Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Lütfi VAROĞLU M.S.B. Savunma Sanayii Müsteşarlığı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Lütfi VAROĞLU M.S.B. Savunma Sanayii Müsteşarlığı"— Sunum transkripti:

1 Lütfi VAROĞLU M.S.B. Savunma Sanayii Müsteşarlığı
İşbirliği? Lütfi VAROĞLU M.S.B. Savunma Sanayii Müsteşarlığı 1

2 KAPSAM 2008-2009 Genel Değerlendirme Neden ve Nasıl İşbirliği Nerede?
Sinerjitürk Savunma 2008 Sonuçları Sinerjitürk Savunma 2010 Ne Bekliyoruz?

3 Genel Değerlendirme/Küresel Ekonomi

4 Genel Değerlendirme/ICT
Sabit Telefon Hattı Kullanımı Düşmekte 2006’da 1,6 Milyar Kullanıcı sayısı azalmakta (IER 2009) VOIP Kullanıcılarında Artış-Broadband kullanımı yaygınlaşmış 50 Milyon Kullanıcı (Japonya, ABD,Fransa,Almanya, İtalya,Hollanda, İngiltere,Kanada,İsveç,Norveç) 2008 yılı sonunda 4 Milyar Cep telefonu kullanıcısı Artış özellikle gelişmekte olan ve geçiş ekonomilerinde görülmekte 1,4 Milyar Internet Kullanıcısı Genişband bağlantısı gelişmekte olan ülkelerde teknolojik kısıt olarak görülmekte 400 Milyon Genişband kullanıcısı ICT Yıllık Ürün İhracatı: Milyar ABD Doları; ,730 Trilyon ABD Doları, Çin, ABD, Hong Kong, Japonya,Singapur, Almanya, Güney Kore, Tayvan, Malezya, Hollanda,

5 Genel Değerlendirme/ICT
IT Hizmetlerinin 2008 Yılı İtibarıyla Pazar Büyüklüğü 558 Milyar ABD Doları 115 Milyar ABD Doları Tutarında outsourcing yapılmakta, bunun 93 Milyar ABD Doları tutarında kısmı offshoring Hindistan,İrlanda,Çin,Almanya,İsveç,İspanya,İngiltere artış gösteren ülkeler Hindistan (%55), Kanada (%18), Diğer (%21) Yeni AB Üyesi Ülkeler (%8) Outsourcing alanları: ……

6 NEDEN VE NASIL İŞBİRLİĞİ?
6

7 FIRSAT-KÜRESELLEŞME/ İŞBİRLİĞİ VE KOORDİNASYON
Teknoloji ve sermaye, pek çok bariyerin kalkmasını sağlıyor Yönetim Anlayışında Dönüşüm “Dikey Komuta Ve Kontrol Anlayışı”ndan “İşbirliği Ve Koordinasyona Dayalı Değer Yaratma Modeline” Ağ Merkezli Organizasyon Yapısının Oluşturulması Taraf Olmayın: Eski Düşmanlar Dostlar, Dostlar Düşman Olabilir!!!! 7 7

8 SAVUNMA SANAYİİNİN DEĞERLERİ / TÜRK TEKNİSYENLER-MÜHENDİSLER-YÖNETİCİLER
Artık Ürünler Ortaya Çıkıyor Hala Mühendislik Gözde Sektör Daha İyiyi Arıyor WEB 2.0 ve Sosyal Ağlarda Hareket İyi Eğitimli, Çok Dil Bilen ve Uluslararası Ortama Uyumlu Sivil ve Askeri Standartlara Hakimiyet Düzensizliklere Karşı Hemen Tepki Veren Krizlerde Kayba Dönüşen

9 TÜRK SAVUNMA SANAYİİNİN DEĞERLERİ/ SOSYAL YATIRIM
HEDEF: 2013 Yılında GSMH’nin %2’sine Çıkartmak (ULUSAL BİLİM,TEKNOLOJİ VE İNNOVASYON STRATEJİSİ) HEDEF: Yılında Araştırmacı Sayısını Yapmak

10 TÜRK SAVUNMA SANAYİİNİN DEĞERLERİ/ TEKNOLOJİK YATIRIM
Yenilenen Altyapı Ulusal Proje Portföyü Yerel Yatırıma Önem Güncel Teknolojilerle Donatılmış Altyapı; Uydu Haberleşme, Fiber Optik, 3G, Geniş Bant, Duplikasyon ve Yanlış Yatırım Riski

11 NEREDE? 11 11

12 EKONOMİK TEŞVİKLER/ TÜRKİYEDEKİ TEKNOPARKLAR
İSTATİSTİKLER İLAN EDİLMİŞ TEKNOPARKLAR: 31 AKTİF TEKNOPARKLAR: 18 TEKNOPARK ŞİRKETLERİNİN SAYISI: 887 PERSONEL SAYISI: 9.745 ( AR-GE , DESTEK) YÜRÜTÜLEN PROJE SAYISI: 2.598 İHRACAT: 381 MİLYON ABD DOLARI YABANCI FİRMA SAYISI: 32 PATENT SAYISI: 168

13 TEKNOPARK İSTANBUL

14 DEĞİŞİM Stratejik İşbirliği Yönlendirmeleri
Innovasyon ve Yatırım Destekleri KOBİ: Teknoparklar, KOSGEB, Angel Financing, ... Savunma Modeli’nin Yaygınlaşması Artan Yerli Katkı Ortak Teknoloji Geliştirme Yaygınlaşan Offset Uygulamaları

15 DEĞİŞİM Öğrenen Bürokrasi Türkiye’de Yatırım Yapma Kolaylıkları
Birlikte Batarız Ya Da Birlikte Çıkarız Türkiye’de Yatırım Yapma Kolaylıkları Başbakanlık Tanıtım ve Yatırım Ajansı AB Çerçeve Programları Tersine Beyin Göçü Ya Da Beyin Gücü İşbirliği Platformlarına Etkin Katılım, Olumlu Sonuçlar, Uygulamaların Yaygınlaştırılması ATC, TABCON, TASSA

16 GELECEK Savunma Bilgi Birikimlerini Kamu Alanına Yansıtmak
ICT öncelikli alan Yurtiçinde ve Yurtdışında Yatırım Outsourcing ve offshoring’de etkin olmak Teknopark/Joint Venture Savunma İhracatı

17 GELECEK: TEHDİTLER VE FIRSATLAR
Azalan Büyük Boyutlu Ulusal Projeler Daralan Pazar Savunma İhracatı Diğer Kamu Projelerine Savunma Temelli Çözümler İnovasyon Modernizasyon ve Lojistik Alımlar Ortak Proje Geliştirme 17

18 GELECEK: İHRACAT Tüm Bölgelerde ve Kurumlarda Etkin Tanıtım
Yurtdışında Farkındalık Yaratıldı Suriye, BAE, Suudi Arabistan, Katar Şili, Uruguay, Brezilya Rusya Fed. Ve BDT Ülkeleri Cezayir, Mısır, Tunus, Fas İsveç, Norveç, İngiltere, Almanya, İtalya G.Afrika, Senegal G. Kore, Malezya, Pakistan, Hindistan NATO, AB 18

19 GELECEK: İHRACAT İhracat Stratejisi Hazırlandı
Pazarlara Proje ve Yatırım Bazlı Açılım Süreci Yabancı Ülkelerde Yatırım Ortaklıkları: Herkes Akıllı Alıcı Artık Savunma İhracatında İşbirliği DEİK, Türk İhracatçılar Meclisi ve URAK İle MOU Yabancı Ülkelerde Savunma Sanayii İşbirliği Ofisleri ABD ve Suudi Arabistan 19

20 SİNERJİTÜRK 2008: NE GETİRDİ?
Ostim Savunma Kümelenmesi Sinerjitürk 2008 Sonrasında Savunma Kümelenmesi Etkinleştirildi 70 Firma Kümelenme İçine Dahil Edildi Akademisyenler ile Sanayi İlişkileri Başlatılmış Simsoft-Drexel Universitesi Drexel Universitesi – ModSimMer Alp Havacılık-Altyükleniciler

21 SİNERJİTÜRK 2008: NE GETİRDİ?
Koç Consulting - Prof. Murat Aşkar ve Yavuz Çizmeci Bites-İstanbul Tersanesi ve Aselsan Eda Tasarım BMC-AGS Enerji İşbirliği

22 SİNERJİTÜRK 2010: NE BEKLİYORUZ?
Sektöre Diğer Kurumları Tanıtmak Dışişleri ve Sanayi Balkanlıkları Dış Ticaret Müsteşarlığı Başbakanlık Yatırım Ajansı Patent Enstitüsü İnovasyon Forumu Vakıfbank Üniversiteler ....

23 SİNERJİTÜRK 2010: NE BEKLİYORUZ?
Birbirinden (Ürün ve Kabiliyet) Haberdar Olma Yurtiçinde Paydaşlık ve Yurtdışında Ortaklık KOBİ’lerini Tanı Nasıl Büyüyeceğiz?

24 SİNERJİTÜRK 2010 TANIŞALIM

25 YAKIN DÖNEM ETKİNLİKLERİ
Yurtdışı Fuarlar ODTÜ Savtek Kongresi 6-8 Ekim: Ofset ve Havacılık Konferansı, İzmir 11-12 Ekim: Deniz Sistemleri Semineri 15-16 Ekim: Uluslararası Savunma Tedarik Konferansı - Antalya IDEF 2011 Ekim 2011: Avrupa Savunma ve Havacılık Sanayi Derneği Konvansiyonu - İstanbul

26 2011’DE GÖRÜŞMEK DİLEĞİYLE TEŞEKKÜRLER.
Lütfi VAROĞLU Savunma Sanayii Müsteşarlığı Uluslararası İşbirliği Daire Başkanlığı


"Lütfi VAROĞLU M.S.B. Savunma Sanayii Müsteşarlığı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları