Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
Yayınlayanelif karagöz Değiştirilmiş 6 yıl önce
1
AFİŞ NEDİR? AFİŞ HAZIRLARKEN NELERE DİKKAT EDİLMELİ? ELİF KARAGÖZ 10/M
2
AFİŞ NEDİR?
3
Herhangi bir haberi veya tasarım ve sanat kaygısının bulunduğu bir mesajı iletmek ya da bir ürünü tanıtmak için hazırlanmış materyaldir.
4
AFİŞ HAZIRLARKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
5
Afişte öncelikli olan verilecek olan mesajın ve grafiklerinin ortak fikirde buluşması gerek. Ve bu ölçütte fark edilir olmalıdır. Fark edilmesi özelliğini gözden kaçırmadan yapmalıyız. Renk konusunda canlı renklerin kullanımı dikkat çeker. Dikkati bir yere yoğunlaştırmalı ve konuyu dağıtıcı görsel, renklerden kaçınmalıdır. Afişte bir düzen olmalıdır. Esprili, dramatik, düşsel, fikirci cümleler anlatımı güçlendirir.
6
Afiş reklamı okunabilir olmalıdır. Süslü okunması zor şatafatlı yazılardan ve tasarımlardan uzak durulmalı. Daha okunabilir yazı tipleri seçilmelidir. Görüş açısı uzak mesafeden bakıldığında daha okunaklı yazı tipleri seçmekte fayda var. Araç kullananların trafikte 2-3 saniyelik kısa sürede o afişi fark etmesi gerekecektir.
7
Reklamda akıcı ve anlaşılır üslup kullanılmalıdır. Afişe bakıldığında algılama süresi de 3-4 saniye kadar olacaktır. Başlık, alt başlık, slogan ve tasarım uyum içerisinde olmalıdır. Mesajın 5-6 kelimeden oluşması okuyucunun dikkatini vermesine ve gözden kaçmamasını sağlar. 10 kelimeye yakın ve fazlasında okuma oranı düşecektir.
8
Afişin boyu büyüdükçe reklam amacına ulaşmaz mesaj iletilmez. Bu tasarımları düzen içerisinde yerleştirirseniz her şey yoluna girecektir.
9
AFİŞ ÖRNEKLERİ
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.