Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK"— Sunum transkripti:

1 ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK İZMİR İL ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK MÜDÜRLÜĞÜ

2 Çevrimiçi Çevre İzinleri
Çevreye kirletici etkisi olan tüm sanayi tesislerinin Çevre İzin ve Lisans başvurularının bütüncül bir yaklaşımla, internet üzerinden, hızlı, doğru, akıcı, şeffaf ve kolay bir şekilde yapılabilmesi için tasarlanmış bir yeni bir izin sistemidir.

3 ÖNCEKİ UYGULAMAYA GÖRE AVANTAJLARI
Önceki Uygulamada Bu Yönetmelikle Ön İzin/ön Lisanslar İçin Toplam Belge Sayısı 199 Geçici Faaliyet Belgesi aşamasında Toplam Belge Sayısı 16 5 İzin ve 17 Lisans Konusunu içeren tek bir Çevre İzin/Lisansı İçin her belge sisteme bir kez yüklenmekte Aynı Belge 5 İzin ve 17 Lisans için Her Seferinde Tekrar Talep Edilmekte ÇED Belgesi Yapı Kullanım İzni Ticaret Sicil Gazetesi İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti Kapasite Raporu ÇED Belgesi (22 Adet ) Yapı Kullanım İzni (22 Adet ) Ticaret Sicil Gazetesi (22 Adet ) İşletme Belgesi (22 Adet ) Vaziyet Planı (22 Adet ) İş Akım Şeması ve Proses Özeti (22 Adet) Kapasite Raporu (22 Adet ) Toplam 154 Belge (147 Belge Tekrar) Toplam 7 Belge

4 ÖNCEKİ UYGULAMAYA GÖRE AVANTAJLARI
Önceki Uygulamada Bu Yönetmelikle Değerlendirme, eksikliklerin tamamlanması ve işlemin sonuçlandırması için standart süreç -İzin/Lisans Dosyasının Hazırlanması; GFB Alınmasından sonra 6 ay içinde -1.Değerlendirme; 80 Gün içerisinde -Eksikliklerin Tamamlanması -2.Değerlendirme; 20 Gün içerisinde Toplam 1 yıl içerisinde İşlem Sonuçlandırılır. Her bir İzin/Lisans İçin hizmetin değerlendirme, eksikliklerin tamamlanması ve sonuçlandırılma süreci ve süresi farklı Değerlendirme Süreleri; 15 gün, 45 gün, 2 ay, 6 ay vb… Eksikliklerin tamamlanması ? Belirgin Süreler yok İşlemin Sonuçlandırma Süreleri 1 yıl 2 yıl vb…

5 ÖNCEKİ UYGULAMAYA GÖRE AVANTAJLARI
Önceki Uygulamada Bu Yönetmelikle Tüm İzin/Lisans konularını içeren tek bir çevre/izin belgesi için tek bir noktadan tekbir başvuru yapılacak Bu başvurular yetkili otorite tarafından incelenerek uygun bulunması durumunda yine tek bir noktadan onaylanacaktır. Elektronik Ortamda Başvuru İzin ve Lisans Dairesi Başkanlığı Her bir İzin/Lisans için Bakanlığın farklı birimlere ayrı başvurular yapılmakta, İzinler; Emisyon İzni (HYD) Gürültü İzni (HYD) Atıksu Deşarjı (STYD) Tehlikeli Madde Deşarjı (STYD) Derin Deniz Deşarjı (DKYD) Lisanslar; Atık Kabul Tesisi (DKYD) Atık Lisansları (AYD)

6 ÖNCEKİ UYGULAMAYA GÖRE AVANTAJLARI
Önceki Uygulamada Bu Yönetmelikle Tüm İzin/Lisans Konularını içeren tekbir Çevre İzin/Lisansı için başvuruların yapılması, değerlendirilmesi ve onaylanması aşamaları tamamen elektronik ortamda yapılacaktır. Hiçbir aşamada basılı ve ıslak imzalı evrak ve dosya istenilmeyecektir. Tüm İzin/Lisans için başvuruların yapılması, değerlendirilmesi ve onaylanması aşamaları manuel olarak basılı ve ıslak imzalı evrak ve dosya üzerinden yapılmaktadır.

7 ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
Amaç Olumsuz çevresel etkileri olan faaliyet ve tesisler için bütüncül yaklaşım çerçevesinde kirliliğin önlenmesi azaltılması kontrolü amacıyla tek bir çevre izni verilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.

8 ANAHTAR TANIMLAR Çevre izni : Çevre Kanunu uyarınca alınması gereken; emisyon, deşarj, gürültü kontrol, derin deniz deşarjı ve tehlikeli madde deşarjı konularından en az birini içeren izin. Çevre lisansı : Atıkların toplanması, geri kazanılması, geri dönüşümü ve bertaraf edilebilmesine ilişkin teknik yeterlilik.

9 ÇEVRE İZİNLERİ ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN
İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ÇEVRE İZİNLERİ HAVA EMİSYONU ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ ATIK SU DEŞARJ TEHLİKELİ MADDE DEŞARJ DERİN DENİZ DEŞARJ

10 ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
ÇEVRE LİSANSLARI BERTARAF ARA DEPOLAMA GERİ KAZANIM İŞLEME ARINDIRMA Tehlikeli Atık Tehlikesiz Atık Atık Yağ Bitkisel Atık Yağ Atık Pil ve Akümülatör Ömrünü Tamamlamış Lastik Ambalaj Atığı Atık Yakma ve Birlikte Yakma Düzenli Depolama Tehlikeli Atık Tıbbı Atık Sterilizasyon Ömrünü Tamam-lamış Araç Ambalaj Atığı Toplama/Ayırma Tanker Temizleme Hurda Metal Atık Elektrikli ve Elektronik Eşya Atık Kabul Tesisi PCB Arındırma

11 ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
İzin/Lisansa Tabi İşletme ve Faaliyetler Tesisler ve faaliyetler, Kirletici Vasıfları dikkate alınarak iki liste altında 10 ana başlıkta toplanmışlardır; 1-Enerji endüstrisi Çevreye Kirletici Etkisi Yüksek Olan 64 faaliyet 2-Madencilik ve Yapı Malzemeleri Endüstrisi EK-1 3-Metal Endüstrisi 4-Kimya ve Petrokimya Endüstrisi 5-Yüzey Kaplama Endüstrisi 6-Ağaç ve Kağıt Endüstrisi 7-Gıda Endüstrisi, Tarım ve Hayvancılık Çevreye Kirletici Etkisi Olan 187 faaliyet 8-Atık Yönetimi EK-2 9-Maddelerin Depolanması Doldurma ve Boş. Boşaltılması 10-Diğer Tesisler

12 Üretim kapasitesi 100 ton/gün ve üzerinde olan özellikle seramik veya porselen ürünlerin imalatının yapıldığı tesisler EK-1 Üretim kapasitesi 100 ton/gün altındaolan özellikle seramik veya porselen ürünlerin imalatının yapıldığıtesisler EK-2

13 Yetkili Merciiler ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN
İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Yetkili Merciiler BAKANLIK ÇEVRE VE ŞEHİRCİLİK İL MÜDÜRLÜKLERİ EK-1 İşletme ve Faaliyetler Ek-2 İşletme ve Faaliyetler

14 BAŞVURULAR ÇEVRE GÖREVLİSİ ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN
İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK BAŞVURULAR ÇEVRE GÖREVLİSİ İŞLETMEDE İSTİHDAM EDİLEN ÇEVRE GÖREVLİSİ ÇEVRE YÖNETİM BİRİMİ (ÇEVRE GÖREVLİLERİ BULUNDURAN) ÇEVRE DANIŞMANLIK FİRMALARI (ÇEVRE GÖREVLİLERİ BULUNDURAN)

15 Başvuru ne zaman yapılmalı?
Fizibilite Süreci ÇED Süreci Proje Onay Süreci İnşaatın Tamamlanması GFB İşletmeye Hazır Hale Gelmesi Faaliyete Başlama

16 Çevre İzin ve/veya Çevre İzin ve Lisansı Süreci
ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Çevre İzin ve/veya Çevre İzin ve Lisansı Süreci I. Aşama Geçici Faaliyet Belgesinin Verilmesi II. Aşama Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması

17 I. Aşama Geçici Faaliyet Belgesinin Verilmesi Bakanlık(İLD)
Faaliyete Başlayabilmek İçin GFB Başvurusu Bakanlık(İLD) İnceleme (1 Ay) Çevrimiçi Çevre İzinleri Yazılım Portalı BAŞVURU UYGUN BULUNDU MU? Başvuru İptal Edilir Ek-3A Başvuru Formu HAYIR EVET Ek-3B bilgi, belge ve raporların sisteme yüklenmesi Sürecin Tamamlanması İçin 1 Yıl Süreli Geçici Faaliyet Belgesi Düzenlenir Başvuru işleminin tamamlanması

18 ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK
EK-3A GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU / TESİSİN KİMLİĞİ Tesisin / Faaliyetin Adı Tesisin / faaliyetin Adresi İli İlçesi Ada, Parsel, Pafta Koordinat Bilgileri Vergi Dairesi ve Numarası SGK İşyeri Sicil No Ticaret / sanayi Odası No Tesis Yetkilisi TC Kimlik No Nace Kodu Üretim Konusu Üretim Kapasitesi Tesisin / Faaliyetin Alanı, Vardiya Sayısı, Kişi Sayısı Tesisin / Faaliyetin Bulunduğu Bölge ÇED Mevzuatına Göre Durumu

19 Ek-3B GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ
BAŞVURU FORMU EKLERİ ORTAK BELGELER 1-ÇED Belgesi 2- Yapı kullanma izin belgesi 3-Ticaret Sicil Gazetesi 4-Kapasite Raporu 5-İşletme Belgesi 6-Vaziyet Planı 7-İş Akım Şeması ve Proses Özeti

20 Ek-3B GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ
BAŞVURU FORMU EKLERİ İZİN KONULARINA GÖRE ÖZEL BELGELER - Hava Emisyonu 8- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı Gürültü Kontrolü Atıksu Deşarjı 8- Atıksu Arıtma Tesisi Proje Onayı Tehlikeli Madde Atıksu Deşarjı 8- Atıksu Arıtma Tesisi Proje Onayı Derin Deniz Deşarjı 8- Derin Deniz Deşarjı Proje Onayı

21 Ek-3B GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ
BAŞVURU FORMU EKLERİ LİSANS KONULARINA GÖRE ÖZEL BELGELER 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı4 10- Sanayi Sicil Belgesi Tehlikeli Atık Tehlikesiz Atık Atık Yağ Bitkisel Atık Yağ Atık Pil ve Akümülatör Ömrünü Tamamlamış Lastik Ambalaj Atığı 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı Atık Yakma ve Birlikte Yakma 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı 4 10- Düzenli Depolama Tesisi Onay Belgesi Düzenli Depolama GERİ KAZANIM BERTARAF

22 Ek-3B GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ
BAŞVURU FORMU EKLERİ 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı4 Sterilizasyon cihazı uygunluk belgeleri Tıbbi Atık Sterilizasyon ÖTA Ambalaj Atığı Toplama ve Ayırma Tanker Temizleme Hurda Metal 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- Atık Kabul Tesisi Onay Belgesi Elektrikli ve Elektronik Eşya Atık Kabul Tesisi ÖN İŞLEM

23 Ek-3B GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ
BAŞVURU FORMU EKLERİ LİSANS KONULARINA GÖRE ÖZEL BELGELER ARA DEPOLAMA 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı4 10- Geri Kazanım/Bertaraf Tesisi ile Yapılan Protokol 11- Mali Sorumluluk Sigortası Poliçesi Tehlikeli Atık ARINDIRMA 8- Acil Durum/Müdahale Planı (İtfaiye Müdürlüğü Belgesi dahil) 9- İl Müdürlüğü Uygunluk Yazısı*4 PCB Arındırma

24 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR ORTAK BELGELER 1-Belgede yer alan firma ünvanı ve firma adresi ile başvuruya ait bilgiler eşleşmelidir. 2-Proje sahibi değiştiyse bu değişikliğe ilişkin Bakanlığa gönderilen yazının sunulması ve varsa cevabi yazının yüklenmesi gerekir. 3-İşletme için alınmış tüm ÇED belgeleri gönderilmelidir. (Varsa kapasite artışına dair alınan tüm ÇED belgelerinin gönderilmesi gerekir.) 4- ÇED Yönetmeliğinin Ek-1 ve Ek-2 Listelerinde yer almayan tesisler içinse kapsam dışı yazısının yüklenmesi gerekir. 5- Her belge doğru başlık altına yüklenmelidir. Tesise ilişkin kapsam dışı yazısı var ise bu yazının “ÇED Gerekli Değildir” bölümüne yüklenmemesi gerekir. ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti 24

25 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR 1-Yapı Kullanma İzin Belgesindeki yapı sahibi, adres bilgileri, ada, parsel gibi bilgilerin, sisteme yüklenen işletmeye ait diğer belgelerdeki bilgiler ile uyumlu olması, çelişki bulunmaması gerekmektedir. 2- İşletme sahibi binayı kiralamış ise Yapı Kullanma İznindeki Yapı Sahibi farklı olduğundan kira sözleşmesini veya binayı satın aldıysa Tapu Belgesinin sisteme yüklenmesi gerekmektedir. 3-Yapı Kullanma İzni ile ilgili taahhütnamelerin doğru yazılması gerekmektedir. (Taahhütnamede tarihinden sonra yapılmış ve yapı kullanma izni bulunmayan yapı bulunmadığının taahhüt edilmesi gerekir.) 4-Yapı Kullanma İzni yerine Yapı Ruhsatı yüklenmemelidir. ORTAK BELGELER ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti 25

26 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR 1-Ticaret Sicil Gazetesinde belirtilen Ünvanın başvuru formu ve diğer belgelerle uyumlu olması gerekir. 2-GFB müracaatında bulunulan tesise ait bilgilerin (adres vs.) bulunması, 3-Ünvan Değişikliği var ise değişikliğe ait gazetenin olması, 4-Adres Değişikliği var ise değişikliğe ait gazetenin olması, 5-Aynı unvanlı birden fazla tesisi olması durumunda GFB müracaatında bulunulan şubeye ait bilgilerin bulunduğu gazetenin olması, 6-Sicil Gazetesindeki merkez adresleri dışında faaliyet gösteren işletmelerin şube olmadıklarını belirtmeleri ve diğer resmi belgelerde şube olduğuna dair herhangi bir bilgi bulunmaması durumunda, merkezin Ticaret Sicil Gazetesi ile birlikte, işletmenin bulunduğu Ticaret Sicili Memurluğundan alınacak, sicil kayıt sureti gibi belgelerin kabul edilerek işlem yapılması, 7- Kapasite Raporları vb. belgelerde şube olduğuna dair bilgisi bulunan işletmelerden şube kuruluşuna ilişkin Ticaret Sicili Gazetesinin istenmesi gerekmektedir. 8-Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Sicil Gazetesi kabul ediliyor, 9- 3 Ambalaj atıkları toplama, ayırma faaliyetinde bulunan işletmelerin sicil gazetesinde söz konusu faaliyetleri gösterdiğine dair bilgilerin bulunması, ORTAK BELGELER ÇED Yapı Kullanma İzni Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti 26

27 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR ORTAK BELGELER 1-İşyerinin taşınması durumunda ya firma yeni adresini bağlı olduğu Odaya bildirerek tescil ettirerek mevcut kapasite raporunda adres değişikliği yaptırılır ya da yeni adrese göre alınmış kapasite raporu eklenir. 2-Firmaya ait kapasite raporunun ön kapak bilgilerinde (ünvan, adres, telefon, faks, tescilli sermaye vb.) değişiklik olması halinde, firmanın odalara rapor üzerinde gerekli düzeltmeleri yaptırması ya da güncel bilgilerin yer aldığı yeni kapasite raporunu yüklemesi gerekir. 3- Kapasite raporundan muafiyet söz konusu ise yetkili makamdan alınmış belgenin gönderilmesi gerekir. Ekspertiz raporu Kapasite Raporu düzenlenemeyen, faaliyetler için Ekspertiz Raporları ilgili odalarca düzenlenir. ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti 27

28 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR ORTAK BELGELER İŞLETME BELGESİ UYGULAMASI YÜRÜRLÜKTEN ÇIKARILMIŞTIR. ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti 28

29 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
NELERE DİKKAT EDİLİYOR ORTAK BELGELER ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti İşletme alanındaki tesis ve birimler ile herbir ünitede yer alan ve prosese etki eden makine ve ekipman yerleşimleri vaziyet planında gösterilmelidir.(Tesisin OSB içerisinde ya da bulunduğu bölgedeki konumuna ilişkin vaziyet planı gönderilmemelidir.) 29

30 EK-3B- GEÇİCİ FAALİYET BELGESİ BAŞVURU FORMU EKLERİ
ORTAK BELGELER ÇED Yapı Kullanma İzni Ticaret Sicil Gazetesi Kapasite Raporu İşletme Belgesi Vaziyet Planı İş Akım Şeması ve Proses Özeti yayınlanan formata uygun olmalıdır.. 30

31 “GFB İptal” İŞLEMİ Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik’in (ÇKAGİLHY) 8 inci maddesi birinci fıkrasına göre ; GFB ‘nin alınmasından itibaren en geç altı ay içerisinde çevre izin veya lisansının e-başvuru sürecinin tamamlanmaması

32 “GFB İptal” İŞLEMİ Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik’in (ÇKAGİLHY) 8 inci maddesinin üçüncü ve dördüncü fıkrasına göre ; Çevre izin veya çevre izin ve lisans başvurusu dosyasında yetkili idare tarafından bildirilen eksikliklerin süresi içerisinde (80 gün) tamamlanarak sunulmaması ve dolayısıyla GFB süresi içerisinde Çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesinin alınamaması

33 “GFB İptal” İŞLEMİ İşletmeye çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesinin verilmesinin uygun bulunmaması

34 GFB İPTAL İŞLEMİ Söz konusu Yönetmeliğin 8 inci maddesinin dördüncü fıkrası gereğince geçici faaliyet belgesi iptal edilen veya geçici faaliyet belgesinin süresi içerisinde çevre izin veya çevre izin ve lisansını alamayan işletmeler ; bir defaya mahsus olmak üzere , başvuruda bulunulan her bir çevre izin ve/veya Lisans konusu için 16 ncı maddesi uyarınca belirlenen belge bedeli kadar ödeme yaparak tekrar müracaatta bulunur.Bu işletmeler için izin süreci yeniden başlatılır ve işletme kendi adına yeni geçici faaliyet belgesi düzenlenene kadar faaliyette bulunamaz.

35 Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması
II. Aşama Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması GFB ALMIŞ BİR TESİS 6 Ay 80 Gün 80 Gün 20 Gün 6 Ay Ek-3C bilgi, belge ve raporların sisteme yüklenmesi 1 YIL Konularına Göre İlgili Şube Müdürlüklerine Yönlendirilir. 80 GÜN İlgili Yönetmelikler Kapsamında Değerlendirilir. 20 GÜN GFB Geçerlilik Süresi Sona Erdiğinden Dolayı; -İşletme 6 ay müracaatta bulunamaz -Faaliyetini sürdürmesi durumunda 2872 sayılı Çevre Kanununun ilgili hükümleri uygulanır. Eksikliklerin Tamamlanması İçin Ek Süre Verilir HAYIR UYGUN BULUNDU MU? HAYIR EVET 80 GÜN

36 Hava Emisyonu Gürültü Kontrolü Atıksu Deşarjı Derin Deniz Deşarjı
Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması Aşamasında İstenilen Belge ve Bilgiler EK-3 C 1- Akustik Rapor Hava Emisyonu 1- Emisyon Ölçüm Raporu Gürültü Kontrolü Atıksu Deşarjı 1- Atıksu Deşarjı Teknik Bilgiler Listesi Tehlikeli Madde Atıksu Deşarjı 1- Tehlikeli Madde Atıksu Deşarjı Teknik Bilgiler Listesi Derin Deniz Deşarjı 1- Derin Deniz Deşarjı Teknik Bilgiler Listesi

37 Ömrünü Tamamlamış Lastik
Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması Aşamasında İstenilen Belge ve Bilgiler EK-3 C 1- Teknik Uygunluk Raporu 2- Fizibilite Raporu Tehlikeli Atık Tehlikesiz Atık 1- Teknik Uygunluk Raporu 2- EPDK Madeni Yağ Lisansı 3- Geri kazanılan ürünlerin TSE ürün standartları Atık Yağ Bitkisel Atık Yağ Atık Pil ve Akümülatör Ömrünü Tamamlamış Lastik 1- Geri dönüşüm sonunda elde edilen ürünün standardına ve ürünün satışa uygunluğuna ilişkin izin belgesi Ambalaj Atığı GERİ KAZANIM

38 Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması Aşamasında İstenilen Belge ve Bilgiler
EK-3 C 1-Tesisin, projesi ve şartnamesine uygun olarak yapıldığını gösterir rapor 2- Atığın temin edildiği sağlık kuruluşları, adresleri, telefon, faks numaraları ve sorumlu kişiler 3- Biyolojik indikatör analiz raporu Tıbbi Atık Sterilizasyon 1- Teknik Uygunluk Raporu Ömrünü Tamamlamış Araç İşleme 1- Ambalaj Atığı Veri Giriş Sistemi İl Müdürlüğü Onay Yazısı Ambalaj Atığı Toplama ve Ayırma 1- Teknik donanıma ait proje proforma fatura ve bilgiler Tanker Temizleme 1- Atığın temin edildiği işletmeler, adresleri, telefon, faks numaraları ve sorumlu kişiler Hurda Metal 1- Faaliyet Raporu Atık Kabul Tesisi Elektrikli ve Elektronik Eşya ÖN İŞLEM

39 Atık Yakma ve Birlikte Yakma
Çevre İzin ve Lisans Sürecinin Tamamlanması Aşamasında İstenilen Belge ve Bilgiler EK-3 C Deneme Yakması Planı Deneme Yakması Sonuç Raporu Atık Yakma ve Birlikte Yakma 1- İzleme Raporları Düzenli Depolama BERTARAF ARA DEPOLAMA 1- Teknik Uygunluk Raporu 2- Tesise kabul edilen atıkların analizi 3- Atığın temin edildiği işletmeler, adresleri, telefon faks numaraları ve sorumlu kişiler Tehlikeli Atık ARINDIRMA 1- Teknik Uygunluk Raporu PCB Arındırma

40 “ÇEVRE İZİN/LİSANS İPTAL” İŞLEMİ
Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik’in (ÇKAGİLHY) 15 inci maddesinin birinci fıkrasına göre ; İşletmenin çevre izin veya çevre izin ve lisans koşullarına aykırı iş ve işlemlerinin tespit edilmesi durumunda yetkili merci tarafından Çevre Kanunu’nun ilgili maddeleri uyarınca idari yaptırım uygulanır.

41 “ÇEVRE İZİN/LİSANS İPTAL” İŞLEMİ
Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik’in (ÇKAGİLHY) 15 inci maddesinin ikinci fıkrasına göre ; Uygunsuzluğunun düzeltilmesi için; işletme tarafından iş termin planı ve taahhütname verilmesi halinde, işletmeye yetkili merci tarafından en fazla bir yıla kadar süre verilebilir.

42 “ÇEVRE İZİN/LİSANS İPTAL” İŞLEMİ
Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkında Yönetmelik’in (ÇKAGİLHY) 15 inci maddesinin üçüncü fıkrasına göre ; İşletme tarafından iş termin planı ve taahhütname verilmemesi,  çevre ve insan sağlığı yönünden tehlike yaratan faaliyetler nedeniyle işletmeye süre verilmemesi veya işletmeye verilen sürenin bitiminde uygunsuzluğun giderilmemesi halinde, yetkili merci tarafından çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi iptal edilir ve işletmenin faaliyeti, kısmen veya tamamen, süreli veya süresiz durdurulur.

43 BELGENİN GEÇERLİLİĞİ VE YENİLENMESİ
5 yıl geçerli İşletmede çevre izin veya çevre izin ve lisans şartlarında değişiklik olmaması durumunda, beş yıllık süre dolmadan üç ay önce yetkili merciye bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrasında belirtilen kurum kuruluşlar tarafından hazırlanan durum raporu ile belgenin yenilenmesi için başvuruda bulunulur.

44 BELGENİN İPTALİ YENİLENMESİ VE GEÇERLİLİĞİ
İşletmede aşağıda verilen değişikliklerin olması durumunda a- İşletmenin faaliyet yerinin değişmesi b- İşletmenin faaliyet konusunun değişmesi, c- İşletmenin yakıtının ve/veya yakma sisteminin değişmesi, ç- İşletmenin toplam üretim kapasitesinin en az 1/3 oranında artması, d-İşletmenin yakma/anma ısıl gücünün en az 1/3 oranında artması, İşletmenin en az üç yıl süre ile çalışmaması durumunda ÇEVRE İZİN VE/VEYA LİSANS ALMA SÜRECİ YENİDEN BAŞLATILIR.

45 SIKÇA SORULAN SORULAR BAŞVURU SAHİBİ
Çevre İzin/Lisans Başvurusunun tesis sahibi mi işletmeci tarafından mı yapılacağı hususu. Çevre izin veya çevre izin ve lisansı başvuruları; Faaliyeti sahibi İşletmeci (tesisi işleten ve mülkiyet hakkı, kiralama veya diğer yasal yetkilerle kullanma hakkına sahip, hukuki olarak sorumlu, gerçek veya tüzel kişi)

46 ÇEVRE GÖREVLİLERİ Ek-2 de yer alanlar faaliyetler
En az bir çevre görevlisi çalıştırmak Danışmanlık firmalarından hizmet almak veya Yönetim birimini kurmak Ek-1 de yer alanlar faaliyetler En az iki çevre görevlisinden oluşan çevre yönetim birimini kurmak Danışmanlık firmalarından hizmet almak

47 YÖNETMELİK GENEL / ÇEVRE İZİN KONULARI
Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 kapsamında yer alan tesisler; alıcı ortama verdiği emisyon türüne göre Çevre İzni/Çevre İzni ve Lisansı almakla yükümlüdürler. Alıcı ortama hava emisyonu ve atıksu deşarjı bulunan işletmelerin hava emisyonu ve atıksu deşarjı konularında çevre izni almaları, Ek-1 ve Ek-2 Listelerinde yer alan ve yanında * işareti bulunan tesisler gürültü izninden muaf olmakla birlikte tesislerin gürültü konusunda izin almaları (Çevresel Gürültünün Değerlendirilmesi ve Yönetimi Yönetmeliği 33.maddesi (ç) bendinde belirtilen muafiyetler dışında) gerekmektedir. Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer alan tesislerin alması gereken izin konuları nasıl belirlenecek?

48 YÖNETMELİK GENEL / ÇEVRE İZİN KONULARI
Yönetmeliğin Ek-2 listesinde yer alan bir işletme EMİSYON ALICI ORTAMA HERHANGİ BİR HAVA EMİSYONU VAR MI? EVET ATIK SU ÜRETİYOR MU? EVET ATIK SU DEŞARJ ATIK SUYUNU ALICI ORTAMA DEŞARJ EDİYOR MU? EVET DERİN DENİZ DEŞARJ DENİZE DEŞARJ İŞLEMİ YAPILIYOR MU? HAYIR TEHLİKELİ MADDE DEŞARJ TMSÇNKKY EK-1/EK-2’SİNDEKİ MADDELERİ İÇERİYOR MU? HAYIR * İŞARETİ OLMAYAN TESİSLER ARASINDA MI? EVET ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ ÇGDYY GETİRİLEN MUAFİYETLERİN DIŞINDA MI? EVET İşletmenin Tabi olduğu Çevre izin Konuları EMİSYON, ATIKSU DEŞARJI, ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ

49 YÖNETMELİK GENEL / LİSTELER/ EMİSYONU OLMAYAN İŞLETMELER
İşletmenin daha önce almış olduğu herhangi bir izin veya lisans olup olmadığının sorgulanması, Belgelerin incelenmesi (Kapasite raporu, iş akım şeması ve proses özeti gibi belgeler üzerindeki bilgilerin incelemesi), Yerinde inceleme yapılması. İşletmeden kaynaklanan herhangi bir emisyon kaynağının olmadığının tespit edilmesi durumunda bu tür işletmeler, ÇKAGİLHY kapsamında çevre izin/lisans işlemlerinden muaf tutulur. Yönetmeliğin Ek-1 ve Ek-2 listelerinde yer alan ancak alıcı ortama herhangi bir emisyonu olmayan işletmenin ÇKAGİLHY kapsamında bir izin/lisans prosedürüne tabi olup olmayacağı ? (örnek: Ek Bitkisel ve hayvansal ürünlerin nihai olarak paketlendiği tesisler)

50 YÖNETMELİK / LİSTELER/ EMİSYONU OLMAYAN İŞLETMELER
Yönetmeliğin Ek listesinde yer alan bir işletme EMİSYON ALICI ORTAMA HERHANGİ BİR HAVA EMİSYONU VAR MI? HAYIR ATIK SU ÜRETİYOR MU? EVET ATIK SU DEŞARJ ATIK SUYUNU ALICI ORTAMA DEŞARJ EDİYOR MU? HAYIR DERİN DENİZ DEŞARJ DENİZE DEŞARJ İŞLEMİ YAPILIYOR MU? HAYIR TEHLİKELİ MADDE DEŞARJ TMSÇNKKY EK-1/EK-2’SİNDEKİ MADDELERİ İÇERİYORMU? HAYIR ÇEVRESEL GÜRÜLTÜ * İŞARETİ OLMAYAN TESİSLER ARASIN DA MI? HAYIR ÇEVRE LİSANSI ÇEVRE LİSANSI KAPSAMINDA FAALİYETİ VAR MI? HAYIR İŞLETME ÇEVRE İZİN/LİSANSINDAN MUAF

51 GIDA TESİSLERİ EK-2 7.MADDE ANA BAŞLIĞI ALTINDA KALAN
ÇKAGİLHY EK-2.7 KAPSAMINDA YER ALAN İŞLETMELER: EVET ÇKAGİLHY Ek-2.7’DE YER ALIYOR MU? EVET Ek-2/ 7.2 “ litre/gün ve üzeri kapasiteli süt veya süt ürünleri işleme tesisleri.” Ek-2/7.20 “Çay fabrikaları.” Ek-2/1.2.2 “Buhar Kazanı 3 MW /Doğalgaz” ÇKAGİLHY Ek-2.7’ DIŞINDA BİR GRUPTA YER ALIYOR MU ? “Buhar Kazanı 0,5 MW /Doğalgaz” EVET HAYIR HAVA EMİSYONU KONULU ÇEVRE İZNİNE TABİ Mİ? HAYIR EVET SKHKKY ESAS VE HÜKÜMLERİNE TABİ Mİ? (ÖRN. BACA ÇIKIŞI DİKEY OLMALI MI?) EVET EVET Örneğin alıcı ortama proses kaynaklı bir toz emisyonu çıkışı söz konusu ise bu bacaya ait toz emisyonu ölçümlerinin yapılması gerekmektedir. BAŞKA EMİSYON KAYNAKLARI VARSA DA SADECE BUHAR KAZANINDA MI ÖLÇÜM YAPILACAK? KESİNLİKLE HAYIR

52 YÖNETMELİK GENEL / MUAFİYET YAZILARI
01/04/2010 TARİHİNDEN ÖNCE ÇKAGİLHY KAPSAMINDA Liman İşletmesi -Proses amaçlı kullanılan doğalgaz yakıtlı buhar kazanı mevcut. Isıl Gücü: 1,8 MW -Akaryakıt depolama işlemi yapılıyor Toplam Depolama Kap: 900 ton Limanlar EK-1 ve EK-2 listelerinde yer alıyor mu? EVET(Ek ) Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliği (SKHKKY); -Limanlar emisyon izni kapsamında mı? HAYIR -SKHKKY Ek kapsamın da mı? HAYIR -SKHKKY Ek kapsamın da mı? HAYIR ALICI ORTAMA HERHANGİ BİR HAVA EMİSYONU VAR MI? EVET ÇKAGİLHY EK MADDESİ GEREĞİNCE ; İŞLETME HAVA EMİSYONU KONULU ÇEVRE İZİNE TABİDİR. İŞLETME EMİSYON İZNİNDEN MUAF

53 AYNI ALANDA BULUNAN TESİSLER
ÇKAGİLHY Madde: 5 (3) üncü Fıkra “Birden fazla tesisi olan işletmelerin çevre izni veya çevre izin ve lisansı işlemleri, işletme adına ve işletmede aynı adreste yer alan entegre tesislerin tümü birlikte değerlendirilerek yürütülür ve sonuçlandırılır.” EK-1 ve EK-2 listesine tabi faaliyet veya tesislerin birlikte bulunduğu işletmelerin başvuruları Bakanlık tarafından değerlendirilir. Aynı adreste bulunan ancak işletmecisi/tüzel kişiliği farklı olan işletmeler ayrı ayrı çevre izin veya çevre izin ve lisans belgesi almakla yükümlüdürler. Aynı alanda birden fazla tesisi bulunan işletmelerin çevre izin başvuruları.

54 TESİSLERİN TÜMÜ AYNI ALANDA MI? EVET TÜZEL KLİŞİLİKLERİ AYNI MI ? EVET
EK-2 B A K N L I Çimento Fabrikası (Klinkerden çimento üretimi) EK-1 EK-2 EK-2 Çimento Fabrikası (Klinker ve çimento üretimi) Çimento Paketleme Kalker Ocağı

55 TESİSLERİN TÜMÜ AYNI ALANDA MI? EVET TÜZEL KİŞİLİKLERİ AYNI MI ? HAYIR
Ç Ş M EK-2 Çimento Fabrikası (Klinkerden çimento üretimi) EK-1 B A K N L I EK-2 EK-2 Çimento Fabrikası (Klinker ve çimento üretimi) Çimento Paketleme Kalker Ocağı

56 TESİSLERİN TÜMÜ AYNI ALANDA MI? HAYIR TÜZEL KİŞİLİKLERİ AYNI MI ? EVET
Ç Ş M EK-2 Çimento Fabrikası (Klinkerden çimento üretimi) B A K N L I EK-1 EK-2 EK-2 Çimento Paketleme Çimento Fabrikası (Klinker ve çimento üretimi) Kalker Ocağı

57 YÖNETMELİK GENEL / KAPSAM DIŞI İŞLETMELER
Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkındaki Yönetmelik Ek-1 ve Ek-2 Listelerinde yer almayan işletmelerde de ilgili Yönetmelik hükümlerinin uygulanıp uygulanmayacağı? (Örn: Sanayi Kaynaklı Hava Kirliliğinin Kontrolü Yönetmeliğinde yer alan esas ve hükümlerin) ÇKAGİLHY Madde 13 İzne tabi olmayan işletmelerde de çevre izin/lisansı kapsamında yer alan ilgili mevzuatta belirtilen esas ve hükümlere uyulması ve emisyon sınır değerlerinin aşılmaması gerekmektedir.

58 ÇKAGİLHY ÇERÇEVESİNDE İŞLETME VE FAALİYETLER
EK-1 EK-2 KAPSAM DIŞI İZİN PROSEDÜRÜNE TABİ BİR İZİN PROSEDÜRÜNE TABİ DEĞİL (İSTİSNASI DIŞINDA) TÜM İŞLETMELERİN İLGİLİ YÖNETMELİKLERDE YER ALAN ESAS VE HÜKÜMLERİ SAĞLAMASI GEREKMEKTEDİR. ÖRNEK: BİR DÖKÜMHANE KAPSAM DIŞI OLSA DAHİ SKHKKY Ek-5.G uyarınca toz tutma sistemi kurmak zorundadır.)

59 YÖNETMELİK GENEL / ATIKSU DEŞARJI
Atıksularını arıtarak doğrudan alıcı ortama deşarj eden; Tüm işletme Tesis Belediye OSB Yönetim Altyapı Yönetimleri Atıksularını ; OSB veya Belediyelere ait kanalizasyon sistemlerine deşarj eden, Sızdırmaz foseptiklerde toplayarak vidanjörler vasıtasıyla atıksu altyapı tesislerine gönderen işletmeler ilgili altyapı yönetimlerinden Bağlantı Kalite Kontrol İzin Belgesi almak şartıyla çevre izni kapsamı dışında değerlendirilmektedir. İşletmelerin; Atıksuların bertarafıyla ilgili olarak, hangi durumlarda çevre izin/lisansı almaları gerekmektedir?

60 YÖNETMELİK GENEL / ATIKSU DEŞARJI
Atıksuların alıcı ortama nihai deşarjının gerçekleştirildiği arıtma tesisinden doğrudan sorumlu bir kurum kuruluşun (Belediye OSB Yönetimi vb…) olmaması, Birkaç işletmeninin bir araya gelerek atıksularını tek bir arıtma tesisi üzerinden deşarj etmesi durumunda Bir işletmenin atıksu arıtma  tesisinin sorumluluğunu üstlenmesi, diğer tesislerin de bu işletme ile atıksu arıtımı konusunda protokol imzalamasının uygun olduğu mütalaa edilmektedir. Atıksuların bertarafıyla ilgili olarak, hangi durumlarda işletmelerin çevre izin/lisansı almaları gerekmektedir?

61 ATIKSU ARITMA TESİSİNİN SORUMLULUĞUNU ÜSTLENEN BİR İŞLETME OLMALIDIR.
ALT YAPI YÖNETİM SİSTEMİ ADINA ATIKSU DEŞARJI KONULU TEK BİR ÇEVRE İZNİ ALINMASI YETERLİDİR. A İŞLETMESİ AT’NİN TÜZEL KİŞİLİĞİ VAR MI? EVET B İŞLETMESİ HAYIR ARITMA TESİSİ ATIKSU ARITMA  TESİSİNİN SORUMLULUĞUNU ÜSTLENEN BİR İŞLETME OLMALIDIR. C İŞLETMESİ

62 DİNLEDİĞİNİZ İÇİN ÇOK TEŞEKKÜRLER…….


"ÇEVRE KANUNUNCA ALINMASI GEREKEN İZİN VE LİSANSLAR HAKKINDA YÖNETMELİK" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları