Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı"— Sunum transkripti:

1 Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

2 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
GİRİŞ Uzaktan eğitim, farklı mekânlarda bulunan öğrenci ve eğitmenlerin, öğrenme-öğretme faaliyetlerini, bilgi ve iletişim teknolojileri ile senkron ve asenkron olarak gerçekleştirdikleri bir eğitim sistemidir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının uzaktan eğitime bakış açısı ve dersin uzaktan eğitim ile verilmesine gösterdikleri tepkiler farklılıklar arz etmektedir. Öğrencilerin ve öğretim elemanlarının uzaktan eğitime yaklaşımı başarıyı etkileyen en önemli unsurlardan birisidir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

3 ÖĞRENCİ’NİN BAKIŞ AÇISI
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

4 Uzaktan Eğitim'e Bilinçli Bir Tercihle Girdim
Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilg.Yn. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 18 17 53 8,6% 11,6% 0,0% 10,0% 9,7% Katılmıyorum 33 29 32 94 15,8% 19,7% 17,8% 17,2% Fikrim Yok 24 2 61 8,1% 16,3% 16,7% 11,1% Katılıyorum 73 41 5 180 34,9% 27,9% 41,7% 33,9% 32,8% Kesinlikle Katılıyorum 68 36 51 160 32,5% 24,5% 28,3% 29,2% TOPLAM 209 147 12 548 100,0% Öğrencilerin büyük bir oranı yaklaşık %62’sinin bilinçli bir şekilde tercih ettiği görülmektedir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

5 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
Uzaktan Eğitim’in Özellikleri ve İçeriği Hakkında Daha Önceden Bilgim Vardı Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilg.Yn. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 21 22 1 35 79 10,00% 15,00% 8,30% 19,40% 14,40% Katılmıyorum 44 40 2 42 128 21,10% 27,20% 16,70% 23,30% 23,40% Fikrim Yok 58 41 5 148 27,80% 27,90% 41,70% 24,40% 27,00% Katılıyorum 55 30 127 26,30% 20,40% 22,80% 23,20% Kesinlikle Katılıyorum 31 14 3 18 66 14,80% 9,50% 25,00% 12,00% TOPLAM 209 147 12 180 548 100,00% %35 oranında öğrenci uzaktan eğitimi daha önce tanıdığını söylemiştir. Oran oldukça düşüktür. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

6 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
Geriye Dönüp Baktığımda, Eğer Tekrar Seçim Şansım Olsaydı Uzaktan Eğitim Yapan Bir Bölümü Seçerdim Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilg.Yn. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 40 29 2 111 19,1% 19,7% 16,7% 22,2% 20,3% Katılmıyorum 31 22 32 85 14,8% 15,0% 0,0% 17,8% 15,5% Fikrim Yok 38 39 3 43 123 18,2% 26,5% 25,0% 23,9% 22,4% Katılıyorum 54 34 1 30 119 25,8% 23,1% 8,3% 21,7% Kesinlikle Katılıyorum 46 23 6 35 110 22,0% 15,6% 50,0% 19,4% 20,1% TOPLAM 209 147 12 180 548 100,0% Yaklaşık %45 gibi bir oran katıldığını belirtmiştir. Burada kararsızlar dağıtıldığında %64 oranında öğrenci tekrar tercih edeceğini belirtmiştir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

7 Uzaktan Eğitim, Eğitim Beklentilerimi Karşıladı
Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilgi Yön. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 21 19 2 63 10,0% 12,9% 16,7% 11,7% 11,5% Katılmıyorum 50 25 1 52 128 23,9% 17,0% 8,3% 28,9% 23,4% Fikrim Yok 44 26 3 34 107 21,1% 17,7% 25,0% 18,9% 19,5% Katılıyorum 67 58 5 180 32,1% 39,5% 41,7% 27,8% 32,8% Kesinlikle Katılıyorum 27 23 70 12,8% TOPLAM 209 147 12 548 100,0% Yaklaşık %45 gibi katıldığını belirtmiştir. Kararsızlar dağıtıldığında %56 sının eğitim beklentilerinin karşılandığı anlaşılmaktadır. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

8 Bir İşyerinde Çalışıyorum
Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilgi Yön. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 21 24 1 58 104 10,0% 16,3% 8,3% 32,2% 19,0% Katılmıyorum 49 47 56 153 23,4% 32,0% 31,1% 27,9% Fikrim Yok 9 6 4,3% 6,1% 0,0% 3,3% 4,4% Katılıyorum 36 26 87 17,2% 17,7% 13,3% 15,9% Kesinlikle Katılıyorum 94 41 180 45,0% 75,0% 20,0% 32,8% TOPLAM 209 147 12 548 100,0% Yaklaşık %50 öğrencinin çalıştığı görülmektedir. Bu oran Uzaktan eğitimin çalışanlar için ideal bir eğitim olduğunu göstermiştir diyebiliriz. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

9 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
Uzaktan Eğitimin İş Yaşantımı Olumsuz Etkileyeceğini Düşünüyorum Cevaplar BÖLÜMLER Toplam Bil. Prog. BYS Bilgi Yön. TDS Kesinlikle Katılmıyorum 37 40 3 28 108 17,7% 27,2% 25,0% 15,6% 19,7% Katılmıyorum 93 57 1 67 218 44,5% 38,8% 8,3% 37,2% 39,8% Fikrim Yok 44 32 5 53 134 21,1% 21,8% 41,7% 29,4% 24,5% Katılıyorum 25 9 16 12,0% 6,1% 8,9% 9,7% Kesinlikle Katılıyorum 10 35 4,8% 0,0% 6,4% TOPLAM 209 147 12 180 548 100,0% Yaklaşık %18’lik kesim olumsuz etkileyeceğini sanmaktadır. Oranın bu kadar düşük çıkması sevindiricidir. Ders içeriğine ve arşivlere 7/24 erişim olması bu oranın düşük olmasını sağlamıştır. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

10 ÖĞRETİM ELEMANI’NIN BAKIŞ AÇISI
Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

11 Uzaktan Eğitimi Tek Başına Yeterli Bir Yöntem Olarak Görüyorum
Uzaktan Eğitimi Yüz yüze Eğitimi Tamamlayıcı Olarak Görüyorum Cevaplar  Sayı % Kesinlikle Katılmıyorum 1 2,5 Katılmıyorum 16 40,0 Fikrim Yok 2 5,0 Katılıyorum 18 45,0 Kesinlikle Katılıyorum 3 7,5 TOPLAM 40 100,0 Cevaplar  Sayı % Kesinlikle Katılmıyorum Katılmıyorum 9 22,5 Fikrim Yok 3 7,5 Katılıyorum 19 47,5 Kesinlikle Katılıyorum TOPLAM 40 100,0 Öğretim elemanlarının %53 Uzaktan eğitimi tek başına yeterli görmekteyken %73 ü yüz yüze eğitimi destekleyici olarak görmektedir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

12 Uzaktan Eğitimi Ticari Buluyorum
Cevaplar  Sayı % Kesinlikle Katılmıyorum 2 5,0 Katılmıyorum 25 62,5 Fikrim Yok 8 20,0 Katılıyorum 3 7,5 Kesinlikle Katılıyorum TOPLAM 40 100,0 Uzaktan eğitim okuyan öğrenci harç dışında uzaktan eğitim hizmetlerini alabilmek için ücret ödemek zorundadır. Öğretim elemanlarımızın %17 si Uzaktan eğitim programlarını ticari bulmaktadır. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

13 Uzaktan Eğitim, Eğitim Beklentilerimi Karşıladı
Cevaplar  Sayı % Kesinlikle Katılmıyorum Katılmıyorum 4 10,0 Fikrim Yok 8 20,0 Katılıyorum 22 55,0 Kesinlikle Katılıyorum 6 15,0 TOPLAM 40 100,0 Yaklaşık %70 oranında öğretim elemanlarının eğitim beklentilerinin karşılandığı görülmektedir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

14 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
Uzaktan Eğitimde Bir Ders İçin Harcadığım Toplam Zaman, Yüz yüze Eğitimde Verdiğim Ders İçin Harcadığım Toplam Zamandan Daha Fazladır Cevaplar  Sayı % Kesinlikle Katılmıyorum 1 2,5 Katılmıyorum 7 17,5 Fikrim Yok 4 10,0 Katılıyorum 14 35,0 Kesinlikle Katılıyorum TOPLAM 40 100,0 Burada yaklaşık %70 oranında daha fala zaman gerektirdiği ifade edilmiştir. Bu durum oldukça normaldir. Uzaktan eğitim doğası gereği yüz yüze eğitime oranla öğretim elemanı açısından daha fazla efor gerektirmektedir. Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi

15 Akademik Bilişim 2010 - Muğla Üniversitesi
SONUÇ Öğrenci tarafından bakıldığında öğrencilerin büyük çoğunluğunun bilerek uzaktan eğitim seçtikleri görülmektedir. Buradaki en büyük sebep ise çalışan kişiler için uzaktan eğitimin uygun olmasıdır. Öğretim elemanları ise uzaktan eğitimi tek başına yeterli görmekle beraber yüz yüze eğitimi destekleyici olarak da kullanılabileceğini düşünmektedirler. Öğretim elemanlarının en büyük sıkıntısı uzaktan eğitim için, yüz yüze eğitime oranlar daha çok zaman ayırmak zorunda olmalıdır Akademik Bilişim Muğla Üniversitesi


"Öğrenci ve Öğretim Elemanının Uzaktan Eğitime Bakış Açısı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları