Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya"— Sunum transkripti:

1 Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya

2 E-Ticaret’in Tanımı E-Ticaret, insanların internet kanalını kullanarak para karşılığında gerçek veya sanal ürün satın almasıdır.

3 E-Ticaret’in Avantajları
Firmanın internet üzerinden müşterilerine ulaşabileceği 7/24 açık bir şubesi yani online dükkanı olur. Elektronik ortamda alışveriş süreci hızlı gerçekleştiğinden zamandan tasarruf sağlanır. İnternet ortamında ürün çeşitliliği için mekan sıkıntısı olmadığından, müşteriye daha fazla ürün çeşidi sunulabilir.

4 E-Ticaret’in Avantajları
Müşteri kısa süre içinde pek çok ürünü inceleyebilir. Ürün kıyaslama imkanları daha geniştir. Müşteri açısından sanal ortamında birden fazla alışveriş yapabileceği firma olduğundan rekabet nedeniyle düşük fiyata ürün alabilir. Klasik bir mağaza sadece bulunduğu bölge içindeki müşteri potansiyeline hitap eder. Oysa e-ticaret firmaları için böyle bir sınırlandırma söz konusu değildir.

5 İnternet Kullanım İstatistikleri
Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2014 yılında yaptığı Hanehalkı Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, sonuçlarına göre Bilgisayar ve internet kullanım oranları yaş grubundaki bireylerde %53,8 oldu. İnterneti 2014 yılının ilk üç ayında hemen her gün veya haftada en az bir defa kullanan yaş grubu düzenli internet kullanıcılarının oranı %44,9 oldu. Bu oran, 2013 yılının aynı döneminde %39,5’ti.

6 E-Ticaret Kullanım İstatistikleri
Bankalar arası Kart Merkezi (BKM) verilerine göre ülkemizde elektronik ticaret her sene büyük bir ivmeyle artış göstermiştir.. 2009 yılından 2010 yılına %40,61’lik büyüme, 2010 yılından 2011 yılına %46,3‘lik büyüme, 2011 yılından 2012 yılına %34,35‘lik bir büyüme, 2012 yılından 2013 yılına ise %37,44 ‘lük bir büyüme oranı gerçekleşmiştir.

7 E-Ticaret Kullanım İstatistikleri
BKM verilerine bakmaya devam ettiğimizde ülkemizde 2009 yılında 9 Milyar TL rakamlarında olan E-Ticaret hacmi geçtiğimiz 2013 yılını 35 Milyar TL’ye yakın olarak kapatmıştır yılından 2013 yılına E- Ticaret hacmi %379,91 oranında büyüyerek inanılmaz bir potansiyel göstermiştir

8 E-Ticaret Kullanım İstatistikleri
Türkiye İstatistik Kurumu’nun 2012 yılında yaptığı anket verilerine göre internetten alışveriş yapmayan Türk kullanıcılarının %77’sinin elektronik ticaret ile alışverişe ihtiyaç duymadığı tespit edilmiş olup, %33’ü mağazadan almayı tercih ettiğini söylemiştir. Günümüz güvenlik teknolojilerine rağmen insanların sanal ortamda alışveriş yapmayı güvenli bulmadığı, %28’inin güvenlik endişelerinin bulunduğu sonucuna varılmıştır.

9 Sosyal Medya & Sosyal Ağ
Sosyal medya; kişilerin internet üzerinde birbirleriyle yaptığı diyaloglar ve paylaşımların bütünüdür. Sosyal ağlar, insanların birbiriyle içerik ve bilgi paylaşmasını sağlayan internet siteleri ve uygulamalar sayesinde, herkes aradığı, ilgilendiği içeriklere ulaşılabilmektedir.

10 Sosyal Medya İstatistikler
‘We are social’ tarafından 2014 yılında hazırlanmış olan rapora göre; Dünya üzerinde 2,5 milyar insan internet kullanmaktadır. Bu kullanıcıların 1,8 milyarının sosyal medya ağlarında hesabı var. Yalnızca 2013 yılında, 135 milyon insan daha sosyal ağlarda hesap oluşturdu.

11 Sosyal Medya Platformları
Yine ‘We are social’ tarafından 2014 yılında sunulan rapora bakıldığında; Aktif kullanıcı istatistiklerine göre en popüler ilk 10 sosyal medya platformları şöyledir: 1- Facebook (1,184 milyar) 2- QQ (Tencent) (816 milyon) 3- Qzone (632 milyon) 4- Whatsapp (400 milyon) 5- Google+ (300 milyon) 6- Wechat (272 milyon) 7- LinkedIn (259 milyon) 8- Twitter (232 milyon) 9- Tumblr (230 milyon) 10- Tencent Weibo (220 milyon)

12 Sosyal Medya Platformları
Türkiye’de sosyal medya hesap istatistiklerine bakıldığında 35 milyon Facebook hesabı mevcuttur. Günde ortalama 4.9 saatimizi kişisel bilgisayarlar üzerinden, 1.9 saatimizi mobil cihazlar aracılığıyla internette harcamaktayız. Günde ortalama 2 saat 32 dakikamızı sosyal medyada geçiriyoruz. Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu olan Facebook’u (%93), sırayla Twitter (%72), Google+ (%70) ve LinkedIn (%33) takip etmektedir.

13 E-Ticaret ve Sosyal Medya İlişkisi
İstatistikler incelendiğinde Sosyal Ağ kullanım alışkanlıkları ve Sosyal Ağlarda geçirilen günlük ortalama sürenin önemli derecede fazla olduğu görülmektedir. Bu bağlamda sosyal medya ve sosyal ağlardaki kullanıcı potansiyeli E-Ticaret alanında faaliyet gösteren işletmelerin ilgisini çekmektedir.

14 E-Ticaret ve Sosyal Medya İlişkisi
Sosyal ağların en önemli hedefi, kullanıcıyı uzun süre platformlarında aktif olarak tutabilmektir. İstatistiksel sonuçlara göre sosyal ağlarda günde ortalama 2 saat 32 dakika zaman harcandığı düşünüldüğünde sosyal platformların hedefine ulaştığı söylenebilir.

15 Arama Motorları Arama motorları her gün algoritmalarını daha da ileriye taşımak için çaba sarf etmektedirler. Bu çerçevede arama motorları kullanıcılarına aradıkları sonuçları daha kısa sürede bulmalarını sağlama yarışındadırlar.

16 Arama Motoru Kullanım İstatistikleri
StatCounter.Com web sitesine göre Türkiye için arama motoru kullanım yüzdeleri incelendiğinde 2013 Kasım – 2014 Kasım tarihleri aralığında yandaki grafik görülmektedir. Grafikte görüldüğü üzere ülkemizde en çok kullanılan arama motoru açık ara Google’dır. Google’ın ardından sırasıyla; Yandex, Bing ve Yahoo gelmektedir.

17 Arama Motoru Optimizasyonu (SEO)
Arama motoru optimizasyonu, arama motorlarının web sayfalarını daha kolay bir şekilde taramasına olanak sağlayan teknik düzenlemelerdir. Arama motorlarının sık kullanımı ve sonuç sıralamalarındaki rekabet, Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) adıyla günümüzde sık duymaya başladığımız yeni bir iş alanı ortaya çıkmasına sebep olmuştur.

18 Arama Motoru Optimizasyonu ve E-Ticaret
İnternet üzerinde ticaret yapan işletmeler; arama motorlarının ilgili ürün ve hizmetle alakalı kelime veya kelime öbekleri sıralamasında üst sıraları alarak ürüne ihtiyacı olan insanları sitelerine çekebilirler. Arama motorlarında sorgulanan ifadeler aynı zamanda sosyal ağlarda reklam olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu bağlamda sosyal ağlar ile arama motorları birbirleriyle entegre şekilde çalışarak müşterinin ilgisini çeken ürün ve hizmetleri karşısına getirmektedir.

19 Kaynakça http://www.statcounter.com (Erişim Tarihi: 15.12.2014)
‘We are social’ 2014 Raporu (Erişim Tarihi: )


"Elektronik-Ticaret’te Arama Motoru Optimizasyonu ve Sosyal Medya" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları