Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
YayınlayanPinar Aktaş Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
C 70 100 50 A B C D A y z x y x z Ø 101,197 Ø 85,134(Sol) (Sağ H)
FtC=2120 N FrC=798 N FaC=568 N FtA=2520 N FrA=932 N FaA=445 N Şekilde görülen AD mili C60 tan yapılmıştır. C dişli çarkı şekilde görülen noktada kendisi ile temas eden, saat göstergesi yönünde dönen sağ helis pinyon ile tahrik edilmekte; sol helis olan A pinyonu ise momenti bir başka mile aktarmaktadır. Emniyet katsayısını 1,6 alarak % 90 güvenirlik için B ve C noktalarındaki mil çapını hesaplayınız.(D/d=1,2;r/d=0,1; r=2,5 mm, tornalanarak imal edilmiştir.)
2
SINIFTA ÇÖZÜLMÜŞTÜR
3
y y x A B C x z z 60 100 50 Şekildeki milin a-Çökme, b- Burulma açısı, c- Eğilme titreşimi, d- Burulma titreşimi bakımından kontrolü isteniyor. Ft=3000 N; Fr=1000 N; n=960 D/d; d=35mm; d0=60 mm; E=2,1.105 N/mm2; G=80000N/mm2; em=0,0005.L ; em= 0,50/m Dişli Çark ağırlığı G0=50N
4
SINIFTA ÇÖZÜLMÜŞTÜR
5
Raylı taşıtlarda kullanılan, tekerlekleri sıkı geçme ile monte edilen aks, şekilde gösterilmiştir. Her tekerleğe yerden gelen tepki kuvveti 12 kN, Aks malzemesi St50, emniyet katsayısı s=2, Kç =1,4 (pres geçme) olduğuna göre a) Aksın rulmanlı yatakların takıldığı noktadaki dA çapını, b) Tekerleklerin sıkı geçme ile takıldığı dC çapını bulunuz.
6
SINIFTA ÇÖZÜLMÜŞTÜR
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.