Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TİPOGRAFİ II YGRF202 NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ORGANİK TİPOGRAFİ Organik olarak biçimlendirilmiş tipografiler kullanarak kavram, duygu ve mesajlarımızı iletmeye çalışmaktır. Organik tipografi olarak yaygınlaşan yazı karakterleri sıkça kullanılır hale geldi ve sıradanlaştı. Artık duygusal mesajlar vermek isteyen tasarımcılar aynı el yazısı temelli karakteri, ciddi konuları, yalın mesajlar halinde iletmek isteyenler ise aynı serifsiz yazı karakterini kullanmaya başladılar. Ancak benzer biçimlerden sıyrılmanın bir yolu da, el ile bir tipografi yaratmak, kaligrafik arayışlara girmek, hatta organik biçimlerden faydalanarak hareketli, anlık harf formları yaratmak. Görsel çevremizi kuşatan, bilgisayar kokan tasarımların arasında, bu tip organik tipografi uygulamaları fark yaratıyor artık günümüz görsel ortamında. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
ORGANİK TİPOGRAFİ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
TİPOGRAFİK AFİŞ NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kinetik Tipografi Teknik olarak ismi “hareket eden yazı” kavramından gelen kinetik tipografi herhangi bir fikri, düşünceyi ya da istatistiki bilgiyi görsellerle destekli bir şekilde izleyiciye aktaran video animasyon yöntemidir. Kinetik tipografi bir çok görsel zenginlik barındırdığından izleyiciye verilmek istenen mesajı onları sıkmadan eğlenceli bir şekilde aktardığı için özellikle son dönemde sıklıkla tercih edilen bir yöntemdir. İlk başlarda yalnızca reklam filmlerinde kullanılan bu teknik daha sonraları görsel sanatların hemen hemen her noktasında karşımıza çıkmaya başlamıştır. Kinetik Tipografilerde genelde vurguları yapan ya da iletilmek istenen mesajı veren bir dış ses, sesi görsel animasyonlarla destekleyen bir animasyon ve hareketli yazı katmanları bulunmaktadır. Görseller ne kadar etkileyici hazırlanmışsa iletilmek istenen mesaj da o denli başarılı bir şekilde izleyiciye ulaşır. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
6
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kinetik Tipografi NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
7
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
kaynaklar CRAIG, J. (2006). Designing with Type: The Essential Guide to Typography, Watson-Guptill. Typography: The Arrangement, Style and Appearance of Type and Typefaces SARIKAVAK, N. K., Tipografinin Temelleri, Doruk CRAIG; J. (1990). Basic typography: a design manual, New York: Watson-Guptill Publications. SARIKAVAK, N. K., Sayısal Tipografi: Batı da ve Ülkemizde Sayısal Harf/Font Tasarımcıları, Başkent Üniversitesi Yayınları SAMARA, T. (2006). Typography Workbook: A Real-World Guide to Using Type in Graphic Design, Rockport Publishers. CARTER, R., Day, B., Meggs, P. Typographic Design: Form and Communication BECER, E. (2007), Modern Sanat ve Yeni Tipografi, Ankara: Dost Kitabevi Yayınları JUBERT, R., LUPTON, E. and LEMOİNE, S., Typography and Graphic Design: From Antiquity to the Present, Flammarion AMBROS, G. and HARRİS, P., Typo: The Fundamentals of Typography, AVA Publishing NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.