Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
DENİZLİ REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ 2012
3
NİÇİN ÖĞRENİYORUM? İdeallerimi Gerçekleştirebilmek İçin….
4
Öğrenme İçin 2 Tür Hazırlık Gerekir:
Fizyolojik Hazırlık Psikolojik Hazırlık
5
Akademik Başarı Bileşenleri
1)BİLGİ a.Öğretmen b.Öğrenci 2)BECERİ Özdenetim stres yönetimi a.Kendini tanı b.Öğrenme stili c.Düzenli ders d.Hızlı okuma e.Hafıza teknikleri
6
• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir?
• Amaçlarınızı Belirleyin • Planlı Çalışın • Zamanı Verimli Kullanın • Verimi Azaltıcı Etkenleri Ortadan Kaldırın Uygun Bir Çalışma Ortamı Seçin • Dikkatinizi Uyanık Tutun • Derse Hazırlıklı Gelin Not Tutun • Araç - Gereç Ve Kaynaklardan Yararlanın
7
• Verimli Ders Çalışma Yolları Nelerdir?
• Verimli Okuyun • Aralıklı Tekrarlar Yaparak Unutmayı Önleyin • Zamanı Düzenleyiniz Ve Planlı Çalışın • Etkin Dinlemeyi Gerçekleştirin • Sınavlarda Başarılı Olma Yolları Öğrenin Dersi Ezberlemeden Öğrenmeye Çalışın Çalışmanızı Değerlendirin Zorlandığınız Dersi Bir Kenara Bırakmayın Kendinizi Çalışmaya Zorlayın
8
AMAÇLARI BELİRLEMEK Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vb. olabilir. Bunları iyi belirleyerek çalışmaya başlayan kişiler, bu yakın amaçlara ulaşa ulaşa sınıfını geçmek, okulunu bitirmek ve sınavı kazanmak biçiminde özetlenen uzaktaki amaçlarına da ulaşmaktadırlar.
9
Bir şeyin amaç olabilmesi için:
Ulaşılabilir olması Somut ve net olması Başka bir kişiye bağlı olmaması gerekir Daha çok çalışmalıyım…hedef değildir Sınav sonucumu 10 puan yükselteceğim…hedeftir
10
“ Amacını açık seçik belirlememiş bir kişi, dümeni olmayan bir gemiye benzer. Gemi sürekli yol alır, içindekiler çalıştıklarını zanneder, ancak gemi kayalara çarparak parçalanabileceği gibi, hiç ilgisiz bir limana da gidebilir.”
11
PLANLI ÇALIŞMAK Birden çok iş ya da ders üzerinde aynı günde çalışmanız gerektiğinde hangisinden işe başlayacağınızı bilemediğiniz ya da çalışmaya başlamak için karar veremediğiniz anlar oluyor mu? Bu soruya yanıtınız "evet" ise, sizin planlı çalışmayı bilmediğinizi kolayca söyleyebiliriz. Kararsızlık ve karışıklık ancak hangi dersi ne zaman yapacağınızı belirli bir sıraya koymakla yani "Karar Vermekle" ortadan kalkar. İşte çalışmada plan; "nasıl", "ne zaman" ve "nerede" çalışacağınıza karar vermek demektir.
12
Günlük çalışma programı;
O gün öğrenilen konuların tekrarı ve soru çözümünü, Ödevlerin tamamlanmasını, Bir gün sonra işlenecek konuların da hazırlığını içermelidir. “Unutmayın! Öğrendiklerimizin %40’ını ilk 20 dakikada, %55’ini 1 saatte, %65’ini 9 saatte, %80’ini 24 saatte unuturuz.”
13
ZAMANI VERİMLİ KULLANMAK
Her öğrencinin ders çalışma alışkanlığı farklıdır.Bu nedenle bir ders ya da konu için ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır. Bir saat çalıştıktan sonra araya 5-10 dakikalık dinlenme koymak yararlı olur. Bu sayede bir saatlik çalışma sonunda dağılan dikkat ve azalan verim tekrar kazanılır. Ders çalışmak için gerekli gücün toplanabilmesi bakımından eğlenmeye ve spora da zaman ayrılmalıdır. Ancak bu süre gereğinden fazla olmamalıdır.
14
Yeryüzünde insanlara eşit dağıtılan tek şey zamandır
Yeryüzünde insanlara eşit dağıtılan tek şey zamandır.Gün herkes için 24 saat hafta herkes için 7 gündür.
15
VERİMİ AZALTICI ETKENLERİ ORTADAN KALDIRMAK
Yorgunluk Elem Duygusu Fazla Heyecan Aile Dertleri Uykusuzluk Korku Endişe Acelecilik Normalin Altında Ya da Üstündeki Fiziki Şartlar Araç Gereç Noksanlığı Başka Yerde Olma Düşüncesi Dikkati Dağıtacak Poster, Resim,Müzik Ağrı Öfke Açlık Telaş Sızı Aşırı Kaygı Aşırı Tokluk VB…
16
UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇMEK
Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, yalın, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir yerin sağlanamaması çalışmadan kaçmanın bir nedeni olmamalı, elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışılmalıdır. Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır.
17
DİKKATİ UYANIK TUTMAK İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini derece sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak, işleri bitirmede kendinizle yarış kararı almak, her seferinde bir çeşit işle çalışmak dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir.
18
DERSE HAZIRLIKLI GELMEK
Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Derslerde sürekli edilgin (pasif) durumda kalan öğrencilerin işlenen konuları anlamaları zordur. Öğrenciler okula gelmeden önce, o gün işleyecekleri konuları gözden geçirmelidirler. Bu sayede hem derslerin işlenişine katılmak için gerekli güveni kazanırlar, hem de öğretmenin anlattıklarını daha kolay anlarlar.
19
NOT TUTMAK Not tutarken;
1. Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır. 2. Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir. 3. Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir. 4. Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlar da alınmalıdır. 5. Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır.
20
ARAÇ - GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANMAK
Öğrenci, herhangi bir konunun öğrenilmesinde, basılı araçlara ne kadar baş vurursa, öğrenme ilgisi ve zihinsel yetileri de o kadar çok genişleyecektir. Basılı öğrenme araçlarından yararlanmada çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar sayfalarca anlatılan bilgileri topluca ve bir arada vererek o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar.
21
VERİMLİ OKUMAK Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Bu hız okunulan yazının niteliğine ve okumanın amacına göre ayarlanmalıdır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır. Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumadır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır.
22
ARALIKLI TEKRARLAR YAPMAK
Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir. Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır. Aralıklı olarak yapacakları tekrarlar sayesinde ise bir taraftan eski öğrendiklerini hatırlarken diğer yandan da sınavlara her an hazır durumda olacaklardır.
23
ETKİN DİNLEMEK Dinleme bir beceridir ve bu beceri birtakım ilke ve yöntemlerle çok daha etkili bir şekilde kullanılabilir. İnsan iletişiminin yaklaşık %90’ı sözel olarak yapılmaktadır. Bu iletişimin ancak yarısı kısa bir süre sonra hatırlanabilir. Aradan daha fazla zaman geçtiğinde ise %20-25 ini bile zor hatırlarız. Bütün bu nedenlerden dolayı etkili dinleme ilke ve yöntemlerini öğrenmek ve bunları uygulamak daha da önem kazanmaktadır.
24
DERSİ EZBERLEMEDEN ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK
Öğrenmeye çalıştığınız konuyu ezberlemekten kaçının. Ezberleyen öğrencide yorum yapma, bağlantı kurma, sebep sonuç ilişkisini görme, ana fikir bulma gibi yetenekler gelişmez. Ayrıca ezberlenen bilgi ile sınav soruları arasında bağlantı kurmak zor olur. Bu nedenle mutlaka çalışılan konularla ilgili bol ve değişik soru örnekleri çözmek gerekir. Çözülemeyen sorular mutlaka öğrenilmelidir.
25
ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRMEK
Çalışmanızın sonunda, kendinizi değişik sorularla, problemlerle değerlendirin. Cevaplayamadığınız soruların ait olduğu konuları tekrar ele alın. Özellikle sınavlarda boş bıraktığınız ve yanlış yaptığınız sorular üzerinde durarak, bu konuları tekrar çalışın.
26
ZORLANILAN DERSİ BİR KENARA BIRAKMAMAK
Özellikle matematik ve bazı fen derslerinde zorlanan öğrencilerin, o dersleri tamamen bırakıp hiç çalışmadıkları görülüyor. Bu öğrenciler, bu derslerin içinde mutlaka kolay anlayabilecekleri konular olduğunu bilmelidir. Çok zorlandığınız bir dersin, tüm konularını öğrenmeye çalışıp, güveninizi yitirerek dersten uzaklaşmak yerine, anlayabileceğiniz konuları seçerek, özellikle bunlar üzerinde durun. Böylece o dersle ilgili hiç soru çözememek yerine, öğrendiğiniz konulardan çıkabilecek soruları çözerek derse karşı bakış açınızı değiştirebilirsiniz.
27
Sunum Bitmiştir. Teşekkür Ederiz.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.