Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ"— Sunum transkripti:

1 BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ

2 Sunum Başlıkları: BİLSEM Nedir? Ne Değildir? Program Basamakları Özel Yetenekli Bireylerin Özellikleri Tanılama Süreci Adana BİLSEM Tanıtım Video

3 BİLSEM NEDİR? Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezi Yönergesinin 5.Maddesine göre şöyle tanımlanmıştır; “Bilim ve Sanat Merkezi, okul öncesi eğitim, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel yetenekli öğrencilerin bireysel yeteneklerinin farkında olmaları ve kapasitelerini geliştirerek en üst düzeyde kullanmalarını sağlamak amacıyla açılmış olan bağımsız özel eğitim kurumudur.”

4 BİLSEM NE DEĞİLDİR?

5 BİLSEM’ deki eğitim süresi öğrencinin kuruma kayıt yaptırması ile başlamakta olup, orta öğretimi tamamlaması ile sona ermektedir. Eğitim programları sonunda ve eğitimin tamamlanması sonucunda yönerge gereği öğrencinin aldığı eğitimleri gösteren bir belge verilir. BİLSEM’ e öğrenci okul dışı zamanlarda gelir. Öğrencinin % 30 devamsızlık hakkı vardır. Her ders/etkinlik/yetenek atölyesi saati 40 dakika olarak planlanır ve uygulanır.

6 Bilim ve Sanat Merkezleri, Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlıdır. İşleyişi tarihinde yürürlüğe giren Bilim ve Sanat Merkezleri Yönergesine bağlıdır. Bilim ve Sanat Merkezlerine ve özel yetenekli bireylere yönelik bilgileri ve güncellemeleri bu adreslerden takip edebilirsiniz:

7 PROGRAM BASAMAKLARI Merkeze kayıtları yapılan öğrenciler, 1) Uyum,
2) Destek Eğitimi, 3) Bireysel Yetenekleri Fark Ettirme (BYF) 4) Özel Yetenekleri Geliştirme (ÖYGP) 5) Proje Üretimi gibi alanlarda eğitim programlarına alınırlar.

8 BİLSEM DÖNEMLER PİRAMİDİ
Resim-Müzik Yetenek Alanı Genel Zihinsel Alan Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) PROJE ÜRETİMİ (PD) Ortaöğretimden mezun olana kadar (Haftalık ders saati aralığı 2-8) 4 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) ÖZEL YETENEKLERİ GELİŞTİRME (ÖYG) 2 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) BİREYSEL YETENEKLERİ FARKETTİRME (BYF) 3 Yıl Boyunca (Haftalık ders saati aralığı 4-12) DESTEK EĞİTİMİ DÖNEMİ 2.-3.Sınıf (2 yıl haftada 4-12 saat) 4.-5.Sınıf (En az 1 yıl haftada 4-12 saat) (40 saat) UYUM DÖNEMİ (40 saat)

9 Programları tamamlayan öğrencilere tamamladığı her programın sonunda merkez müdürlüğünce Tamamlama Belgesi verilir. 

10 TÜRKİYE’DE VE DÜNYADAKİ ÖZEL YETENEKLİ SAYILARI
TÜİK’e göre (2012), ülkemizde yıllık doğum sayısının ortalama olduğu göz önüne alındığında, 3–18 yaş arasında yaklaşık çocuk olduğu varsayılmaktadır. Özel yeteneklilik konusunda kabul edilen yüzdelik dilimine göre (% 2– 3) ülkemizde ila arasında çocuğun özel yetenekli olduğu tahmin edilebilir.

11 ZEKA DAĞILIM GRAFİĞİ

12

13 Dünya Sağlık Örgütü'nün (WHO) önerdiği zekâ sınıflandırması
Uluslararası zekâ sınıflandırması ZK (IQ) Zekâ sınıfı 0-20 Derin zekâ geriliği / zihinsel engel 21-35 Ağır derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 36-50 Orta derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 51-70 Hafif derecede zekâ geriliği / zihinsel engel 71-79 Sınırda zekâ 80-89 Donuk zekâ 90-109 Normal ya da ortalama zekâ Parlak zekâ Üstün zekâ 160 ve üstü Çok üstün zekâ /Dahi

14 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN ÖZELLİKLERİ
Zekâ, yaratıcılık, sanat, spor, liderlik kapasitesi veya özel akademik alanlarda akranlarına göre yüksek düzeyde performans gösteren bireydir (Özel Eğitim Hizm. Yön.-Madde 4- ğğ) ÖZEL EĞİTİME İHTİYACI OLAN BİREY Çeşitli nedenlerle bireysel ve gelişim özellikleri ile eğitim yeterlilikleri açısından akranlarından beklenilen düzeyden anlamlı farklılık gösteren bireydir (Özel Eğitim Hizm. Yön.-Madde 4-z)

15

16 Bilişsel Gelişimi Alanı
Beş duyuyla ilgili tüm uyaranlara karşı aşırı duyarlılık Aynı anda (aynı zaman dilimi içerisinde) birkaç uyaran veya uyarıcı durumu (görme, işitme, dokunma, tatma ve koklama) algılama yeteneği, yüksek duyarlılık ve/veya tepki verme Detaylı ve dikkatli gözlem yeteneği Hızlı ve doğru kavrama, anlama, algılayabilme çabuk ve kolay öğrenme yeteneği Çok yönlü olarak hızlı düşünme Yaşıtlarından erken dönemde soyut düşünme yeteneği Kavramsallaştırma; sentezleme, tümevarıma dayalı öğrenmeye ve sorun çözmeye ilgi Sebep-sonuç ilişkilerinde bağlantıları hızlı görme yeteneği Çok güçlü, mükemmel bellek (Ne, nerede, ne zaman, nasıl sorularını doğru hatırlayabilme) (Baykoç Dönmez, N.,2009)

17

18 Bilişsel Gelişimi Alanı
Sorgulayıcı tutum, Yaşından beklenmeyen konularda meraklı olma Her alanda ileri düzeyde araştırmacılık Yüksek düzeyde ve farklı yaratıcılık Yeni ve orijinal ürünler ortaya çıkarma, keşfetmekten ve buluş yapmaktan hoşlanma İlgi duyduğu alanda başkalarına göre uzun süreli dikkati yoğunlaştırma; çok uzun dikkat süresi; çalışma ve araştırma Tutarlı ve amaca yönelik davranış Olağanüstü hayal gücü Çok sayıda ilgi ve yetenek alanına sahip olma Sanatın bir veya birden fazla alanında yetenekli olma (Baykoç Dönmez, N.,2009)

19

20 Bilişsel Gelişimi Alanı
Çok seçenekli, problem çözücü ve başkalarından farklı olan düşünme yeteneği Bilgiyi gerekli olan zaman ve koşulda en iyi şekilde kullanabilme (transfer) yeteneği Farklı öğrenme ve öğretme yöntemleri kullanma yeteneği Muhakeme, analiz, sentez, genelleme yeteneğinin yaşıtlarından ileri ve farklı olması Yüksek dinleme becerisi (Anlamak için çok dikkatli bir şekilde dikkatini yoğunlaştırarak adeta bütün duyu organlarıyla dinleme) Farklı düşünme becerilerine sahip olma Ayrıntılara dikkat etme, başkalarının fark etmediği detayları hızlı fark etme Birbirini takip eden konular, olaylar dizisi karşısında sonraki adımı tahmin edebilme Neden sonuç ilişkilerini ve benzerliklerini yaşıtlarından daha çabuk ayırt edebilme (Baykoç Dönmez, N.,2009)

21 İletişim ve Dil Gelişimi Alanı
Erken ve doğru ifadelerle konuşma, bebeksi ifadeler kullanmama. Konuşmaya başladığı andan itibaren yetişkin benzeri konuşma İleri düzeyde (ortalama üstü) sözcük dağarcığı Sözel yeterlilik; geniş kelime bilgisi; ifadede kolaylık Gerektiği zaman ve gerektiği kadar konuşma 2 yaşında alfabedeki harfleri tanıma Genellikle 4 yaşından sonra okuyabilme, bir kısmında 2 yaş sonrasında okumayı çözme Sözcük hazinesinin yaşıtlarından ileri düzeyde olması (Üstün yeteneklilerde bazen gecikmiş konuşmaya da rastlanmaktadır.) Sözlü ve yazılı dili yaşıtlarından ileri düzeyde uygun şekilde ve becerili kullanma daha iyi ifade edebilme yeteneği Erken yaşta okuma, bazen hem okuma hem yazmanın erken yaşta görülmesi Bebeklik döneminden itibaren kitaplara ve okumaya aşırı düşkünlük (Baykoç Dönmez, N.,2009)

22 Sosyal – Duygusal Gelişim Alanı
Bağımsız ve çok yönlü çalışmayı tercih etme, gerektiğinde ekip çalışması kurabilme, ekibi yönlendirebilme Her alanda liderlik yeteneği Yüksek özgüven, kendinden emin olma Kendini eleştirebilme (özeleştiri), kendi yanlışlarını açıkça ifade edebilme Yaşıtlarına göre sosyal ve duygusal yönden ileri düzeyde olgunluk, beklenmeyen düzeyde olgun davranışlar gösterme Farklı ve ilginç espri yapabilme ve yetişkin düzeyinde yapılan espriyi anlayabilme yeteneği Yapıcı ve iyimser düşünme yeteneği Hoşgörülülük Merhametli olma Alçak gönüllülük Her konuda mükemmeliyetçi olma Ayrıntıları görme, tartışma, zenginleştirme (Baykoç Dönmez, N.,2009)

23

24 Sosyal – Duygusal Gelişim Alanı
Yaşından büyüklerle çalışmayı ve iletişim kurmayı tercih etme Yüksek düzeyde adalet ve dürüstlük, adil olmayan durumlara ani ve beklenmedik tepki gösterme Haksızlığa karşı aşırı tahammülsüzlük ve yoğun tepki gösterme Yüksek enerji düzeyine sahip olma Kararlı, sebatkar, sabırlı ve azimli olma, başlanan işi sonuna kadar götürebilme Çalışkanlık, amaçlarına ulaşmaktan ve başarıdan zevk alma, Başkalarının duygu ve düşüncelerine, ihtiyaçlarına karşı duyarlı olma Toplumsal olaylara karşı yaşıtlarından ileri düzeyde duyarlılık gösterme ve çözüm yolları bulma, geliştirme Organizasyon yeteneği Sezgisel yetenek İlgi duydukları alanlarda kararlı, azimli ve sabırlı olma Başlanan işi sonuna kadar götürebilme Yeni ve değişik durumlara kolay ve çabuk uyabilme (Baykoç Dönmez, N.,2009)

25 P R A K A L Ö Z L E Oldukça meraklıdır Sorunun ayrıntılarını tartışır
Sorular sorar Hem zihinsel hem fiziksel olarak katılır. Varsayımlar ortaya atar Keskin gözlem yapar Projeler oluşturur Alışılmamış tuhaf fikirleri vardır Öğrenmeden hoşlanır İsabetli tahminlerde bulunur Çok fazla özeleştiri yapar. Verilenleri zaten bilmektedir Büyük yaştakileri ve yetişkinleri arkadaş olarak seçer Bilgiyi değiştirip uygular İlgilidir Sorulara cevap verir Yanıtları bilir Dikkatini yoğunlaştırır. Anlamı kavrar Uyanıktır Verilen işi tamamlar İyi fikirleri vardır Okuldan hoşlanır Güçlü belleği vardır. Öğrendiği kadarıyla mutlu olur Düşünceleri anlar Kolaylıkla öğrenir Belli bir sırayla öğrenmekten hoşlanır Yaşıtlarıyla olmaktan hoşlanır Bilgiyi özümser.

26 Müzik Alanındaki Yetenek Özellikleri
1- Ritim ve melodiye diğer çocuklardan fazla tepkide bulunur. 2- Müzikle çok ilgilidir. Müzik CD’leri vb dinler. Nerede müzik etkinliği varsa ona katılmak ister. 3- Müzik parçaları yapmaya büyük istek ve çaba gösterir. 4- Başkaları ile şarkı söylerken onlara uymaktan hoşlanır. 5- Yaşıtlarına, duygu ve düşüncelerini anlatmak için sık sık müziği araç olarak kullanır. 6- Çeşitli müzik aletleri ile ilgilenir, onları çalmayı dener. 7- Müzisyenler, şarkıcılar ve müzik parçaları ile ilgili koleksiyonlar yapar. 8- Dinlediği müzik parçasını kısa zamanda öğrenir, anlamlı ve uygun şekilde söyleyebilir.

27 Resim Alanındaki Yetenek Özellikleri
1-.Çeşitli konularda çizimler yapar. 2- Resimler planlar, resimlere derinlik verir ve parçalar arasında uygun oranlar kullanır. 3- Resim çalışmalarını ciddiye alır ve resim yapmaktan haz duyar. 4- Diğer çocukların yaptığından değişik çizimler yapar. 5- Resim yapma, çizme ve boyama için çok zaman harcar. 6- Resmi kendi yaşantılarını ve duygularını ifade etmek için başarılı olarak kullanır. 7- Diğer insanların, sanat-resim çalışmalarına ilgi duyar. 8- Diğerlerinin eleştirilerinden hoşlanır ve içlerinden yeni şeyler öğrenir 9- Çamurdan, sabundan, plastirinden vb. yumuşak gereçlerle üç boyutlu şeyler yapmaya özel ilgi gösterir.

28 Özel yetenekli çocukların da her çocuk gibi kendine özgü huysuzlukları, davranış sorunları, istenmedik davranış sergilemeleri, başarısızlıklarının olacağı unutulmamalıdır !!! Anne baba ve öğretmenleri olarak onların her alanda mükemmel olmalarını beklememeliyiz.

29 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLER TÜM ALANLARDA BAŞARILI MIDIR?
Özel bir alanda yetenekli olan çocuğun tüm gelişim alanlarında hızlı olması beklenmemelidir. Örneğin; görsel sanat alanında özel yetenekli olan çocuk yalnızca bu alanda yaşıtlarından özel olma özelliği göstererek diğer gelişim alanlarında standart gelişim ritmi izleyebilir (Özel Yetenekli Bireyler Strateji ve Uygulama Planı ).

30 Picasso, 9 yaşında... Picasso okumayı yazmayı çok geç yaşta öğrenmiş, matematik dersinden ancak öğretmenin verdiği kopyalarla geçebilmiştir. Diğer bir deyişle Picasso IQ’su düşük bir dehadır.

31

32 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN DÜNYASINDA FARKINDALIK KAZANMAK ADINA FİLM ÖNERİSİ
Kalbini Dinle (August Rush, Müzikal Yeteneği Olan Bir Çocuk) Camino (Camino, 11 yaşında olağanüstü bir duygusallığa sahip bir çocuğun öyküsü) Milyoner (Slumdog Millionaire, Üstün yetenekli bir gencin öyküsü) Ray (Ray, Soul müziğin efsane ismi Ray Charles’ın dünyasının hikayesi LITTLE MAN TATE:(7 yaşında, üstün bir zekaya sahip ve hiç arkadaşı olmayan çocuk) ÜÇ IDIOTS: (Eğitim sitemine, öğretmenlere ve ailelere düşündürücü göndermeler yapan film)

33 VITUS: (Anne ve babası tarafından zekâsı ve becerisi reklam amaçlı kullanılan çocuk)
HER ÇOCUK ÖZELDİR: (Disleksisi olan bir çocuğun hikayesi) AKEELAH END THE BEE (Sözcükleri kodlama konusunda özel bir yeteneği olan çocuğun hikayesi) FİNDİNG FORRESTER (Yazma becerisi çok iyi olan dahinin hikayesi) SEARCHİNG BOBBY FISCHER (Satranç ustası Bobby Fischer’ın trajik ve tuhaf hayatını araştıran ilk belgeseldir.)

34 ÖZEL YETENEKLİ BİREYLERİN DÜNYASINDA FARKINDALIK KAZANMAK ADINA KİTAP ÖNERİSİ
Üstün Yetenekli Çocuklar & Aileler Ve Öğretmenler İçin Bir Kılavuz, Ahmet BİLDİREN, Doğan Kitap Üstün Zekalı Ve Yetenekli Çocukların Eğitimi, Norma E. CUTTS, Nicholas MOSELEY, Özgür Yayınları *Kitap önerileri MEB bütünleştirme eğitimi öğretmen kılavuzundan alınmıştır.

35 TANILAMA SÜRECİ 1. 2. ve 3. sınıf düzeyinde olup sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin yetenek alanlarına (genel zihinsel, resim, müzik) göre gözlem formları 14 Kasım – 09 Aralık 2016 tarihleri arasında e- okul sistemi üzerinden sonraki slaytlardaki aşamalar izlenerek doldurulacaktır. Aday gösterilen öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı’nca hazırlanan grup değerlendirmesi testine alınırlar. Test sonucunda yeterli performansı gösteren öğrenciler bireysel incelemeye (Zeka Testine veya Müzik/Resim Komisyonuna) alınır ve bireysel inceleme sonucu özel yetenekli olduğu tespit edilen öğrenciler Bilim ve Sanat Merkezine kayıt hakkı kazanırlar. Ancak BİLSEM’e kayıt hakkı kazanamayan öğrencinin başarısız ya da yetenekli olmadığı anlamı çıkarılmamalıdır.

36

37 E-Okul İşlemleri 1. Aşama 2. Aşama

38 3. Aşama

39 4. Aşama

40 5. Aşama

41 6. Aşama

42

43 ÖĞRENCİ SEÇİM AŞAMALARI

44 Birinci aşama; sınıf öğretmenleri tarafından aday gösterilen öğrencilerin grup tarama sınavına girmesi, 1. 2. ve 3. Sınıflar Tablet ile

45

46 Grup tarama sınavı sonuçlarına göre her yıl en yüksek puan alan çocuktan başlayarak bir sıralama yapılır. Merkezin kapasitesi göz önüne alınarak belirli bir oranda (örnek: 3 x merkez kontenjanı gibi) öğrenci bireysel incelemeye çağrılır. Belirlenen öğrenciler uzmanlar tarafından bireysel incelemeye alınır. Bu inceleme Bilsem ve RAM koordinesinde yürütülür.

47 İkinci aşama; grup tarama sınavı sonuçlarına göre belirlenen öğrencilerin yetenek alanlarına göre ( resim, müzik ve genel zihinsel yetenek) bireysel değerlendirmeye alınması ile süreç tamamlanır. Komisyonlar: Müzik ve Resim Yetenek Sınavı RAM: Zeka Testi uygular.

48 Özel Yetenekli Öğrencilere Sunulan Özel Eğitim Hizmetleri
Özel yetenekli bireylerin tanılanıp değerlendirildikten ve potansiyeli belirlendikten sonra gereksinimlerini en iyi şekilde karşılayacak eğitim programına ve hizmetine verilmelidir. Sağlanacak eğitsel hizmetler ise üç ana başlık altında toplanabilir. 1.      Hızlandırma 2.      Gruplama 3.      Zenginleştirme

49 1. Hızlandırma: Çeşitli uyarlamalarla bir programın normal sürecinden daha önce tamamlanmasıdır. Okula erken başlama, sınıf atlama, ileride olduğu derslerde sınıf atlama, birkaç sınıf birleştirme, program süresinden daha kısa sürede tamamlama, kurslar alma ve seminerlere katılma gibi pek çok şekilde uygulanabilmektedir.

50 2.Gruplama: Gruplamanın,normal sınıflardaki üstün yetenekli öğrenciler için küme gruplandırmaları, özel bir sınıf gruplandırma, özel bir okulda gruplandırma, kaynak odada gruplandırma ve kaynak merkezlerinde gruplandırma, özel seminerler, özel yan kursları, çeşitli çalışma merkezlerindeki (müzeler, üniversiteler, bilim laboratuvarları ve endüstri gibi) özel çalışmalar şeklinde uygulamaları bulunmaktadır.

51 3.Zenginleştirme: Normal sınıf programında üstün yetenekli öğrencilerin özelliklerine ve gereksinimlerine uygulamalar yapılması esastır. Bunun için normal sınıf içinde farklılaştırılmış öğrenme deneyimlerinin plânlanması gerekmektedir. Yatay ve dikey olmak üzere iki türlü zenginleştirme yapılabilmektedir. Yatay zenginleştirmede etkinlik ve ders türünü artırma söz konusudur. Dikey zenginleştirme ise o konu ile ilgili derinlemesine çalışmalar yapılmaktadır.

52 TÜRKİYE’DE ÜSTÜN YETENEKLİLERİN EĞİTİMLERİ
Enderun:Osmanlı İmparatorluğu döneminde mülkî,idarî, askeri, bilim ve sanat kadrolarının yetiştirildiği okullar 1940 Köy Enstitüleri: Ülke kalkınmasını köylerden başlatmak için, yetenekli olan çocukların öğrenim gördüğü okullar 1959 Türdeş Yetenek Grupları: Uygun öğrenim alanlarında, yetenek düzeyleri ve özellikleri birbirine yakın olan çocukların çeşitli ölçekler belirlenmesi 1962 Fen Liseleri: İlköğretimi bitiren öğrenciler arasından, fen ve matematik alanında üstün yetenekli olanlarının sınavla belirlenmesi 1964 Özel Üst Sınıflar: Zeka Bölümü 120 ve daha yukarı olan 5 kız ve 18 erkek öğrencinin eğitim gördüğü o dönemde ilkokul bünyesinde açılan sınıf 1970 Anadolu Liseleri:ilkokuldan sonra sınavla öğrenci alınan okullar 1989 Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi: müzik ve resim alanında üstün yetenekli öğrencilerin gittiği okullar TÜBİTAK:Bilim insanlarının araştırmacıların yetişmeleri, gelişmeleri için olanaklar sağlamak, burs vermek, proje yarışmaları düzenlemek 1993 Bilim Sanat Merkezleri

53 DİĞER KURUM VE VAKIFLAR
Türk Eğitim Vakfı İnanç Türkeş Özel Lisesi (TEVİTÖL) Türkiye Üstün Yetenekli Çocukların Eğitimi Vakfı Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Derneği Türkiye Üstün Zekalılar ve Üstün Yetenekliler Eğitim Kültür Sağlık Vakfı Okulları(TÜZYEKSAV) Tüm Yetenekli Çocukları Destekleme Derneği (TUYECDER) Üstün Yeteneklileri Destekleme Derneği(MENSA) Tüm Üstün Zekalılar Derneği (TÜZDER)

54 Destek Eğitim Odası tarih ve sayılı Resmî Gazetede yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği gereğince, okul ve kurumlarda özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrenciler için, Destek Eğitim Odası açılması zorunludur. ( TARİHLİ VE /10.06/ SAYILI DESTEK EĞİTİM ODASI YAZISI) 54

55 ÖRNEK DESTEK EĞİTİMİ ETKİNLİKLERİ
TÜRKÇE Dikkat Beceri Çalışmaları, Yaratıcı Drama GÖRSEL SANATLAR Psikomotor Dikkat Beceri Çalışmaları, Fotoğrafçılık Atölyesi, Dahi Sanat Tasarımı MATEMATİK Zeka Ve Akıl Oyunları Atölyesi FEN VE TEKNOLOJİ Astronomi Ve Uzay Bilimleri Atölye Çalışması, Küresel Problemler Projesi, Doğa İnceleme Gezileri, Ekoloji Etkinlikleri SOSYAL BİLGİLER Liderlik Ve Girişimcilik, Sosyal Sanat Becerisi Çalışmaları, Dahi Fikirler Çalışmaları, Değerler Eğitimi, Tarihsel Zamana Yolculuk BEDEN EĞİTİMİ İlginç Sportif Faaliyetler

56 Örnek Destek Eğitim Odası Eğitim Programı
5. DERS 6.DERS 7. DERS 8. DERS PAZARTESİ AKIL OYUNLARI 3-4 SINIF AKIL OYUNLARI 1-2 SINIF DÜŞÜNCE EĞİTİMİ 3-4 SINIF DÜŞÜNCE EĞİTİMİ1-2 SINIF SALI BİLİM UYGULAMALARI 1-2 SINIF BİLİM UYGULAMALARI 3-4 SINIF SANAT EĞİTİMİ RESİM 3-4 SINIF SANAT EĞİTİMİ RESİM 1-2 SINIF PERŞEMBE SANAT EĞİTİMİ MÜZİK 1-2 SINIF SANAT EĞİTİMİ MÜZİK 3-4 SINIF YARATICILIK 1-2 SINIF YARATICILIK 3-4 SINIF CUMA

57 Ülkemizde özel yetenekli öğrenciler için en kapsamlı eğitim modeli “Bilim ve Sanat Merkezleri’dir.
80 ilde 106 Bilim ve Sanat Merkezimiz bulunmaktadır.

58 “Uygar dünyada yerimizi korumayı, sağlamlaştırmayı istiyorsak; yeteneğin her zerresine, zekanın her kıvılcımına ve maharetin en küçük ışığına bile ihtiyacımız vardır.” M. Kemal ATATÜRK


"BİLİM VE SANAT MERKEZİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları