Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TURGUT ÖZAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TURGUT ÖZAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ"— Sunum transkripti:

1 TURGUT ÖZAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ
Sedat ALTUN Okul Rehber Öğretmeni

2 ETKİLİ AİLE İÇİ İLETİŞİM
ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!... Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız.

3 DÜNYANIN EN ZOR İŞİ ANA BABALIK

4 Sevgili Ana-Babalar; Günümüzde çocuk yetiştirmenin zorluklarını hepimiz biliyoruz. Bütün iyi niyetimize rağmen bazen çocuklarımız, beklemediğimiz davranışlar sergiliyorlar. Bu durum karşısında; endişeleniyoruz, şaşırıyoruz, kızıyoruz. Neler olup bittiğini anlamakta zorlanıyoruz. O bizim çocuğumuz. Eğrisiyle,doğrusuyla,başarı ve başarısızlığı ile bizim çocuğumuz. O’nu her şeyi ile benimsediğimizi hissettirelim. Ama bunu yaparken, yanlışlarını belirtelim ve düzeltme yoluna gidelim.

5 Çocuğun sağlıklı eğitimi ancak okul ve ailenin iletişimi ile gerçekleşir.
Tek başına okul ya da tek başına aile onun eğitiminden istediği sonucu alamaz. Okul başta olmak üzere her türlü sosyal kuruma sorumluluk düşmekte. Ancak en büyük pay yine aileye düşmektedir.

6 ERGEN NELER HİSSEDER? Çabuk ve keskin tepkiler verir,
Tedirginlik, güvensizlik vardır, Kuruntuludur, Yalnız kalma isteği vardır, Ders ilgisizliği ve başarısızlık başlar, Ev kurallarına karşı gelmeye başlar,

7 Evden uzaklaşabilir, Otoriteye karşı gelir, Bencildir, sakardır, dağınıktır, Süs ve giyime düşkündür, Sivilce takıntısı vardır, Garip müzik anlayışı oluşmaya başlar, Posterlere ilgi artar,

8 Oda mahremiyeti ister, Şiir, hikaye, roman, günlük yazmaya başlar, Uzun uzun düşler kurar, Aileyi beğenmeme vardır, Aileye ters davranışlar sergiler, Fikir tartışmalarına girer, Model alma ve özdeşim vardır.

9 ERGENİN AİLE İLİŞKİSİ Ergenlerin bu dönemde ailelerine olan bağımlılıkları azalır. Hiçbir şey beğenmez, sürekli şikayet edecek bir şeyler bulurlar. Eve istediği zaman girip çıkmak ister. Ailesinin en ufak bir eleştirisine büyük tepkiler verir. Kendine yöneltilen eleştirileri kabul etmez, sürekli eleştirmeyi sever.

10 Boş vermişlik içindedir.
Anne babasının beğenileriyle alay eder. Anne babasının düşüncelerini eskimiş bulur. Onlardan öğrenecek hiçbir şeyi kalmamış sanır. Aileyle fikir bazında çatışma, isyankâr tutum bu dönemde artar.

11 Bu dönemde aileye büyük bir görev düşer.
Aile bu davranışların bir süre sonra geçeceğini bilmeli ve sabırlı davranmalıdır.

12 Her şey değişiyor… Ya biz ? Biz de değişime uyuyor muyuz?
Yoksa hala anamızın, babamızın çağından kalan anlayışla mı ana babalık yapıyoruz?

13 İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR
*Gerçek bir iletişim içinde, konuşulanları anlama ve düşünülenleri söyleme vardır. İLETİŞİMİN AMACI: ANLAŞILMAKTIR

14 İletişim aynı zamanda;. Ne söyleyeceğimizi bilmek,
İletişim aynı zamanda; *Ne söyleyeceğimizi bilmek, *Bunu ne zaman söylemenin daha uygun olacağına ve nerede söylemenin doğru olduğuna karar vermek, *En iyi nasıl söyleneceğini düşünmek, *Akıcı bir dille ve karşımızdaki kişiyle göz kontağı kurarak konuşabilmektir.

15 ONUNLA KONUŞURKEN Yüzünüz ona dönük olsun.
Söylediklerini başınızla tekrar edin . Duygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Davranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

16 Çocuğunuzu yargılamayın.
Anlattıklarına gülmeyin, çocuklarınızı asla utandırmayın. Eleştirileriniz kısa ve öz olsun, fazla uzatmayın. Öğüt vermeyin ki, sözleriniz etkili olsun. Gerçekçi önerilerde bulunun.

17 Duygularınızda samimi olun.
Söylediklerini ciddiye alın. Daha iyi anlayabilmek için sorular sorun. Çocuklar övgü ve onay beklerler, olumlu geri bildirim verin. Unutmayın! Amaç hatalarını yakalamak değil, doğrularını pekiştirmektir.

18 Etkileşime önem verin, çocuğunuza dokunun, sarılın, sıcaklığınızı hissetmesine izin verin.
Kendinizi çocuğunuzun yerine koyun. Onun bakış açısını, tutumlarını, değerlerini ve yaşını göz önüne alarak anlamaya çalışın. Çocuklar bizden ne istiyor?

19 BİZ ONLARA, NEYİ NASIL VERİYORUZ?

20 Sevgi! peki nasıl bir sevgi?
Önce şuna cevap vermeliyiz. Biz çocuğumuza yeterli sevgi gösteriyor muyuz? Yoksa sevgimizi koşullu mu gösteriyoruz ya da ona ne kadarını ifade ediyoruz. Şunu bilmeliyiz ki sevgi çocuğun her istediğini yapmak, onun kölesi olmak değildir. Anlamı bilinen ve yerinde kullanılan “SEVGİ İLACI” gerçekten birçok sorunun çözümünde çok etkilidir. Sevginizi gizlemeyin. “İçinden sevmek” şeklinde bir sevgi türü yoktur.

21 SEVGİ, EN ÖNEMLİ BİR İHTİYAÇTIR.
Sevgi ekmek, su ve hava gibi temel ihtiyaçlardan birisidir. Gencin yeteneklerini tanıyıp, yeteneklerini geliştirmesine yardım eder.

22 Sevgimizin davranışlarımıza yeteri kadar yansıtılmaması, çocukta değersiz olduğu hissini uyandırır.
Sıkı kurallar, sert koşullar, fiziksel yaptırımlar çocuğu, Ya pasif, içine kapanık, kendine güveni olmayan biri, Yada saldırgan, kırıcı, içinden pazarlıkçı bir konuma iter.

23 SEVGİ, DİSİPLİN, EĞİTİM, HOŞGÖRÜ;
Hepsinden yeteri kadar olması en sağlıklı TUTUMDUR.

24 DİSİPLİN; NE KADAR VE NASIL BİR DİSİPLİN
Sınırları ve özgürlükleri hakkında çocuğunuza bilgi verin. Sürekli denetim altında tutmayın. Bunu isteseniz de başaramazsınız. Yaşlarına uygun,yeteri kadar özgürlük sağlamak, gelişmelerini olumlu yönde destekleyecektir.

25 Onlara nefes alma imkanı tanıyın.
Severken boğmayın. Otokontrolün gelişmesi için ailede ve toplumda bazı sorumluluklar verin. Kendisine güvendiğinizi samimi olarak ve davranışlarınızla gösteriniz. Hakaret içeren ya da aşağılayıcı sözcükler kullanmayın

26 Eğer; gence kızgınsanız, onunla konuşmak için sakinleşmeyi bekleyin
Eğer; gence kızgınsanız, onunla konuşmak için sakinleşmeyi bekleyin. Aksi halde objektif olamayabilirsiniz. “Neden öyle olduğunu ya da neden öyle davrandığını” sormak yerine “Ne olduğunu” sorun. Gencin sizinle açık iletişim kurmasını sağlayın.. Hatalarıyla onu yargılamayın.Genci olduğu gibi kabul ettiğinizi gösterin

27 NASIL CEZA VERİLMELİ? 1. KURAL: İş çığırından çıkmadan çocuğu durdurma
2. KURAL: Suçuna karşılık çocuğu sevdiği bir şeyden yoksun bırakma 3. KURAL: Çocuğa yaptığını düzelttirme yolu

28 Olduğunuzu Biliyor musunuz?
Son söz GENCİN SESİ Benim modelim sizsiniz. Yarın, nelerden yakınacak, Yapmamı istemeyecekseniz; Bugün Onları siz de yapmayın. Yemek seçmem ve Yaşam alışkanlığım gibi Bir çok huyumdan Bugün yakınıyorsanız, Bana bunları sizin kazandırdığınızı Unutmayın. Çünkü Benim her gün özdeşleştiğim bir “MODEL” Olduğunuzu Biliyor musunuz?

29 UNUTMAYIN ona kulak verin. “Ben önemliyim” “Ben değerliyim”
“Beni kabul edin”

30 SBS Artık Tek Sınav! Yeni SBS Neler Getiriyor?

31 SINAVA KİMLER GİRECEK? 2013 yılında yapılacak SBS’ ye sadece 8.sınıflar girecek SINAV PUANI DEĞİŞTİ 8. Sınıf sonunda yapılacak olan SBS puanı aralığı yerine puan üzerinden değerlendirilecek.

32 OKUL BAŞARISININ AĞIRLIĞI ARTIYOR
Yeni sistemde Yıl Sonu Başarı Puanının etkisi artıyor. Yeni SBS’de 6-7 ve 8. sınıf sonunda hesaplanacak olan Yıl Sonu Başarı Puanlarının yarısı (%50’si) doğrudan Ortaöğretim Yerleştirme Puanına eklenecek. Öğrencinin 6, 7 ve 8. sınıf Yıl Sonu Başarı Puanları (YBP) her sınıf için 100 üzerinden hesaplanacak ve 700 puanlı SBS ile birleştirilecek. Bu şekilde elde edilen puan toplamı ikiye bölünerek Ortaöğretime Yerleştirme Puanı (OYP) bulunacak.

33 SBS 2013 Yeni puan hesaplamada; çok tartışılan ‘‘okuldaki en yüksek öğrenci başarısını ölçü alma’’ uygulamasından da vazgeçiliyor. Böylece okuldaki en başarılı öğrencinin başarısından diğer öğrenciler etkilenmeyecek. Bu sistemde öğrencinin okul başarısı; sonuç olarak Ortaöğretime Yerleştirme Puanı(OYP)nı %30 etkilerken SBS başarısı % 70 etkili olacak.

34 YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP)NASIL HESAPLANIR?
Öğrencinin her dersten aldığı Yılsonu Notları, o derslere ait haftalık ders saati sayısı ile çarpılır ve Ağırlıklı Yılsonu Puanı elde edilir. Ağırlıklı Yılsonu Puanının haftalık ders saati sayısına bölünmesiyle de Yılsonu Başarı Puanı bulunur. Puanlama 100 tam puan üzerinden yapılır.

35 ÖRNEK YIL SONU BAŞARI PUANI (YBP) HESAPLAMA
DERSLER HAFTALIK DERS SAATİ YILSONU NOTU AĞIRLIKLI YILSONU NOTU TÜRKÇE 5 95 5*95=475 MATEMATİK 4 85 4*85=340 FEN VE TEKNOLOJİ 80 4*80=320 SOSYAL BİLGİLER 3 3*95=285 YABANCI DİL 90 4*90=360 DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ 2 100 2*100=200 GÖRSEL SANATLAR 1 1*100=100 MÜZİK 1*95=95 BEDEN EĞİTİMİ 2*90=180 TEKNOLOJİ VE TASARIM TOPLAM 28 2536 YILSONU BAŞARI PUANI 2536/28=90,536

36 ORTAÖĞRETİME YERLEŞTİRME PUANI (OYP) NASIL HESAPLANACAK?
SBS + 6. SINIF YBP + 7. SINIF YBP + 8. SINIF YBP 2 ÖRNEK: OYP (Ortaöğretime Yerleştirme Puanı)= 465

37 ÖRNEK OYP HESAPLAMALARI
Örnek1:Ali’nin puanları: 6.Sınıf YBP:100 7.Sınıf YBP:100 8.Sınıf YBP:100 SBS Puanı: 700 OYP= ( )/2=1000/2=500 Örnek1:Ayşe’nin puanları: 6.Sınıf YBP:90 7.Sınıf YBP:85 8.Sınıf YBP:75 SBS Puanı: 650 OYP= ( )/2=900/2=450 Örneklerde de görüldüğü gibi OYP’yi bulmak için; Öğrencinin 100 üzerinden hesaplanan; 6,7 ve 8. sınıf Yılsonu Başarı Puanları ile 8. Sınıf SBS puanı toplanıp ikiye bölünüyor

38 8.Sınıfta Uygulanacak SBS’nin Özellikleri
öğretim yılından itibaren merkezi olarak ve haziran ayı içinde yalnızca 8. sınıflara uygulanacak Seviye Belirleme Sınavı, Görsel Sanatlar , Teknoloji ve Tasarım, Müzik ve Beden Eğitimi dersleri dışındaki zorunlu derslerin öğretim programlarını içerecek. Öğretim programlarındaki kazanımlar esas alınarak öğrenci seviyelerini belirlemek amacıyla yapılacak bu sınavda zorunlu dersler olan; Türkçe Matematik Fen ve Teknoloji Sosyal Bilimler( T.C. İnkılap Tar. ve Atatürkçülük- Din Kült. Ve Ah.Bil) Yabancı Dil

39 TEST AĞIRLIKLARI: DERSLER KATSAYI TÜRKÇE 4 MATEMATİK SOSYAL BİLGİLER 3
FEN VE TEKNOLOJİ YABANCI DİL 2

40 SORULARLA SBS 1-Tek SBS’nin OKS’den farkı nedir? OKS’de son üç yılın; 6,7 ve 8.sınıf müfredatından sorular gelirken yeni SBS’de sadece 8. sınıf konularından soru gelecek ve 7. sınıf konularından hiç soru çıkmayacak mı? Her ne kadar yeni SBS’de sadece 8. sınıf konuları sorulacak dense de gerçekte bu konuda kesin bir çizgi çizmek zor. Çünkü sarmal öğretim sistemine göre hazırlanmış olan yeni Müfredat Programlarında aynı konular hem 6 hem 7 hem de 8. sınıflarda birbirini tamamlamaktadır. Bu nedenle sadece 8. sınıf konularına çalışılarak SBS’de yüksek başarı elde etmek zor olabilir. 3-SBS’ye katılmak zorunlu mu? SBS’ye katılım zorunlu olmayacak. Ancak merkezi sistemle öğrenci alan öğretim kurumlarına yerleştirmede kullanılacak puana etkisi bakımından öğrencilerin bu sınava girmeleri öneriliyor. Sınava herhangi bir sebeple girmeyen öğrenciye o yılın en düşük puanı verilecek.

41 4-Bütün soruları doğru cevaplayan öğrenci kaç puan alacak
4-Bütün soruları doğru cevaplayan öğrenci kaç puan alacak? SBS puanı aralığında gelecek. Böylece hem her üç yılın okul başarısı (YBP) (100) tam puan hem de SBS’de bütün soruları yaparak (700) tam puan bir öğrenci toplamda yine 500 puan almış olacak. 5-Yeni SBS ile girilecek ortaöğretim kurumları hangileridir? Fen Lisesi Sosyal Bilimler Lisesi Anadolu Lisesi Anadolu Öğretmen Lisesi Özel Okullar Anadolu Meslek Liseleri 6-SBS’de kaç soru sorulacak? Yeni SBS’de öğrencilere 100 soru sorulacak ve 120 dk süre verilecektir. TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ… Rehberlik Servisi

42 TÜM ÖĞRENCİLERİMİZE BAŞARILAR DİLERİZ… Rehberlik Servisi


"TURGUT ÖZAL ORTAOKULU REHBERLİK SERVİSİ" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları