
55
Ve diğerleri…..
56
Arkadaşlara: “Hayır ! “ diyememek !
57
Televizyonun esiri olmak
58
Bilgisayar oyunları,
59
O HALDE, NASIL ÇALIŞMALI?
60
Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Masaya;canlı, atak ve istekli oturarak,
61
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ders ayrımı yapmadan,
62
öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Ezberlemeden, öğrenmeyi ve kavramayı isteyen bir tutum içersinde,
63
*Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Dikkatinizi, yalnızca, çalıştığınız ders ve konu üzerinde yoğunlaştırarak,
64
DERS NASIL ÇALIŞILIR? *Konuyu daha iyi kavramak amacıyla yardımcı öğeler (haritalar, çizimler, resimler...) kullanarak,
65
Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak,
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Kendi kendinize, konuyu kavramaya yönelik sorular sorarak, Acaba? Nasıl? Ne? Neden? Nerede? Niçin?
66
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Tekrarlamayı kolaylaştırmak, konunun özünü kavramak ve anlaşılıp anlaşılmadığını sınamak için sırasıyla kısa notlar tutarak,
67
DERS NASIL ÇALIŞILIR? Ders ve konuyla ilgili tüm araç ve gereçleri masaya oturmadan, elinizin altında bulunacak biçimde hazırlayarak,
68
Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle
Sevgili öğrenci! Unutma, sen istedikten sonra kesinlikle “başarılı” olacaksın.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.