Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
TERS KALE
2
Madde:4.4 d. piyonunu terfi ettiriyor ise, taş seçimi, taşın terfi karesine dokunması ile kesinlik kazanır.
3
Beyaz oyuncu piyonunu 8. yataya sürüyor
Beyaz oyuncu piyonunu 8.yataya sürüyor. Ardından piyonu tahta dışına çıkartarak kalesini ters olarak terfi karesine koyuyor. Ardından saatine basıyor. QQ q
4
HAKEM NE YAPACAK: 1. Önce saati durdurulacak. 2.Hakem oyuncudan kaleyi düzgün koymasını isteyecek. 3.Oyun bu hali ile devam edecek. Zaman cezası uygulanmayacak. Gerekçe: Kurala göre taş seçimi, taşın terfi karesine dokunması ile kesinlik kazanır. Terfi kalesine kaleyi dokundurması nedeniyle bu taş kale olarak değerlendirilir. Eğer oyuncu piyonunu vezire terfi etmek istiyorsa, bunu vezir olarak yapabilirdi. Bunun için gerekirse saati durdurma hakkı vardı. Olası sorunlar: Eğer oyuncu önce ters konmuş kalesi ile örneğin üç hamle kale gibi oynamış ise bu hamleler geçerli olacak. Daha sonra vezir gibi oynamış ise bu hamleler geçersiz hamle olarak değerlendirilecek. Kural dışı hamlenin öncesine dönülecek. Zaman cezası uygulanacak
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.