Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”"— Sunum transkripti:

1 BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”

2

3

4 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR?
Verimli ders çalışma amaç doğrultusunda planlı ve programlı çalışmaktır. Verimli ders çalışmak sadece ders çalışmak için zaman ayırarak diğer etkinlikleri göz ardı etmek değildir.

5 Zamanı verimli kullanma
BAŞARI Zamanı verimli kullanma Tekrar Aktif dinleme Planlı çalışma Motivasyon Hedef belirleme

6

7

8

9

10 HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez.

11 1 Hedefinizi Belirleyin! Bir şeyin hedef olabilmesi için; * Ulaşılabilir olması, * Başka bir insana bağlı olmaması, * Somut ve net olması gerekir. Daha çok çalışmalıyım Hedef değildir Matematik dersinin sayılar konusunu çalışacağım..... Hedef Sınav sonucumu 30 puan yükselteceğim Hedef

12 1 . HEDEF BELİRLEME NE İÇİN NE KADAR ÇALIŞACAKSINIZ?

13 2

14 3 TEKRAR!!! “Bilgiler taze taze sınava giriyoruz. Peki neden sınav öncesi çalışmak faydalı değil?”

15 Hafızanın işleyişi ve unutma
100% anında 90% 80% 70% 60% 20 dakika 50% 1 saat 40% 9 saat 30% 20% 10% 0% 1 gün 2 gün 7 gün 30 gün öğrenmenin başladığı nokta

16 Motivasyonu artırmak için yapılabileceklerden bazıları…
4 MOTİVASYON!!! “ders çalışmak istemiyorum” Motivasyonu artırmak için yapılabileceklerden bazıları…

17

18 MOTİVASYON Çalışmaları ertelemeyin. Olumlu düşünün. Hedefi hayal edin.
Anlarsanız seversiniz…

19 5 Masa başında çalışın, yatarak çalışmayın!!
ÇALIŞMA ORTAMI NASIL DÜZENLENMELİ? Masa başında çalışın, yatarak çalışmayın!! Çalışmanızla ilgili malzemelerinizi önceden hazırlayın. Çalışırken cep telefonu, bilgisayar vb. sizi meşgul etmesin!!! Sessiz, havadar, düzenli bir ortamda çalışın.

20 ÇALIŞMA ORTAMI Televizyon Bilgisayar Telefon Düzen Müzik Havalandırma
“Gömleğin ilk düğmesi yanlış iliklenince öbürleri de yanlış gider.”

21 Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…
ÇALIŞMA ODANIZDA Telefonla Televizyonla Düşünerek Bilgisayarla Hayalle Magazinle Yemekle Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

22

23 7 ZAMAN YÖNETİMİ!!! 23

24 8 PROGRAMLI ÇALIŞMANIN AVANTAJLARI: * Her işe daha rahat zaman ayırmanızı *Her derse zaman ayırma öğrencide güven oluşturur. *Günü gününe çalışma panik duygusunu azaltır. * Çalışma verimini yükseltir. *Öğrenilecek konuyu uzun zamana yayarak daha kalıcı ve etkili olmasını sağlar. *Bilinçli bir plan yapmanız derse daha kolay motive olmanızı sağlar.

25 PLÂNLI ÇALIŞMA Hangi konuların çalışılacağı belirlenir.
Çalışılması gereken dersler belirlenir. Hangi konuların çalışılacağı belirlenir. Kaynaklar belirlenir. Ne kadar çalışılacağı belirlenir. Hangi sürede çalışılacağı belirlenir.

26 Bir Taban Standardınız Olsun
PLANLI ÇALIŞIN PLAN AYLIK GÜNLÜK HAFTALIK Bir Taban Standardınız Olsun

27 PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe,
Ve dalgınlığa neden olur.

28 VERİMLİ ÇALIŞMA ÖN HAZIRLIK NOT TUTMA DİNLEME TEKRAR OKUMA
TEST TEKNİĞİ

29 VERİMLİ ÇALIŞMA A. ÖN HAZIRLIK Gözden geçirin. Soruları cevaplayın.
Tablo ve grafikleri inceleyin.

30 VERİMLİ ÇALIŞMA B. DİNLEME Ön hazırlık yapın. Dersi aksatmayın.
Dersi kaynatmayın. Soru sorun.

31 VERİMLİ ÇALIŞMA C. OKUMA Hedef belirleyin. Metni gözden geçirin.
Not alın. Altını çizin. Anlaşılamayan yerleri belirleyin.

32 VERİMLİ ÇALIŞMA D. NOT TUTMA Dersi aksatmayın.
Önce dinleyip sonra yazın. Anlaşılamayan yerleri sorun. Kısaltmalar yapın.

33 VERİMLİ ÇALIŞMA E. TEKRAR Zihinden tekrar yapın. Yazarak tekrar yapın.
Karşılaştırma yapın. Dersten sonra tekrar edin. Yatmadan önce ve kalkınca tekrar edin.

34 VERİMLİ ÇALIŞMA F. TEST TEKNİĞİ Bilmediğiniz konudan soru çözmeyin
Önce konu çalışın. Sonra soru belirleyin. Bir oturuşta süreli olarak çözün. Cevapları en son kontrol edin. Yanlışları belirleyin. Bilemediklerinizi sorun.

35 DERS ÇALIŞIRKEN Ortamın uygunluğuna dikkat edin.
Önemsiz sorunlarla zihninizi meşgul etmeyin. Gereksiz ayrıntılara dalmayın. Aşırı mükemmelci olmayın. Çevredeki olumsuz uyaranları kaldırın. Yetersizlik duygunuzu yenin. Tertip ve düzen içinde amaca uygun çalışın.

36 YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI
1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

37 2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

38 3. YATARAK VE UZANARAK ÇALIŞMAK

39 4. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE ÇALIŞMAK

40 5. TELEVİZYON KARŞISINDA ÇALIŞMAK

41 6. MÜZİK DİNLEYEREK ÇALIŞMAK

42 7. EZBERLEYEREK ÖĞRENMEYE ÇALIŞMAK

43 9. DERSLERDEN KORKMAK, 9.ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

44 10. DERSLERLE İLGİLİ ÖNYARGILAR

45 11. DÜZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

46 12. ÇALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

47 ÖNCE ŞU DÜŞÜNCELERİNİZİ YENİN
“Bu gün, günümde değilim.” “Moral bozucu bir gün.” “Hiç şansım yok.” “Şu matematiği nasıl halledeceğim?” “Keşke hiç doğmasaydım.” “Her şey kötü gidiyor.” “Neden çalışayım ki nasıl olsa işe yaramayacak.” “Arkadaşlarla çalışmaktan nefret ediyorum.” “Fen ile aram ne zaman düzelecek?” “Yaaa yine mi ders?”

48 BAŞARININ ÖNÜNDEKİ ENGELLER
YANLIŞ ARKADAŞLAR ZORLAMAK BAŞKALARINI MEMNUN ETMEYE ÇALIŞMAK ACELE ETMEK

49 ASLA VAZGEÇMEYİN Edison’ un Asistanı: “700. denemede de başarısız olduk” dediğinde, Edison: “Hayır, başarısız olmadık , yapmamamız gereken 700 şey öğrendik.” diye cevap veriyor.

50 BİRKAÇ ÖNERİ!!! Sürekli olarak çalışmaktan kaçındığınız ders varsa çalışmaya ondan başlayın! Dikkat toplama egzersizleri yapın. Ders çalışırken belirli bir ara verme noktasına geldiğiniz zaman, ayağa kalkıp birkaç adım odanızda yürüyün, odanızın camını açıp odanızı havalandırın, gerinin ve birkaç derin nefes alın. Bu egzersizlerden sonra ders çalışmaya hemen dönün! Varsa derse karşı olumsuz tutumunuzun nedenlerini araştırın ve bu tutumunuzu değiştirmeye çalışın.. Her çalışma öncesi bir konuyu bitirmeyi hedefleyin ve bu hedefe ulaşmaya çalışın.

51 Çalışma sırasında kendinize küçük ödüller koyun, ilgi ve dikkatinizin azaldığını fark ettiğinizde, okuduğunuz konuyu bitirince, hoşlandığınız bir işi yaparak kendinizi ödüllendireceğinize söz verin..(çalıştığım bölümü bitirince bir meyve yerim gibi..) Ödülde dikkat edilmesi gereken 2 nokta önemlidir A) çalışmayı bitirmeden ödülünüzü almayın B) zaten yapacağınız bir şeyi ödül olarak seçmeyin.

52 Okuduklarınızı kendi kelime ve cümlelerle ifade etmeniz, konulardan özetler, sorular ve cevaplar çıkarmanız öğrenmeye aktif olarak katılmayı ve daha etkin öğrenmeyi sağlar.. Çalışırken kendinizi sınav hazırlayacak kişinin yerine koyup “ ben bu konudan soru hazırlayacak olsam, ne sorardım diye” düşünün. Bu soruların olası cevaplarını bulmanız konuyu özümsemenizi sağlar.

53

54 Son olarak…

55 Başarı için: ÜŞENME, ERTELEME, VAZGEÇME

56 Başlamak için en uygun zaman: ŞİMDİ!!!
“NASILSA SINAVA DAHA ÇOK VAR…BUGÜN ÇALIŞMASAM DA OLUR.” Başlamak için en uygun zaman: ŞİMDİ!!!

57

58 BAŞARILAR YAMAN DEDE KIZ AİHL REHBER ÖĞRETMENİ ELMAS ATICI


"BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları