Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ (3-6)
2
Oyun ortamında öğrenme önemlidir.
Dil gelişim, bilişsel gelişim, fiziksel gelişim ve öğrenme bu dönemde hızlıdır. Oyun ortamında öğrenme önemlidir.
3
GELİŞİM ALANLAR duygusal boyut Dil boyutu fiziksel boyut
Sosyal boyut zihinsel boyut duygusal boyut GELİŞİM
4
GELİŞİMSEL ÖZELLİKLER
5
3-4 YAŞLAR 2.5 yaşta negativizm hakimdir.
3. yaşta negativizm yerini pozitivizm’e bırakır. Dikkat zayıftır. Bir başka çocuk ya da yetişkini kazanmak için oyuncağını paylaşır. Yalnızlık ve karanlık korkuları fazladır. Dönem sonunda bağımsız ve sosyal bir varlık olduğunu kabul ettirir. Uyumlu değillerdir. Hareketlidirler.
6
4-5 YAŞLAR Dikkat iki yönlüdür.
Bağımsız ve sosyal varlıklardır.(emir verir, itaat etmezler) Okul olgunluğunun ilk temel özellikleri bu dönemde gözlenir.
7
5-6 YAŞLAR Uyum sorunları başlar, dengesizdirler.
Erkek çocuklar kuvvet gösterisi sergiler. Kızlar bebeklerle oynamaktan hoşlanırlar. En iyi olma eğilimleri vardır. Kalem kullanma, resim yapma eğilimleri vardır. Dönem sonunda dikkat kontrolü tamdır.
8
BİLİŞSEL GELİŞİM
9
Bilişsel gelişime ilişkin en çok kabul gören kuram Jean Piaget’e aittir.
Biliş dünyayı öğrenme ve anlamayı içeren zihinsel faaliyetler anlamına gelir. Çocuklar yetişkin gibi düşünemezler, kendilerine özgü bir dünyaları vardır.
10
Piaget’in kuramına ilişkin en önemli özellikler:
çocuk yetişkinden farklı bir bilişsel yapıya sahiptir. Bilişsel gelişim belli evrelerden geçer ve bunlar sabit ve ardışıktır. Bireysel farklılıklar nedeniyle bu evre farklı yaşlarda gerçekleşir.
11
4. bilişsel gelişim, olgunlaşma, deneyim, sosyal etkileşim ve dengeleme olmak üzere 4 temel faktörden etkilenir. 5. dengeleme diğer faktörlerin bir araya gelmesiyle bilişsel yapının yeniden oluşturulmasıdır. 6. işlem öncesi dönemde (2-7yaş) çocukta miktar, ağırlık ve sayı korunumu yoktur.
12
7. somut deneyimler çocukların daha etkin öğrenmelerini sağlar
7. somut deneyimler çocukların daha etkin öğrenmelerini sağlar. (yaparak, yaşayarak) 8. piaget zekayı bir uyum süreci olarak görür. Bu organizmanın biyolojik kökeninden çevreye uyma yeteneğidir. 9. yapı zihinsel özelliklerin davranışı yönetirken değişmesidir.
13
ÇOCUKLAR NASIL ÖĞRENİR?
14
Piaget’e göre çocukların doğuştan getirdiği 2 özellik vardır. Bunlar:
Organizasyon; Basit süreçlerin üst düzeydeki süreçlere görme, dokunma, adlandırma ve benzeri yollarla inşa edilmesidir. Adaptasyon; Bireyin çevresiyle iletişimi sonucunda meydana gelen devamlı bir değişmedir.
15
Piaget’e göre öğrenmeye ilişkin kavramlar;
İçerme: çocuk uyaranları anlar ve kendi sözcükleri ile ifade eder. Dönüştürme: bilgiyi dönüştürür. 2+1=3 ise 3-1=2
16
3. Transformasyon: maddenin korunumu çözülmüştür.
4. Yapısallaştırma: bilgileri, bilişsel yapı içine yerleştirirken üst düzeyde organizasyon mantığı oluşur.
17
İŞLEM ÖNCESİ DÖNEM (2-7 YAŞ)
Ben merkezlidir. Gerçek ile gerçek olmayanı ayırt edemez 5-6 yaşta sezgisel düşünce gelişir. Sembolik düşünce gelişmiştir.(sembolik oyunlar) Dil gelişmeye başlar. Korunum kavramı ve mantıksal düşünme henüz kazanılmamıştır.
18
PSİKOSOSYAL GELİŞİM Bu dönem Freud ve Erikson’un kuramlarından hareketle açıklanmaktadır. Freud bu dönemi FALLİK DÖNEMİ (3-5 yaş) diye adlandırır. Cinsel uyarılma artmaktadır. Kız çocuk anne erkek çocuk ise baba ile özdeşleşir.
19
Bu dönemde yaşanan iki karmaşa vardır
Bu dönemde yaşanan iki karmaşa vardır. Bunlar ELEKTRA ve OEDİPUS karmaşasıdır.
20
Erikson ise bu dönemi CİNSEL DEVİNİM DÖNEMİ olarak tanımlar
Erikson ise bu dönemi CİNSEL DEVİNİM DÖNEMİ olarak tanımlar. Fallik dönemin karşılığıdır. Çocuğun büyükler dünyasına daha çok deneyimle girmesi, okul, bahçe, sokak v.b. Yeni yaşam alanlarına açılması dış dünyayı keşfetmesi ve öğrenmeye başlamasını içerir.
21
MOTOR GELİŞİM Fiziksel ve merkezi sinir sistemi gelişimine paralel olarak organizmanın istence bağlı hareketlilik kazanmasıdır. Tüm çocuklar için aynı sırayı izler.
22
Motor gelişime etki eden etmenlerse,
doğum öncesi doğum sırası doğum sonrası diye ayrılır. uyarıcı sayısı çocuk yetiştirme yöntemleri anne bebek bakımı
23
DİL GELİŞİMİ 2-3 yaş dilbilgisi yeteneği ve sözcük dağarcığının en hızlı geliştiği dönemdir. 3-4 yaşta çocuklar ana dillerini öğrenirler. 5-6 yaşta ise dili kullanma yeteneği bir yetişkininki gibidir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.