Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama"— Sunum transkripti:

1 MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama
MBLOCK Genel Yrd.Doç.Dr.Osman EROL

2 MBLOCK Blok tabanlı elektronik devre programlama Scratch
Kod/syntax yerine bloklar Kod hatası yok Çocuklara programlama ve algoritma öğretimi Birçok kartı programlayabilme Anında iletim/alım

3 Arayüz Blok Komutlar Programlama Alanı Sahne Karakter

4 Blok Kodlar Özelliklerine göre her biri ayrı renkte olan 10 adet kod grubu vardır Kontrol Komutları Hareket Komutları Görünüm Komutları Ses Komutları Kalem Komutları Algılama Komutları Veri&Blok İşlemler Olaylar Robotlar

5 Özellikler Kodlar çalıştırıldığı zaman karakterin olayları gerçekleştirdiği yerdir. Sahnenin tam ortası koordinat düzlemindeki orjindir (0,0). Sahneye birden fazla karakter eklenebilir Sahnenin arka planı değiştirilebilir. Kütüphaneden eklenebilir Herhangi bir resim arka plan olarak ayarlanabilir Yada “Boya” seçeneği ile oluşturulabilir Eklenen arka plana programda kullanmak üzere bir isim tanımlanabilir.

6 Özellikler Sağ üst köşede komutları başlatan ve durduran butonlar vardır.

7 Özellikler Kodlar çalıştığı zaman durumu canlandıran nesne karakterdir. Süreci görselleştirir. Bu karakter default olarak “Panda” şeklindedir. Karakter panelinden sahneye yeni bir karakter eklenebilir Kütüphaneden eklenebilir Herhangi bir resim dosyası eklenebilir Yada “Boya” seçeneği ile oluşturulabilir Eklenen karakter programda kullanmak üzere bir isim tanımlanabilir.

8 Dosya Menüsü .sb2 uzantısı

9 Düzen Menüsü Arduino IDE ile açabilme

10 Bağlan Menüsü Kart ile bağlantı kurma

11 Kartlar Menüsü Robotlar blokları değişiklik gösterir

12 Uzantılar Menüsü Ekli uzantılar

13 Algoritma Uygulaması – 1 (Devre İçermeyen Uygulama)
Problem: Klavyeden girilen vize notunun %40’ ını ve final notunun % 60’ ını alarak toplam notu hesaplayarak ekrana yazan programı hazırlayınız.

14 Algoritma Uygulaması – 2 (Devre İçermeyen Uygulama)
Problem: Ekrandan girilen iki sayıyı büyüklük ve küçüklük durumuna göre karşılaştıran ve ekrana "Büyük sayı = ...." şeklinde yazan programı tasarlayınız.

15 Algoritma Uygulaması – 3(Devre İçermeyen Uygulama)
Problem: 1' den 10 a kadar sayıların toplamını ekrana yazan programı tasarlayınız (Döngü ile).


"MBLOCK ile Arduino ve Robotik Kodlama" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları