Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan"— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan
POSTMODERN EKOL: TKY Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan

2 Post-modern yönetim yaklaşımlarının özellikleri
Büyük-çeşitli üretim merkezlerinden, küçük fabrikalara Dikey entegrasyondan- taşeronla çalışmaya Büyüklük ekonomisinden, esneklik ve küçük yapılara Hiyerarşik örgütlerden, basık ve yalın örgütlere Bürokratik kişilikten, girişimciliğe Pazar payını arttırmaktan, yeni pazarlar yaratmaya Toplu pazarlamadan, niş pazarlamaya Kantiteden, kaliteye

3 Kullanıma uygunluk (i-phone) İhtiyaçlara uygunluk (sony, toshiba)
Kalite? Kullanıma uygunluk (i-phone) İhtiyaçlara uygunluk (sony, toshiba) Müşteri beklentilerini karşılama (arçelik) Hedef değerden sapma derecesi Kalitenin boyutları Performans, Özellikler, güvenilirlik, uygunluk, sağlamlık-dayanıklılık, estetik, algılanan kalite Tarihsel olarak Loncalarda da nitelik takip ediliyor, standartlar ve uyumu destekleyen cezai yaptırımlar var

4 Muayene dönemi: kitle üretimi, kalite kontrol birimi
İstatistiksel kalite kontrol dönemi Kalite devrimi dönemi: ABDliler Japonya’ya gidiyor Kalite güvencesi dönemi: Askeri endüstrilerde süreç sonunda kalite kontrolünün maliyeti çok yüksek, her aşamada muayene gerekiyor Toplam kalite dönemi: müşteri talebiyle başlıyor, müşteri memnuniyetiyle bitiyor; kalite: Japonların «müşterilerine verdikleri bir söz», herkes sorumlu

5 Toplam kalite yönetimi
Ortaya çıkışı 1980ler Önceleri istatistik kalite kontrolü uygulamaları vardır, belirli kişi ve birimlerin sorumluluğunda Toplam kalite? Deming’in 14 ilkesinden biri: «Kaliteye ulaşmak için kontrole güvenmekten vazgeçin. En başta kaliteyi ürünün bir parçası haline getirerek kontrol ihtiyacını toptan yok edin» Kalite buzdağı Görünen yüzünde somut, ölçülebilir kalite(sizlik) maliyetleri; buzdağının görünmeyen kısmında güven, imaj, müşteri gibi ölçülmesi zor kalite(sizlik) maliyetleri

6 Özellikleri Klasik mantıkta kalite kontrolü yoluyla hatayı azaltmak maliyeti arttırıyor; toplam kalite anlayışında hataları azaltmak maliyeti düşürüyor. Sürekli gelişme hedefli yönetim Güven ve yaratıcılık Felsefenin tüm kademelerde benimsenmesi

7 Temel kavramları Müşteri odaklılık: müşteri memnuniyetinin ötesi
Sürekli iyileştirme: kaizen, her günün bir öncekinden daha iyi olması; küçük küçük sürekli iyileştirme, batılı düzen ve ilerleme anlayışının tamamlayıcısı Pukö döngüsü Çalışanların yetkilendirilmesi Kalite araçlarının kullanımı Ürün tasarımı Süreç yönetimi Tedarikçi kalitesi yönetimi

8 Kalite çemberleri- Ishıkawa
Kalitenin sorumluluğunun tüm çalışanlara yayılması Gönüllülük temelli, belirli aralıklarla toplanan küçük çalışma grubu Takım çalışması- Juran Proje bazında kalite geliştirme Sıfır hata- Crosby Önleme değil, mükemmelleştirme

9 Karar verme ve kontrol daralıyor, koçluk genişliyor (güçlendirme)
Öncelikli amaç müşteri tatmini Yatay, takım bazlı, sosyal paydaşların önem kazandığı yapılar Uygulayıcılar tarafından ortaya konmuş Sistemin tanımları genişliyor: tedarikçiden müşteriye kadar Üst yönetimin kaliteye karşı tutumu belirleyici

10 Belgelendirme Standart ve kılavuzlar
ISO: International Organization for Standardization 9000 (iç bünye) ISO 9000: kalite yönetimi ve kalite güvence sistemi- seçim kullanım ile ilgili standartlar ISO 9001: tasarım, üretim, tesis ve hizmette kalite standartları (kalite yönetim sistemi) ISO 9002: üretim ve tesislerde kalite standartları ISO 9003: son denetleme ve deneylerde kalite standartları ISO 9004: kalite yönetimi-klasik sistem elemanları ile ilgili standartları ISO : çevre ile ilişkilerde geliştirilmesi gereken noktalar ISO : çevre yönetim sistemi OHSAS : İş sağlığı, güvenliği SA 8000: Sosyal sorumluluk (ILO belgelerinde göre çalışma koşulları öngörüyor) Kalite sertifikası: tanımlamalar yapılmış, uygulanıyor Kalite güvencesi: proaktif faaliyetler

11 Bu standartlar ürüne ya da hizmete yönelik değil, bunların üretiminde gerçekleştirilen süreçlere ve sisteme yönelik 1 ocak 1996’dan itibaren AB’ye ihracat yapmak isteyen ülkelerin mallarında ISO 9000 isteniyor; AB içinde sadece ISO 9000 belgeli ürünler serbest dolaşımda


"Yrd. Doç. Dr. Şule Aydın Turan" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları