Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Stok Fotoğrafçılığı
2
Firmaların Görsel İhtiyacı
Yeni yapılacak prodüksiyon Stok fotoğrafı kullanarak
3
Stok Fotoğrafı Belli ihtiyaçlar için önceden çekilmiş ve kullanıma hazır arşiv görüntüleri Stok ajanslarından Doğrudan Fotoğrafçılardan
4
Stok Fotoğrafları Tamamen satılmazlar Kullanım hakkı kiralanır
5
Stok fotoğrafları nerede kullanılır
Reklam Basın Broşür Multimedya Yıllık Raporlar Poster Takvim Tebrik kartı Kredi kartı Web
6
Stok fotoğrafı nasıl üretilir?
Daha önceden yapılmış çekimlerin telif haklarını kullanarak Fotoğrafçılar stok kullanımlar için özel olarak yeniden çekerler
7
Stok fotoğrafının alıcılar için yararları:
Prodüksiyon çekimleri gibi masraflı değildir. (Telif ücretleri, prodüksiyon giderleri) Zamandan tasarruf Garanti çözümler (sonucu görerek alırsınız)
8
Fotoğrafçı için faydaları:
Tek bir işten zaman içinde daha fazla kazanç sağlarlar. Farklı konularda çekim deneyimi kazandırır. Görüntülerin kullanım süresi daha fazladır.
9
Stok fotoğrafının dezavantajları:
Müşteri için özel değildir. Daha önceden kullanılmış fotoğraflar. Özel olanlar daha maliyetlidir
10
Stok fotoğrafının dezavantajları:
Ajans aracılığıyla satılan fotoğraflaın parasını daha geç alırlar Gelirin % 50 sini ajanslar alır Fotoğrafları hazır hale getirmek zaman ister Kategorileştirme, başlık, anahtar kelimeler zaman alır. Sadece stok fotoğrafı yapmanın garanti geliri yoktur. Masrafları karşılamak maliyetlidir
11
Stok fotoğrafları nereden bulunur
Geleneksel yöntemler: Ajanslardan, CD-rom, stok kitaplarından İnternet
12
Geleneksel yöntemde (Dia-Bank)
Görüntü tanımlanarak istenir Spesifik bilgiler verilmeli Nerede ve hangi boyutlarda kullanılacağı bilgisi Sözleşme: Teslim metodu, Kullanılacağı zaman ve yasal sorumlluklar Sözleşme tarafları korur Araştırma ücretleri
13
Görüntünün teslimi: Orijinal görünüye zarar verilmemesi Zamanında geri teslim
14
Görüntülerin kullanılması:
Bilgilendirme yapılmalı nerede ve ne boyutta kullanıldı Ücret ödenmeli (telif hakkı kullanılmadan ödenmeli) Geri gönderme: 21 gün
15
Elektronik stok fotoğrafçılığı
Digital ortam hem fotoğrafçılar hemde kullanıcılar için yeni problemler ve olanaklar getirdi.
16
Pazarlama stratejileri internet üzerine kurulmuştur
Görüntü üretme, saklama ve dağıtımında değişim Fotoğraf ekleme- çıkarma, bilgi girme, satışlar online Fotoğrafçılar anonim Fotoğraflar anonim
17
Haber ve belgeselden ziyade daha geniş bir kullanım alanı açtılar
Global şirket kültürü, çağdaş yaşam, farklı bağlamda kullanılabilecek imgeler, zamansız, parlak ışıklı zengin renkler, çekici ama tanınmamış modeller fotoğrafların ortak özellikleri
18
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları:
Alıcılar anında fotoğrafı izler ve seçer Anahtar kelimeler aracılığıyla daha kolay seçim yapabilir Fotoğrafın orijinalini elektronik olarak aldığı için hukuki sorumluluk altına girmez Kurye masrafı ve gecikme ücreti yoktur.
19
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının avantajları:
Stok ajansları için web büyük bir pazardır Orjinal dosyalar kütüphanede tutularak bir zarar görmeden saklanabilir Görüntüler defalarca satılabilir Ödemeler kredi kartı veya hesap numarası verilerek garanti altına alınır
20
İnternet tabanlı stok fotoğrafçılığının dezavantajları:
Görüntüleri çalınması ve kopyalanması Asıl kime ait sorunu Güvenlik eksikliği Holografk imzalar kullanılacak Tarama motorları aracılığıyla izinsz kullanımları bulmak mümkün
21
Fiyatlandırmayı belirleyen unsurlar:
Sayfada kullanılan görüntünün büyüklüğü Yerleştirildiğ yer Teşhir süresi Şirket büyüklüğü Ortalama hitler Görüntünün sayısal büyüklüğü
22
Görüntülerde aranan teknik nitelikler:
Keskinlik Netlik Grensiz Temiz bir kompozisyon Gölgesiz İyi Pozlanmış Basit Yalın
23
Model release Property release
24
İstenmeyenler: Logo, şirket ismi Patentli ürünler Sanat eserleri
Şiddet içerikli Porno içerikli
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.