Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKSTİL VE MODA TASARIMI II NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ © Sanat Tasarım Fakültesi stf.nisantasi.edu.tr
2
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Kawakubo ve Koreograf Merce Cunningham farklı sanat disiplinlerini bir araya getirme ve bilinmeyenin sınırlarını zorlama şeklinde tarif edebileceğimiz benzer sanat algısına sahipti. 1997'de Kawakubo, 'Body Meets Dress, Dress Meets Body' koleksiyonuyla modaya tepkisini göstermişti ve bunu "Moda çok sıkıcıydı ve ben oldukça öfkeliydim. Güçlü bir şey yapmak istedim" cümleleriyle açıklıyordu. Cunnigham ise dansçıların vücutlarının alabileceği şekillerin sınırları zorlamak konusunda iddialıydı. Bu iki sınır tanımayan vizyon, 1997 yılında 'Scenario' gösterisi için bir araya geldi. Dans hakkında bilgisi olmadığı için teklife olumsuz bakan Kawakubo, 'Body Meets Dress, Dress Meets Body' koleksiyonun hazırlığı esnasında teklifi kabul etti. Kawakubo, kostüm ve sahne tasarımı konusunda tamamen özgürdü. Ortaya çıkan tasarımlar, dansçıları rahat ettirmekten ziyade onların hareketlerini kısıtlıyor ve dengelerini bozuyordu. Dansçılardan biri bunu 'sıcak ve heybetli bir parka içinde dans etmek' şeklinde açıklıyor, bir diğeriyse kostüm nedeniyle hareketlerini değiştirmek zorunda kaldığını belirtiyordu. Bu işbirliğinin özünde de tam olarak bu yaratıcı düşünce yatıyordu. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
3
İLHAM PANOSU uygulaması
Başarılı bir iham panosunun kendine has, benzersiz bir tarzı vardır. Tasarım fikirlerinin özünü ortaya koyar, temanızı özetlerken bir yandan da sezonu ve hedef kitleyi yansıtır. Pano şekillenmeye başladıkça ilham veren fikirleri dergilerden kestiğiniz görsellerle birleştirebilirsiniz. Gelecekteki trendler hakkındaki bilgi ve yaratıcı temalar, güncel moda trendleri ile birleştirilebilir. Bu şekilde, ilham panoları hem yaratıcı hem de ticari bir tasarım çözümüne odaklanabilir. NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
4
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
5
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ ©
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.