Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma"— Sunum transkripti:

1 Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma Amaç: Veri kümesinin belirli özelliklerini, özniteliklerini sadece veri kümesinden yararlanarak belirlemek Vektör Kuantalama Veri Tanımlama Öbekleme gaos.org/~schleif/lvq_schema.png

2 Kazanan Hepsini Alır Hamming Ağı (Winner-Take-All)
Amaç: Hamming mesafesini hesaplamak Verilenler: n boyutlu p tane vektör Ağ Yapısı: Ağırlıklar

3 Maxnet Amaç: En büyük giriş değerini bulmak
Verilenler: n boyutlu vektör Ağ Yapısı:

4 Maxnet ile ilgili kimi sorular?
Hamming Ağı +Maxnet Z-1 Maxnet Hamming Ağı Maxnet ile ilgili kimi sorular? Çok katmanlı algılayıcı , Perceptron gibi yapılardan en önemli farkı ne? Nöronların işlevi ne? Maxnet neden kazanan hepsini alır sınıfına ait? Maxnet en başta değindiğimiz temel ilkeye aykırı, o zaman neden Maxnet?

5 (Competitive Learning)
Yarışmalı Öğrenme (Competitive Learning) Amaç: Verilen örüntüleri öbekleme Verilenler: n boyutlu p tane vektör Ağ Yapısı: Öğrenme Kuralı: Öğrenme kuralı amaca göre değişiyor; ancak kural nasıl konulursa konulsun yapılan iş: Kazananı bul Ağırlığını değiştir nöronlara ilişkin ağırlıklar Kazananı belirlemek için eğitim kümesindeki tüm veriler için hesaplanmalı Nasıl bir yapı?

6 Kazanan nöron’a ilişkin ağırlık
Ağırlıkları Güncelleme: diğerleri Bir uygulama Vektör Kuantalama: Amaç: Sınıflandırma için belirlenen bölgelerin düzenlenmesi Özdenetimli öznitelik belirleyici Vektör Kuantalama Eğitici Sınıflar

7 Verilenler: Voroni vektörleri, giriş vektörleri
Voroni vektörü ‘ye ilişkin sınıf girişinin ait olduğu sınıf Öğrenme Kuralı: Kazananı bul Ağırlıkları güncelle Ağırlıkları Güncelleme: ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise Diğer Voroni vektörleri aynı kalıyor

8 Yarışmalı Öğrenme Örnek 1: Adım 1: Birinci örüntü için
nöronların ağırlıkları Adım 1: Birinci örüntü için Kazananı bul kim kime benziyor onu belirlemek gerek Kazanan hangisi? 3. nöron

9 3. nöronun ağırlıklarını güncelle
diğerleri Adım 2: İkinci örüntü için 1. nöronun ağırlıklarını güncelle 1. nöron Kazanan hangisi?

10 Adım 3: Üçüncü örüntü için
2. nöron kazanıyor Adım 4: Dördüncü örüntü için 1. nöron kazanıyor Adım 5: Beşinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

11 Adım 6: Altıncı örüntü için
3. nöron kazanıyor Adım 7: Birinci örüntü için 3. nöron kazanıyor Adım 8: İkinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

12 Adım 9: Üçüncü örüntü için
2. nöron kazanıyor Adım 10: Dördüncü örüntü için 1. nöron kazanıyor Adım 11: Beşinci örüntü için 1. nöron kazanıyor

13 Adım 12: Altıncı örüntü için
3. nöron kazanıyor

14 Öğrenme hızının etkisi Yavaş ama salınım az
Hızlı ama salınım çok Yakınsamıyor Metrik seçimi sonuçları değiştiriyor Taksi şöförü metriği seçilse idi: 2. örnek için 1. nöron yerine 2. nöron değişecekti İlk koşulların seçimi de sonuçları değiştiriyor 1. nöron 2,3,4 ve 5 2. nöron 1 3. nöron 6 örüntüleri için öbek oluşturuyor 1. nöron kazanıyor 2. ve 3. nöron kazanamıyor 3 öbek değil 1 öbek oluşuyor Ne zaman durdurulacak? Öbek merkezlerinde değişim olmamaya başladığında

15 Vektör Kuantalama Örnek 2: Adım 1: Birinci örüntü için
S1 S2 Adım 1: Birinci örüntü için 3. nöron kazanıyor 1. örüntü birinci sınıfa ait, kazanan 3. nöron ise ikinci sınıfı temsil ediyor 3. nöronun ağırlıklarını güncelle ve ‘ye en yakın Voroni vektörü ise


"Eğiticisiz Öğrenme Hatırlatma" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları