Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ELEKTRONİK TİCARETİN ETKİLERİ
2
ELEKTRONİK TİCARETİN EKONOMİK HAYATA ETKİLERİ
İşletmeler arasında rekabeti arttırmakta.. İşletmelerde genel maliyetleri düşürmekte.. Maliyetlerdeki azalma fiyatlara da yansımakta..
3
ELEKTRONİK TİCARETİN EKONOMİK HAYATA ETKİLERİ
Tüketici açısından ürün seçenekleri artmakta.. Tüketici açısından ürün seçeneklerinin artması sonucunda pazar gücü tüketiciye geçmekte.. Hayatı kolaylaştırmakta; 7 gün 24 saat çalışma prensibi ile sürekli ticaret ve alışveriş imkanı sunmakta..
4
ELEKTRONİK TİCARETİN EKONOMİK HAYATA ETKİLERİ
B2B %90, B2C %10 oranının, teknolojik altyapının gelişmesi ve tüketiciye daha kolay ulaşılması ile firma-tüketici lehinde yükselmesi beklenmekte… Telekomünikasyon alt yapısındaki gelişmeler, ucuz PC’ler, kablo TV, telefon hatları vb.alt yapı gelişmeleri ile KOBİ’lerin doğrudan evdeki tüketiciye satış yapması ve pazarını genişletmesi tahmin edilmekte..
5
ELEKTRONİK TİCARETİN EKONOMİK HAYATA ETKİLERİ
Pazara coğrafi olarak yakın olmanın önemi ortadan kalkmakta… Firmaların iş organizasyonu ve modellerini değiştirmekte… Pazar yapısını değiştirmekte…
6
Olumsuzluklar Tüm işlemler elektronik ortama kaydırılıyor; insanlar yalnızca zihinsel güçlerini kullanıyorlar, bu nedenle de kendilerini fiziksel olarak yetersiz hissedebiliyorlar… Bilindiği gibi fiziksel iş yapmak, iş tatminini artırmaktadır… Çok yakın bir zamanda insan faktörünün ortadan kalkacağı iş yapma şekilleri nedeniyle işsizlik sendromu yaşanabilecektir.
7
Olumsuzluklar Elektronik ticaret çok çeşitli ürün seçeneği sunduğu için tüketim eğilimini artırmaktadır. Elektronik ortam renkli ve eğlenceli yapısıyla özellikle çocukları cezbetmektedir. Böylece toplum tüketim toplumu haline gelmekte, üretim yapamadığı takdirde de üretim toplumlarının pazarı haline gelebilmektedir. Bir diğer olumsuz etki ise güvenlikle ilgilidir. Bazı ISS’ler müşterilerinden aldıkları kişisel bilgileri başka sanal firmalara satabilmektedir.
8
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Elektronik ticaret ve özellikle de İnternet, firmaların iş yapma şeklini de değiştirmektedir; Elektronikleşme: Bilgilerin elektronik ortamda tutulması ile, herhangi birisi, herhangi bir zamanda herhangi bir yerden ihtiyaç duyduğu bilgiye bir başkasına gerek kalmadan ulaşabilmektedir. Fiyat listeleri, sipariş formları, tanıtım filmleri, vb. materyaller firmanın servis bilgisayarından intranet aracılığı ile güncel olarak erişilebilmektedir.
9
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Hareketlilik: İnternet teknolojisi, kişilere bulundukları yerden bağımsız olarak bilgiye erişim imkanı sunmaktadır. Müşterilerine destek vermek için seyahat eden çalışanlarının, ihtiyaç duyduğu bilgiye herhangi bir zamanda herhangi bir yerden güncel olarak ulaşabilmesi, firmanın müşterilerinin ihtiyaçlarına cevap vermedeki performansını artırmaktadır.
10
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Çabukluk: İş adamları, güncel bilgilere gece veya gündüz istedikleri zaman ulaşabilmektedir. İş ortağının veya firmasının web sitesine ulaşarak son fiyat listesine, üretim rakamlarına, malların çıkış tarihine kolaylıkla erişebilmektedir.
11
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Vizyon Geliştirme: E-ticaret ile daha geniş bir kitleye hitap etmeye başlayan firma, vizyonunu geliştirerek büyüme yolunda büyük bir adım atar. Örgüt Kültürü: Sıkı rekabet ortamı örgütün hayatta kalabilmesi için takım ruhunu ve örgüt kültürünü geliştirir.
12
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Çalışma Grupları: İnternet, verinin paylaşımına ve çalışanların işbirliği yapmasına da altyapı sunmaktadır. Firmalar, haber grupları, konuşma odaları, vb. araçlar ile değişik coğrafi yerlerdeki çalışanlarını biraraya getirerek çalışma grupları oluşturabilmekte, müşterilerinin önerilerini değerlendirebilmektedir.
13
E-TİCARETİN YÖNETİME ETKİLERİ
Rekabette Üstünlük: Rekabette üstünlük sağlamanın ilk şartı doğru stratejiyi belirlemekte yatar. E-ticarette de doğru stratejiyi belirleyen firmalar rakipleri ne kadar güçlü olursa olsun, otomasyonla geliştirdiği iş yönetimi ve maliyetlerdeki azalma, aynı ürünü daha az personelle, daha ucuz fiyattan, daha hızlı bir şekilde müşterilere ulaştırabilme ve kişiye özel hizmet ile rekabette küreselliği yakalayarak öne geçer.
14
E-TİCARETİN REKLAMCILIĞA VE PAZARLAMAYA ETKİLERİ
İşletmeler açısından sanal pazarlamanın birkaç ayrı yönden avantajı bulunmaktadır. Etkileşimli ve Birebir Elektronik Pazarlama: İşletmeler, etkileşimli olarak ses, görüntü unsurlarını da kullanarak hazırlayacakları sanal mağazalarda müşteri ile birebir etkileşim içerisinde satışlarını yapabilmektedir.
15
E-TİCARETİN REKLAMCILIĞA VE PAZARLAMAYA ETKİLERİ
Etkin ve Hızlı Müşteri Talepleri Yönetimi: Sanal ortamda yapılan alışveriş hangi müşterinin hangi mala talep duyduğu yönünde bir veri tabanı oluşturulmasına imkan sağlamaktadır. Bu kapsamda işletmeler müşteri taleplerini veya satış reyonlarını yönlendirme şansını elde edebilmektedir.
16
E-TİCARETİN REKLAMCILIĞA VE PAZARLAMAYA ETKİLERİ
E-Ödeme İmkanı: Elektronik ortamda ücretin ödenmesi ve alışverişin elektronik ortamda tamamlanması, işletmeler açısından lojistik altyapıda tasarruf yapılması açısından avantaj olarak değerlendirilmektedir. Bankacılık ve Sigortacılık Hizmetlerinde Etkinlik ve Hız: Bu tür hizmetlerde sonuca hızlı erişilmesi, alışverişin hızlı bir şekilde tamamlanması taraflara zamandan tasarruf sağladığı gibi hizmetin etkinliğini de artırmaktadır.
17
E-TİCARETİN REKLAMCILIĞA VE PAZARLAMAYA ETKİLERİ
Etkileşimli Tedarik Zincir Yönetimi: İşletmelerin nereye, ne kadar, hangi tarihte ürün veya hizmet sağlamaları gerektiğinin kararı ve bunun yönetiminin elektronik ortamda alıcı ve satıcılar arasında etkileşimin sağlanması bir avantaj oluşturmaktadır. Etkileşimli Stok Yönetimi: İşletmelerin tedarik yönetimlerinin bir başka yönü de stok yönetimidir. Dolayısıyla etkileşimli olarak hangi üründen ne kadar ve hangi süreyle stok bulunduracağının yönetimi de elektronik ortamda gerçekleştirilebilmektedir.
18
E-TİCARETİN REKLAMCILIĞA VE PAZARLAMAYA ETKİLERİ
Sanal Anket ve Kamuoyu: Elektronik ortamda alışveriş yapan kesim ile hızlı ve etkin bir şekilde anket yapılıp hizmetin yönlendirilmesi ve istenilen kapsamda kamuoyu oluşturulması da mümkündür. Birebir Pazarlama: Elektronik pazarlamada doğrudan tüketiciye hitap ederek birebir pazarlama yapma imkanı bulunmaktadır.
19
OLUMSUZLUKLAR · İşletmelerin, değişen pazar koşullarına uyum sağlayamaması, · Ayıplı ürün teslimi sonucu şirketlerin ürünü yenilemede lojistik güçlükle karşılaşması, · İşletmelerin hızlı gelişen teknolojik altyapıya uyum sağlayamaması, · İşletmelerin ürün geliştirmede yetersiz kalmaları, · İşletmelerde, ürün dağıtım amaçlı oluşturulan kanalların lojistik olarak yetersiz kalmaları
20
E-TİCARETİN ÜRETİM SÜRECİNE ETKİSİ
İşlemlerini elektronik ortamda gerçekleştiren bir işletme hem maliyetlerini düşürüp hem de müşteri artışı sağlayarak büyük bir kar elde edebilir. American Dell Computers firması internet sitesinden günde ortalama 4 milyon dolarlık satışla hem bir dünya rekoru kırmış, hem de yaptığı kar ile en az maliyet-en çok kar alanında büyük bir başarıya imza atmıştır. Çünkü ayda 399 $’a kurulabilen bir siteden günde 1 milyon dolar kar elde etmiştir.
21
E-TİCARETİN ÜRETİM SÜRECİNE ETKİSİ
Sanal ortamda yapılan alışveriş hangi müşterinin hangi mala talep duyduğu yönünde bir veri tabanı oluşturulmasına imkan sağlar. Bütün aşamalarında (kasa, stok kontrol vb.) barkod okuyucu kullanan ve işlemlerini elektronik ortamda gerçekleştiren bir süpermarkette, otomasyon ile bilgisayar, envanterdeki ürünlerin(raflar, depo) takibini yapar, ürünlerin satış eğilimlerini izler ve gerektiğinde sipariş verir. Bilgisayar hazırladığı sipariş formunu hazırladıktan sonra bu bilgiyi otomatik olarak satış, üretim, dağıtım ve muhasebe bölümlerine gönderir. Sipariş üretilince ürünler faturaları ile süpermarkete gönderilir.
22
E-TİCARETİN ÜRETİM SÜRECİNE ETKİSİ
Süpermarket örneğinde olduğu gibi, bilgisayarların otomatik olarak gerçekleştirdiği işlemler sonucunda; Personel gereksinimi asgari düzeye iner, personel giderleri düşer. Bilgisayar destekli titiz ve zamanındaki siparişler ile depoda ihtiyaç duyulan alanda azalma sağlanır. Tüketicilerin satın aldıkları ürünlerin izlenmesi, tüketici tercihleri doğrultusunda işletmenin yeni ürün siparişi vermesine kılavuzluk eder.
23
E-TİCARETİN KOBİ’LERE ETKİLERİ
Esnek yapılarından dolayı müşteri beklentilerine daha hızlı adapte olabilen KOBİ’ler, büyük firmalara oranla e-ticarette daha avantajlı bir konumdadır. KOBİ’lerin büyük firmalar karşısındaki en büyük dezavantajı olan uzak coğrafyalardaki Pazar ve müşteriye erişme sorunları internet ile ortadan kalkmaktadır.
24
E-TİCARETİN KOBİ’LERE ETKİLERİ
KOBİ’lerin e-ticaret kapsamında hangi amaçlara yönelik olarak interneti kullandıkları yönünde yapılan araştırmaya göre; KOBİ’ler aşağıdaki 5 temel amaç için interneti kullanmaktalar: Pazar araştırma Ürün/Hizmet arama Pazarlama Müşteri ile iletişim Girdi temini
25
E-TİCARETİN ÜRETİCİLERE ETKİLERİ
E-ticaret üretici işletmelerin ürünlerine pazarlama imkanı sunarken reklam yapma şansı da verir. Üretici firma müşterilerin talep yada önerileri ile birebir karşılaşma imkanı bulur ve üretim bandını talepler doğrultusunda yönlendirebilir.
26
E-TİCARETİN TÜKETİCİLERE ETKİSİ
Elektronik ticaret tüketicilere daha fazla ürün seçme imkânı sağlar. Bu durum isteklerini ve ihtiyaçlarını daha iyi karşılamaları manasına gelir. Müşteriler istemiş olduğu mal ve hizmetlere çok kısa bir sürede sahip olurlar. Çünkü dağıtım kanalı kısalmış ve işletmeler müşterilere daha da yakınlaşmıştır. elektronik ticaret sayesinde işletmelerin maliyetlerinin azalması fiyatları azaltıcı bir etkide bulunacaktır. Bu durum müşterilere mal ve hizmetleri daha ucuz bir şekilde alma imkânını doğuracaktır.
27
E-TİCARETİN TÜKETİCİLERE ETKİSİ
Elektronik ticaret işletmeler arasında rekabeti ortaya çıkaracağından, işletmeler birbirleriyle yarışabilmek için daha kaliteli mal ve hizmet sunmaya çalışacaklardır, dolayısıyla tüketiciler nitelikleri daha iyi olan mal ve hizmetleri kullanma olanağına erişebileceklerdir. Müşteriler evinden veya ofisinden günün her saatinde alış veriş yapabilecektir. Bu gelişme müşterilerin zamanlama konusunda kısıtlayıcı faktörleri ortadan kaldırmaktadır. Müşteriler ödemelerini yine internet üzerinde yapabildikleri için yanlarında büyük miktarda para bulundurmalarına gerek kalmayacaktır. Dolayısıyla paranın kaybolma riskinden kurtulacaktır
28
E-TİCARETİN İŞLETMELERE ETKİSİ
E-Ticaret işletmelerin maliyetlerini önemli ölçüde düşürmektedir. Çünkü işletmeler daha kısa dağıtım kanalları kullanmaktadırlar. Dağıtım kanalı kısa olduğu için mal ve hizmetler tüketicilere daha hızlı bir şekilde ulaştırılmakta ve bu durum müşteri memnuniyetini artırmakta ve müşterilerin işletmeye bağlı kalmasına yardımcı olmaktadır.
29
E-TİCARETİN İŞLETMELERE ETKİSİ
Daha hızlı bir şekilde ürün geliştirilmesi, test edilmesi ve müşteri ihtiyaçlarının tespit edilmesi mümkün kılındığından, talebe arz tarafı daha hızlı uyum göstermektedir. Çünkü elektronik ticaret yoluyla müşterilerin görüşleri ve geri bildirimleri daha hızlı alınmakta ve işlenmektedir. İşletmelerin nereye, ne kadar, hangi tarihte ürün veya hizmet sağlamaları gerektiğinin kararı ve bunun yönetiminin elektronik ortamda alıcı ve satıcılar arasında etkileşim ile sağlanması bir avantaj oluşturmaktadır.
30
E-TİCARETİN İŞLETMELERE ETKİSİ
İşletmeler elektronik ticaret sayesinde coğrafi bakımdan daha uzak yerlerdeki kişi ve işletmelerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek ve böylelikle geniş bir pazar alanına kavuşmuş olacaktır. Müşterinin kişisel bilgileri firma tarafından kolayca takip edilebilecek. Böylece müşteri konusunda herhangi bir problem çıktığında daha çabuk ve güvenilir çözümler bulunabilecektir.
31
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
Sanal dünyada alışveriş yapmak gerek birey gerekse firma olarak müşteriye önemli avantajlar sağlamaktadır. HESAPLI: Sanal dünyadaki alışveriş, klasik mağazada yaptığınız alışverişten daha ucuzdur. Sanal iş dünyasında mağaza kiralarının çok küçük düzeyde olması satış fiyatlarını düşürmektedir. Şehirlerarası veya ülkeler arası dolaşarak mağazalar arasındaki fiyat karşılaştırması, küçük bir kullanım ücreti ödeyerek yalnızca internet ile yapılabilmektedir.
32
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
KOLAY VE RAHAT: Sanal dünyadaki alışveriş ile evden çıkmadan, trafik ve park sorunu yaşamadan, zaman ve benzin harcamadan muazzam çeşitlilikteki ürün ve hizmetler incelenebilmektedir. Birçok sanal mağaza, ana caddelerdeki benzerlerine kıyasla daha fazla stok bulundurabilmektedir. Sanal dünyada yapılacak kısa bir gezinti ile satın alınacak ürün/hizmetle ilgili uzmanların raporlarına ulaşılabilmekte ve diğer tüketicilerin fikirleri öğrenilebilmektedir.
33
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
HIZLI: Satın almak istenilen ürün seçildikten sonra yalnızca beklemek gerekmektedir. Birçok mağaza e-posta servisi ile siparişin hangi aşamada olduğu hakkında (ne zaman kargoya verildi, ne kadar sürede teslimat yapılacak vb) müşterisini de bilgilendirmektedir.
34
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
GÜVENLİ: Birkaç basit önlemi aldığınızda, sanal dünyadaki alışverişte kredi kartı kullanmanın restoran veya dükkanda kullanmadan daha az riskli olduğu görülmektedir. Birçok online satış yapan sanal mağaza, müşterilerin ödeme bilgilerini güvenli olarak ulaştırabilmesi için çeşitli güvenlik önlemleri (SLL, SET) almaktadır. Ayrıca son dönemde bankalar sanal kart uygulamasını başlatmıştır. Yalnızca internette kullanılabilen ve normal zamanda sıfır limiti olan sanal kartın limitini, alışveriş sırasında kart sahibi artırmakta/belirlemekte ve alışverişin sonunda ise kalan miktar olması durumunda tekrar sıfırlayabilmektedir.
35
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
EĞLENCELİ: Web dünyasındaki en keyifli alışverişlerden biri de online müzayedelerdir. Dünyanın herhangi bir yerinden insanlar, herhangi bir şeyi online müzayedeye katılarak satın alabilmektedir.
36
E-TİCARETİN ALIŞVERİŞE ETKİLERİ
KÜRESEL: Sanal dünyada müşteriler en geniş çeşitlilikte mağaza bulma imkanına sahiptir. Bu mağazaların bir kısmı büyük şehirlerde bulunabilecek olmasına karşın bir kısmına ise sadece internet dünyasından erişilebilmektedir.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.