Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Bilgi Ekonomisi ve Elektronik Ticaret
Akademik Bilişim’07 Kütahya 31 Ocak-2 Şubat 2007 Bilgi Ekonomisi ve Elektronik Ticaret Yrd.Doç.Dr. Arzu Baloğlu
2
Günümüzdeki en önemli güç ? ’dir. Gelişmiş ekonomiler ? tabanlıdır.
? toplumuna uygun iş modelleri gelecekte ekonomik kalkınmayı sağlayacaktır.
3
Bilgi Günümüzdeki en önemli güç bilgi ’dir.
Gelişmiş ekonomiler bilgi tabanlıdır. Bilgi toplumuna uygun iş modelleri gelecekte ekonomik kalkınmayı sağlayacaktır.”
4
Internet Automobile Television Web UPC Scanner PC Database PDA E-mail
Cell Phone Web PC Television Refrigerator Database Automobile
5
Internet Elektronik Ticaret Küreselleşmeyi sağlayan en önemli bilgi
kaynağıdır. Elektronik Ticaret Küreselleşmiş bilgi platformunu kullanarak Dünya ticaret hacmini arttırmakta ve kolaylaştırmaktadır.
6
Elektronik Ticaret Hacmi
Başlangıç noktası olan ABD’de.. 95 milyar $ 1,2 trilyon $ 8 yılda, toplam %1263 büyüme Yıllık ortalama %137,3 büyüme (bileşik faiz) 1995 2003
7
Internet Kullanıcıları Listesi
Rank Country Number of Internet Users (millions) % of Population Internet Users 1 United States 185.9 South Korea 74.9 2 China 95.8 Iceland 70.5 3 Japan 77.9 Norway 69.1 4 Germany 41.8 Denmark 5 India 39.2 Sweden 69.0 6 United Kingdom 34.1 Australia 66.1 7 32.0 64.0 8 Italy 28.6 The Netherlands 9 France 26.6 Switzerland 10 Brazil 23.0 Canada 63.5 Total 584.9 67.42 Kaynak: e-marketing kitabı, 4. baskı Strauss
8
Yeni Yüzyıldaki Değişimler: Zamandan Bilgiye
Sanayi devrimi sonrası bilgi çağına girildi. Bilgi çağının en büyük buluşu “international network” = internet’tir. Bilgi çağına adapte olamayan tüm organizasyonlar (şirketler, kurumlar, ülkeler) rekabet edemeyeceklerdir
9
Internet ve Önemi Bilgi toplumu için önemli olan, Doğru Güvenli Hızlı
Yeterli ve gerekli bilgiye ulaşmak ve.. bu bilgiyi kullanmaktır.
10
Elektronik Ticaret Internetin platform oluşturduğu bilgisayar
ağları vasıtasıyla ürün, hizmet ve bilginin alınıp satılma, transfer olma, yer değiştirme süreçlerini kapsayan gelişmiş bir ticaret modelidir.
11
Firmalar, müşterileri elektronik alana çekmek için neler yapmıyor
12
Kazaa ‘yı bilen var mı?
13
Veya bunu?
14
Elektronik Ticaret Yaklaşımları
İletişim: Bilgisayar ağları üzerinden ürün, hizmet, bilgi dağılımı. Ticari: Internet ve diğer online hizmetler vasıtasıyla,ürün, hizmet veya bilgi ticareti. İş süreci: Fiziksel iş süreçlerinin elektronik süreçlere dönüştürülmesi.
15
Elektronik Ticaret Yaklaşımları
Hizmet: Devlet, yönetim ve kurumların, maliyet azaltma ve hizmet kalitesi arttırma aracı. Öğrenme:Okul ve benzeri kurumlarda öğrenimi destekleyen platform. İş birlikleri:Şirket içi ve dışı ortak çalışmalar için elektronik platform.
16
Elektronik Ticaret Gelir Modelleri-1
Satış: Şirketler kendi kurumsal siteleri üzerinden ürün satarlar; M&S, Wallmart, Adidas,Nike,…gibi İşlem, Komisyon: Satılan/kiralanan ürün üzerinden komisyon alınır; sahibinden, hepsiburada, biletix, yemeksepeti… gibi Üyelik: Servisi sağlayan, belirli dönem bazında üyelik ücreti alır; aol, rasyonet, ihale vs.
17
Elektronik Ticaret Gelir Modelleri-2
Reklam: Popüler web sayfaları, sayfa üzerine ücretli (banner) reklam alırlar; mynet, superonline, milliyet.. Entegrasyon: Kendi üzerinden, diğer web sayfalarına geçiş sağlayarak gelir elde ederler, google’a yönlenen kişisel ve kurumsal siteler.. Diğer: Bazı şirketler belirli bir bedel karşılığı, oyun oynatabilir, canlı spor karşılaşması izletebilir; Msn.espn.go.com..
18
Elektronik Pazar Yerleri
Pazarlar, bir ülkenin ürün ve hizmet alışverişindeki işlemlerini kolaylaştırarak ekonomik kalkınmaya katkı sağlar. Pazar sürecine dair işlemlerin kolaylaştırılması ve hızlandırılması, ekonomileştirilmesi, pazarın verimini arttırmaktadır. Bu iyileştirme elektronik ticaret bünyesinde, elektronik pazaryerlerinin var olmasına sebep olmuştur.
19
Elektronik Pazar Yerleri
Pazar yeri modelleri.. B2C = Business to Customer Kurum,Tüketici / Alışveriş Merkezi,Mağazacılık B2B = Business to Business Kurum, Kurum / Tedarikçi, Perakende, Toptan
20
Elektronik Mağaza Bir elektronik mağaza bir şirketin ürün veya
hizmetlerini, elektronik ortamda sergilediği ve ticarete çevrdiği resmi web sitesidir.
21
Elektronik Mağaza / elektronik mağaza
22
Elektronik Alışveriş Merkezi
Bir elektronik alışveriş merkezi (e-mall), fiziksel alışveriş merkezlerine benzer olarak bir çok (sanal) mağazanın ürünlerini sergilediği ve ticarete çevirdiği online alışveriş lokasyonlarıdır.
23
Elektronik Alışveriş Merkezi
Garantialisveris.com / elektronik alışveriş merkezi
24
Portallar Bir portal bir (interface) arayüzdür..
Ticari portal: Karşılıklı, ticari amaçlı iletişim. “yahoo.com” , “msn.com.. Kurumsal portal: Kurum içi ve dışı (ana firma, tedarikçi, banka..) tedarik amaçlı iletişim. “Holding portalları”..
25
Portallar Yayın portalı: Genellikle arama, bulma hizmeti verirler. “techweb.com, zdnet.com” Diğer portallar: Kişisel portallar, mobile portallar, ses portalları..
26
Portallar eczacibasi.com.tr / kurumsal portal
27
E-iş Yönetimi Yeni bir yöntem keşfi değil!!
Mevcut iş yöntemlerimizi farklı bir bakış açısı ile yeniden tanımlamalı, kazanımlar elde etmeliyiz. Kazanımlarımız; maliyetlerin azaltılması verimlilik, yeni pazar ve kanallar..
28
“e-vatandas, e-sirket, e-kurum”
E-Devlet Devletin vatandaşlara karşı yerine getirmekle yükümlü olduğu görev ve hizmetler ile vatandaşların devlete karşı olan görev ve hizmetlerinin karşılıklı olarak elektronik iletişim ve işlem ortamlarında kesintisiz ve güvenli olarak yürütülmesidir. “e-vatandas, e-sirket, e-kurum”
29
Türkiye, E-Dönüşüm Türkiye'de "Bilgi Toplumu"nu oluşturmak
amacıyla e-Türkiye girişimini başlatıp, Avrupa Birliği'ndeki çalışmalarla eşgüdüm sağlayacak bir kurumsal yapıyı oluşturmayı hedeflemektedir."
30
Türkiye, E-Dönüşüm E-Avrupa programı ise ülkemizin
e-dönüşüm çalışmaları için bir rehber olma konumundadır. Türkiyedeki bilgi toplumu, bilgi ekonomisi ve e-devlet projeleri e-Avrupa’yı da ilgilendirmektedir.
31
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Elektronik ticaret kullanımının artmasının ülke ekonomisinin gelişmesinde ne kadar önem taşıdığı açıktır. Ekonomik gelişim için ülke genelinde internet ve elektronik ticaret kullanımının teşvik edilmesi gerekir
32
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Özellikle devlet ve sivil toplum örgütleri teşvik edici programlar hazırlamalıdır. Neler yapılabilir?...
33
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Bilgisayar ve internet daha ucuz olmalıdır. Bilgisayar ve internet uygulamaları konusunda halka ücretsiz eğitim verilmelidir. Internet hızı konusunda daha çok çalışmalar yapılmalıdır.
34
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Ülkemizde en çok kullanılan e-iş faaliyeti bankacılıktır ve en azından nüfusun 4’te 1’inin işlemlerini elektronik ortama geçirmesi projelendirilmelidir. Internet kullanımı ile elde edilecek tasarrufun, devlet ve kurumlarca kalkınma amaçlı değerlendirilmesi gerekir.
35
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Geliştirilen web siteleri, kolay kullanımlı, anlaşılır ve amaca uygun olmalıdır. Devletin elektronik dönüşümü, lokal değil, tüm kurumları içerisinde entegre yapmalıdır. Internet ve etik üzerine çalışılmalıdır.
36
E-Dönüşüm, Ekonomik Kalkınma
Sonuç olarak; Ekonomik kalkınma amaçlı internet kullanımı için önce devletimize, sonra şirketlere, vatandaşlara, kullanıcılara, teknoloji geliştiricilere, araştırıcılara ve diğer katkıda bulunanlara büyük işler düşmektedir.
37
Son Durum Nasıl
38
Teşekkürler.
39
kitap okuyunuz ve okutunuz.
Sevgiyle ve Saygıyla,
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.