Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ ÖĞRETMENLİK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ ÖĞRETMENLİK."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ ÖĞRETMENLİK

2 Öğretmenlik zor bir meslek ama bir o kadar da haz veren, mutluluk veren, manevi anlamda insanı tatmin eden bir meslek. Fakat bu tatmine ulaşabilmek de fedakarlık gerektiriyor. Bu noktada öğretmen kendini hem şahsi olarak, hem de bilgi olarak yetiştirmeli. Çünkü;

3 ÖĞRENCİ ANCAK BU ÖZELİKTEKİ BİR ÖĞRETMENİ KABULLENEBİLİYOR VE SAYGI DUYUYOR.

4 Öğretmenlik, mesleklerin en az kazanç getireni; fakat insanı en çok ödüllendirenidir.
(Henry Van Dyke)

5 Bu sebeple sınıf içinde öğretmenin kabullenil-mesini sağlayacak iki otorite var :
1-Şahsi otorite 2-Bilgi otoritesi

6 Şahsi otorite kişiliğimizi geliştirmekle ve öğrenciye nasıl yaklaşacağımız konusunda bilgimizi artırmakla olur.Öğrenciye nasıl yaklaşacağımız konusunda alternatiflerimiz olmalı.

7 “Sahip olduğunuz tek şey çekiçse herkesi çivi olarak görürsünüz.”
Abraham Maslow

8 Sınıf içinde veya dışında bazı prensiplerimiz olmalı
Sınıf içinde veya dışında bazı prensiplerimiz olmalı. Öğrencileri-miz bizi bu prensiplerimizle tanımalı. Prensipler bize iki şey kazandıracak : 1-Zaman 2-Adaletli davranma (farklı muameleyi önleme)

9 Bu prensipler tutarlı ve mantıklı olmalı
Bu prensipler tutarlı ve mantıklı olmalı. Zamana, mekana ve şartlara göre değişmemeli. Ama esnek olmalı.

10 Bilgi otoritesi ise bilgi dağarcığımızı artırmakla olur
Bilgi otoritesi ise bilgi dağarcığımızı artırmakla olur. Bu da ancak kendimizi geliştirmek ve yenilemekle olur.Bunun da en iyi yolu kitap okumaktır.

11 Öğrenmenin de maliyeti var
Önceden öğrenen indirimli fiyattan öğrenir. Otoriteden öğrenen özgürlük bedeliyle öğrenir Deneyerek öğrenen etiket fiyatından öğrenir

12 Hayattan öğrenen gecikme zammıyla öğrenir
Hayattan da öğrenemeyen boşa gitmiş hayatıyla öğrenir. Arthur Miller

13 İYİ SONUÇ ALMAK İSTEYEN ÖĞRETMENİN 10 ÖZELLİĞİ

14 1-Mesleğini ve öğrencilerini sevmeli

15 Sevgi sessiz bir kuştur;uçar kalp denizinde.
Beydeba

16 Birbirimize söylediğimiz sevgi sözcükleri, yüreğimizin gizli cennetinde depolanır. Bir gün yağmur olarak düşer, ya da etrafa çiğ gibi yayılır. Böylece dünyamız yeşillenir. Mevlana

17 2-Zorluklara katlanmalı

18 Sevilmeyen yol kalabalık ta olsa ıssızdır.
Tagore

19

20 3-Alçakgönüllü ve affedici olmalı

21 Affetmek ve unutmak iyilerin intikamıdır.
Schiller

22 4-Sabırlı ve hoşgörülü olmalı

23 5-Saygı görmenin, saygı göstermenin bir sonucu olduğunu görmeli

24 6-Otoriteyi bozacak kadar gevşek, öğrencilerin kendilerini ifade etmelerini engelleyecek kadar sert olmamalı

25 Tahsil ve terbiyesi mükemmel olan toplumun idaresi kolay, fakat esir edilmesi zordur.
Lord Brourham

26 7-Öğrencilere kibar davranmalı

27 Nezaket insana para kazandırmaz, ama her şeyi satın alır.
Montaigne

28 Her hüner makbûl imiş illâ edep illâ edep”
“Ehli irfan arasında aradım kıldım talep  Her hüner makbûl imiş illâ edep illâ edep”                                               

29 8- Öğrencilerin problem-leriyle ilgilenmeli, kendi gayretiyle çözebilecek-lerini çözmeli

30 9-Üstesinden gele-meyeceği problem-lerde onlara psikolojik destek sağlamalı

31 Sevgi tedavi eder; alanları da verenleri de.
Karl A.Menninger

32 10-Öğrencilerin gizli kalması gereken ikili sırlarını saklamalı

33 Öğrencisini etkilemeden öğretmeye kalkanlar, soğuk demiri boş yere döverler. (Horace Mann)

34 Öğretmen, nasılsa sınıf da öyledir.
(Alman Atasözü)

35 SINIF İÇİ İLETİŞİMDE DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR
1-Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmeli

36 İletişim uzmanları söylediği-miz sözlerin iletişimimizin ancak % 10 ‘unu oluştur-duğunu söylüyorlar. % 30’unu çıkardığımız sesler , % 60’ınıysa vücut dilimiz meydana getiriyor. İletişim sözden ibaret değildir.

37 "Kelimelerin gücünü bilmiyorsan insanların kuvvetini asla tahmin edemezsin...!"

38 "Her zaman doğruyu söyle; ne dediğini hatırlamak zorunda kalmazsın."

39 "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz..."

40 Uslübu beyan, ayniyle insan.

41 2-Dersi iyi bir şekilde planlamalı

42 Hayatı seviyor musun? Öyleyse zamanı harcama, çünkü yaşamın yapıldığı madde zamandır.
Benjamin Franklin

43 İki günü birbirine eşit olan ziyandadır.
Hadis-i şerif

44 Bugün,kapıya gelmiş bir Tanrı misafiridir : O, hemen konacak ve yarın göçecektir.
Hasan Basri

45 3-Öğrenci ihtiyaçlarını, yetenek ve ilgilerini değerlendirmeli

46 4-Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumları ortadan kaldırmalı

47 5-Öğrencilerin dikkatle dinlemeleri için birden fazla duyu organına hitap eden araç ve gereçler kullanmalı, düz anlatımdan ya da aşırı dolambaçlı yollardan kaçınmalı

48 6-Zor ve çok teknik olan öğretim araçları kullanmamalı

49 Eğer bir insanı akıl yönün-den eğitip de ahlak yönün-den eğitmiyorsanız, toplu-mun başına yalnız bir bela yetiştiriyorsunuz demektir. Teodor Roosvelt

50 İnsan ilişkileri açısından,
1-Öğrencinin yansıttığı kişilik kabul edilmeli, 2-Öğrenciye seçme hakkı verilmeli,

51 3-Öğrenciler sınıfta utandırılmamalı
4-Öğrenci övülmeli ve onaylanmalı

52 5-Öğrencilere,size ve arkadaşlarına yardım etme fırsatı verilmeli
6-Öğrenciler iyi dinlen-meli

53 7-Sınıf içi iletişimim ilki ve belki de en önemlisi öğrencilerin isimleri öğrenilmeli.

54 “Bir neslin kaderini önceki nesil tayin eder.”
Konfüçyüs

55 Atılan ok,harcanan para, ele geçen fırsat ve geçen zaman. Hz.Ömer
Dört şey geri dönmez : Atılan ok,harcanan para, ele geçen fırsat ve geçen zaman Hz.Ömer


"ETKİLİ ÖĞRETMENLİK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları