Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANI
TANIMI 0-12 yaş çocuklarının gelişim özelliklerini tanıyıp, alışkanlık ve gereksinimleri konusunda bilgi kazanmış olan, onların sorunlarını giderici önlemler alabilen, özel eğitime gereksinim duyan çocukları tanıyıp, bu çocuklar için uygun eğitim ortamını düzenleyebilen teknolojik gelişmelere açık, girişimci, problem çözme becerisine sahip, çevresiyle uyumlu ilişkiler kurabilecek nitelikte teknik eleman yetiştirmeyi amaçlayan keyifli bir alandır.
2
ÖNEMİ Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı, özellikle okul öncesi eğitim kurumlarını kapsar. Kreş, yuva, anaokulu, ana sınıfı, çocuk kulüpleri bu kurumlar arasında sayılabilir. Bu alanda kamu kurumları ve özel kuruluşlar faaliyetler gösterir. Okul öncesi dönem, çocuğun gelişiminin en hızlı olduğu dönemdir. Bu nedenle çocukların bu dönemde, sağlıklı beslenmesi, temel eğitim alması, sosyal ve psikolojik açıdan gelişmesi çok önemlidir.
3
ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı iki dala ayrılmaktadır. Erken çocukluk eğitimi ve özel eğitim. Bu dallarda verilecek eğitime göre öğrenciler aşağıdaki iki alanda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 1-ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ Tanımı:Çocuğun gelişim ilkelerine uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında erken çocukluk eğitimi mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
4
HAZİNELER DOLUSU SERVETTEN DAHA DEĞERLİ BİR ŞEY VARSA EĞER, O DA İYİ BİR ÇOCUK YETİŞTİRMEKTİR
5
NEDEN ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİMİ
6
ALANDA TERCİH EDİLEBİLECEK DALLAR
Çocuk gelişimi ve eğitimi alanı iki dala ayrılmaktadır. Erken çocukluk eğitimi ve özel eğitim. Bu dallarda verilecek eğitime göre öğrenciler aşağıdaki iki alanda bilgi ve beceri sahibi olacaklardır. 2-ÖZEL EĞİTİM Tanımı: Özür grubuna uygun eğitim programını uygulamada yeterlilik kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretim veren daldır. Amacı: Çocuk Gelişimi ve Eğitimi alanında özel eğitim mesleğinin yeterliklerine sahip meslek elemanları yetiştirmek amaçlanmaktadır.
7
ENGELLİ OLMAK ÖĞRENMEYE VE ÜRETMEYE ENGEL DEĞİLDİR
8
EĞİTİM HER ENGELİ AŞAR
9
ÇOCUK GELİŞİM VE EĞİTİM ALANI
MESLEK ELEMANINDA ARANAN ÖZELLIKLER - Çocuk gelisimi ve egitimi alanini tercih edenlerin; - Is ahlakina sahip, - Dil bilgisi kurallarini bilen ve diksiyonu düzgün, - Görgü kurallarini bilen ve uygulayan, - Fiziksel- ruhsal yönden saglikli olan, - El ve parmaklarini ustalikla kullanabilen, - Yaratici, arastirici ve gelisime açik, - Iletisim becerilerine sahip, - Ekip çalismasina uygun, - Planli, - Organizasyon yapabilen, - Pratik bir sekilde problemleri çözebilen, - Hosgörülü ve sabirli kimseler olmalari gerekir.
10
ÇOCUK GELİŞİM VE EĞİTİM ALANI
ÇALISMA ORTAMI VE KOSULLARI Okul öncesi ögretmeni çalismalarini ham açik hem de kapali havada yapar. Ögretmen görevini yaparken diger çalisanlarla is birligi ve esgüdüm halindedir. Çocuklari seven, sabirli ve yaratici kisiler bu meslekte mutlu olurlar. KULLANILAN ARAÇ VE GEREÇLER Meslek elemanlari is plani yapmak için defter ve kalem, çocuklarla oynamak için çesitli oyuncaklar, animasyonlar için boya gibi araç ve gereçler kullanilir.
11
ÇOCUĞU HER YÖNÜ İLE TANIYIN
12
DOLGU OYUNCAK VE YASTIKLAR
13
DOLGU OYUNCAKLARIMIZ
14
KUKLA TEKNİKLERİ
15
GÖLGE KUKLA ÇALIŞMALARI”
16
OYUN VE OYUNCAK HER ÇOCUĞUN HAKKIDIR
17
DRAMA ÇALIŞMALARI MASKELER
18
YÜZÜK KUKLALAR
19
EĞİTİCİ OYUNCAKLAR
20
ZEKA GELİŞTİRİCİ EĞİTİCİ OYUNCAKLAR
21
ÇOCUK GELİŞİM VE EĞİTİM ALANI
Mezun Öğrencilerimizin İş Bulma İmkanları: Meslek liselerinden sonra üniversitelerin dört yillik bölümlerini bitirildiginde ögretmenlik imkani verilmektedir.. * İki yillik ön lisana eğitimine geçebilmektedirler. * İsteyen ögrenciler egitimlerine yüksek lisans düzeyinde de devam edebilirler *Ayni zamanda çesitli kurum ve kuruluslarda ve evlerde çocuk bakıcılığı yapabilmektedirler.
22
Lisans Programlarından;
ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ALANINDAN MEZUN ÖĞRENCİLERİN ÜNİVERSİTEDE TERCİH EDEBİLECEĞİ ALANLAR : Lisans Programlarından; -Okul Öncesi Öğretmenliği (Açık Öğretim) -Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Öğretmenliği -Görme Engelliler Öğretmenliği -İşitme Engelliler Öğretmenliği -Zihinsel Engelliler Öğretmenliği -Üstün Zekalılar Öğretmenliği -Sosyal Hizmetler Yüksek Okulu programlarını tercih edebileceklerdi Lisans programını tamamlayan bireyler isterlerse üniversitede kalarak akademik kariyer de yapabilirler.
23
ÇOCUK GELİŞİMİ ALANI ÜNİVERSİTE PUAN TÜRLERİ
YÜKSEK ÖĞRETİM LİSANS PROGRAMI ÖSYS PUAN TÜRÜ ÇOCUK GELİŞİMİ TM-3 ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ TS-1, YGS-4 GÖRME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ TS-1, YGS-4 İŞİTME ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ TM-3, YGS-5 OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ ( AÇIKÖĞRETİM) YGS 1,2,3,4,5,6 PSİKOLOJİ SOSYAL HİZMETLER ÜSTÜN ZEKALILAR ÖĞRETMENLİĞİ TM-2, YGS-6 ZİHİNSEL ENGELLİLER ÖĞRETMENLİĞİ
24
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL BİLGİ ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ (ERZURUM) KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ (KONYA) ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (KONYA) AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ (KIRŞEHİR) BİLECİK ŞEYH EDEBALİ ÜNİVERSİTESİ KARABÜK ÜNİVERSİTESİ ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN) SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA) KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ
25
ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİKLERİ BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER
İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Özel Eğitim Öğretmenliği MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Özel Eğitim Öğretmenliği İNÖNÜ ÜNİVERSİTESİ (MALATYA) Özel Eğitim Öğretmenliği ANKARA ÜNİVERSİTESİ Özel Eğitim Öğretmenliği EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Özel Eğitim Öğretmenliği DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Özel Eğitim Öğretmenliği GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Özel Eğitim Öğretmenliği DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ Zihin Engelliler Öğretmenliği ANKARA ÜNİVERSİTESİ Zihin Engelliler Öğretmenliği GAZİ ÜNİVERSİTESİ Zihin Engelliler Öğretmenliği ANADOLU ÜNİVERSİTESİ Zihin Engelliler Öğretmenliği ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ Zihin Engelliler Öğretmenliği ANADOLU ÜNİVERSİTESİ İşitme Engelliler Öğretmenliği ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ İşitme Engelliler Öğretmenliği KARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ İşitme Engelliler Öğretmenliği
26
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Okul Öncesi Öğretmenliği (İngilizce) ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Okul Öncesi Öğretmenliği (İngilizce) BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Okul Öncesi Öğretmenliği (İngilizce) ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ (BURSA) Okul Öncesi Öğretmenliği GAZİ ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Okul Öncesi Öğretmenliği HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) Okul Öncesi Öğretmenliği EGE ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Okul Öncesi Öğretmenliği YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Okul Öncesi Öğretmenliği İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ Okul Öncesi Öğretmenliği ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ (ADANA) Okul Öncesi Öğretmenliği MARMARA ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) Okul Öncesi Öğretmenliği ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) Okul Öncesi Öğretmenliği DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ (İZMİR) Okul Öncesi Öğretmenliği ANKARA ÜNİVERSİTESİ Okul Öncesi Öğretmenliği AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ (ANTALYA) Okul Öncesi Öğretmenliği ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ Okul Öncesi Öğretmenliği
27
SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ OLAN ÜNİVERSİTELER
ANKARA ÜNİVERSİTESİ İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) ANADOLU ÜNİVERSİTESİ (ESKİŞEHİR) İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ (SAMSUN) BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ (ANKARA) KTO KARATAY ÜNİVERSİTESİ (KONYA) SELÇUK ÜNİVERSİTESİ (KONYA) ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) SAKARYA ÜNİVERSİTESİ CELÂL BAYAR ÜNİVERSİTESİ (MANİSA) SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ (İSTANBUL) ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ (AYDIN) KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ YALOVA ÜNİVERSİTESİ
28
ÇOCUK GELİŞİMİ BÖLÜMÜ ÖN LİSANS OLAN ÜNİVERSİTELER
İzmir Üniversitesi MYO Karabük Üniversitesi Sağlık H. MYO Celal Bayar Üniversitesi Salihli MYO Uludağ Üniversitesi İnegöl MYO Uludağ Üniversitesi. Yenişehir İO MYO Sakarya Üniversitesi Sakarya SHMYO Ondokuz Mayıs Üniversitesi Samsun MYO Anadolu Üniversitesi Yunus Emre MYO Erciyes Üniversitesi Sosyal BMYO Yalova Üniversitesi Çınarcık MYO Balıkesir Üniversitesi Balıkesir MYO Ege Üniversitesi Atatürk SHMYO
29
ÜNİVERSİTELERİN ÇOCUK GELİŞİMİ VE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MEZUNLARININ İŞ OLANAKLARI EĞİTİM ALANINDA
ÜNİVERSİTELERde MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI’na bağlı Özel Eğitim Kurumlarında ve Rehberlik ve Araştırma Merkezlerinde
30
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
31
SOSYAL HİZMET ALANINDA
ÇOCUK ve GENÇLİK MERKEZLERİ’nde, SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMUNA BAĞLI TOPLUM MERKEZLERİ’nde KORUMA BAKIM ve REHABİLİTASYON MERKEZLERİ’nde SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇOCUK EVLERİ’ nde SOSYAL HİZMETLER ve ÇOCUK ESİRGEME KURUMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ AİLE DANIŞMA MERKEZLERİ’nde
32
SAĞLIK ALANINDA UNICEF, ILO ve GÖNÜLLÜ KURULUŞLARDA HASTANELERDE
AİLE SAĞLIĞI MERKEZLERİ’nde İÇİŞLERİ BAKANLIĞI Emniyet genel müdürlüğü çocuk şube müdürlüğü amirliğinde UNICEF, ILO ve GÖNÜLLÜ KURULUŞLARDA
33
KÜÇÜK BİR TOHUMUM BEN GÜNEŞİM OLUR MUSUN ?
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.