Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayannursen yılmaz Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
F.NURSEN YILMAZ ANNE-BABA OLMAK REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ SUNAR.....
2
F.NURSEN YILMAZ Gençlere Yetişkinlerle İlgili Düşünceleri Sorulmuş Ve Yetişkin Davranışları İle İlgili İki Temel Sorunun Dile Getirildiği Görülmüştür
3
F.NURSEN YILMAZ YETİŞKİNLER BİZİ DİNLEMİYOR YETİŞKİNLER BİZİ DİNLEMİYOR YETİŞKİNLER İKİ YÜZLÜ
4
F.NURSEN YILMAZ “ Çocuğunuz Eve Geç Gelir” “ Sorun Kimin ” “ Sorun Kimin ”
5
F.NURSEN YILMAZ SORUN KİMİN Çocuğunuz eve geç gelir Anne-babanın sorunu
6
F.NURSEN YILMAZ Çocuğunuzun sorunu Sorun - Yok Anne-babanın sorunu Çocuğunuz kızgınlık ve düş kırıklığını açıklar Çocuğunuz mutlu ve isteyerek çalışır Öğrenci ısrarla odasını toplamayı reddeder Kabul çizgisi
7
F.NURSEN YILMAZ SORUNUN KİMİN OLDUĞU NEDEN ÖNEMLİ Bir önceki soruya yanıtınız evet ise ebeveynin bu konuda kesinlikle sorunu vardır....
8
F.NURSEN YILMAZ İyi ilişkiler kuramamanın en önemli nedenlerinden biri “Sorunun Kim de Olduğunun Anlaşılamamasıdır”
9
F.NURSEN YILMAZ Ebeveynler kendi sorunlarını çocuklarının sorunlarından ayırt edebilmek için kendilerine şu soruları sormalıdırlar ?
10
F.NURSEN YILMAZ Bu davranış benim üzerimde gerçekten elle tutulur bir etki yaratıyor mu ? Bu davranış benim üzerimde gerçekten elle tutulur bir etki yaratıyor mu ?
11
F.NURSEN YILMAZ Olumsuz etkilendiğim için mi bu davranışı kabul edemiyorum? Olumsuz etkilendiğim için mi bu davranışı kabul edemiyorum?
12
F.NURSEN YILMAZ Yalnızca çocuğumun değişik davranmasını, benim düşündüğüm şekilde hissetmesini istediğim için mi kabul edemiyorum? Yalnızca çocuğumun değişik davranmasını, benim düşündüğüm şekilde hissetmesini istediğim için mi kabul edemiyorum?
13
F.NURSEN YILMAZ Eğer son soruya yanıtınız evet ise sorun büyük oranda çocuğunuzundur
14
F.NURSEN YILMAZ Bir önceki soruya yanıtınız evet ise ebeveynin bu konuda kesinlikle sorunu vardır....
15
F.NURSEN YILMAZ İLETİŞİMİN 12 ENGELİ
16
F.NURSEN YILMAZ 1.Emir Vermek- Yönlendirmek “Yakınmayı bırak da ödevini “Yakınmayı bırak da ödevini yap.” yap.”
17
F.NURSEN YILMAZ 2. Uyarmak-Gözdağı Vermek “ÜNİVERSİTEYİ kanmak istiyorsan biraz kıpırdan” “ÜNİVERSİTEYİ kanmak istiyorsan biraz kıpırdan”
18
F.NURSEN YILMAZ 3.Ahlak Dersi Vermek “Okulda yalnızca çalışmalısın” “Okulda yalnızca çalışmalısın”
19
F.NURSEN YILMAZ 4.Öğüt vermek,çözüm ve öneri Getirmek. Getirmek. “Şimdi senin yapacağın şey, “Şimdi senin yapacağın şey, Zamanını iyi planlamak. Sonra Zamanını iyi planlamak. Sonra Bütün çalışmalarını yapabilirsin” Bütün çalışmalarını yapabilirsin”
20
F.NURSEN YILMAZ 5.Öğretmek,Nutuk Çekmek, Mantıklı Düşünceler Önermek “Duruma bir bakalım sınava girmek için yalnızca........ gün kaldığını hatırlasan iyi olur”
21
F.NURSEN YILMAZ Bundan sonra inceleyeceğimiz maddelerin hepsi yargılamak, değerlendirmek ve bastırmak düşüncelerini iletir.
22
F.NURSEN YILMAZ Çoğu anne-baba çocuklarının yanlışlarının, yetersizliklerinin ve aptalca davranışlarının yüzlerine vurulmasının, onlara yardımcı olacağına inanır ve bu amaçla şu iletileri kullanır...
23
F.NURSEN YILMAZ 6.Yargılamak,eleştirmek, Suçlamak Suçlamak “Sen tembelsin,işi ağırdan alıyorsun” “Sen tembelsin,işi ağırdan alıyorsun”
24
F.NURSEN YILMAZ 7.Ad takmak alay etmek “İlkokul öğrencisi gibi davranıyorsun,lise öğrencisi gibi değilsin” “İlkokul öğrencisi gibi davranıyorsun,lise öğrencisi gibi değilsin”
25
F.NURSEN YILMAZ 8.Yorumlamak,Analiz Etmek, Tanı Koymak “Sen açıkça ders çalışmaktan ve üniversiteye hazırlanmaktan kaçınıyorsun” “Sen açıkça ders çalışmaktan ve üniversiteye hazırlanmaktan kaçınıyorsun”
26
F.NURSEN YILMAZ Anne-babanın çocuğuna iletmeye çalıştığı diğer ileti türü ise sorunu ortadan kaldırmak, çocuğun kendini daha iyi hissetmesini sağlamak ve belki de gerçek bir sorunun var olduğunu bile yadsımaktır.
27
F.NURSEN YILMAZ 9.Övmek, Aynı Düşüncede Olmak, Olumlu değerlendirme Yapmak “Sen gerçekten yetenekli birisin eminim bunu başarmanın bir yolunu bulursun” “Sen gerçekten yetenekli birisin eminim bunu başarmanın bir yolunu bulursun”
28
F.NURSEN YILMAZ 10.Güven vermek, Desteklemek, Avutmak,Duygularını Paylaşmak “Böyle hisseden tek sen değilsin.Böylesine zor bir durumda ben de aynı şeyleri hissederdim, ama tam çalışma temposu içine girdiğin de o kadar da zor olmadığını göreceksin. “Böyle hisseden tek sen değilsin.Böylesine zor bir durumda ben de aynı şeyleri hissederdim, ama tam çalışma temposu içine girdiğin de o kadar da zor olmadığını göreceksin.
29
F.NURSEN YILMAZ Anne-Babalar soruların kişiyi savunmaya ittiğini bilmelerine rağmen yinede ikinci grup (6-7-8) engelleri çok sık olarak kullanırlar. Çocuğa yardım edip, sorunu kendisine çözdürme yerine, sorunu daha iyi anlayıp bulacakları en iyi çözümü kabul ettirme isteği ile,soru sorma yöntemine baş vururlar. Oysa çocuklarınız sorunlarını kendileri çözmelidirler.
30
F.NURSEN YILMAZ 11. Soru Sormak,Sınamak, Sorguya Çekmek,Çapraz Sorgulamak “Ödevin çok mu zor ? Bu ödevi ne kadar zaman da yaptın ? Yardım istemek için neden bu kadar bekledin ?” “Ödevin çok mu zor ? Bu ödevi ne kadar zaman da yaptın ? Yardım istemek için neden bu kadar bekledin ?”
31
F.NURSEN YILMAZ Bu son bölüm de ise ebeveynin konuyu değiştirmek, çocuğunu başka yöne yönlendirmek ya da çocukları ile ilgilenmemek için kullandıkları iletilerdir.
32
F.NURSEN YILMAZ 12. Sözünden Dönmek,Oyalamak Alay Etmek,Şakacı Davranmak Alay Etmek,Şakacı Davranmak Konuyu Saptırmak Konuyu Saptırmak “Konumuza dönelim. Galiba bu sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış” “Konumuza dönelim. Galiba bu sabah birisi yatağının ters tarafından kalkmış”
33
F.NURSEN YILMAZ Çocuklarımızı Doğru Motive Edebilmek İçin Neler Yapabiliriz ?
34
F.NURSEN YILMAZ Çocuklarımızla Doğru İletişimi Nasıl Kurabiliriz ?
35
F.NURSEN YILMAZ ÖRNEK: Elmasın ve kömürün hammaddesi karbondur. Gevşek olursa kömür, sıkıştırılırsa elmas olur. Ne olacağına kendin karar ver. KÖMÜR DE OLABİLİRSİN, ELMAS DA
36
F.NURSEN YILMAZ Genelde bu cümledeki mesaj çocuklarınız içindir. Onların yerine sizin sıkışmanız ya da çocuklarınızı zorlamanız başarı açısından sizi istediğiniz noktalara taşımaz.
37
F.NURSEN YILMAZ Aksine siz çalış dedikçe çalışmaz ve aranızda çatışma başlar. Karşılıklı şikayet ve memnun olmama da başarısızlığı beraberinde getirir.
38
F.NURSEN YILMAZ Peki bu durumda ne yapmalıyız?
39
F.NURSEN YILMAZ Sizler tecrübeleriniz doğrultusun da ebeveyn olarak onlara doğru ve yanlış davranışı anlatmalısınız.
40
F.NURSEN YILMAZ Okul ya da sınav başarısı aslında çocuğunuzun kendi seçimi ve başarısıdır. Bu başarı ya da başarısızlık size ait değildir çocuğunuzdan daha fazla siz üzülemezsiniz. Sizin değil çocuğunuzun duyguları daha önemlidir.
41
F.NURSEN YILMAZ Ona her zaman destek olun. Fakat sorunlarını görmelerinde ve onları çözümlerken sanki sorun sizinmiş gibi öne çıkmayın.
42
F.NURSEN YILMAZ Öğretmenim aslında Biz ders çalışırız Biraz heyecanlıyız Sınavda bildiğimiz soruları yapamıyoruz, gibi çoğul cümleler.... Ne dersiniz ? Ne dersiniz ?
43
F.NURSEN YILMAZ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.