Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler"— Sunum transkripti:

1 PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler
Pazarlama İletişimi Stratejisi Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler

2 Pazarlama İletişimi Karması Etkileyen Faktörler
PAZARLAMA İLETİŞİMİ KARMASI en temelde, örgütlerin pazar hedeflerine ulaşmak için kişisel satışı, reklamı, satış promosyonunu, halkla ilişkiler ve yayıncılığı bir bütün olarak kullanmasıdır. Hedef Pazar Ürünün Doğası Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri Bütçe Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

3 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Hedef Pazar Pİ karması odaklanacağı hedef pazara göre değişebilir. Bunu etkileyen 4 temel etken bulunmaktadır Satın Almaya Hazır Olma Pazarın Coğrafi Konumu Müşteri Çeşitleri Pazara Odaklanma Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

4 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Ürünün Doğası Ünite Değeri Ürünün Bireysellik Derecesi Satış Öncesi ve Satış Sonrası Servis Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

5 Ürünün Hayat Döngüsündeki Yeri
Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

6 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Bütçe Etkin bir pazarlama iletişimi karması oluşturmak için elde bulunan bütçe çok önemli bir unsurdur. Bütçenin az olması aktiviteleri de sınırlı kılmaktadır. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

7 2. Pazarlama İletişimi Stratejisi
Push-Pull Stratejisi Ürün-Fayda Stratejisi İmaj-Kimlik Stratejisi Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

8 3. Pazarlama İletişiminde Yaratıcı Stratejiler
Stratejik kararların, tüketici ilgisini ve tepkisini, ürün ya da hizmet lehine, pozitif yönde etkileyecek şekilde ifade edilmesi, yaratıcılık olarak tanımlanmaktadır. İçeriksel Boyut Görsel Boyut Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

9 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
İçeriksel Boyut Problemin Tanımlanması Çözüm Geliştirme Mesajın Gerçek Vaadinin Ortaya Konulması Yönlendirme Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

10 Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU
Görsel Boyut Bir reklam veya herhangi bir pazarlama iletişimi uygulamasında, tüketiciler için bir teklif yapılıyorsa, bu teklifin en ideal formatta, sürede ve gerekli olan görsel ve işitsel unsurlar ile birleştirilmiş olması gerekmektedir. Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU

11 ….Görsel Boyut (ADNORMS)
Adaptability (Uyarlanabilirlik) Durability (Devamlılık) Newness (Yenilik) Oneness (Tek mesaj) Reliability (Gerçekçilik) Memorability (Hatırlanabilirlik) Simplicity (Basitlik) Öğr. Grv. Semih AÇIKGÖZOĞLU


"PAZARLAMA İLETİŞİMİ Pazarlama İletişimi Karamasını Etkileyen Faktörler" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları