Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ"— Sunum transkripti:

1 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TİPOGRAFİ II YGRF202 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr

2 TİPOGRAFİK WEB SİTELERİ
Her şeyden önce, tipografi yalnızca font seçimi değildir. Bu hataya düşen web tasarımcıların, web tasarımında tipografinin yeri ile ilgili öğrenmesi gereken birçok şey bulunuyor. Bir web sitesinin yaklaşık % 95’i içeriktir. Tipografi ise, içeriği gösterme sanatıdır. Dolayısıyla web tasarımda tipografi, sitelerin en önemli unsurlarından biridir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

3 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

4 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
Bu konuda dünyada birçok deneyimli ve başarılı tasarımcı aynı görüşleri paylaşıyor. Üstelik, bu çok yeni keşfedilmiş bir yaklaşım da değil. Information Architects ajansının sahibi Oliver Reichenstein, 2006 yılında paylaştığı “Web Tasarımının % 95’i Tipografidir” başlıklı makalesinde tam olarak bundan bahsediyor: “Web’deki bilgilerin %95’i yazılı içerikten oluşuyor. Dolayısıyla, bir web tasarımcının yazılı içeriğe şekil vermenin ana disiplini olan tipografi üzerine oldukça iyi eğitim almış olması gerekiyor.” NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

5 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
1. Tipografi, web sitesinin görsel bir özetini sunar. Herhangi bir web sitesine baktığınızda, sitenin sizde uyandırdığı “işten anlayan”, “eğlenceli” veya “bilgilendirici” gibi çağrışımlarda, tipografinin yardımı elbette göz ardı edilemez. Web sitesinin görünüşüne ek olarak font ve renk seçiminin, sayfadaki metin düzeninin izlenim yaratma konusunda etkisi büyüktür. Web sitenizin tasarımı, hedef kitlenizle aranızda bir bağ kurabilir ya da onları tamamen uzaklaştırabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

6 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
2. Markayı geleceğe taşır. Tipografinin marka kimliğinde gerçekten rolü var mıdır? Elbette! Bunu test etmenin çok basit bir yolu var: Popüler bir markayı alın, logosunun yazı tipini değiştirin ve tekrar bakın. Marka algınız ve markaya bakışınız tümüyle değişti değil mi? Logo, markayı geniş boyutta tanımlar ve marka kimliğini oluşturur. Ancak harika bir marka logosuna sahip olup, bunu web sitenizin tipografik tasarımı ile tamamlamamak, işinizi yarım yapmaktır. Öte yandan, logonuz ile web sitenizin tipografik uyumunu yakaladığınızda ve uygulamayı başardığınızda, gerçekten başarılı olursunuz. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

7 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
3. İçeriği dikkat çekici hale getirir. Tipografi, içeriğinizi ilgi çekici kılar, ancak bu söylediğimizin kötü bir içerik için geçerli olmayacağını önceden belirtmekte fayda var. Öncelikle kaliteli ve değer yaratan içerikler oluşturduğunuzdan emin olun. Ancak tam tersi, iyi hazırlanmış bir içeriğin de sıradan bir tipografik sunumla başarısız olması kaçınılmazdır. Kaliteli içeriği iyi bir tipografi çalışması ile desteklediğinizde, amacınıza ulaşmanız çok daha kolay olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

8 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
4. Okuyucularınıza içerik üzerinden rehberlik eder. İyi bir içeriğe sahip olmak tek başına yeterli değildir. Bu içeriği nasıl sunduğunuz da önemlidir. Tipografi içeriği sunmanıza yardım eder. Seçtiğiniz renklerden metin boyutuna, içeriklerin sayfa düzenindeki konumundan yazı tipine, her şey içeriğinizin okunma oranlarını etkiler. Okuyucuları, bir sayfadaki bilgilerin en önemli noktalarına yönlendirmekle kalmaz, web sitesinin yapısı ve akışı ile ilgili de fikir verir. Bu faktörü, online mecralarda kendiniz üzerinde de değerlendirebilirsiniz. Başlık ne kadar ilgi çekici olursa olsun, 1500 kelimeyi geçen bir yazıyı dikkatinizi dağıtmadan takip etmek mümkün değildir. Ama birkaç ufak düzeltme yaparak ve değişik yazı tipleri, boyutları ve renkleri kullanarak içeriği güzelleştirmek ve daha kolay okunabilir hale getirmek mümkündür. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

9 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
5. İyi tipografi, web sitesinin tutarlılığını korur. İnternet kullanıcıları, ziyaret ettikleri her web sitesinde düzen ve aşinalık aramaya meyillidir. Web sitenizin kurallarını ve yapısını keyfi olarak değiştirmeniz, müşterilerinizi rahatsız edecektir. İyi tipografi, web sitesini bir arada tutar, bütün olarak gösterir. Bir web sayfasındaki font, yazı boyutu, renk vb. tüm elementlerin benzer olması, kullanıcı deneyimini geliştirir ve dönüşüm oranlarını artırır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

10 WEB VE MOBİL UYGULAMALAR İÇİN TİPOGRAFİ
Sonuç Tipografinin, ziyaretçi algısını şekillendirme ve ziyaretçi sadakati oluşturma konusundaki belirleyiciliği yadsınamaz. Ayrıca, içerik sunumu performansını ve web sitesi dönüşüm oranlarını etkileyen bir faktördür.  Estetik kaygıları da göz önüne alarak, tipografiye web sitesinin içeriğini destekleyecek bir araç olarak odaklanmak mutlaka etkili olacaktır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©

11 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill. CRAIG; J. (1990). Basic typography: a design manual, New York: Watson-Guptill Publications. SAMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers. CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design: Form and Communication BECER, E. (2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları  JUBERT, R., LUPTON, E. and LEMOİNE, S., Typography and Graphic Design: From Antiquity to the Present, Flammarion AMBROS, G. and HARRİS, P., Typo: The Fundamentals of Typography, AVA Publishing Typography: The Arrangement, Style and Appearance of Type and Typefaces SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi: Batı da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©


"NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları