Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

IATA VE ICAO.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "IATA VE ICAO."— Sunum transkripti:

1 IATA VE ICAO

2 ULUSLARARASI HAVA TAŞIMACILIĞI BİRLİĞİ – IATA
IATA (International Air Transport Association) tüm dünyadan tarifeli havayolu taşıyıcılarının temsil edildiği ticari bir kuruluştur. 1945 yılında Havana, Küba’da 31 ülkeden 57 üyeyle kurulmuştur. Şimdi ise dünya genelinde 140 ülkeden 270’in üzerinde havayolu üyedir. Toplam tarifeli hava trafiğinin %98’ini kapsar.

3 Merkezi Kanada’nın Montreal şehrinde olup “Clearing House” merkezi İsviçre’nin Cenevre kentindedir.
Ayrıca Amman, Bangkok, Buenos Aires, Dakar, Londra, Nairobi, Rio de Janerio, Singapur ve Washington D.C.’de 9 bölge ofisi bulunmaktadır.

4 IATA’nın esas amacı hem yolcular hem de havayolu şirketleri için havayolu taşımacılığının mümkün olan en yüksek hızda, emniyette, güvenlikte, uygunlukta ve verimlilikte gerçekleşmesini sağlamaktır. Temel olarak tarife koordinasyonu (bilet fiyatları, oranlar, ücretler ve seyahat acente komisyon oranları) ile ilgilenmektedir. •Hem organizasyon olarak hem de faaliyetleri açısından IATA, ICAO ile işbirliği halindedir.

5 IATA üyesi olabilmek için ICAO üyeliğine uygun şartlar taşımak ve tarifeli sefer yapan bir havayolu işletmesi olmak gerekmektedir. Uluslararası hava taşımacılığı yapan havayolu işletmeleri “Aktif Üyeler”, iç hat taşımacılığı yapan işletmeler ise, “Yardımcı Üyeler” dir. Dünya halkı yararı için emniyetli, düzenli ve ekonomik hava taşımacılığını teşvik etmek, hava ticaretini geliştirmek ve bu konularla ilgili problemleri çözmek.

6 Üye ülkeler arasında veya diğer pazar katılımcıları arasında oluşacak endüstri problemlerinin tartışılması ve danışma amaçlı bir forum oluşturmak. ICAO, diğer uluslararası organizasyonlar ve bölgesel havayolu birlikleri ile işbirliği yapmak. Hava taşımacılığında rekabeti ve serbest ticareti savunan hava taşıyıcılarını temsil etmek. Havacılık alanında standardizasyonu sağlamak,

7 –Fiyatlandırma, ödemeler, interline işlemler, biletler
–Yük taşıma kuralları, özellikler DGR taşıma kuralları –Ekipmanların standardizasyonu, –Haberleşme alanındaki standartlar, kodlamalar, –Terminal tasarımında ve işletiminde standartlar –Yer hizmetleri alanındaki standartlar.

8 ULUSLARARASI SİVİL HAVACILIK ÖRGÜTÜ – ICAO
Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (International Civil Aviation Organization-ICAO) Chicago Konvansiyonu’na (7 Aralık 1944) imza atan 52 ülke tarafından, Birleşmiş Milletler kuruluş kararnamesinin 43. maddesine dayanarak 4 Nisan 1947 tarihinde kurulmuştur. Aynı yılın Ekim ayında ise, Birleşmiş Milletlerin yasal havacılık organı olarak kabul edilmiştir. Merkezi Kanada-Montreal’dedir ve Bangkok, Kahire, Dakar, Lima, Mexico City, Nairobi ve Paris’te 7 bölge ofisi bulunmaktadır.

9 Bu örgüte üye olabilmenin en önemli koşulu BM üyesi olmak ve BM’den onay almaktır. Günümüzde ICAO’nun üye sayısı 190’dur. ICAO tüm üye ülkelerin temsil edildiği bağımsız “asamble” ve bunun altındaki yönetici organ olan 36 üyelik “konsey” den oluşmaktadır.

10 Ülkelerin sivil havacılık örgütleri veya dışişleri bakanlıkları nezdinde temsil edildikleri ICAO’da konseyin altında 7 alt komisyon ve komite bulunmaktadır. Bunlar: Hava Seyrüsefer Komisyonu – Air Navigation Commission Hava Taşımacılığı Komitesi – Air Transport Committee Hukuk Komitesi – The Legal Committee Personel Komitesi – The Personnel Committee Finansman Komitesi – The Finance Committee Hava Seyrüsefer Hizmetleri Ortak Destek Komitesi – The Committee on Joint Support of Air Navigation Services Yasadışı İhlaller Komitesi – The Committee on Unlawful Interference

11 Bu örgütün amacı; uluslararası hava taşımacılığının güvenli, düzenli, verimli çalışması ve gelişimi için üye devletlerin işbirliği içinde çalışmalarını sağlamaktır. Bu nedenle ICAO tüm üye ülkelerde asgari olarak ortak standartları belirlemek, eşgüdümü sağlamak ve tavsiyelerde bulunmak için çeşitli kurallar koymakta ve bunları da “Annex” adını verdiği “Ek” dokümanlarda toplamaktadır.  

12 KAYNAK


"IATA VE ICAO." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları