Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ"— Sunum transkripti:

1 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ

2 ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ Rehberlik Servisi

3 1. Işık arkadan gelmeli, güneş ışığı önden gelmelidir.
2. Çalışma masası ve oda toplu olmalıdır. Rehberlik Servisi

4 3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir
3. Gürültüsüz ortamda sandalyeye oturmak gerekir. Çok rahat ya da rahatsız olmamalıdır. 4. Sessiz ortamda görsel ve işitsel dikkat dağıtıcılar olmamalıdır. Gereken tüm gereçler çalışma masasında olmalıdır. Rehberlik Servisi

5 5. Dikkatimizi yoğunlaştırmak için konuya ilgi duymalıyız.
6. İki kişi/kardeş aynı odada, masada çalışmamalıdır. Rehberlik Servisi

6 7. Oksijen çok önemlidir. Ortam çok sıcak ya da çok soğuk olmamalıdır.
8. Sürekli aynı yerde çalışmak ve uygun önlemleri almak gerekir. Rehberlik Servisi

7 ETKİN DİNLEME Rehberlik Servisi

8 1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır
1. Etkin dinlemenin ön koşulu dinlemeye hazırlıklı olmaktır. Bunun için dersten önce konu hakkında hazırlık yapılmalıdır. Rehberlik Servisi

9 2. Öğrenci dersi dinlerken öğretmenin söylediklerinden yola çıkarak daha sonra söyleyeceklerini kestirmeye çalışmalıdır. Rehberlik Servisi

10 4. Öğretmenin özellikleri ve bireysel biçimi ile değil, dersin özüne odaklaşmak gerekir.
Rehberlik Servisi

11 5. Öğrenci dikkatinin konudan kaymasını önlemek için konunun ana ve yardımcı düşüncelerini bulmaya çalışmalıdır. Dikkat edilirse bir konunun ana düşünceleri örneklerle, açıklamalarla desteklenir. Sık sık tekrarlanır. Rehberlik Servisi

12 İyi ve Kötü Dinleme Alışkanlıkları
Kötü Dinleyici İyi Dinleyici Konunun sıkıcı olduğuna karar verir, öğretmenin anlattıklarıyla ilgilenmez. Ders sıkıcı olsa bile önemli ve yararlı olacağını düşünerek dersi dikkatle dinler. Öğretmene bakar ama dinlemez, daha sonra ders kitabından okuyacağını düşünür. Öğretmenin söylediklerinin önemli olduğunu düşünür. Derste anlatılan bilgilerin ders kitabında olmayacağını bilir. Rehberlik Servisi

13 Kötü Dinleyici İyi Dinleyici
Öğretmenin söylediği her şeyi yazmaya çalıştığı için konunun özünü kaçırır. Öğretmenin anlattıklarını dinler ve önemli şeyleri not eder. Öğretmeni tembelce dinler, genellikle hayal kurar. Derste her fazla zamanı kullanır. Konunun ana noktalarını özetler ve dersin geri kalanı hakkında düşünür. Rehberlik Servisi

14 NOT ALMA Rehberlik Servisi

15 * Her şeyi aklımızda tutamayız yalnızca anlarız.
* Duyulanın yazılmasında tekrar yapılmış olunur. * Her şey yazılmamalıdır. * Yazarak dikkatimizi daha kolay toplarız. Rehberlik Servisi

16 1. Sesin Değişmesi: Öğretmenler ana noktaları vurgulamak için seslerinin tonunu değiştirirler. Öğretmen sesini yükseltir veya alçaltırsa, sertleştirir veya yumuşatırsa önemli bir düşünceyi söylüyor demektir. Rehberlik Servisi

17 2. Konuşma Oranının Değişmesi:
Bazen öğretmenler önemli bilgilerin yazılabilmesi için konuyu yavaş anlatırlar. Rehberlik Servisi

18 3. Anahtar Sözcükler Kullanma:
Beş temel neden, önce, sonra, önceki, aynı zamanda, bir başka deyişle, diğer yönden, bunun tersine, örneğin, önemli, sonuç olarak, özetle... Rehberlik Servisi

19 4. Tahtaya Yazma: Eğer öğretmen tahtaya yazmak için zaman ayırıyorsa yazılanlar önemlidir ve mutlaka not alınmalıdır. Rehberlik Servisi

20 5. Doğrudan Bildirme: Bazen bir kavram veya düşüncenin önemli olduğu doğrudan öğretmen tarafından söylenir. Rehberlik Servisi

21 7. Sözel Olmayan İpuçları:
Bir çok öğretmen önemli noktaları farklı mimik ve jestlerini kullanarak belirtirler. Rehberlik Servisi

22 NOT EDİLEN BİLGİLER SIK SIK TEKRAR EDİLMELİDİR. Rehberlik Servisi

23 HIZLI VE ETKİN OKUMA Rehberlik Servisi

24 * HIZLI OKUMA, YAVAŞ OKUMAYA GÖRE DAHA İYİ ANIMSAMAYI SAĞLAR.
* ÇÜNKÜ YAVAŞ OKURKEN DİKKAT KOLAYLIKLA BAŞKA ŞEYLERE KAYAR. Rehberlik Servisi

25 OKURKEN ÖNEMLİ GÖRÜLEN KISIMLARIN ALTI ÇİZİLMELİ YA DA YANINA İŞARET KOYULMALIDIR.
Rehberlik Servisi

26 İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar et
ÖĞRENİLENLERİN KALICILIĞI İÇİN; İ İncele S Soru Sor O Oku A Anlat T Tekrar et Rehberlik Servisi

27 ÇALIŞMA PLANI YAPMA Rehberlik Servisi

28 *Planlı çalışmak zamanı etkili kullanmaktır.
*Dinlenme ve eğlenme zamanını belirlememiz gerekir. *Her 40 dakikalık çalışmadan sonra 10 dakika ara verilmelidir. Rehberlik Servisi

29 *Hangi derse ne kadar çalışılacağı belirlenmelidir.
*Hangi derse ne zaman çalışılacağını belirlemek gerekir. *Bazı saatlerde zihin açık olur. Rehberlik Servisi

30 *Farklı yöntemlerle çalışılan dersler art arda koyulmalıdır.
*Yapılan plana uymak gerekir. *Program esnek olmalıdır. Beklenmeyen durumlarda kayabilmelidir. Rehberlik Servisi

31 Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder
Beynimiz biz uyurken çalışmaya devam eder. Yatmadan önce yapılan bir tekrar sabaha kadar devam eder! Rehberlik Servisi

32 Sonuç: Derste öğretmenlerini iyi dinleyenler, derslerine zamanında çalışanlar, düzenli çalışma alışkanlığına sahip olanlar, öğrendiklerini sık sık tekrar edenler daima başarılı olurlar. Yani başarılı olmak öğrencinin kendi elindedir. Rehberlik Servisi


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları