Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanRosalia van Wijk Değiştirilmiş 5 yıl önce
1
Güzel bir bahar gününün sabahında İETT şöförü garaja gider, otobüsünü çalıştırır ve yola çıkar. Sorunsuz bir şekilde bir duraktan diğerine ilerler, yolcularını alır, indirir. Derken; durağın birinde iriyarı, güçlü kuvvetli ve oldukça tehlikeli görünüşe sahip bir adam otobüse biner. Şöföre sert bir bakış fırlatır ve, "Karagümrüklü bilet atmaz." diyerek arkadaki bir koltuğa geçer ve oturur. Ertesi gün, ondan sonraki gün ve her gün aynı şey tekrar olur. Karagümrük’lü, aynı sözlerle ve aynı sert bakışlarla bilet atmadan koltuğa geçip oturur. Bu durum otobüs şoföründe kompleks yaratmaya başlar. Hat değiştirme dilekçesi de red edilince son çare olarak bir jimnastik kursuna yazılır. Her akşam devam ettiği kursta; Judo, karate, aikido ve benzeri tüm dövüş teknikleri konusunda ihtisas yapar. Yazın sonlarına doğru, kendine güveni olan iyi bir dövüş ustası haline gelmiştir. Kursları bitirdiğinin ertesi günü tekrar otobüsüyle yola çıkar. Uzaktan, Karagümrüklü'nün durakta beklediğini görür. Sinirini gizlemeye çalışırken, dişlerini gıcırdatarak otobüsün kapısını açar. Karagümrüklü otobüse biner, şöföre sert bir bakış fırlatır ve, "Karagümrüklü bilet atmaz." diyerek ilerleyecekken tam o sırada, sıkı bir kavgaya hazır olan şöför birden koluna yapışır, "Neden atmıyor muşsun! ??" Şöföre şaşkınlıkla bakan adam şöyle der, "Karagümrüklü'nün mavi kartı var."
2
‰HPÿuÿu éB SV‹5(ğB ƒeô ‰E ‹}ğƒeğ é€ ¶FR¶VV¯Uè‹Ï+Mè¯Á‰M™÷ÿ3ÒŠğ¶FQ¯Á¶NU¯MèÁ‹Ê™÷ÿ¶VT¯UèŠÈ¶FP¯E™÷ÿÁá¶À ƒEğ‰EPEäPÿu …À‰EtU‹}jWÇEä ÇEè WÿÖ‰EEäh Pjÿh èB ÿu _^3À[É ‹L$¡HğB ‹ÑSiÒ VW‹TöÂtOq3ÿ;5LğB sB‹ÎiÉ D‹öÁtGëöÁt ‹ÏO…Ét ëöÁu ‹Ù3Úƒã3Ù‰F ;5LğB rÊ_^[ jj è ÃU‹ìQQ‹US‹ÂViÀ W‹=HğB 3öD8‰uü‰uø‹Ø‹öÁt 9uuƒá¾B‰;LğB sD‹ÂiÀ t8B‹öÁtj ‹Ğr¼3À_^[É ƒ}ü tóƒ}ø €áƒÉ‰ ëÜ‹L$¡HğB V3öƒù s495LğB v,PW‹¨u3ÿGÓç…zütë$ş‰F ;5LğB rÙ_^ U‹ìƒì¡(ğB ƒeü SV” W‹=LğB ‰Eø‹Eø3Û9tK;ßsE‹5HğB ƒÆ‹öÂu(‹E…Àtƒ<˜ CÆ ;ßrÆ;ßt ÿEüƒEøƒ}ü rŸ‹Eü_^[É V‹t$é„ ‹Æ‹ PğB kÀÁƒ8tzPèª C Áà+ÈQè_E t8èB ¡ôçB 3Éj …À”ÁÈQh0u ÿ5èB Ph …ötÿÿÿ3À^ ¸ÿÿÿëõ‹D$‹ (ğB j ÿtlèHÿÿÿ ÿt$è9  U‹ìì¤ ¡$ğB SV‹uWjY}؉Eø3Ûó¥‹EÜ‹Uà‹ğ‹úÁæ¹ C ‰]üÁçñùM܉ ‹M؃ÁşƒùA‡¿ SPè¯8 é ÿìçB 9]ø„ éô C Áà+ÈQè9D HSPè”şÿÿéz éW éB SPè98 é6 Sè~ é é jèU ‹M܉ ğB éø ‹Eä4… ğB 3À‹;Ë”À#Mè‹D…܉éâ ÿ4• ğB Vér ‹ ğçB ‹5 ;ËtRQÿÖ‹EÜ‹
3
Programların Dili The Sentences and Paragraphs of Programming Operators
4
Programların Dili The ideal programming language would be one where you used the English language and gave the computer plain instructions that it could follow. Bu belgeyi yazdır. Şu nesneyi yeşile boya. Şu iki sayıyı topla. This would be the easiest language to use because it is closest to a human language. It would be the highest-level language. But this kind of language is unrealistic because of the ambiguity of spoken/ written language and the complexity of the brain necessary to handle and understanding it.
5
Code is broken into two basic structures:
The statement (ifadeler) The function or procedure (fonksiyon ya da yordam)
6
The statement The statement is the programming equivalent of the sentence. It is one line of computer instruction that can be understood by the system. Example of a statement in C++
7
The statement Example of a statement in Visual Basic
8
The statement Multiple statements
9
The statement All statements are an instruction of some description, and do one of two things: Do something Wait To give you greater control, you can organize statements into functions or procedures.
10
Functions and procedures
Statements sentences of programming Functions and procedures paragraphs of programming A function in C++
11
Functions and procedures
A function in Visual Basic Functions are the ultimate way to sort out your code into usable chunks
12
The Sentences and Paragraphs of Programming
The lines of code that you write are called statements. These are normally the smallest building blocks of code
13
The Sentences and Paragraphs of Programming
The sentences of code, or statements, are organized into paragraphs called functions
14
Operators Operators enable you to work with data and compare information. Arithmetic (Aritmetik) Assignment (Atama) Comparison (Karşılaştırma) Logical (Mantık) String (Dizi)
15
Arithmetic Operators
16
Assignment Operators Assignment operators are used to assign a value. These will be used extensively later when we come to using variables
17
Comparison Operators Comparison operators are used to compare two things. Each of these returns either true or false, depending on whether the outcome of the comparison is true or false.
18
Logical Operators
19
Logical Operators
20
String Operators String = Snippets of text
string1 = "Hello " string2 = "World!" You can join strings together string3 = string1 + string2 string3 Hello World!
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.