Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ"— Sunum transkripti:

1 GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ
EĞİTİMİN EVRİMİ GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ

2 2000 YILDA EĞİTİM MS 19 İskenderiye MISIR MS 1019 Kordoba İspanya
MS 2019 İstanbul Türkiye

3 Milattan Sonra 19 Pratik Bilgi İlk Akademiler Deney ve gözlem dönemi
İskenderiye MISIR Milattan Sonra 19 Pratik Bilgi İlk Akademiler Deney ve gözlem dönemi Bilgi araçları Taş tablet, papirus Sözlü Kültür Okuryazar=Bilge BKH 10,000 yıl Teoriler Çağı

4 Milattan Sonra 1019 Akademik Bilgi Talebelik mesleği
Kordoba İspanya Milattan Sonra 1019 Akademik Bilgi Talebelik mesleği Okuma, yazma ve keşif dönemi Bilgi araçları Kağıt, usturlab Yazılı Kültür Okuryazar=Saygın BKH 1,000 yıl Pratik Çağ

5 Milattan Sonra 2019 Çalışan Bilgi Ömürboyu eğitim
İstanbul, Türkiye Milattan Sonra 2019 Çalışan Bilgi Ömürboyu eğitim Eğitilerek hayatta kalma çağı Bilgi araçları 5 duyu ve her şey Sanal Sözlü Kültür Okuryazar=Hiç! BKH 1 yıl Vizyon Çağı

6 Deney ve gözlem dönemi Taş tablet, papirus
İskenderiye Mısır Kordoba İspanya İstanbul Türkiye MS 19 MS 1019 MS 2019 Bilgi Tarzı Okul Kavramı Dönem Araçlar Kültür Okuryazaritibarı BKH Çağlar Pratik Bilgi İlk Akademiler Deney ve gözlem dönemi Taş tablet, papirus Sözlü Kültür Bilge 10,000 yıl Teoriler Çağı Akademik Bilgi Talebelik mesleği Okuma, yazma keşifdönemi Kağıt, usturlab, gezginler Yazılı Kültür Saygın 1,000 yıl Ezber Çağı Çalışan Bilgi Ömürboyu eğitim Eğitilerek hayatta kalma dönemi 5 duyu ve her şey Sanal Kültür Hiç! 1 yıl Öğrenme Çağı

7 Evrensel Okur Yazarlık
Ana dilinde alfabeyi, yazı ve imlayı, aritmetik, yurttaşlık, temel sosyal ve fen bilgilerini öğrenmek artık yeterli değil!.. Hayatımızı kuşatan teknolojiyi, küresel iletişimi sağlayacak bir dili, bilgisayar ve iletişim araçlarını da okumak, yazmak gerekiyor

8 İnsanın İletişim kapasitesi
Kaynak: MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997

9 İletişim cihazları kapasitesi
Kaynak: MIT&HPLab proje sonuçları, Palo Alto, 1997

10 AKILDA KALMA ORANI E4 Projesi 1988-1997 dönemi sonuçları
Her 100 birim bilgi, hangi yöntemde ne kadar akılda kalıyor, hatırlanabiliyor? ABD Drexel Üniversitesi Mühendislik Öğrencileri İçin Geliştirilmiş Bir Eğitim Tecrübesi An Enhanced Educational Experience for Engineering Students E4 Projesi dönemi sonuçları

11 Kordoba Modelinin 2000 yılı versiyonu ?
Şimdi okullu olduk sınıfları doldurduk ama eğitim yöntemlerimiz aynı Orta Çağın tarım toplumundan kalma uzun yaz tatilleri Öğrencinin neyi bilmesine yine biz karar veriyoruz Ezbere dayalı eğitimi daha etkin kılmak için 12 ve daha fazla yıllları planlıyoruz

12 Bilgi Toplumunun Eğitim Modeli
Beşikten mezara dek sürekli eğitim 1- Öğrenmeyi öğrenmek 2- Bildiklerini unutabilmek 3- Yeniden öğrenebilmek Eğiticilerin eğitimi Ana babaya eğitmen eğitimi Bilgisayar Destekli Eğitim teknolojileri Talim Terbiye’ye yeniden yapılanma Müfredat kavramından küre kitabı kavramına


"GELECEĞİN EĞİTİM SİSTEMİ NASIL OLMALI? Dr. Şeref OĞUZ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları