Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hüseyin ERENLER Kişisel ve Kurumsal Gelişim Eğitmeni

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hüseyin ERENLER Kişisel ve Kurumsal Gelişim Eğitmeni"— Sunum transkripti:

1 Hüseyin ERENLER Kişisel ve Kurumsal Gelişim Eğitmeni
E TİCARET UZMANLIK EĞİTİMİ Hüseyin ERENLER Kişisel ve Kurumsal Gelişim Eğitmeni

2 E TİCARET EĞİTİMİNİN AMACI
E TİCARET HAKKINDA TEMEL BİLGİ VE BECERİLER ADIM ADIM E TİCARET SÜREÇLERİ E TİCARETTE BAŞARILI OLMANIN YOLLARI E TİCARETTE GÜVENLİK VE HUKUK

3 Ve sürekli büyüyen bir pazar
E TİCARET DÜN BUGÜN 2003 YILINDA 260 Milyon ciro Bugün ise 20 Milyar ciro Ve sürekli büyüyen bir pazar

4 KİMLER E TİCARET YAPAR? Girişimciler Profesyoneller Firma Sahipleri
Ek Gelir İsteyen Kişiler

5 TEMEL BİLGİ VE PRENSİPLER
Domain Nedir? Domain, web sitesinin internetteki alan adıdır. Ör: Alan adı seçerken küçük harfler kullanılır.İsteğe göre rakam da kullanılabilir. Alan adı seçerken şunlara dikkat etmeliyiz : Alan adı seçerken iyi ve doğru bir seçim yapılmalıdır.Alan adının yapılacak işle ilgili olması önemlidir.

6 TEMEL BİLGİ VE PRENSİPLER
Popüler alan adları : .com, .net, .org dur. .com : genellikle ticari sitelerdir. .org : kar gütmeyen vakıf kuruluşları ya da organizasyonlardır. .net : genellikle internet ve bilişim sektöründe yer alan firmalardır. .edu : eğitim kurumlarıdır. gov.tr : devlet kurumları mil : askeri sitelerdir com.tr : Türkiye’de yerleşik ticari firmalar org.tr : Türkiye’de yerleşik organizasyonlardır.

7 HOSTING NEDİR Hosting, barındırma demektir. Barındırma yani hosting için bir seçim yapılır. Piyasada Linux ve Windows en yaygın kullanılan işletim sistemleridir. Dikkat edilmesi gereken konu alışveriş yazılımına uygun mudur? Eğer kendi yazılımınızla site yapacaksanız, hosting şirketini arayıp, uyumlu olup olmadığını öğrenin.

8 HOSTING Bir internet sayfası 100 kb dir.Örneğin 10 mb hosting alırsanız, bu 100 web sayfası eder. Gelişmiş teknolojiler kullanılacaksa, daha fazla alana ihtiyaç vardır.

9 MALİYETLER Aylık ne kadar ücret ödenecek?
Minimum üyelik periyodu var mı? Extra web alanı için ne kadar ödenecek? Daha hızlı erişim için, extra ücret istenmekte midir? İlk üyelik peşinatı ya da bedeli var mı?

10 EKSTRALAR Satış ve Pazarlama desteği var mı?
Tasarım yardımı yapılıyor mu? Mağaza yazılımı var mı?Ya da yapılabiliyor mu? Üyelik sistmi bulunuyor mu? Site sahibine raporlama yapıyor mu? Web sitesi sizi dünyaya duyurur.İletişim kurmak ve insanların size güven duymasını sağlar.

11 İYİ BİR WEB SİTESİ İÇİN En iyi web siteleri kategorilere göre değişir.İyi bir web sitesi kurmak için : 1.Kural : Hedef kitlenizi iyi belirleyin 2.Kural : Gerçekci olun. 3.Kural : Kendinizi işinize adayın.Güncellemeler ve düzenli sayfalar yapın . 4.Kural : Sorumlu olun.Müşteri geri beslemelerini dikkate alın.

12 İYİ BİR WEB SİTESİ İÇİN 5.Kural : Uygun tutun.Broşürleriniz ya da kataloglarınız çok uzun açıklamalı olmasın. 6.Kural : Müşteri gibi düşünün.Sayfaları gereksiz grafiklerle boğmayın. 7.Kural : Keyifli ve interaktif bir site olsun.

13 E TİCARET NEDİR? Ürün ve hizmetlerin güvenli bir biçimde internette satılmasıdır. Tüketiciler için aracı kalkar.

14 E TİCARET NEDİR? OECD E Ticaret süreçlerini 5ana bölümde tanımlamaktadır. 1.Süreç : Ticaret öncesi firmaların elektronik ortamda bilgilenmesi ve araştırma yürütmesi 2.Süreç : Firmaların elektronik ortamda buluşması 3.Süreç : Ödeme sürecinin yerine getirilmesi 4.Süreç : Taahhüdün yerine getirilmesi, malın müşteriye teslim edilmesi 5.Süreç : Satış sonrası bakım, destek vb. hizmetlerin temin edilmesi

15 GELECEKTE E TİCARETTE NELER YAŞANACAK?
Uzmanlara göre E Ticaret büyük fırsatlar sunuyor. Private Shopping büyüyor.(Dünyada son derece yaygın olan “Private Shopping” sadece üyelerin faydalanabildiği kapalı devre bir alışveriş sistemidir)Ör: Limango, Grupanya

16 E TİCARETİN AVANTAJLARI?
İnternet sayesinde firmalar, müşterilere 7/24 hizmet verebilmektedir. İnternette sanal mağaza açmak, fiziki mağaza açmaya göre çok daha düşük maliyetlerdir. Etkin tanıtım ve sınırsız ulaşım müşterilere büyük rahatlık sağlamaktadır.

17 MÜŞTERİ YÖNÜNDEN AVANTAJLARI
Müşteri yer ve zaman sorunu olmadan, istediği zaman istediği şekilde alışveriş yapma konforuna sahiptir. İnternetten alışveriş yapmak kolaydır. Müşteri alacağı bir ürünü oturduğu yerden enine boyuna araştırır.

18 E TİCARET KATEGORİLERİ
B2B : Şirketten şirkete alışveriş(Business to business) B2C : Şirketten tüketiciye alışveriş (Business to consumer) B2G : Şirketten kamuya alışveriş.Kamu ihalelerinin yayınlanması(haberleşme) teklif sunma(Business to Government) C2G : Tüketiciden kamu idaresine, vergi, hukuksal ve sağlıkla ilgili konuları kapsar.

19 SANAL POS(Point of Sale)UN AVANTAJLARI
Sanal Pos internet üzerinden yapılan satışlar için bilinen en etkili yöntemdir. B2C perakende satışlarda %35 artış sağlar. Firmanın yerel bir pazardan daha geniş pazarlara hatta yurt dışına aşılmasını sağlar. Firma imajını ve rekabet gücünü olumlu yönde etkiler Klasik satış sürecinden çok daha kısa sürelerde alışveriş imkanı tanır.

20 SANAL POS(Point of Sale)UN AVANTAJLARI
Müşteri memnuniyetini ve bağımlılığını arttırır Satışlarla ilgili bilgileri veri tabanına aktarır. Sanal pos la yapılan alışverişlerde güvenlik yüksektir.

21 İYİ BİR SANAL POS UN ÖZELLİKLERİ
Kullanım rahatlığına sahip olmalıdır. Farklı işletim sistemlerine uyumlu olmalıdır. Yabancı paralarla işlem yapabilme özelliğine sahip olmalıdır. Bankalara ödenecek işletim bedeli ve komisyon oranlarının uygun olması önemlidir. Ödeme veya tahsilatlarda geçerli olan kredi kartlarının çeşitliliği de önemlidir. Müşteri – satıcı arasında işlem kolaylığı sağlayan Türkçe ara yüz desteği olmalıdır.

22 E İMZA NEDİR? Kimlik doğrulamak için elektronik ortamda kullanılan imzadır. Harf , karakter ve sembollerden oluşur.

23 E İMZANIN ÖZELLİKLERİ Verinin yanlışlıkla değiştirilmesini, silinmesini ve veriye ekleme yapılmasını engeller. Kimlik doğrulama ve onaylama özelliği vardır. Bireylerin elektronik ortamda gerçekleştirdiği işlemleri inkar etmelerini önler.

24 MOBİL İMZA NEDİR? Mobil imza ve E imzanın mobil GSM lerle kullanılabilen formudur. Mobil imza alabilmek için önce bankaya sonra da ilgili operatöre başvurmak gerekir.

25 MOBİL İMZANIN ÖZELLİKLERİ
Tek bir şifreyle kimliğinizi kanıtlayabilirsiniz. Yanınızda banka kartı olmasa bile, atm den para çekebilirsiniz. İnternet ortamında kimse sizi taklit edemez. E Devlet uygulamarında da kullanabilirsini.

26 ADIM ADIM E TİCARET SÜREÇLERİ
1. Planlayın Alan Adınızı Alın 3. Hosting firması bulun Güvenlik Ayarları 5. Sitenizi inşa edin Satış altyapınızı kurun 7. Mağazanızı tanıtın Sitenizi geliştirin

27 SANAL MAĞAZANIZDA Ürünlerinizin farklı yönlerini öne çıkarın.
Bu çalışma sizi öne çıkarır.Farklı kılar. Çok öneli ve unutulmaması gereken bir konu da, sitenizin güvenlik sertifikasını göstermenizdir.

28 HEDEF-KİTLE BELİRLEME
Hedef belirlenirken pazarın çok iyi araştırılması gerekir. Büyük alışveriş sitelerini gezmek, size çok fikir verecektir.

29 EN ÇOK SATILANLAR Ürünleriniz online satışa uygun olmalıdır.
Araştırmalara göre en çok satılan ürünler : Elektronik Uçak Bileti-Tur-Seyahat Cep telefonları aksesuarları Yemek siparişleri Giyim-tekstil Çiçek gönderme Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri Sinema ve maç biletleri

30 EN ÇOK SATILANLAR Bahis oyunları Beyaz eşya ve ev eşyası Kitap-DVD
İnternet sitelerine üyelikler Müzik ve oyun satışları Yazılım-Logo-Melodi ve oyun ödemeleri Web hosting ve diğer internet ödemeleri

31 SEKTÖRLERE GÖRE E TİCARET
Doğrudan pazarlama Sigortacılık sektörü Havayolları Elektrik-Elektronik eşya, bilgisayar

32 SEKTÖRLERE GÖRE E TİCARET
Hizmet sektörleri Telekomünikasyon Seyahat acenteleri / Taşımacılık Klüp, dernek, sosyal hizmetler

33 SEKTÖRLERE GÖRE E TİCARET
Çeşitli gıda Sağlık, sağlık ürünleri, kozmetik Kuyumculuk sektörü Giyim ve aksesuar sektörü

34 E TİCARET YAPARKEN E Ticaretle pazarlama yaparken, rakipleri de inceleyin. Hedef kitleniz bilgisayar kullanıyor mu araştırın E Ticaret sitesi kurarken, aynı zamanda e ticaret bilgi merkezi de kurun.SSS yi her sayfaya koyun.

35 E TİCARET YAPARKEN Sitede satıcıyla ilgili bilgiler verin.Çözüm ortaları varsa onları da ekleyin. Ürünlerle ilgili detaylı bilgiler verin. Her sayfaya arama ikonu koyun. Müşteri temsilcisine ulaşabilecekleri telefon yazın.

36 E TİCARET SİTESİ KURARKEN
E Ticaret sitesi kurarken üç yol vardır. Hazır bir e ticaret çözümü almak.(Hazır e ticaret sitesi, iyi bir yoldur.) Mevcut bir platformda mağaza kiralamak(sahibinden.com, gittigidiyor.com gibi) Baştan bir sistem yaratmak.(En iyi yoldur.Uzun vadeli çalışacaksanız, bu yöntemi seçin)

37 E TİCARETTE BAŞARILI OLMANIN YOLLARI
Vitrine konacak resimlerin çözünürlükleri çok yüksek olmazsa müşterilerin bilgisayarında açılmayabilir. Mağaza kolay gezilebilir olmalıdır.Asla bıktırıcı kayıt formları koymayın. Kargo avantajını vurgulayın.(1 günde teslim gibi) Ana sayfaya e postanızı belirtin ki rahat ulaşabilsinler.

38 E TİCARETTE BAŞARILI OLMANIN YOLLARI
Ana sayfaya favori ürünleri koyarak alışverişi kızıştırın Detaylı arama seçenekleri koyun, özel günlerde indirimleri ve promosyonları vurgulayın. Diğer sitelerden farklı ilgi çekici şeyler bulun. Sitenizi arama motorlarına kaydettirin. Anahtar kelimeleri ilgili kelimelerden seçin

39 E TİCARETTE BAŞARILI OLMANIN YOLLARI
Fiyatların ucuz olmasına özen gösterin. Vitrini düzenli olarak yenileyin.Müşteriler bu tip siteleri yakın takibe alır. E mağazanızın web adresini kartvizitinizin üstüne yazın.Paketlemelerde de URL yi yazın. SSS(Sıkça sorulan sorular) bölümünü oluşturun Ürün destek bilgisini ihmal etmeyin. Satıcıyla ilgili bilgileri detaylıca belirtin.

40 E TİCARETTE BAŞARILI OLMANIN YOLLARI
Müşterinize yaptığı alışverişin hangi hukuk kurallarına uygun olduğunu belirtin. Sitenize arama fonksiyonu koymayı unutmayın Şikayet bölümü aktif olsun ve müşterilerinize mutlaka cevap yazın, ya da arayın.

41 E TİCARETTE SATIŞLARI ARTTIRMANIN YOLLARI
Müşterilerinize promosyonlar yapın Eski müşterilerinize yeni gelen ürünlerle ilgili bilgi maili ve mesajı gönderin. Mağazanızın sürekli müşterilerine indirim yapın.

42 GÜVENLİK VE HUKUK Güvenlik standartları : SSL ve SET kullanılır.(Netscape yapın.) Mesafeli sözleşme hazırlayın. Unutmayın; müşteri 7 günde sözleşmeden cayabilir.

43 Başarılar Dileriz..


"Hüseyin ERENLER Kişisel ve Kurumsal Gelişim Eğitmeni" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları