Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanImre Bucak Değiştirilmiş 10 yıl önce
2
Multimedia Vision 2010 Multimedia Vision 2010 “ Teknolojilerin Evrimi Bizi Nereden Nereye Götürüyor? ” Dr.Vadi Dipçin 5 Nisan 2003
3
Clarke’s Law "Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
4
Videonun Evrimi?
5
Sınırımız Nerede? Yapamadıklarımızı hayal edemediğimiz için yapamıyoruz!
6
EVRİMSEL Medeniyetin Gelişimi E=mc 2 Tranzistör Moore Yasası DEVRİMSEL Öngörülemeyen Ani Etkiler
7
Teknolojinin Devrimsel Gelişimi Ana Etkenlerden biri MALZEME BİLİMİ • Taş Devri (Yontma, cilalı) • Bakır-Tunç-Bronz Devirleri • Ağır Sanayi • Pil • Ekran teknolojileri • Silikon-Yarıiletkenler
8
Teknolojinin Evrimsel Gelişimi 19922000 100 1000 CPU MHz INTERNET ??? Öngörülemeyen, Zamanla Gelişen Etkiler Uygulamalarda/Pazarda
9
Temel Teknolojik Evrim Yakınsama ElektronikBilgisayarİçerikTelekom
10
Ajanda • MMSS Kavramı • İçerik • Altyapı • Donanım • İnsan-Makine Arayüzü • Sosyal Etkiler
11
MMSS Yapısı Warner Bros Beşiktaş Levent Kırca Sezen Aksu Akşam Orhan Pamuk Selçuk Erdem Ben, Sen, O ShowTVAlemFM PLATFORM AMAÇ ARAÇ HEDEF 3G = Girls + Games + Gamble
12
İçerik
13
İkili koda çevrilebilen, işe yarayan/yaramayan her çeşit bilgi İÇERİK - Tanımı
14
İÇERİK – Yeni Müşteri Profili NTT DOCOMO’nun 2010 için müşteri profili tahmini: 120 Milyon İnsan 100 Milyon Otomobil 60 Milyon 60 MilyonBisiklet 50 Milyon 50 Milyon Taşınabilir Bilgisayar 30 Milyon 30 Milyon Motorsiklet, Bot, Hayvan
15
Yeni Dünya Ekonomisi 1kg $43 $500 $3000 $4000 $80.000 $0.45 VAS Milyon $
16
İÇERİK – İçeriğin MByte Değeri
17
İÇERİK – Oyun Elektronik Oyunların Çekiciliğinin Temeli Gerçek hayatta yapamadığımız şeyleri yaşayabiliyoruz.
18
İÇERİK – Oyun, Yeni Türler MAJESTIC NOKIA GAME
19
İÇERİK – Oyun, Gelecek • Etkileşimin artması • Gerçekçilik • İçerik türlerinde şiddet, cinsellik vb. etkenlerin güçlenmesi OYUN SEKTÖRÜNDE HUKUKSAL KISITLAMALAR
20
3D Modelleme
21
MPEG 4
22
???
23
Altyapı
24
ALTYAPI – Kapsama Alanları
25
ALTYAPI – Sabit Ortam Ev Ağlarının Temel İşlevleri • İletişim • Güvenlik • Enerji Yönetimi
26
ALTYAPI – Sabit Ortam • İletişim • Yazılım • Donanım • Güvenlik • Sağlık • Sigortacılık • Enerji
27
Resim 2010 - Multimedyaİletişim İçerik Erişimi İnsan Nakli Ürün Nakli Para Nakli Öğrenci Çalışan Yetişkin Çocuk Ev Hanımı Sabit/Mobil Kişisel/Kurumsal Çek-Senet Havale RTMRTMRTMRTM Kablo&Fiber xDSL HOME GATEWAY DISPLAY Mobil Sabit Kişisel Kurumsal Kişisel Kurumsal
28
Amaa... Mahvolmanın 3 Yolu: Kadınlar Kumar Teknik kişilere inanmak En Zevkli En Hızlı En Kesin !!!.com şirketlerinin en büyük hatası çok Powerpoint az Excel kullanmaları oldu.
30
Gartner’ın Hype Eğrisi
31
Donanım & İMA
32
Multimedya Teknolojileri Nerede? EVRİMSEL DEVRİMSEL CRT,LCD,Plasma, Plastik Ekranlar 3D NiCa,LiIon vb., Lityum Polimer, AlkolMoore Kanunu(2020) Kuantum Bilg., Karbon,Plastik Optik,Manyetik,VLSI Holografik Kayıt Fiyat/Performans Oranı Tartini? HMI Giyilebilir Bilg.,End.Tasarım,Ses Tanıma Sinir Sis.
33
Bellek Teknolojileri DVD/Hard Disk Mini Disk 10* GB Mertebeleri 1cm çapta disk >1GB Veri Depolama Şebekede/Terminalde
34
İMA
35
Sosyal Etkiler
36
Endüstri Devrimi
37
ŞEHİRLEŞME Büyüyen Merkezler
38
Resim 2010 - Toplum • Şirketlerde verimlilik • Devlet politikaları • Enerji kısıtları • Toplumsal eğilim • vs. vs. vs. Mecburiyet olmadan kişilerin fiziksel naklinin kayıp sayılacağı bir ortam • Home Office, Sanal Toplantı • E-Devlet • E-Eğitim
39
Uzun Vade Demokrasi 1.0 : Demokrasi 2.0 : Toplumsal İşletim Sistemimiz Değişmeye Aday
40
Teşekkürler vadi.dipcin@turkcell.com.tr
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.