Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Personel Yönetimi Nedir ?

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Personel Yönetimi Nedir ?"— Sunum transkripti:

1 Personel Yönetimi Nedir ?

2 Bir örgüte bağlı çalışan kişiler personeller
Personel - Personnel Bir örgüte bağlı çalışan kişiler personeller

3 Personel yönetimi nedir?
En genel tanımıyla… bir örgüt bünyesinde görevli kişilerin emek gücünü örgütün amaçlarına uygun olarak kullanma ve yönetme süreci

4 Personel yönetimi (idaresi) :1953
Terimin bir yönetim süreci ve bir akademik disiplin olarak kullanılışı ilk kez 1953’te TODAİE kuruluşuyla birlikte Önceden (Osm.) Zat işleri (Tr) Özlük işleri Personelin kayıt kuyudunu tutma işi...

5 “Personel” yeni mi? Roma’da “köleler” ? Feodalitede “serf” ? Toplumsal
Kapitalizmde “işçi” ? sınıf Çin’de “mandarin”? Mısır’da “kanal bekçileri?” Selçuklu’da “gulam”? Osmanlı’da “kalemiye”, “seyfiyye” ? “personel”in ataları.... “kendisi” değil

6 Personel – Bürokrasi İşgücünü satma Özgür iradeyle Eşit hak sahipliği
Sözleşme temelinde Parasal gelir karşılığı

7 Eşit-özgür bireylerin hiyerarşik örgüt sisteminde birlikte hareket ettikleri yasal – ussal otorite sistemi “personel”, kapitalizme özgü yönetsel örgüt olan “bürokrasi”nin insan unsuru...


"Personel Yönetimi Nedir ?" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları