Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Girdi ve Giriş Aygıtları
Bilgisayar Donanımı Girdi ve Giriş Aygıtları
2
Girdi nedir? Girdi, bilgisayarın belleğine girilen veri ve talimatlardır. Girdi, bilgisayarın belleğine girilen veri veya komutlardır.
3
Giriş Aygıtları Nelerdir ?
Giriş aygıtı, kullanıcıların bir bilgisayara veri ve talimatları girmelerine izin veren donanım bileşenidir. Giriş aygıtı, kullanıcıların veri ve talimatları girmesine izin veren donanım bileşenidir.
4
Klavye Klavye, kullanıcının bilgisayara veri ve talimatları girmesi için kullanabileceği tuşlara sahip olan bir giriş aygıtıdır. Klavye, kullanıcıların bilgisayara veri girmek için bastığı tuşlara sahip bir giriş aygıtıdır. Bilgisayar klavyeleri üzerinde alfabedeki harfler, sayılar, noktalama işaretleri ve diğer temel tuşlar bulunur. Çoğu klavyede ayrıca komutları iletmek için programlanmış fonksiyon tuşları; basıldığında iki durum arasında geçiş yapan geçiş tuşları; imleci hareket ettirmek için kullanılan yön tuşları bulunur. Oyun klavyesi özellikle bilgisayar oyunları oynayan kullanıcılar için tasarlanmış bir klavyedir.
5
Klavye Çoğu masaüstü bilgisayar klavyelerinde…
101 ve 105 arasında tuş vardır. Klavyenin sağ tarafında bir sayısal tuş takımı vardır. Fonksiyon tuşları, CTRL tuşları, ALT tuşları ve ok tuşları vardır. WINDOWS tuşu vardır. UYGULAMA tuşu vardır. Değiştirme tuşları vardır. Çoğu masaüstü bilgisayar klavyelerinde –kutular okunur-
6
Klavye USB portu Klavye portu (PS2) Bluetooth IrDA Kablolu Klavyeler
Kablosuz Klavyeler Kablolu klavyeler USB portunu ya da klavye portunu kullanırken, kablosuz klavyeler Bluetooth ya da IrDa bağlantı yollarını kullanırlar.
7
Klavye Ergonomik klavye, el ve bilek incinmesi riskini azaltmak için özel bir tasarıma sahiptir. Ergonomi; konfor, verimlilik ve güvenliği çalışma ortamının tasarımında bütünleştirir. Ergonomik klavye, el ve bilek incinmesi riskini azaltmak için özel bir tasarıma sahiptir. Ergonomi, konfor, verimlilik ve güvenliği iş yeri tasarımında bütünleştirir.
8
Fare Fare, avucunuzun içine rahatlıkla uyum sağlayan bir giriş aygıtıdır. Masaüstü bilgisayarlarda en yaygın olarak kullanılan giriş aygıtıdır. Fare, kablolu veya kablosuz olabilir. Fare, avucunuzun altına uygun şekilde yerleşen bir işaretleme aygıtıdır. Fareyi hareket ettirdiğinizde ekrandaki imleç de hareket eder. Mekanik fare, alt kısmındaki topun dönme hareketlerini bilgisayarın işleyebileceği sinyallere çevirir. Optik fare, farenin hareketini tespit etmek için ışın yayan ve algılayan aygıtları kullanır. Yeni bir fare tipi olan Air mouse (havada gezen fare), önceden belirlenen yönlerde, havada hareket ettirilmesiyle nesneleri, ortam yürütücüleri ve slayt şovları kontrol etmenize izin verir. Lazerli fare, hareketleri tespit etmek için lazer ışını kullanır. Kablosuz fare, kablosuz teknolojisini kullanarak veriyi iletir.
9
Fare Fare işlevleri İşaretle Tıkla Sağ tıkla Çift tıkla Üç kez tıkla
Sürükle Sağ sürükle Tekerleği döndür Tekerleği serbest döndür Tekerleği bastır Tekerleği eğ Başparmak butonuna bas Farenin işlevleri, -kutular sıralanır-
10
Diğer Gösterme Aygıtları
Trackball Trackball, üzerinde veya yan tarafında bir top bulunan sabit giriş aygıtıdır. Touchpad Touchpad, basınç ve hareketi algılayan küçük, düz ve dikdörtgen biçiminde giriş aygıtıdır. İşaret Çubuğu İşaret çubuğu, klavyede tuşlar arasında yerleşmiş, silgili kalem şeklinde basınca duyarlı bir giriş aygıtıdır. Trackball, ekran üzerinde imleci hareket ettirmek için döndürdüğünüz bir topa sahip olan sabit bir işaretleme aygıtıdır. Touchpad (dokunmatik yüzey), ekran üzerinde imleci hareket ettirmek için parmağınızı üzerinde kaydırdığınız düz, basınç duyarlı aygıttır. İşaret çubuğu, ekran üzerinde imleci hareket ettirmek için bastırdığınız, klavye üzerinde yerleşmiş bir aygıttır. Işın kalemi, nesneleri seçmek için ekrana doğrulttuğunuz ışığa duyarlı bir aygıttır.
11
Dokunmatik Ekranlar ve Dokunma Duyarlı Yüzeyler
Dokunmatik ekran, dokunmaya duyarlı bir giriş aygıtıdır. Dokunmatik ekran, ekrana dokunarak iletişim kurduğunuz bir dokunma duyarlı giriş aygıtıdır.
12
Dokunmatik Ekranlar ve Dokunma Duyarlı Yüzeyler
Microsoft Dokunmatik Yüzey Dokunmaya duyarlı yüzeyler Şekilde Microsoft’un dokunmatik yüzeyini ve dokunmaya duyarlı yüzey örneklerini görüoruz.
13
Kalem Girişi Kalem girişi’nde kalem veya dijital kalemi yazmak, çizmek veya seçim yapmak için düz bir yüzeye dokundurursunuz. Kalem veya dijital kalem yazmak veya çizmek için basınç kullanır.
14
Akıllı Telefonlar için Farklı Giriş
Şekilde Smartphone (akıllı telefonlar) için çeşitli giriş örneklerini görüyoruz. Akıllı telefonlar kalem ve taşınabilir klavye gibi çeşitli giriş aygıtlarını kullanırlar. Metin mesajlaşması ile yazılı mesajlar gönderebilirsiniz. Bazı akıllı telefonlar Internet üzerinden iletişim için IM kullanabilir ve birçoğu sahip oldukları kamera ile kullanıcıların resimli veya videolu mesajlaşmalarını sağlar. Bir PDA için ana giriş aygıtı kalemdir. Bazı PDA'larda yerleşik klavyeye bulunur veya ses girişini desteklerler. Tablet PC'nin ana giriş aygıtı sayısal kalemdir. Sayısal kalem ile aygıt ekranı üzerinde yazı yazabilirsiniz. Eğer Tablet PC'yi bir kenetleme istasyonuna takarsanız, istasyondaki tam boyutlu klavye, fare ve diğer masaüstü çevrebirimlerini kullanabilirsiniz.
15
Oyun Kumandaları Oyun kumandası, video oyunları ve bilgisayar oyunlarında, ekran üzerindeki nesnelerin hareket ve eylemlerini yönlendiren bir giriş aygıtı olarak kullanılır. Gamedpadler Joystickler ve Tekerlekler Işık tabancaları Dans padleri Hareket algılayan kumandalar Oyun kumandası, video oyunlarındaki veya bilgisayar oyunlarındaki karakterlerin veya nesnelerin hareketlerini ve eylemlerini kontrol eder. Joystick, oyun içerisinde araç veya karakteri kontrol etmek için hareket ettirdiğiniz bir dikey koldur. Direksiyon, otomobil direksiyonuna benzeyen ve döndürerek oyun içerisindeki aracın kontrolünü sağladığınız aygıttır. Işın tabancası, bir silahın tetiği gibi basılarak ekranda görülen hedefleri vurmak için kullanılır. Dans yüzeyi, panellere ayrılmış, kullanıcıların ayakları ile üzerine bastıkları bir elektronik aygıttır. Hareket algılayıcı oyun kumandaları, Wii Remote gibi, elde tutulan giriş aygıtının havada hareket ettirilmesi ile ekran üzerindeki öğeleri yönlendiren bir aygıttır. Click Wheel (Tıklama Tekeri) bir taşınabilir ortam yürütücüdeki şarkı, resim veya film listelerinde kullanılır.
16
Oyun Kumandaları Şekilde çeşitli oyun kumandası örnekleri görüyoruz.
17
Ses Girişi Bilgisayara ses girişi mikrofon ile sağlanır.
Bağlantı noktası ses kartı üzerindeki kırmızı renkli porttur.
18
Ses Girişi Ses tanıma, bilgisayarın konuşulan sözcükleri ayırt etme becerisidir. Ses girişi, bir mikrofona konuşarak giriş yapılması işlemidir. Ses tanıma, bilgisayarın konuşulan sözcükleri ayırt edebilme becerisidir. Ses tanıma programları önceden programlanmış sözcüklerin sözlüğünü ?? tanır. Çoğu ses tanıma programı, sesinizin bir profilini oluşturan hoparlör-bağımlı yazılımın ve kelime örnekleri setine sahip olan hoparlör-bağımsız yazılımın kombinasyonudur.
19
Dijital Kameralar Bir resim çektiğinizde, ışık kameranın merceğinden geçer ve görüntüyü bir yükten bağlaşımlı aygıt (CCD) üzerinde odaklar. CCD resmi gösteren bir analog sinyal oluşturur. Analogdan dijitale dönüştürücü (ADC) analog sinyali dijital sinyale dönüştürür. Kameradaki işlemci görüntünün kalitesini ayarlar ve daha sonra dijital görüntüyü kameranın depolama ortamında saklar. Görüntü daha sonra kablo ile bir bilgisayarın hard diskine yüklenir veya kameranın depolama ortamından kopyalanır.
20
Piksel başına düşen bit sayısı
Dijital Kameralar Dijital kamera fotoğraflarının kalitesini iki faktör etkiler: Çözünürlük, bir görüntüleme aygıtında yatay ve dikeydeki piksel sayısıdır. Piksel, bir elektronik görüntünün en küçük elemanıdır. Çözünürlük Her piksel bir veya daha fazla veri bitinden oluşur. Bir pikseli göstermek için daha fazla bit kullanıldığında, daha fazla renk ve gri gölgesi gösterilebilir. Piksel başına düşen bit sayısı Dijital kamera fotoğraflarının kalitesini çözünürlük ve piksel başına düşen bit sayısı olmak üzere iki faktör etkiler. Çözünürlük, bir görüntüleme aygıtında yatay ve dikey piksel sayısıdır. Piksel, bir elektronik görüntünün en küçük elemanıdır. Her piksel bir veya daha fazla veri bitinden oluşur. Bir pikseli göstermek için daha fazla bit kullanıldığında, daha fazla renk ve gri gölgesi gösterilebilir.
21
Video Girişi Web kamerası, bir kullanıcının aşağıdakileri gerçekleştirmesini sağlayan bir dijital video kamera tipidir. Video ve hareketsiz görüntüler yakalamak Video ekleri ile e-posta mesajları göndermek Anlık mesajlarınıza canlı görüntüler eklemek Canlı görüntüleri Internet üzerinden yayınlamak Görüntülü telefon aramaları yapmak Web kamerası, diğer adıyla PC video kamerası kullanıcıların video kaydetmelerini ve durağan görüntüleri yakalamalarını daha sonra bunları Internet üzerinden göndermelerini ya da yayınlamalarını sağlar. Ayrıca şekilde bir webcam’in neler yapabileceğini görüyorsunuz. Bunlar arasında –kutular sıralanır- bulunmaktadır.
22
Video Giriş Video konferans, farklı yerlerde bulunan iki veya daha fazla insan arasındaki görüntülü görüşmedir. Video konferans farklı coğrafik konumlarda bulunan, ses ve video verisini iletmek için bir ağ veya Internet kullanan iki veya daha fazla kişi arasında gerçekleştirilen görüşmedir.
23
Video Giriş - Webcam webcam internete bağlıyken bir Internet sayfasına seri halde resimler aktaran bir cihazdır.
24
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
Tarayıcı, diğer adıyla optik tarayıcı metin ve grafikleri okuyan ve bunları bilgisayarın işleyebileceği bir biçime dönüştüren ışığa duyarlı giriş aygıtıdır. Flatbed Kalem veya avuç içi Sheet-fed Drum Tarayıcı, diğer adıyla optik tarayıcı metin ve grafikleri okuyan ve bunları bilgisayarın işleyebileceği bir biçime dönüştüren ışığa duyarlı giriş aygıtıdır. Örneğin flatbed tarayıcı, bir fotokopi makinesine benzer şekilde çalışır ve belgenin dijital bir dosyasını oluşturur.
25
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
Kaliteli bir tarayıcı için DPI önemli bir kriterdir. İnç başına nokta sayısı (DPI), yazıcıların ve tarayıcıların çözünürlüğünü ölçmek için kullanılır. Değer ne kadar yüksek olursa, tarama ya da baskı kalitesi de o kadar yüksek olur.
26
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
Optik karakter tanıma (OCR), normal belgelerdeki karakterlerin okunmasını içerir. Optik okuyucu karakterleri, işaretleri ve kodları okumak için bir ışık kaynağı kullanır ve daha sonra bunları sayısal veriye dönüştürür. Optik karakter tanıma (OCR) kağıt üzerindeki karakterleri okur.
27
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
Optik işaret tanıma (OMR), küçük daireler veya kareler gibi el ile yapılan çizimleri okur. Bir OMR aygıtı belgeyi tarar ve ışık örüntülerini eşleştirir. Optik işaret tanıma (OMR), küçük daireler veya dikdörtgenler gibi el ile çizilmiş işaretleri okur. Bir OMR aygıtı belgeyi tarar ve ışık örüntülerini eşleştirir.
28
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
Manyetik şeritli kart okuyucu, kartların arka tarafındaki manyetik şeridi okur. Kredi kartları Oyun kartları Banka kartları Diğer benzer kartlar Manyetik şerit okuyucu, kredi kartları ve diğer benzer kartların arka kısmındaki manyetik şeridi okur.
29
Tarayıcılar ve Okuma Aygıtları
MICR (manyetik mürekkepli karakter tanıma) aygıtları manyetize mürekkep ile yazdırılmış metni okur. MICR okuyucu MICR karakterlerini bilgisayarın işleyebileceği bir biçim dönüştürür. Bankacılık endüstrisi çek işlemlerinde MICR kullanır. MICR (manyetik mürekkepli karakter tanıma), manyetik mürekkep ile yazdırılmış metinleri okur. MICR okuyucu MICR karakterlerini bilgisayarın işleyebileceği bir biçim dönüştürür. Bankacılık endüstrisi çek işlemlerinde MICR kullanır.
30
İmza doğrulama sistemi
Biyometrik Giriş Biyometrik cihazlar, kişisel karakteristikleri okuyup, doğrulayarak bir kişinin kimliğini tanır. Parmak izi okuyucu Yüz tanıma sistemi El tarama sistemi Ses doğrulama sistemi İmza doğrulama sistemi İris tanıma sistemi Retina tarayıcılar Bir biyometrik aygıt kişisel karakteristiği dijital koda dönüştürür ve bu kod bilgisayarda kayıtlı olan dijital kod ile karşılaştırılarak kimlik tanımlaması yapılır. Parmak izi okuyucu, parmak izindeki eğrileri ve girintileri yakalar. Yüz tanıma sistemi, gerçek bir yüz görüntüsünü yakalar. El geometri sistemi bir elin biçim ve boyutunu ölçer. Ses doğrulama sistemi, kayıtlı bir örnek ses ile canlı konuşmayı karşılaştırır. İmza doğrulama sistemi bir imzanın şeklini tanır. İris tanıma sistemi gözün iris tabakasını okur. Retina tarayıcıları retinanın arka kısmındaki kan damarlarını tarar.
31
Biyometrik Giriş El tarama sistemi İris tanıma sistemi
Şekillerde biyometrik kimlik doğrulama örneklerini görüyoruz. Parmak izi okuyucu
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.