Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR"— Sunum transkripti:

1 PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR
Girişimciler için vizyon ve işbirliği önerisi RETAIL VISION LTD Dr Şükrü Aslanyürek 16 Şubat 2015

2 ORGANİZE PERAKENDE SEKTÖRÜNDE GELİŞME PERSPEKTİFİ
BUGÜN 2023 POTANSİYEL PERAKENDE TİCARET 300+ MİLYAR USD 450+ MİLYAR USD ORGANİZE PERAKENDE 110+ MİLYAR USD 250 MİLYAR USD ORGANİZE HAZIR GİYİM-DERİ-AKSESUAR 12-15 MİLYAR USD 40-50 MİLYAR USD İNTERNET %2-3 %12-15 YURTDIŞINDA TÜRK MARKALARI YAKLAŞIK +2 TÜRKİYE Perakende sektörünün gerçek büyüklükleri bugün hala bir sır niteliğinde sayılabilir; çünkü toplam hacmin yarıdan fazlası hala kayıtdışıdır. Kayıtdışının neden hala bu ölçekte kaldığı başlı başına ayrı bir çalışma konusudur. Ancak, temel saptama şudur: Marka yaratma ve yönetme konusundaki temel sorun, kayıtdışının büyüklüğüdür. MARKA OLAN, KAYITDIŞI KALAMAZ. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

3 PERAKENDENİN 4 SAVAŞÇISI
. MATEMATİK, YETENEKLİ GİRİŞİMCİNİN (SAMURAY) KILICIDIR GELECEK, TAKIMLARINDIR GİRİŞİMCİ ÜRETİM GÜCÜ VE BİLGİSİ MARKA YÖNETİMİ UZUN VADELİ PLAN ÖZGÜN TASARIM VERİ YÖNETİMİ PERAKENDE GİRİŞİMCİSİ İÇİN EN SIK RASTLANAN BAŞLANGIÇ NOKTASI «KENDİNE GÜVEN» HAYALGÜCÜ» İÇGÜDÜ» «HIRS» «BEN ONDAN İYİSİNİ YAPARIM» vs. NASIL TANIMLANIRSA TANIMLANSIN, İŞLK VE EN BÜYÜK «ZAYIF» NOKTA BAŞLANGIÇTAN KAYNAKLANIR: VERİLERE DAYALI OLMAMAK,MATEMATİĞE İNANMAMAK. ÖNCE MATEMATİK, EN İYİ BAŞLANGIÇ İÇİN TEMEL ŞARTTIR. BUNUN ARDINDAN İSE «VAZGEÇİLMEZ ÜÇLÜ» GELMELİ: TASARIM, YAZILIM VE TAKIM. MATEMATİK/TASARIM/YAZILIM/TAKIM DÖRTLÜSÜNÜ İYİ KURAN VE YÖNETEN, MARKA OLUR. YAZILIM, UZUN VADELİ BİR ÇALIŞMA İSTER TASARIM, ÜRETİME YÜKSEK DEĞER KATAN EN ÖNEMLİ REKABET ARACIDIR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

4 SAVAŞIN 3 CEPHESİ DOĞRU PAZAR DİLİMLERİ İÇİN ÖZEL ÜRÜN VE MAĞAZA KAVRAMLARI YURTDIŞI PİYASALARA HAZIRLIK 1 2 3 4 TÜRKİYENİN PERAKENDE BÖLGELERİNE GÖRE ÖZELLEŞMİŞ İŞ PLANI BUGÜNÜN PERAKENDE DÜNYASIND ARTIK HERKES İÇİN HERŞEY, SUNAN DEĞİL, ÇOK İYİ TANIMLANMIŞ «KÜLTÜR/GELİR/ALGI/YAŞAMTARZI» SEGMENTLERİ İÇİN ÖZEL MAĞAZA KAVRAMLARI SUNAN GİRİŞİMCİLER ŞANSLIDIR. MARKA, BİZİM İSTEDİĞİMİZ GİBİ OLMAZ; İLGİLİ SEGMENTİN ALGILADIĞI KADAR MARKA OLUR. 4 SAVAŞÇIDAN OLUŞAN TİMİ KULLANIRKEN, TÜRKİYENİN PERAKENDE BÖLGELERİNE GÖRE TAŞIDIĞI TARİHİ NİTELİKLERE, PEK AZ ÜLKEDE GÖRÜLEN BİR SEGMENT ÇEŞİTLİLİĞİNE VE KENDİNE ÖZGÜ COĞRAFİ NİTELİKLERİNE BAKMAK GEREKİR. ULUSLARARASI, ÖZELLİKLE KOMŞU PİYASALAR, TÜRKİYEDE BAŞARILI OLAN BİR MARKA İÇİN AÇIK VE NET BİR HEDEFTİR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

5 NELER YAPABİLİRİZ? MARKA YÖNETİMİ İÇİN: Takım kurma, Eğitim ve 1
SCENE MARKA YÖNETİMİ İÇİN: Takım kurma, Eğitim ve İşbaşı koçluk 1 VERİ YÖNETİMİ İÇİN: Veri ambarının kurulması, güncellenmesi ve sürekli raporlama 2 GAYRİMENKUL: Cadde ve alışveriş merkezi mağazalarının seçimi ve tedariki 3 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

6 TA SARRUF NEDEN 4 LÜ İŞBİRLİĞİ? YÖNETİCİ TAKIM
VERİ AMBARI VE YAZILIM GELİŞTİRME DOĞRU PAZARLAMA STRATEJİSİ PERAKENDENİN DÖRT SAVAŞÇISINI BİR ARADA SUNABİLEN BİR ÇÖZÜM ORTAKLIĞI, TASARRUF VE ETKİN YÖNETİM SAĞLAR. 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

7 NASIL İLERLEMELİ? MARKA GELİŞTİRME ADIMLARI
İŞ PLANI VE SİSTEM KURULUMU UYGULAMA TAKVİMİ VE CEPHE İŞBİRLİĞİ SEÇİLMİŞ SEGMENT İÇİN DOĞRU KAVRAM GELİŞTİRME MARKA GELİŞTİRME ADIMLARI 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

8 ÖRNEK İŞ PLANI ESASLARI
ARAŞTIRMA VE İŞ PLANI 3 AY SİSTEM ÇÖZÜMLERİ VE TAKIM 3-6 AY ÖRNEK YILLIK ÇALIŞMA TAKVİMİ VERİ DESTEĞİ: BULUTTA, ANLIK UYGULAMA TAKİBİ VE RAPORLAMA:YILDA 2-4 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek

9 İLKELERİMİZ PERFORMANSA GÖRE ÜCRET. www.retailvision.com.tr
LinkedIn/dr sukru aslanyurek 16/2/2015 RETAIL VISION Dr Şükrü Aslanyürek


"PERAKENDE, AYRINTI VE MARKA DEMEKTİR" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları