Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
MERKEZ TEŞKİLATI /BAŞKENT
YÜRÜTME ORGANI
2
YÜRÜTME ORGANI CUMHURBAŞKANI BAKANLAR KURULU
3
CUMHURBAŞKANLIĞI HALK TARAFINDAN (2007), 1. TUR SALT ÇOĞUNLUK , SAĞLANAMAZSA 2. TUR DA İKİ ADAY ARASINDAN EN ÇOK OYU ALAN 40 YAŞINI DOLDURMUŞ LİSANS MEZUNU MİLLETVEKİLİ SEÇİLME YETERLİLİĞİNE SAHİP TÜRK VATANDAŞLARI ARASINDAN 5 YIL (X2) PARTİSİ İLE İLİŞİĞİ KESİLİR-VARSA MİLLETVEKİLLİĞİ SONA ERER (2016 REF.)
4
ADAYLIK TBMM üyeleri içinden veya Meclis dışından en az 20 milletvekilinin yazılı teklifi ile, TBMM üyesi olması halinde, aday hariç en az 20 milletvekilinin yazılı teklifi gerekecek, En son yapılan milletvekili genel seçimlerinde, aldıkları geçerli oylar toplamı birlikte hesaplandığında, yüzde 10'u geçen siyasi partiler ortak aday gösterebilecek. Her bir siyasi parti ancak bir aday için teklifte bulunabilecek. Yeni Anayasa paket, uygulandığında imza getiren aday olabilecek,
5
GÖREV VE YETKİLERİ ANAYASANIN UYGULANMASI, DEVLET ORGANLARININ DÜZENLİ VE UYUMLU ÇALIŞMASINI GÖZETMEK 3Y İLE İLGİLİ OLARAK DA GÖREVLERİ VARDIR.
6
YASAMA İLE İLGİLİ GÖREVLERİ
Gerekli gördüğü takdirde, yasama yılının ilk günü Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde açılış konuşmasını yapmak, Türkiye Büyük Millet Meclisi'ni gerektiğinde toplantıya çağırmak, Yasaları yayımlamak, (15 GÜN) Yasaları yeniden görüşülmek üzere Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne geri göndermek, (15 GÜN-değişmeden gelirse yayımlamak zorunda, değişiklik varsa yeniden geri gönderebilir). Yeni yapıda ise meclis –veto olan yasayı- üye tam sayısının salt çoğunluğu ile kabul etmeli.
7
Anayasa değişikliklerine ilişkin yasaları gerekli gördüğü takdirde halkoyuna sunmak,
( MECBUREN, ÜSTÜ isteğe bağlı). Anayasa değişikliği için en az 367 oy gerekir. Yasa, KHK,Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğü'nün, tümünün ya da belirli kurallarının Anayasa'ya biçim ya da esas yönünden aykırı oldukları gerekçesi ile Anayasa Mahkemesi'nde iptal davası açmak, Türkiye Büyük Millet Meclisi seçimlerinin yenilenmesine karar vermek,
8
YÜRÜTME Başbakanı atamak ve istifasını kabul etmek,
Başbakanın önerisi üzerine Bakanları atamak ve görevlerine son vermek, Gerekli gördüğünde Bakanlar Kurulu'na Başkanlık etmek ya da Bakanlar Kurulu'nu Başkanlığı altında toplantıya çağırmak, Yabancı devletlere Türk Devleti'nin temsilcilerini göndermek, Türkiye Cumhuriyeti'ne gönderilecek yabancı devlet temsilcilerini kabul etmek, Uluslararası andlaşmaları onaylamak ve yayımlamak, Türkiye Büyük Millet Meclisi adına Türk Silahlı Kuvvetleri'nin Başkomutanlığını temsil etmek,
9
Türk Silahlı Kuvvetleri'nin kullanılmasına karar vermek,
Genelkurmay Başkanı'nı atamak, Milli Güvenlik Kurulu'nu toplantıya çağırmak, Milli Güvenlik Kurulu'na Başkanlık etmek, Başkanlığında toplanan Bakanlar Kurulu kararıyla sıkıyönetim ya da olağanüstü hal ilan etmek ve kanun hükmünde kararname çıkarmak,
10
Kararnameleri imzalamak, (Atama vd.)
Sürekli hastalık, sakatlık ve kocama sebebi ile belirli kişilerin cezalarını hafifletmek ya da kaldırmak, Devlet Denetleme Kurulu'nun üyelerini ve Başkanını atamak, Devlet Denetleme Kurulu'na inceleme, araştırma ve denetleme yaptırmak, Yükseköğretim Kurulu üyelerini seçmek, Üniversite rektörlerini seçmek,
11
YARGI Anayasa Mahkemesi üyelerini, (3 / 17)
Danıştay üyelerinin dörtte birini, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı ve Yargıtay Cumhuriyet Başsavcıvekilini, Askerî Yargıtay üyelerini, Askerî Yüksek İdare Mahkemesi üyelerini, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu üyelerini seçmek.
12
Yeni Düzenlemede AYM Oluşumu
Askeri Yargıtay ve Askeri Yüksek İdare mahkemesi kalkıyor (tüm askeri mahkemeler kalkıyor) ki bunlar birer üye verirdi. AYM sayısı 17’den 15’e düşüyor. 3 Üyesi TBMM (çoğunluk-iktidar) 3 üyesi YÖK tarafından (üyeleri CB atar) 4 üyesi Sadece CB tarafından 5 Üyesi Yargıtay ve Danıştay’ın belirlediği adaylar içinden CB tarafından.
13
Cumhurbaşkanı’nın Sorumluluk ve Sorumsuzluk Halleri
Cumhurbaşkanı'nın imzaladığı bazı kararlar başbakan ve bakanlarca da imzalanır. Bu kararlardan Başbakan ve ilgili bakan sorumludur. Cumhurbaşkanı'nın resen imzaladığı kararlar ve emirler aleyhine Anayasa Mahkemesi dahil, yargı mercilerine başvurulamaz. Cumhurbaşkanı, sadece vatana ihanetten dolayı, Türkiye Büyük Millet Meclisi üye tamsayısının en az üçte birinin önerisi üzerine, 2/3’ünün de kararı üzerine Yüce Divana gönderilirken, Yeni sistemde üye tamsayısının en az dörtte üçünün önerisi ve 3/5’inin kararı ile Yüce Divanda yargılanır.
14
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
1. CB Genel Sekreterliği 2. DEVLET DENETLEME KURULU 3. MİT
15
CUMHURBAŞKANI PARLEMENTER SİSTEMDE MECLİSE KARŞI SORUMLU DEĞİLDİR, (SİYASİ SORUMLULUK)
BAKANLAR, BAKANLAR KURULU VE BAŞBAKAN İSE MECLİSE KARŞI SORUMLUDUR. CUMHURBAŞKANI ÜLKEDE OLMAYINCA YA DA GÖREVİ BAŞINDA OLMADIĞINDA ONA TBMM BAŞKANI BAŞKANLIK EDER. YENİ SİSTEMDE CB YARDIMCILIĞI GELİYOR. VE VEKALET ONLARA
16
BAKANLAR KURULU BAŞBAKAN + BAKANLAR
BAKANLAR KURULUNA BAŞBAKAN BAŞKANLIK EDER (CB GEREKLİ GÖRÜRSE) BAKANIN HİYERARŞİK ÜSTÜ YOKTUR. BAKANLAR KURULUNDA KARARLAR SADECE OY BİRLİĞİ İLE ALINIR. BİR ÇALIŞMA İÇ TÜZÜĞÜ VARDIR.
17
GÖREV VE YETKİLERİ Genel siyaseti yürütmek (Ekonomi, Ticaret, Dış Politika, İstihdam vb.) TBMM’den Yetki Alarak K.H.K. çıkarmak Tüzük çıkarmak Kanun tasarısı hazırlamak Bütçe ve kesin hesap kanun tasarılarını hazırlamak Gerektiğinde olağanüstü hâl ve sıkıyönetim ilan etmek (Cumhurbaşkanı başkanlığında toplanan bakanlar kurulunca ilan edilir) Milli güvenliği sağlamak Silahlı kuvvetleri yurt savunmasına hazırlamak Üst Düzey Kamu Yöneticilerini Seçmek (Onay CB)
18
Bakanların SORUMLULUĞU
Siyasal Sorumluluk: Bu sorumluluk, bakanların görevlerine parlamento tarafından son verilebilmesi anlamına gelir. Yani müeyyide, cezai veya hukuki değil, sadece siyasaldır. Siyasal sorumluluk, kolektif ve bireysel olmak üzere iki türlüdür. Ayrıca, her bakan, kendi yetkisi içindeki işlerden ve emri altındakilerin eylem ve işlemlerinden de sorumludur. Buna ferdi sorumluluk denir. Siyasal sorumluluk-güvensizlik önergesi ile TBMM salt çoğunluğun 2/3’ü ile
19
Cezai Sorumluluk: Bakanların görevleriyle ilgili suçlarından doğan sorumluluklarıdır.
Meclis soruşturması yoluyla araştırılır Hukuki Sorumluluk: Bakanların görevleriyle ilgili olarak Devlete verdikleri zararın, kendilerine tazminat davası yoluyla ödettirilmesidir.
20
OHAL İLANI MGK TAVSİYE (CB BAŞKANLĞINDA) BAKANLAR KURULU KARARI İLE,
OLAĞAN ÜSTÜ HALLER 1. Tabii afet, salgın hastalık, ağır ekonomik bunalım sebebiyle 6 ay verebilir. Sonra BKK kararı ancak TBMM onayı ile 4’er uzatılır. 2. Şiddet olaylarının yaygınlaşması ve kamu düzeninin ciddî şekilde bozulması sebebiyle 6 ay verebilir. Sonra BKK kararı ancak TBMM onayı ile 4’er uzatılır. Ülkenin tümü ya da bir bölümünde
21
Sıkıyönetim, Seferberlik ve Savaş Hâli
OHAL’den daha vahim şiddet hareketlerinin yaygınlaşması, Savaş hâli, savaşı gerektirecek bir durumun baş göstermesi, Ayaklanma olması, Vatan veya Cumhuriyete karşı kuvvetli ve eylemli bir kalkışmanın Ülkenin ve milletin bölünmezliğini içten veya dıştan tehlikeye düşüren şiddet hareketlerinin yaygınlaşması, sebepleriyle, Usuller OHAL ile aynı.
22
BAŞBAKANLIK BKK’NIN BAŞIDIR. BAKANLIKLARIN KOORDİNASYONU
BAKANLAR MİLLETVEKİLİ DIŞINDAN SEÇİLEBİLİR AMA BAŞBAKAN SEÇİLEMEZ.
24
BAŞBAKAN BİNALİ YILDIRIM Görevler Kamu diplomasisi ile ilgili işlerin yürütülmesi Kurum ve Kuruluşlar Milli Güvenlik Kurulu Genel Sekreterliği Toplu Konut İdaresi Başkanlığı Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu Türkiye Varlık Fonu Yönetimi A.Ş. Türkiye Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı Başkanlığı Tanıtma Fonu Kurulu Genel Sekreterliği
25
BAŞBAKAN YARDIMCISI BEKİR BOZDAĞ
Görevler Hükümet Sözcülüğü TBMM ile ilişkiler Danıştay ile ilişkiler, Kurum ve Kuruluşlar Diyanet İşleri Başkanlığı Türkiye Radyo-Televizyon Kurumu Genel Müdürlüğü Anadolu Ajansı T.A.Ş Genel Müdürlüğü
26
BAŞBAKAN YARDIMCISI MEHMET ŞİMŞEK
Görevler Ekonomik konularda Başbakan adına genel koordinasyon Kurum ve Kuruluşlar Hazine Müsteşarlığı Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Sermaye Piyasası Kurulu Başkanlığı Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O Genel Müdürlüğü Türkiye Kalkınma Bankası A.Ş Genel Müdürlüğü
27
BAŞBAKAN YARDIMCISI FİKRİ IŞIK
Görevler Milli Güvenlik Kurulu’nun tavsiye kararlarının ve görüşlerinin değerlendirilmek üzere Bakanlar Kurulu’na sunulması ve Bakanlar Kurulu’nda kabulü halinde bu tavsiye kararlarının uygulanmasının koordinasyonu ve izlenmesi, Reformların ve yatırımların koordinasyonu ve izlenmesi Kurum ve Kuruluşlar Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Atatürk Kültür, Dil ve Tarih Yüksek Kurumu Kişisel Verileri Koruma Kurumu
28
BAŞBAKAN YARDIMCISI RECEP AKDAĞ
Görevler Kıbrıs ile ilgili koordinasyon işleri. Yatırım ortamının iyileştirilmesi İnsan hakları ve ilgili kurullar ve insan hakları ile ilgili konularda koordinasyon Kurum ve Kuruluşlar Afet ve Acil Durum Yönetimi Başkanlığı Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
29
BAŞBAKAN YARDIMCISI HAKAN ÇAVUŞOĞLU
Görevler Medeniyetler İttifakı Projesi’nin yürütülmesi. 100. Yıl Anmaları ve ilgili konuların koordinasyonu. Kurum ve Kuruluşlar Vakıflar Genel Müdürlüğü Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı Türk İşbirliği ve Koordinasyon Ajansı Başkanlığı Basın-Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.