Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
REKABET STRATEJİLERİ Rekabet Stratejileri
2
Rekabet Bağlamındaki Konumu Açısından Ele Andığında İşletmeler
pazar lideri (leader) saldıran (challenger) pazar, takip eden (market follower) niş oyuncular (market nicher) Rekabet Stratejileri
3
Saldırı Stratejileri Daha çok pazar liderine karşı
Rakipten müşteri koparmaya yönelik Rekabet Stratejileri
4
Savunma Stratejileri Savunmaya yönelik stratejiler daha çok pazar liderinin veya pazarda konumunu korumaya çalışan firmalar tarafından tercih edilen bir yaklaşımdır Daha çok mevcut konumu korumaya yönelik stratejilerdir Rekabet Stratejileri
5
Saldırı Stratejisinde Üç Temel Askeri Kural
Rakibin gücünden daha üstün bir güçle kritik an ve kritik yerde yoğunlaşma (güç ilkesi), Rakibin zayıf olduğu yerlere odaklanarak ortaya çikan pazar fırsatlarının değerlendirilmesi, düsman üzerinde baskı kurularak kontrolün ele alınması (saldırganlık ilkesi) Rakibin hiç beklemediği an ve yerden saldırıda bulunmak (sürpriz ilkesi) Rekabet Stratejileri
6
Saldırıya Yönelik Stratejilerde Temel İlkeler
Hedef rakibin gücünün anlaşılması Hedef rakipte zayıf noktaların belirlenmesi Saldırının mümkün olduğunca dar bir bölgeden yapılması Saldırının hızla gerçekleştirilmesi Rekabet Stratejileri
7
SALDIRI STRATEJİLERİ Cepheden saldırı, Kanattan saldırı
Kuşatma saldırısı Bypass saldırısı Gerilla saldırısı Rekabet Stratejileri
8
Cepheden Saldırı Nadir gerçekleştirilen saldırılardır
Kafa kafaya saldırıya geçilmesini ifade eder Saldıran ve saldırıya uğrayan firmalar benzer taktikler ve programlarla mücadele eder Yüksek maliyet söz konusudur Başarı güç üstünlüğüne ve sürekliliğine bağlıdır Saldıran işletme de kayıpla karşılaşır Güç üstünlüğü olsa bile rakibin konumunun güçlü olması başarısızlık nedeni olabilir Rekabet Stratejileri
9
Yöntemler Rakibin ürününden daha üstün ürünler sunmak
Daha düşük fiyatlar sunmak Yeni müşteri hizmetleri sunmak Ciddi bir yeni üretim kapasitesi kurmak Yoğun reklam kampanyalar Rekabet Stratejileri
10
Cepheden Saldırıda Uygun Koşullar
Pazarın nispeten homojen yapıda olduğu durumlar Marka değerinin düşük olduğu Müşteri sadakatinin zayıf olduğu Farklılaştırmanın düşük olduğu Saldırılacak rakibin görece olarak fazla gücünün olmadığı Saldıran firmanın ise nispeten güçlü kaynaklara sahip olduğu durumlar Rekabet Stratejileri
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.