Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde,"— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde,
Odaklanarak yapılan çalışmadır. Bu çalışma sonunda alınan bilgiler kısa süreli bellekten uzun süreli belleğe geçirilir ve bu bilgiler kullanılır.

2 NİÇİN OKULA GİDİYORUZ; AMACIMIZ NE?
Başarılı olmak için, Bir şeyler üretebilmek için, Meslek sahibi olmak için, Kendi ayakları üzerinde durabilmek için

3 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Motivasyon (İstek-inanmak) Amaç belirleme Planlı ve programlı çalışma Zamanın iyi kullanılması ve planlanması Çalışma ortamının düzenlenmesi Etkili dinleme Not tutma Verimli okuma Özet çıkarma Derse hazırlıklı gelme Tekrar Zorlanılan ders kenara bırakılmamalı Farklı Kaynaklardan Yararlanmak-Test Çözmek

4 MOTİVASYON (İSTEK VE İNANMAK)
Başarabilmek için önce başaracağınıza yürekten inanın. İnandığınız zaman aklınız o şeyi yapmanın yolunu bulur. Bilinçaltı söylenene inanır. Kendinize ne söylerseniz o olursunuz. Ders çalışmaya eve gider gitmez değil,mutlaka dinlendikten sonra başlayın.

5

6 DERS ÇALIŞMA İSTEĞİNİN ARTIRILMASI
İstekli Planlı ve programlı Zamanlama yapmış Başlayabiliyor Yeri belli Yük olarak görmez Rahat ve huzurlu Zevkli bir uğraş olarak benimser İsteksiz Plansız ve programsız Zamanlama yok Bir türlü başlayamaz Yeri yoktur Angarya gibi görür Huzursuzdur Panik içindedir Anlaşılmaz davranır Hep mazeretleri vardır ………

7 AMAÇ –HEDEF BELİRLEME Bir türlü çalışmaya başlayamıyorsanız öncelikle kendinize bir AMAÇ BELİRLEYİN. Bu amaca ulaşmak için yapmanız gereken çalışmayı alışkanlık haline getirin. Kazanmak için çaba gerekir.

8 AMAÇ BELİRLEMEK NEDEN ÖNEMLİDİR?
Hedefleriniz sizi amaçlarınıza, yani sonuca götürür. Bir şeyi başarmak için ortada gözle görülür bir hedef olmalıdır. 4 temmuz 1952 günü 34 yaşında bir kadın pasifik okyanusuna dalarak Kaliforniya ya doğru yüzmeye başladı. Eğer başarılı olursa bunu yapan ilk kadın olacaktı sabah su vücudu uyuşturacak kadar soğuktu ve sis o kadar yoğundu ki beraberindeki tekneleri güçlükle seçebiliyordu. Köpek balıklarına ve dondurucu soğuğa hiç aldırış etmeden 15 saat yüzdü. Kıyıya yarım mil kala kendisini sudan çıkarmalarını istedi, azimli yüzücü bunun nedenini şöyle açıkladı: “Karayı görebilseydim başarabilirdim…” vazgeçmesinin nedeni ne soğuk nede yorgunluktu…. Tek neden sis yüzünden karayı görememesiydi.

9

10 HEDEFE NASIL ULAŞILIR? Konu tekrarı yaparak,
Her gün belli sayıda test çözerek, Deneme sınavlarına girerek, Deneme sınavlarının sonuçlarına göre plan hazırlayarak, Çözemediğiniz soruları görmezden gelmeyerek, İlgi ,yetenek ve değerlerinize uygun bir hedef belirleyerek.

11 DERSE HAZIRLIKLI GELME
Ders için gerekli araç-gereç/malzemeleri mutlaka getirin. Defteri-kitabı, gerekli malzemesi olmayan bir öğrencinin okula gelmesinin de hiçbir anlamı olmaz. Derse gelmeden önce o derste işlenecek yeni konuya göz atmanız konuyu daha iyi kavramanızı sağlayacaktır.

12

13 PLANLI PROGRAMLI ÇALIŞMA

14 PLANLI PROGRAMLI ÇALIŞMA

15 BAŞARIYA ULAŞMADA EVDE DERS ÇALIŞIRKEN
HAFTA İÇİ 1 saat Okul Tekrarı 1 saat Yarınki Derslere Hazırlık 1 saat Test Çözümü 30 dakika Kitap Okuma (40-50 sayfa)

16 O Hafta çalışılan konuların kısa tekrarı
BAŞARIYA ULAŞMADA EVDE DERS ÇALIŞIRKEN HAFTA SONU CUMARTESİ Her Ders İçin 1 Saat konu +30 Dk Test PAZAR Her Ders için 1 Saat Konu + 30 Dk Test O Hafta çalışılan konuların kısa tekrarı

17

18 HAFTALIK DERS ÇALIŞMA PROGRAMI
SAAT PAZARTESİ SALI ÇARŞAMBA PERŞEMBE CUMA CUMARTESİ PAZAR 06:30 KALKIŞ KAHVALTI OKULA HAZIRLIK  07:00 08:00 KALKIŞ KAHVALTI 07:00 08:00 07.00 12.30 OKUL 08:00 09:00 KURS 09:00 10:00 12: YEMEK DİNLENME 10:00 11:00 15:00 15.40 OKUL TEKRARI 11:00 12:00 16.00 16.40 12:00 13:00 17.00 17.40 12:00 14:00 13:00 14:00 18:00 19.00 YEMEK, TV DİNLENME 14:00 18:00 SERBEST 19:00 19:40 YARINKİ DERSE HAZIRLIK-SERBEST ZAMAN SERBEST ZAMAN YAZILI,ÖDEV HAZIRLIK, DERS TEKRARI 20:00 20.30 KİTAP OKUMA 20.40 21.20 20.50 21:30 YATIŞ

19 45’+5’+10’=60’ ZAMANIN İYİ KULLANILMASI VE PLANLANMASI
NASIL BİR ZAMANLAMA ,DERS ÇALIŞIRKEN EN YÜKSEK VERİMİ SAĞLAR 45’+5’+10’=60’ 45 dakika ders çalıştıktan sonra 5 dakika çalıştığınız konuları gözden geçirmelisiniz Her çalışma süresinden sonra da 10 dakikalık bir dinlenme arası vermelisiniz. En verimli çalışma aralıklı çalışmadır. Birbirine benzeyen dersler üst üste çalışılmamalıdır.

20 ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ

21

22 En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir.
ETKİLİ DİNLEME En etkili öğrenme öğrenci derse katıldığı zaman gerçekleşir. Etkili dinlemek için neler yapmalıdır; Öğretmen konuyu anlatırken ipuçları verebilir, bunları yakalamaya çalışmalıyız. Not tutarak dinlediklerinizi tekrar ederseniz, devamlı uyanık kalabilirsiniz.

23 DERSİ, DERSTE DİNLEMEZSENİZ…
Akşam eve gidince konuyu anlamak için ekstra zaman kaybı. Konular birikir. Yazılılarda istenen notlar alınamaz. Hergün 45 dk çalışmak mı, yazılıya bir - iki gün kala 4-5 saat çalışmak mı? Son gün 4-5 saat çalışsanız da konuları hazmetmek kolay değil.

24

25 Neden Düzenli Tekrar Yapmam Gerekiyor?
Özellikle uykudan önce ya da sabah kalktığınızda yapılan tekrarlar unutmayı engeller.  Sürekli ve belirli aralıklarla tekrar yapın. Haftanın belirli saatlerini, ayın belirli günlerini tekrar yapmak amacıyla belirleyin. Tuttuğunuz notlarla tekrar yaparsanız zaman kazanırsınız. Bir başkasına anlatarak tekrar yapmanın da büyük yararı vardır. Tekrar yaparken aynı türden dersleri bir arada çalışmayın. Bu durum sıkıcı olacağı için dikkatinizi dağıtır.

26

27 NOT TUTMA

28 İYİ NOT TUTMANIN ÖN ŞARTI
Öğretmenin üzerinde durduğu ve önemli olduğunu söylediği yerlerin sınav sorusu olabileceği dikkatli öğrenciler tarafından kolayca anlaşılabilir. Not tutmada en önemli ilke, anlatılanları bire bir yazmak değil önemli kısımları, ana düşünceleri dinleyenin kendi cümleleriyle yazmasıdır. Not alarak derse katılan öğrencinin dikkati dağılmaz.

29 Her gün 30 dakika kitap okuyun
VERİMLİ OKUMA Her gün 30 dakika kitap okuyun

30 ZORLANILAN DERS KENARA BIRAKILMAMALI
Özelikle matematik ve İngilizce gibi derslerde başarısızlık yaşanması halinde o derslere hiç çalışmama dersi dinlememe bizi asla başarılı yapmaz. Bu derslerdeki amacımız alabildiğimiz en iyi not olmalı ve çalışmayı asla bırakmamalıyız. Öğretmenden veya o dersi iyi olan bir öğrenciden yardım alabiliriz emek verdiğimiz takdirde mutlaka zorlandığımız derslerde de başarılı olabiliriz.

31 FARKLI KAYNAKLARDAN YARARLANMAK
Ders çalışırken olabildiğince farklı kaynaktan bilgi edinmek , çalıştığınız konu hakkında daha geniş bilgiler edinmenizi sağlar. Bu nedenle mümkünse en az iki kaynaktan çalışın. Ancak unutmayın ki, ulaşılan her bilgi eksiksiz ve doğru olmayabilir. Kullandığınız kaynakların güncel ve güvenilir olmasına dikkat etmelisiniz. TEST ÇÖZME Konu çalışmak kadar önemli bir diğer konu da soru çözümüdür. Farklı kaynaklardan sorular çözmek daha farklı sorularla karşılaşmanızı sağlar. farklı soruların çözümünü öğrenmek ise sınavlarda size avantaj sağlar.

32 SINAV İÇİN PLANLAMA Yazılı tarihleri alınmalı,
Çalışılacak konular ve çalışılacak zaman planlanmalıdır. Sınavdan bir hafta önce çalışma ve planlama yaparsanız öğrenemediğiniz ve anlamadığınız konuları not edip ve Öğretmenlerinize ya da arkadaşlarınıza soracak zaman bulabilirsiniz. Son akşam genel tekrar ve yazılı yapabilirsiniz. Sözlü yaptığınızda kendinizi ifade etme olanağı kazanırsınız güzel konuşma yeteneğinizi geliştirmiş olursunuz.

33 SINAVA HAZIRLIĞIN YARARI
Sınav konuları ne kadar öğrendiğinizi ölçen bir araçtır. Sınava önceden hazırlananlar kendine daha çok güvenir. Kendinden emin ve rahat olur. Kaygı düzeyi düşük olur. Sınavlardan iyi sonuç alır.

34 BENİ DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM 


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA, Uygun ortamda, Belli bir plan dahilinde," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları