Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden."— Sunum transkripti:

1

2  BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden kişiye değişiklik gösterir.  Yani; kişinin potansiyeline göre değerlendirilir.

3  Yeme – içme düzeni,  Verimli ders çalışma teknikleri,  Hedef tablosu.

4  Doğru beslenme şekilleri kullanılmalı Örneğin; 1. Güne mutlaka kahvaltı yaparak başlanmalı. 2. Günlük 2,5-3lt su tüketilmeli. 3. Gerekli miktarda protein (et, süt, yumurta vb.) alınmalı. 4. Yeterli miktarda Demir ve Çinko içeren gıdalar tüketilmeli. (Ceviz, fındık vb.)

5  Derse başlamadan 40 dk – 1 saat kadar önce yemek yenilmiş olmalı.  Derse başlamadan önce mutlaka günlük okulda işlenen konular tekrar edilmeli ve ders sonunda bir sonraki konuya hazırlanılmalıdır.  Ders çalışacağın ortam dikkat dağıtmayan ve sakin bir yer olmalı.  Ders çalışırken tv, müzik vb. dikkatinin dağılmasına neden olabilecek teknolojik öğeler kapalı durumda olmalı.  Ders mutlaka masa başında çalışılmalı. Yatarak, uzanarak veya kanepede ders çalışmak fizyolojik olarak vücudun gevşemesine neden olacağı için bir süre sonra uykunuz gelebilir, dikkatiniz dağılabilir.

6  Birden fazla ve doğru kaynaklardan çalışmaya özen gösterilmeli.  Ders çalışırken yeri geldiğinde çalıştığın konuyu duvara, yastığa vb. anlat. Burada amaç, duyu organlarının aktif olarak öğrenmeye katılması.  Ders çalışırken önemli bulunan yerlerin altını renkli kalemle çizilebilir.  Konuya çalışması yapıldıktan sonra kalıcılığı açısından örnek test çözülmeli

7

8  Hedef tablosu tıpkı başarı gibi kişinin kendi potansiyeline, bilgi ve becerilerine göre belirlenmeli.  Yani hedef belirlerken kişisel farklılıklarımızı unutmamalıyız. Bir başkasına göre değil kendi bilgi, beceri ve deneyimlerimize göre hedefler koymalıyız.  Bu hedefler günlük, haftalık ve aylık hedefler olarak ayrılabilir.

9  Belirlenen hedefi bir A4 kağıdına yazıp odanızın içerisinde daime görebileceğiniz bir yere asmak motivasyonunuzu daima dinç tutacaktır.  Belirlediğiniz bir hedef örneğin; bu hafta içerisinde 500 soru çözmek ise bunu bir kağıda yazıp asabilirsiniz.

10 1.HEDEF BELİRLEMEK 2.DERSE ÖN HAZIRLIK 3.PLANLI ÇALIŞMA 4.DİNLENME 5.MOTİVASYON 6.TEST TEKNİĞİ BİLME 7.VERİMLİ ÇALIŞMA 8.DERSLERİ TEKRAR ETMEDİR.

11  Ali, gazlı içecek tüketmeyi çok seviyor ve her zaman derse girmeden hemen önce hamburger ve gazlı bir içecek tüketiyor. Ve meyve yemeyi de çok sevdiği söylenemez. Ama derslerinde daha başarılı olmayı her zaman çok istemiştir fakat günlük sadece verilen ödevleri yapmak onun için yeterli görünür. Ve ders çalışırken de ailesinin tv izlediği odayı tercih eder. Siz Ali’ye ne önerirsiniz?


" BAŞARI: İnsanın içinde var olan hırsın, mücadele etme gücünün kısacası hayata tutunma gücünün ortaya çıkarılmasıdır.  ‘’Başarı’’nın karşılığı kişiden." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları