Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bilgilendirme Toplantısı
Samsun, 14.Ağustos.2018 Uğur ERSOY / Stratejist Kaynaştırma Sınıflarında Çalışan Okul Öncesi Öğretmenler için Müfredat Geliştirme (Teachers-To-Teachers) ERASMUS+ KA2 PROJECT
2
ARAŞTIRMA HAKKINDA
3
Proje kapsamında mevcut duruma dair nicel ve nitel verilerinin toplanması, değerlendirilmesi ve yorumlanması gerçekleştirilmiştir. Alan çalışmasında anket, mülakat ve odak grup yöntemleri uygulanmıştır. Gerçekleştirilen araştırmanın modeli betimsel niteliktedir. Betimsel modelde amaç, eldeki problemi, bu problemle ilgili durumları, değişkenleri ve değişkenler arasındaki ilişkileri tanımlayarak bir konudaki mevcut durumu araştırmaktır. Araştırma iki eksende oluşturulmuştur. Sayısal bulgu ekseni ile algı ve biliş ekseni olarak tanımlanabilecek bu iki eksende; sayısal bulgu boyutu “nicel bulgular ile alana yönelik tespitlerden”, algı ve biliş boyutu ise “nitel bulgular ve alanlardaki yaklaşımlar ile mülakat çalışması bulgularından” değerlendirilmiştir. Bu yolla geliştirilebilecek strateji ve politikaların gerçekçi ve uygulanabilir alanlara odaklanabilmesi amaçlanmıştır.
4
Araştırma Bileşenleri
5
ADDIE Genel Uygulama Modeli Analiz Tasarım Geliştirme Uygulama
Değerlendirme ADDIE Birden fazla slayt gerekebilir
6
Politika ve stratejiler
Süreç Planı NİCEL NİTEL DEĞERLENDİRME Politika ve stratejiler LITERATÜR STATS ANKET FOKUS GRUP DENEYİMLER MÜLAKATLAR SONUÇ RAPORU Analiz ve Yorumlama
7
BULGULAR
8
Demografi
9
Demografik Veriler - Genel
DV
10
Cinsiyet ve Yaş Grubu DV
11
Medeni Durum ve Çocuk DV
12
Engelli Çocuk ve Tanı DV
13
Mesleki Veriler
14
Mesleki - Genel MV
15
Mezuniyet ve Mesleki Deneyim
MV
16
Çalıştığı Yaş Grupları ve Sınıf Mevcudu
MV
17
Sınıfta Tanılı Öğrenci Var Mı, Sayısı?
MV
18
Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı
MV
19
Sınıfta Tanılı Öğrenci Dağılımı
MV
20
Sınıfta Yabancı Öğrenci ve Dağılımı
MV
21
Yabancı Öğrencilerin TÜRKÇE Seviyesi
MV
22
Yaşam Alışkanlıkları
23
Yaşam Koşulları - Genel
YV
24
Hane Gelir Düzeyi YV
25
Sosyal Üyelikler ve Sivil Katılım
YV % 24
26
Alışveriş Alışkanlıkları
YV
27
Teknoloji, IT ve Sosyal Medya
28
IT ve Sosyal Medya Kullanımı
MV
29
Bilgisayar Kullanımı MV
30
Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı
MV
31
Sosyal Medya Hesabı MV
32
Okuma Alışkanlığı MV
33
Sosyal Ortam Tercihleri
MV
34
Çapraz Veriler
35
Yaş Grupları Dağılımı ÇV
36
Yaş Gruplarına Göre Cinsiyet Dağılımı
ÇV
37
Yaş Gruplarına Göre Medeni Durum (evli) Dağılımı
38
Yaş Gruplarına Göre Çocuk Dağılımı
ÇV
39
Yaş Grupları Günlük Bilgisayar Kullanımı
ÇV
40
Yaş Grupları Günlük Akıllı Telefon/Tablet Kullanımı
ÇV
41
Yaş Grupları Sosyal Medya Kullanımı (hesap)
ÇV
42
Yaş Grupları Boş Zaman Sosyal Tercihleri
ÇV
43
Frekanslar
44
1 Genel
45
FR Genel
46
Yaş Grupları Yeterlilik Algısı - Genel
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
47
Yaş Grupları Yeterlilik Algısı Dağılım Grafiği
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
48
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 22-25
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
49
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 26-30
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
50
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 31-35
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
51
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 36-40
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
52
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 41-50
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
53
Yaş Grupları / Ağırlıklı Ortalama Farkları – 51 +
FR 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR
54
Soru Bazlı (Faktör) Analizler
2 Soru Bazlı (Faktör) Analizler
55
Sınıfımı herkes için erişilebilir hale getiririm
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,17
56
Sınıfımın içinde herkes için güvenli kazalardan uzak bir ortam yaratırım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35
57
s3 Sınıfımın ortam düzenlemesini herkesin rahat edebileceği şekilde yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41
58
Sınıfımdaki malzemeleri herkes için hazırlarım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,53
59
Sınıfımda yetişkinler ile tüm öğrenciler arasında etkili iletişim sağlarım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,40
60
s6 Sınıfımda tüm öğrencilerin kendi aralarında etkili iletişim kurmalarını sağlarım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,49
61
Sınıfımdaki tüm öğrencilere etkinlikler esnasında rehberlik yapabileceğimi bilirim
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
62
s8 Sınıfımdaki tüm öğrencileri daha katılımcı yaparım (olmaları için desteklerim) 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,60
63
s9 Sınıfımdaki tüm öğrencilere sorunlar karşısında neler yapabilecekleri hakkında rehberlik yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,58 Ağırlıklı ortalama =5,17
64
Sınıfımdaki tüm öğrencilerin birbirleriyle iletişimde olmaları için rehberlik yaparım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
65
s11 Sınıf içerisinde gerçekleştirdiğimiz etkinlikleri tüm öğrenciler için şekillendiririm 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,44
66
Sınıfı zaman kaybını engelleyecek şekilde yönetirim
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,35
67
s13 Sınıfımın içinde öğrencilerin yaptığı olumlu /uygun davranışları desteklerim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,76
68
Sınıfımda ortaya çıkan uygun olmayan davranışlar için tedbir alırım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,57
69
Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını takip ederim
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,69
70
Sınıfımdaki öğrencilerin davranışlarını kayıt altına alırım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,21
71
Sınıfımdaki öğrencilerin gelişimlerine göre etkinlikleri düzenlerim
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,52
72
s18 Sınıfımdaki tüm öğrencilerin ailelerini sınıftaki eğitime katılmaları için davet ederim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,45
73
Sınıfımdaki tüm öğrencilerin aileleri ile etkili iletişimde bulunurum
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55
74
s20 Ailelerden öğrendiklerimle öğrencilerin özelliklerine uygun düzenlemeler yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,41
75
Sınıfımdaki teknolojiyi tüm öğrencilerim için kullanırım
5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,48
76
s22 Sınıfımda yapabileceklerim için yardıma ihtiyacım olduğunda yardım isterim 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,55
77
s23 Sınıfımda gelişimiyle ilgili kaygı duyduğum öğrenciler için yapmam gerekenleri yaparım 5’Lİ LİKERT ÖLÇEĞİ KULLANILMIŞTIR Ağırlıklı ortalama =5,62
78
DEĞERLENDİRME
79
ÖNERİLER
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.