Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka"— Sunum transkripti:

1 Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka

2 Günümüzde pazarlama iletişimi sosyal ve ekonomik sistemin bütünleşik bir parçası haline gelmiştir.
Reklamın ve diğer pazarlama iletişimi araçlarının hedef kitlelere mesajları iletme becerisi pazarlama iletişimini pazarlama planlarının en önemli parçalarından birisi kılar.

3 1980 yılında ABD’de reklam harcamaları 53 milyar dolarken 2005 yılında bu rakam 276 milyar dolara 2016 yılında 493 milyar dolara çıkmıştır .

4 Pazarlamanın 4 Psi Product (Ürün) Prize (Fiyat) Place (Dağıtım)
Promotion (Tutundurma)

5 Bütünleşik Pazarlama İletişimi
Yakın zamana kadar tutundurma fonksiyonu içinde baskın olan reklamdı. 1980’lerle birlikte şirketler pazarlama iletişimini daha geniş bir vizyonla ele almaları gerektiğini ve tutundurma araçlarının stratejik bir şekilde entegrasyonunun önemini kavradılar. Bunun bir sonucu olarak satış geliştirme, doğrudan satış, halkla ilişkiler tutundurma karması içinde reklam kadar önemli olmaya başladı.

6 Tüketicilerin bir şirkete ya da onun markası/markalarına ilişkin algısı reklamlar, fiyat, paket tasarımı, doğrudan satış çabaları, duyurma, web sitesi, POP gibi bir çok unsurdan etkilenir. Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımı şirketin tüm pazarlama ve tutundurma aktivitelerinin bütünleşik ve tutarlı bir imaj yansıtması esasına dayanır.

7 Neden BPİ giderek önem kazandı?
Çeşitli iletişim araçlarını bağımsız olarak kullanmaktansa onları stratejik olarak entegre etmenin değeri anlaşıldı. Şirketler, pazarlama iletişimi çabalarını koordine ederek yinelemelerin önüne geçebileceklerini, bir sinerji yaratabileceklerini ve daha etkili pazarlama iletişimi programları geliştirebileceklerini fark ettiler.

8 BPİ ve Yeni Medya İlişkisi
Son yıllarda tüketicilerin demografik özelliklerinde, yaşam biçimlerinde, medya kullanımlarında ve alışveriş yapma paternlerinde ciddi değişiklikler meydana geldi. Yeni iletişim teknolojileri ve yeni formatlar pazarlama alanında çalışanlara tüketicilere erişmek için yeni olanaklar sağladı.

9 Tüketiciler geleneksel medyada gördükleri pazarlama iletişimi mesajları ile mesafelenmeye başladı ve bu alternatif yollar aramaya itti. Y neslinin reklam mesajlarına ilişkin daha eleştirel tutumu.

10 Medya Tüketimi Bağlamında Eski/Yeni Tüketici
Tüketiciler Kendilerine sunulan neyse onu tüketiyorlardı Daha yetkilendirilmiş medya kullanıcıları, özellikle internet sayesinde içerik içerisinde daha çok söz sahibi İstek Kalabalıklara katıl Ayrıksı ol Televizyon Tercihleri Ulusal kanallar Yüzlerce kanal, dijital platformlar Dergiler Çok satan dergiler Ilgilere yönelik dergiler, değişik hobi dergileri vb. Reklamlar Çok genişhedef kitlelere hitap eden reklamlar Daha küçük hedef kitlelere hitap eden reklamlar Markalar Coca Cola gibi büyük, her yerde rastlanan markalar Niş markalar, ürün genişletme, aynı ürünün bir çok farklı versiyonu

11 McDonald’s 2000’lerde tutundurma bütçesinin üçte ikisini televizyon reklamlarına harcarken bugün bu oran sadece üçte bir. Bunun yerine örneğin genç erkeklere ulaşmak için dükkan içindeki video networklerine, web sitelerine, sosyal medya mecralarına reklam veriyor.

12 Promosyon Karması: Bütünleşik Pazarlama İletişiminin Araçları
Geleneksel olarak tutundurma karması dört unsurdan oluşur: Satış geliştirme Kişisel satış Reklam Tutundurma amaçlı halkla ilişkiler

13 Reklam Nedir? Reklam "insanları gönüllü olarak belli bir davranışta bulunmaya ikna etmek, belirli bir düşünceye yöneltmek, dikkatlerini bir ürüne hizmete, fikir ve kuruluşa çekmeye çalışmak, onunla ilgili bilgi vermek, ona ilişkin görüş ve tutumlarını değiştirmelerini veya belirli bir görüşü ya da tutumu benimsemelerini sağlamak amacıyla oluşturulan; iletişim araçlarından yer ya da süre satın almak yoluyla sergilenen ya da başka biçimlerde çoğaltılıp dağıtılan ve bir ücret karşılığı oluşturulduğu belli olan (diğer bir deyimle parasal destek sağlayan kişi ya da kuruluşların kimliği açık olan) duyuru"dur. (Tanses Gürsoy, Reklam Terimleri ve Kavramları Sözlüğü)

14 Yer ya da süre satın alınarak (kamu spotları istisnası olabilir)
Kişisel olmayan İkna amacına yönelik

15 2014 yılı rakamlarına göre dünyadaki en büyük reklamverenler
Procter and Gamble Unilever L’Oreal Coca Cola Toyota Volkswagen Nestle General Motors Mars McDonald’s

16 2014 yılı rakamlarına göre Türkiye’deki en büyük reklamverenler
Turkcell Vodafone Benckiser Avea Unilever TT Net Ülker Arçelik Coca Cola Garanti Bankası

17 Reklam Türleri Tüketici Pazarlarına Yönelik Reklamlar
İş Pazarlarına ve Profesyonel Pazarlara Yönelik Reklamlar

18 Tüketici Pazarlarına Yönelik Reklamlar
Ulusal Reklamlar Yerel Reklamlar Birincil talep yaratma amacı güden reklamlar ve seçici talep yaratma maksadı güden reklamlar

19 İş Pazarlarına ve Profesyonel Pazarlara Yönelik Reklamlar
Şirketlerden Şirketlere Yönelik Reklamlar Avukatlar, doktorlar, mühendisler gibi meslek profesyonellerine yönelik reklamlar


"Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Tutundurma Karması ve Marka" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları