Sunuyu indir
Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz
1
Diksiyon ve Güzel Konuşma 1. Hafta
Öğr.Gör. SAİT SÖYLER
2
İletişim nedir? Neden gereklidir?
Kişiler arasında bilgi, duygu, düşünce ve görüşlerin konuşma, yazı ve resim gibi semboller kullanarak paylaşımı ve aktarımıdır.
3
Tek yönlü bilgi aktarımı Enformasyon
İki yönlü bilgi aktarımı İletişim
4
Gönderici tarafından alıcıya iletilen ve alıcının davranışını bilinçli bir niyetle etkileyen mesajdır.
5
Kurum çatısı altında bir araya gelen çalışanların, kişisel iletişim ihtiyaçlarının dışında, işlerini yürütebilmeleri için hiyerarşik bir düzen içinde bilgi akışına ihtiyaçları vardır.
6
Yatay ve dikey iletişim (Kurumsal anlamda)
7
İletişim Neden Önemlidir?
Birbirimizi anlamak Sevmeyi öğrenmek İlişkileri başlatmak veya sonlandırmak Başkalarının bizi nasıl algıladıklarını öğrenmek, KENDİMİZİ İFADE ETMEK
8
Kendini ifade etmek İlkel iletişim – Modern İletişim – Sosyal İletişim
9
İletişimde Engeller Kişilik farklılıkları Eğitim farklılıkları
Dil farklılıkları Sosyal, kültürel ve çevre farklılıkları Fiziksel görünüm Güven eksikliği
10
Etkin İletişim için Öneriler
Bir ağız iki kulak varsa, bir konuşup iki dinleyin Doğru zamanda, doğru kişiye, doğru bilgiler verin Mesajlar net, açık ve anlaşılır olsun Gizlilikten kaçının, bilgiyi paylaşın Karşınızdakini asla 3. şahısların yanında eleştirmeyin.
11
İletişimde 6 Soru Dinliyor musunuz ? Anlıyor musunuz ? Anladığınızı test ediyor musunuz ? İleti dakikliğiniz nasıl ? Empatik iletişimi kullanıyor musunuz ? Yeterince açık mısınız ?
12
Dikkat…! VÜCUDUNUZ SİZİ ELE VERİYOR !
55% Beden Dili (Sözsüz İletişim) İyi iletişim için konuşma (%7), vücut lisanı (%55) ve ses gerginliği (%38) birbirini tamamlar. 7% Sözcükler SÖZ: İçeriği kastediyoruz. SES: Tonlama, vurgu, telaffuz. BEDEN DİLİ: Mimikler, vücudun duruşu, bakışlar, mesafeniz,v.s. 38% Ses
13
Etkili Mesaj Gönderme Aynı davranışın iki dilde anlatılması arasında gece ile gündüz kadar fark vardır. “Kürsüde birisi konuşurken gürültü yapıyorsunuz ve sizin yüzünüzden hiç bir şey anlaşılmıyor ( ya da Dinlemek isteyenleri rahatsız ediyorsunuz!) ” “Gürültü yapıldığı zaman dinlemek isteyenlere ve konuşana saygısızlık yapıldığını bilmeliyiz! ” SEN DİLİ Kişiye yöneliktir Kişiye kendi ile ilgili bir şeyler söyler Benlik Saygısını zedeler ya da tümden yok eder Öfke ve nefret duyguları oluşturur Çekingen ya da saldırgan insanlar yaratır BEN DİLİ Davranışa yöneliktir Alıcıya mesajı veren ile ilgili bilgi söyler Benlik saygısına olumlu katkısı vardır Gönderende yardım isteği doğurur Atılgan insanlar yaratır
14
NE SÖYLEDİĞİNİZ DEĞİL, NASIL SÖYLEDİĞİNİZ ÖNEMLİ…
Dil ile iletişimde, kişilerin “ne söyledikleri”, dil-ötesi iletişimde ise “nasıl söyledikleri” önemlidir.
15
İyi Dinlemede On Öneri İletişimde başarı sağlayabilmek için kendinizin ve karşınızdaki kimselerin duygusal durumunu dikkate almanız gerekmektedir. 6. Sabırlı ol 7. Sakinliğini koru 8. Tartışma veya eleştiride bulunma 9. Açıklayıcı sorular sor 10.Konuşma 1. Konuşma! 2. Konuşmacıyı rahatlat 3. Dinlemek istediğini göster 4. Dikkatini dağıtan engelleri kaldır 5. Konuşmacı ile empati kur
16
Ders notu aşağıda linkini vermiş olduğum S. S
Ders notu aşağıda linkini vermiş olduğum S.S. Sanitas Magisterium Eğitim Kooperatifi internet sitesinde yayınlanmıştır.
Benzer bir sunumlar
© 2024 SlidePlayer.biz.tr Inc.
All rights reserved.